Kontrolka uszkodzenia silnika

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
tasior
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2007, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Słubice

Kontrolka uszkodzenia silnika

Post autor: tasior »

Witam oto mój nowy problem.
Dzisiaj zgasiłem na kilka chwil na postoju mojego c 200 kompressora po odpaleniu pojawiłą sie kontrolka uszkodzenia czegos w silniku (ta u gory po lewej stronie) jednak nie odczuwam żadnego uszkodzenia ani jakiejś dziwnej pracy auta (kilkakrotnie gasiłem go i odpalałem kontrolka nadal świeci). Umowiłem sie z mechanikiem dopiero w czwartek dlatego też pytam z ciekawości przerabialiście to u siebie może.Gdzieś wyczytałem że mogł pęknąć jakiś wężyk ale jaki gdzie itd.
z góry dzieki za odpowiedz.
tomus12300
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 15 gru 2007, o 22:00
VIN:
Lokalizacja: Sławno

Post autor: tomus12300 »

Oj ostatnio troche nasłuchałem się o szybkim gaszeniu rozgrzanego autka na postoju że aż mam dziwne przeczucie że będzie coś z turbinką;) oczywiście ci tego nie życze a nawet Boże broń!
C270 CDI 2001 ELEGANCE
tasior
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2007, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Słubice

Post autor: tasior »

Jak najbardziej masz racje ale tyczy to się CDI a ja mam kompressora w benzynie tam jest inny układ niz u ciebie u mnie jest sprężarka mechaniczna i i tak jak wszedzie pisze wyczekiwanie aż ostygnie turbina itd nie tyczy się tych silników.
Jurek
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 26 gru 2007, o 22:50
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Jurek »

Witam.W moim samochodzie był uszkodzony zawór zwrotny nadmuchu powietrza układu ozyszczania spalin.Naprawa z zaworem w ASO 300zl.
Awatar użytkownika
Gruby
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 6 lis 2007, o 16:07
VIN:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Gruby »

Przydazylo mi sie to samo w kompresorze 200 jechalem po autostyradzie nagle odczulem spadek mocy o ok 10 % nie wiem co teraz czy zostaje mi tylko ASO ?
tasior
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2007, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Słubice

Post autor: tasior »

Słuchaj mój elektryk sobie poradził okazało się że mi padł jakis tam zawór dopuszczający powietrze do kompressora czy coś w tym stylu całość naprawy z zaworem 230 zł. Ale mówił też że czasem może to być błachostka jak wąż który czasem pęka przy dolocie do kompressora i wtedy koszt jest śmieszny. Właśnie jak mi zrobił auto powiedział mi że mam sparciały przyjdzie mi wymienić kiedyś.
Awatar użytkownika
Gruby
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 6 lis 2007, o 16:07
VIN:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Gruby »

Ok dzieki serdeczne postaram sie jeszcze troche z tym pojezdic mam nadzieje ze nic sie sypnie dalej
HTJE

Post autor: HTJE »

No i jak z tą starą prawdą lonka_rwl że niby benzynowe mb sie nie psują?Pozdrawiam
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

oczywiscie ze benzynki sie nie psuja:)hehe, widac jakie koszta sa: 200 zl itp. a w CDi np. jak padnie wtrysk to juz inna kwota:)hehe
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

silniki się nie psują, tylko ich osprzęt :zly:
"check engine" może się wyświetlać z wielu powodów - od padniętej sondy lambda, zmniejszonej wydolności katalizatora (wystarczy zalać kiepskie paliwo), poprzez poważniejsze (i kosztowniejsze) rzeczy....
U mnie była to sonda lambda, rozszczelnieony układ wydechowy (wydmuchana uszczelka), a teraz możliwe że właśnie to co powyżej - ale mechanicy powiedzieli by jeździć normalnie.
Zresetowali kontrolkę i na razie -odpukać -nic się nie dzieje.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
HTJE

Post autor: HTJE »

A jak wtrysk z CDi padnie to każdy trzesie ze strachu bo sie legend nasłucha jakie to koszty itp...ja kiedys gadałem z ludzmi z ASO i mówi ze fakt...zdarzają sie takie przypadki ale tylko w egzemplarzach z pierwszych roczników a poza tym jest juz duzo zamienników...druga sprawa to to ze one dadzą sie regenerować...wiem bo robilismy już kilka sprinterów CDI..te silniki są proste i nie należy sie ich bać.Ale napewno koszty orginalnych czesci do benzyn są tańsze niż do diesla...przyznaje...ale tak czy inaczej jedne czy drugie to swietne konstrukcje...teraz gdybym miał wybierac pomiedzy silnikami benzynowymi róznych marek wybrałbym własnie merca na kompressorze :ok:
Awatar użytkownika
Gruby
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 6 lis 2007, o 16:07
VIN:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Gruby »

Myślę że nie warto się spierać czy diesel czy benzyna bo w MB oba silniki sa dobre :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”