Błąd nr P410
Moderator: Dziki Mar
- lenio100
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 cze 2009, o 22:47
- VIN:
- Lokalizacja: kielce
Błąd nr P410
Naprawiłem juz wszystkie poprzednie problemy, pomogła wymiana sondy lambda i przepływomierza. Teraz pojawia sie raz na jakies 500 km bląd nr P410 Secondary Air Injection System Malfunction. Czy ktos moze mi pomóc i odpowiedzieć co jest tego przyczyną, czy musze wymienić pompa powietrza, czy może jest jakas prostsza metoda, mniej kosztowna?
Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi!
Leszek
Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi!
Leszek
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Spotkałem ten błąd nie raz.To chwilowa za mała dawka wtłaczanego przez elektryczną pompę
dodatkowego powietrza w celu osiągnięcia równowagi składu mieszanki.Najczęstsze przyczyny
które znalazłem: Sonda- musi być (oryginał) lub co najmniej zamiennik Bosch.Zatkany katalizator.Pompa powietrza zarośnięta kurzem.I po każdej wymianie części należy skasować
stare dane adaptacyjne i włączyć autodopasowanie.
dodatkowego powietrza w celu osiągnięcia równowagi składu mieszanki.Najczęstsze przyczyny
które znalazłem: Sonda- musi być (oryginał) lub co najmniej zamiennik Bosch.Zatkany katalizator.Pompa powietrza zarośnięta kurzem.I po każdej wymianie części należy skasować
stare dane adaptacyjne i włączyć autodopasowanie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
Przepraszam za odgrzanie nieco starszego tematu ale mam pytanko własnie na temat sondy lambda.
Wiem że występują u mnie 2 sondy(przed i za katalizatorem), szukalem trochę po internecie i wszędzie w opisach podawane jest dla mojego modelu sonda UPSTREAM i sonda DOWNSTREAM.
Zatem mam pytanie czy ta ZA katalizatorem jest DOWNSTREAM czy odwrotnie?
Wiem po diagnozie że u mnie ta za katalizatorem niedomaga i czy po wymianie potrzebna jest jakas sepcjalistyczna kalibracja na StarDiagnosis czy tylko ewentualne wykasowanie błędu?
Wiem że występują u mnie 2 sondy(przed i za katalizatorem), szukalem trochę po internecie i wszędzie w opisach podawane jest dla mojego modelu sonda UPSTREAM i sonda DOWNSTREAM.
Zatem mam pytanie czy ta ZA katalizatorem jest DOWNSTREAM czy odwrotnie?
Wiem po diagnozie że u mnie ta za katalizatorem niedomaga i czy po wymianie potrzebna jest jakas sepcjalistyczna kalibracja na StarDiagnosis czy tylko ewentualne wykasowanie błędu?
W203 C200 Kompressor 2001
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ja bym nic nie ruszał. Sterownik silnika jest zaprogramowany na odbieranie sygnału z sond i jak dostaje prawidłowy sygnał, to i prawidłowo reguluje mieszankę. Skoro wymienisz sondę na nową, to sygnały powinny być OK i działanie motoru też.Nie trzeba nic ustawiać na SD?
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 wrz 2013, o 18:25
- VIN:
- Lokalizacja: USA FL Tampa
No to teraz ja się wtrącę P410 lub P0410 to typowe usterki w autach jak człowiek wie o co chodzi to łatwo mu to zdiagnozować . Generalnie w naszych autkach w wersjach amerykańskich
jest elektryczna pompa powietrza . Jest ona w celu poprawienia spalania w katalizatorze
gdy silnik jest jeszcze zimny .Tak więc opiszę to na przykładzie mojego C320 v6 3,2 l.
1) gdy silnik jest zimny zaraz rano po odpaleniu czy słychać pompę powietrza ? (u mnie umiejscowiona ona jest centralnie od góry z przodu silnika ) - jeśli tak patrz punkt 2
jeśli nie to do sprawdzenia silnik pompy (uwaga nie podłączać na dłuższy czas pod akumulator)
to silnik który ma pracować max 90 sek . Jeśli silnik jest ok wtyczka ok a nie słychać to sprawdzić przekaźnik u mnie pierwszy od strony grodzi w komorze silnika .Często wypalały się
styki przypadek przyjemny i nie kosztowny .
2) wszystko działa a nie działa . No to tutaj musimy wykazać się inicjatywą w C320 są dwa zawory powietrza są one zintegrowane z zaworem zwrotnym .Generalnie wytłumaczę o co chodzi po co jest zawór i zawór zwrotny ? Zawór jest w celu w/g mnie sprawdzenia czy układ
działa a zawór zwrotny po to by spaliny z katalizatora nie wracały poprzez pompę powietrza .
Idea - układ dopalania spalin nie ma możliwości sprawdzenia poprawności działania zaraz po
odpaleniu auta ,sygnały z sąd mogły by być nie miarodajne tak więc dopiero po nagrzaniu
auta zawór się otwiera jeszcze raz i uruchamia się pompa na 5 sek i dopiero wtedy ecu auta
analizuje sygnał z sond jeśli nastąpi spadek o ileś tam mV to jest ok. Tak więc jeśli skasujemy check engin i wszystko jest ok a podczas jazdy znowu wraca P410 to wiemy już o co biega. Teraz wyjaśnienie dlaczeko tak się dzieje . Generalnie w/g mnie układ ma tendencję do zarastania nagarem czy też resztkami spalin . Zawór zwrotny nie spełnia swojej funkcji powinien działać a z czasem nie działa.Klapka zaworu miała by prawo działać
o ile nie było by tam żadnych cząstek stałych .A tak zarasta i cały układ robi się brudny i przestaje spełniać swoją funkcję .
Pewnie czyszczenie zaworu wyjaśni wszystko po prostu za zaworem zwrotnym tymi klapkami
nie powinno być sadzy .
Po drugie przewody powinny być drożne znaczy ludzie proponują jakieś specjalne środki
ja posłużyłem się wd40 .
Reasumując
1 )sprawdzić czy kręci zaraz po rozruchu na zimno dmuchawa (odgłos jak suszarka )
2 )sprawdzić czystość zaworów
3 )sprawdzić drożność kanałów powietrznych za zaworami .
p.s. 4 punkt 1a sprawdzić układ podciśnienia sterujący otwieraniem się zaworów
raczej powinno być ok ale zawsze jakiś wężyk mógł pęknąć .
W załącznikach różne opisy w/w ustrojstwa zarówno starego jak i nowego typu
stary typ miał oddzielnie zawór zwrotny .
jest elektryczna pompa powietrza . Jest ona w celu poprawienia spalania w katalizatorze
gdy silnik jest jeszcze zimny .Tak więc opiszę to na przykładzie mojego C320 v6 3,2 l.
1) gdy silnik jest zimny zaraz rano po odpaleniu czy słychać pompę powietrza ? (u mnie umiejscowiona ona jest centralnie od góry z przodu silnika ) - jeśli tak patrz punkt 2
jeśli nie to do sprawdzenia silnik pompy (uwaga nie podłączać na dłuższy czas pod akumulator)
to silnik który ma pracować max 90 sek . Jeśli silnik jest ok wtyczka ok a nie słychać to sprawdzić przekaźnik u mnie pierwszy od strony grodzi w komorze silnika .Często wypalały się
styki przypadek przyjemny i nie kosztowny .
2) wszystko działa a nie działa . No to tutaj musimy wykazać się inicjatywą w C320 są dwa zawory powietrza są one zintegrowane z zaworem zwrotnym .Generalnie wytłumaczę o co chodzi po co jest zawór i zawór zwrotny ? Zawór jest w celu w/g mnie sprawdzenia czy układ
działa a zawór zwrotny po to by spaliny z katalizatora nie wracały poprzez pompę powietrza .
Idea - układ dopalania spalin nie ma możliwości sprawdzenia poprawności działania zaraz po
odpaleniu auta ,sygnały z sąd mogły by być nie miarodajne tak więc dopiero po nagrzaniu
auta zawór się otwiera jeszcze raz i uruchamia się pompa na 5 sek i dopiero wtedy ecu auta
analizuje sygnał z sond jeśli nastąpi spadek o ileś tam mV to jest ok. Tak więc jeśli skasujemy check engin i wszystko jest ok a podczas jazdy znowu wraca P410 to wiemy już o co biega. Teraz wyjaśnienie dlaczeko tak się dzieje . Generalnie w/g mnie układ ma tendencję do zarastania nagarem czy też resztkami spalin . Zawór zwrotny nie spełnia swojej funkcji powinien działać a z czasem nie działa.Klapka zaworu miała by prawo działać
o ile nie było by tam żadnych cząstek stałych .A tak zarasta i cały układ robi się brudny i przestaje spełniać swoją funkcję .
Pewnie czyszczenie zaworu wyjaśni wszystko po prostu za zaworem zwrotnym tymi klapkami
nie powinno być sadzy .
Po drugie przewody powinny być drożne znaczy ludzie proponują jakieś specjalne środki
ja posłużyłem się wd40 .
Reasumując
1 )sprawdzić czy kręci zaraz po rozruchu na zimno dmuchawa (odgłos jak suszarka )
2 )sprawdzić czystość zaworów
3 )sprawdzić drożność kanałów powietrznych za zaworami .
p.s. 4 punkt 1a sprawdzić układ podciśnienia sterujący otwieraniem się zaworów
raczej powinno być ok ale zawsze jakiś wężyk mógł pęknąć .
W załącznikach różne opisy w/w ustrojstwa zarówno starego jak i nowego typu
stary typ miał oddzielnie zawór zwrotny .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, o 22:25 przez trend, łącznie zmieniany 3 razy.
Trend c320 v6 3,2l 2001/2002 benzyna wagon
vin WDBRH64J62F139473
vin WDBRH64J62F139473