Przepustnica - brak reakcji
: 28 mar 2024, o 15:53
Cześć, mam problem z moim Mercedesem C200 W203 1.8 Kompresor 163KM, kupiłem go około miesiąc temu z kilkoma usterkami z którymi się uporałem w miarę sprawnie. Kiedy wszystko wydawało się już okej, nagle auto przestało reagować na pedał gazu. Odczyt błędów wskazywał na przepustnicę
Błędy silnika
P2007 - M16/6 potencjometryczny miernik 1 siłownika przepustnicy
P2009 - potencjometr siłownika przepustnicy
P2032 - M16/6 siłownik przepustnicy
Oraz błąd modułu ESP
C1024 - komunikacja magistrali CAN z układem silnika
Pierwsze co zrobiłem to czyszczenie złącza przepustnicy kontaktem, nie pomogło. Kupiłem używaną przepustnicę na wymianę, wymieniłem i zero zmian. Szukałem więc głębiej, znalazłem schemat ECU i sprawdzałem przewody przewody pomiędzy ECU i przepustnicą. Wszystkie rezystancje są zgodne z danymi z Autodaty, napięcie do przepustnicy również dochodzi. Przepustnicę którą wyciągnąłem z auta testowałem również zewnętrznie podając prąd z zasilacza, mogłem sterować przepustnica za pomocą potencjometru na zasilaczu.
Podejrzewałem również pedał gazu, ale na komputerze diagnostycznym widzę że pedał jest w porządku. Napięcie reaguje na nacisk pedału, ale przepustnica już nie.
Po przekręceniu kluczyka na pozycję 2 przepustnica rusza jakieś 20 stopni i się cofa i tak za każdym razem. Ostatnio przy kolejnej próbie adaptacji przepustnicy udało się, przepustnica nie wyłączyła się po 2 sekundach tylko kręciła dalej czyli zainicjowała się adaptacja i udało się odpaliłem auto i wszystko było jak wcześniej auto ruszyło. Przejechałem się kilka km i po zgaszeniu silnika znowu to sam. Do tej pory przepustnica nie chce się zaadaptować.
Co może być nie tak skoro wszystkie sygnały się zgadzają, a przepustnica nie chce współpracować?
Błędy silnika
P2007 - M16/6 potencjometryczny miernik 1 siłownika przepustnicy
P2009 - potencjometr siłownika przepustnicy
P2032 - M16/6 siłownik przepustnicy
Oraz błąd modułu ESP
C1024 - komunikacja magistrali CAN z układem silnika
Pierwsze co zrobiłem to czyszczenie złącza przepustnicy kontaktem, nie pomogło. Kupiłem używaną przepustnicę na wymianę, wymieniłem i zero zmian. Szukałem więc głębiej, znalazłem schemat ECU i sprawdzałem przewody przewody pomiędzy ECU i przepustnicą. Wszystkie rezystancje są zgodne z danymi z Autodaty, napięcie do przepustnicy również dochodzi. Przepustnicę którą wyciągnąłem z auta testowałem również zewnętrznie podając prąd z zasilacza, mogłem sterować przepustnica za pomocą potencjometru na zasilaczu.
Podejrzewałem również pedał gazu, ale na komputerze diagnostycznym widzę że pedał jest w porządku. Napięcie reaguje na nacisk pedału, ale przepustnica już nie.
Po przekręceniu kluczyka na pozycję 2 przepustnica rusza jakieś 20 stopni i się cofa i tak za każdym razem. Ostatnio przy kolejnej próbie adaptacji przepustnicy udało się, przepustnica nie wyłączyła się po 2 sekundach tylko kręciła dalej czyli zainicjowała się adaptacja i udało się odpaliłem auto i wszystko było jak wcześniej auto ruszyło. Przejechałem się kilka km i po zgaszeniu silnika znowu to sam. Do tej pory przepustnica nie chce się zaadaptować.
Co może być nie tak skoro wszystkie sygnały się zgadzają, a przepustnica nie chce współpracować?