Strona 1 z 6

Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

: 4 cze 2009, o 20:53
autor: Bartek S.
Witam
Od wczoraj mam dodatkowe pasażera w swoim w203, dzięcioł czy bocian jak kto woli puka mi z lewej strony gdzieś koło kierownicy po przekręceniu kluczyka i tak przez 30-40 sekund po czym przestaje i tak do kolejnego odpalenia. Wiem że to było na forum jednak nie znalazłem wyjaśnienia na ten temat. Tak więc proszę forumowiczów o dokładne wyjaśnienie tematu bowiem przyda to się wielu z nas. Pytania brzmią: co to jest to pukanie, co trzeba wymienić, jak to zrobić i jaki zakres pracy jest, ile to kosztuje??

Pozdrawiam
Bartek

: 4 cze 2009, o 21:14
autor: Wesoł
Witaj Bartku :)
Ja bym obstawiał mechanizm od nastawiania klap. Nie zauważyłeś czy ten dzięcioł nie dmucha ci powietrzem tam gdzie nie powinien?
poczytaj ten temat:
viewtopic.php?t=2450&start=0

: 5 cze 2009, o 00:26
autor: mercfan
Dzięcioł pojawia się wtedy, gdy oberwie nam się dźwigienka, za pomocą której silnik próbuje ustawić któraś z klap nawiewu w nagrzewnicy, jest ich kilka, jeżeli po stronie kierowcy stuka to albo nawiew na lewa stronę albo na nogi. Musisz zrobić test, kolejno ustawiać wianie na nogi, szybę itp. i sprawdzać czy gdzieś nie wieje ciągle powietrze lub czy nie jest jakiś kanał wiecznie zamknięty.
W linku który zapodałWesoł, jest sporo informacji.

: 21 cze 2009, o 15:18
autor: kSmuk
Mozesz sprobowac wykonac test. Wlacz zaplon, przytrzymaj przycisk od nawiewu na szybe przednia i recyrkulacji przez ok. 5 sekund, i gdy kontroki zaczna naprzemian migac to pusc te przyciski. Poczekaj ok. 30 sekund, jezeli zacznie palic sie tylko kontrolka zolta od nawiewu na szyby, to silniczki sa sprawne, wiec obstawia sie dzwignie albo klapy.

: 21 cze 2009, o 21:18
autor: homontos
kSmuk pisze:Mozesz sprobowac wykonac test. Wlacz zaplon, przytrzymaj przycisk od nawiewu na szybe przednia i recyrkulacji przez ok. 5 sekund, i gdy kontroki zaczna naprzemian migac to pusc te przyciski. Poczekaj ok. 30 sekund, jezeli zacznie palic sie tylko kontrolka zolta od nawiewu na szyby, to silniczki sa sprawne, wiec obstawia sie dzwignie albo klapy.
Ale tym sposobem to się włącza diagnostyka klimy. to nic nie pomoże wręcz pogorszy. Kiedyś miałem te klekoty i po podłączeniu pod komputer faktycznie okazało się że to klapa silniczka odpowiedzialnego za nawiew. Po jakimś czasie ustał klekot (i to jest pocieszające w całym nieszczęściu że silniczek odstawia się ). Niestety na forum przeczytałem o tej diagnostyce że można sobie zrobić, pokusiłem się i włączyłem tak jak to kSmuk opisuje, po całej diagnostyce (działo się to ok 5 min - auto sobie sprawdzało nadmuchy w aucie ) znów miałem klekot. I znów pocieszenie - ustało to klekotanie po jakimś miesiącu.
Rozwiązania tylko 2:
1 - wymienić odpowiedni zablokowany/popsuty silniczek klap (nowy 300 zł używka 150 zł)
2- czekać miesiąc aż ustanie samo, a potem nie odłączać akumulatora (bo znów będzie klekotało i trzeba będzie czekać miesiąc) , nie bawić się diagnostyką :)

: 22 cze 2009, o 13:09
autor: V126
A Może ten silniczek da się naprawić, skoro jemu to samo przechodzi?

: 22 cze 2009, o 14:44
autor: iceman
Radze się upewnić czy to silniczek , rozmawiałem z pracownikiem serwisu , nieoficjalnie stwierdził za w 1 na 100 pada silnik , częściej lamią się dźwignie .

: 22 cze 2009, o 22:32
autor: homontos
jeden ... prawie to samo :) te same koszty

: 22 cze 2009, o 23:21
autor: V126
Dobre, ale tego silniczka nie da się naprawić, jak on sam potrafi się naprawić?

: 23 cze 2009, o 12:12
autor: iceman
Silniczek sam raczej się nie naprawi ,ale ta dźwigienka dziwnie pęka a jest w prowadnicy i często hałasuje jak elementy ocierając się o siebie , potem jakoś się dotrą i hałas ustępuje.
A jak już wspominałem nowe dźwignie są dużo mocniejsze i mają inna konstrukcje.

: 17 lip 2009, o 16:15
autor: koko115
Bo to jest po..bany patent mercedesa, przechodziłem to i powiem wam że te silniczki mają niesamowitą siłe, przynajmniej w ręce tego nie utrzymasz, i wyobraźcie sobie że jest taki silniczek zachaczony na platikowej dźwigience która nigdy nie utrzyma na dłuższą metę takiego naporu siły, i dlatego przekręca się silnik w dźwigience. Powinni zastosować jakąś krańcówke, a oni poprostu zrobili przeciążeniówkę na platiku :bravo:

Silniczki padają w nawiewach środkowych koszt 450 zł sztuka, jest ich tam 3, Jeżeli chodzi o dźwigienki min. te co są głęboko za stacyjką to koszt rzedu 150 zł w serwisie, pamiętajcie że są dwa komplety, jak kiedyś kupiłem nie ten co trzeba, to nie było w nim akurat tej dźwigni za stacyjką i skleiłem to poxipolem, wytrzymało tydzień

: 19 lip 2009, o 18:47
autor: V126
Skoro pęka plastik, to wystarczy wymienić dźwignię, ktoś to kupił, to dał za 2 69zł, a co do klejenia Poxipolem, to nie wszyscy wiedzą, że dźwignie, jak większość plastików jest wykonana z ABSu. Jest to tworzywo twarde i sztywne, choć cienkie elementy są sprężyste. Niemniej jednak ABS jest bardzo kruchy i nie da się go kleić pierwszym lepszym klejem nawet do twardych plastików (tym da się skleić PVC i PP czyli polipropylen, ale te plastiki kleją się wszystkim). Do klejenia ABSu musi być specjalny klej.

pod szyba szyba

: 22 cze 2010, o 17:30
autor: KORI
witam wszystkich cos mi stuka pod przednia szyba...ale tylko wtedy gdy zapalam samochod no i nie czasem...dzisiaj jezdzilem i nic sie nie dzialo...czy ktos wie co to moze byc...

: 22 cze 2010, o 17:34
autor: kSmuk
Klapy nawiewu. Ktoras dzwigienka sie zerwala i stuka.

: 23 cze 2010, o 11:30
autor: KORI
a czy bedzie to stukanie slychac jesli przejedzie sie po nierownej dziurawej nawierzchni... bo jak jade to czasem slychac ale tylko po dziurach takiego lekkiego stukania...czy to jest mozliwe przez jakis plastik ktory sie urwal czy moze amortyzator do wymiany...??? :mysli: