Strona 1 z 12

Wymiana oleju

: 1 paź 2009, o 10:29
autor: Kucolek
Witam Wszystkich!
Od kilku tygodni jestem posiadaczem W203, cały czas śledze forum i czytam stare tematy. Niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. :smutny:
Jak wiadomo poziom oleju w naszych brykach mierzy komputer, słyszłem opinie na warsztacie aby oleju nie wymieniać na własną rękę ponieważ komputer zwariuje. czy to jest prawdą? Czy można samemu zmienić olej i filtry?
Kolejne pytanie to jaki olej najlepiej wlać? :smutny:

: 1 paź 2009, o 10:37
autor: tpolo
Kucolek, Jaki motor masz. To pogadamy dalej

: 1 paź 2009, o 11:22
autor: Kucolek
Mercedes C kombi CDI220 2001r. Diesel

: 1 paź 2009, o 11:31
autor: tpolo
Spuść stary, wlej 6 litrów świeżego, zmień filtr, skasuj inspekcję sprawdź poziom oleju w razie potrzeby skoryguj, nie słuchaj czarnoksiężników. Nie zapomnij o zmianie oringów w filtrze i szerokiej drogi.

: 1 paź 2009, o 13:02
autor: Kucolek
Dzięki za wyjaśninie :haha:

: 1 paź 2009, o 23:19
autor: V126
tpolo pisze:6 litrów
6,5L podaje instrukcja, a z tego co wiem, to 6L wymagało 2,2CDI z W202.

: 21 paź 2009, o 12:41
autor: yarek35
Witam

Moim problemem będę zajmował się w piątek ale mam pytanie. Wygląda na to że rzyga mi olejem spod obudowy filtra oleju i teraz tak czy ta obudowa posiada jakąś uszczelkę w miejscu montowania jej do silnika i ja tej uszczelki nie mam czy obudowa z filtrem została źle zamontowana, a kolega tpolo pisał o jakiś oringach to można dokupić oddzielnie czy to jest dostaje się razem z filtrem. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

: 21 paź 2009, o 12:55
autor: mugger
Zwykle do filtra jest uszczelka, którą smaruje się przed dokręceniem olejem.

: 21 paź 2009, o 15:03
autor: V126
mugger pisze:Zwykle do filtra jest uszczelka, którą smaruje się przed dokręceniem olejem.
nawet 3 uszczelki są w komplecie z filterm, może i rzeczywiście ktoś źle dokręcił, albo nie wymienił uszczelek.

: 21 paź 2009, o 22:58
autor: mercfan
W najgorszym wypadku ktoś fizyczny chciał dokręcić obudowę i dzięki niemu ujawniło się pęknięcie, przy tym rodzaju filtra można łatwo zrobić "kuku" Sam tak zrobiłem w passacie B6... :wstyd: Chłodnica oleju do wymiany wraz z podstawą filtra, ale cóż wydawało mi się, że nie dokręciłem...

: 22 paź 2009, o 15:04
autor: V126
mercfan ty jak mój ojciec, jak nie dowali z całj siły, to żyć nie może.

: 22 paź 2009, o 21:03
autor: daniell
wymianiałem w poniedziałek olej u siebie i wymiana jak w każdym innym aucie,a w ASO oczywiście ,że powiedzą że samodzielnie wymieniając olej coś popsujemy,że to szereg skomplikowanych procesów.spuścić olej,wyjąć filtr poczekać pare minut żeby olej spłynął do zera,i mozna lać 6.3-6.5L ewentualnie dolać,moje pierwsze wrażenie to ''po ch... mi był ten MB jak sam oleju nie mogę w nim wymienić'' ale jednak się da

: 22 paź 2009, o 21:27
autor: V126
daniell pisze:moje pierwsze wrażenie to ''po ch... mi był ten MB jak sam oleju nie mogę w nim wymienić'' ale jednak się da
Prawie każdy to przerabiał.

: 22 paź 2009, o 21:40
autor: daniell
jeśli w ASO wymiana oleju kosztowała by 50zł to by nikomu się nie chciało rąk brudzić.

: 31 paź 2009, o 18:28
autor: V126
Panowie mam pytanie do użytkowników silników 2.2 CDI, trochę brakuje mi oleju, ale nie wiem dokładnie ile powinno być oleju? Wiem, że po spuszczeniu i na nowym filtrze wchodzi 6.5L, ale po uruchomieniu już tyle do miski nie spłynie i moja prośba wygląda tak, żeby ten, kto wymieniał ostatnio olej (oczywiście jak należy), żeby zmierzył po całej nocy ile pokazuje komputer w trybie serwisowym oczywiście. Wydaje mi się, że powinno pokazać 6.3L, ale głowy nie dam. Z góry dzięki za pomoc.