Wyskakuje blad EPC co to jest??

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Pabloo
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2009, o 20:35
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Wyskakuje blad EPC co to jest??

Post autor: Pabloo »

Witam

Mam problem ze swoim autkiem( C220 CDI 2000r). Podczas jazdy nagle gaśnie ( w większości wypadków podczas nagłego dodawania gazu). Na komputerze wyskakuje błąd EPC. Po chwili probujac uruchomic silnik w wiekszosci przypadkow udaje sie ale bardzo dlugo nie chce zalapac :( Ma ktos moze pomysl co moze byc przyczyna??
Z gory wielkie dzieki
frembud
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2007, o 19:32
VIN:
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: frembud »

kolego na 95% zatankowałeś złe paliwo. nie wiem czy wcześniej pomoże ci dolewka czy musisz wyjeździć wylać wszystko. miałem dokładnie ten sam problem jak jechałem na wakacje. zatankowałem pół zbiornika G....na, i mimo że dolałem później drugą połową na orlenie povera, dopiero jak dojechałem do Słowenii przez Niemcy 900km i zatankowałem na pust zbiornik dobrego paliwa problem ustał jak ręką odjął. co prawda możesz mieć już trochę wyjechane wtryski ale to drugoplanowa przyczyna
w203 kombi c220 elegance
Pabloo
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2009, o 20:35
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pabloo »

W tym problem ze tez tak myslalem, choc zawsze tankuje w tym samym miejscu. Wyjedzilem juz chyba z 5 calych zbiornikow i nadal to samo. Teraz juz sie bardzo zdenerwowalem poniewaz wczoraj zgasl mi nawet podczas wyprzedzania :zly: Nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze pogorszylo sie po ostatniej malej naprawce, bylo calkiem podobnie i Pan mechanik stwierdzil ze przyczyna jest uszkodzony "czujnik zasialania", ktory z tego co wiem znajduje sie w bagazniku. Istnieje taka mozliwosc ze mogl wymienic czujnik na calkiem podobny o innych parametrach?
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

Na waszym miejscu wymienił bym filtr paliwa.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Witam,

pierwsze slysze o czujniku zasilania. W baku jest pompa, czujniki paliwa, ale czujnik zasilania? Nigdy o nim nie slyszalem.

Co do EPC, to najprostsza diagnosa to podpiecie sie pod StarDiagnosis, wyczytanie bledow i wszystko bedzie jasne.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Flapik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 2 mar 2009, o 23:08
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Flapik »

Witaj
Miałem dokładnie to samo z moim autkiem. Zacząłem od wymiany filtrów potem czujniki (oba) i wymiana pompy na inną (od 220CDI) Generalnie skończyło się wizyta w serwisie bosha i regeneracją pompy paliwowej (koszt 900złotych i 6 miesięcy gwarancji przy 800złotych za używaną pompę w nie wiadomo jakim stanie i przede wszystkim od 220CDI na której działo się to samo z racji tego że nie wyrabiała wydajnościowo) Na szczęście wtryskiwacze mam jeszcze OK :)
Mercedes C270CDI 170KM Sport Edition 2003r. Avantgarde MAGMA RED!
WDB2030161F437970
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

EPC moze miec wiele znaczen. Od zle zalanego paliwa, poprzez przeplywomierz, pompe paliwa, czujniki, modul sterujacy CDI, turbine i wtryskiwacze. Oczywiscie sa miliony innych rzeczy, ktore moga wywolac blad EPC. Dlatego najlepsza diagnoza na SD.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Pabloo, za maly opis.

Czy to sie dzieje przy wyprzedzaniu, gdy przy OSTRYM przyspieszaniu przekroczysz 3 tysiace obrotow?
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

W moim aucie jak były walnięte wtryski to przy głębszym wciśnięciu gazu wywalało EPC. Ale powodów zapalenia się kontrolki jest bardzo wiele jak mówili przedmówcy.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
łysy1975
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 4 paź 2009, o 21:04
VIN:
Lokalizacja: łódź

Post autor: łysy1975 »

MIAŁEM PODOBNY PROBLEM , MÓJ MIETEK ZGASŁ MI PODCZAS JAZDY I WYŚWIETLIŁ MI SIĘ BŁĄD EPC , ZA ŻADNĄ CHOLERĘ NIE CHCIAŁ ZAPALIĆ ,
KOMPUTER WSKAZAŁ MI ŻE POZOSTAŁO MI PALIWA NA OKOŁO 30 KM JAZDY NA REZERWIE I NIE DOJECHAŁEM DO STACJI BENZYNOWEJ GDYŻ AUTO ZGASŁO ,PO PARUDZIEŚIĘCIU PRÓBACH ODPALENIA WEZWAŁEM LAWETĘ I JAZDA NA SERWIS, DIAGNOZA WYKAZAŁA ZAPOWIETRZENIE SIĘ UKŁADU PALIWOWEGO,

[ Komentarz dodany przez: V126: 2009-12-12, 23:32 ]
Piszemy małymi literami, popraw post!
w203 cdi 2,2 2002 r
danielo-p
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2010, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: pyrzyce

Post autor: danielo-p »

Mam ten sam przypadek blad EPC ,auto zgaslo w trakcie jazdy .Po podlaczeniu po Gutmana wykazalo awaria 3 wtryskiwacza ,wtrysk sprawdzony 100 % sprawny,bylem w warsztacie wiedza co jest na 99% wiec jak naprawie napisze.Napewno zle paliwo a tankuje tylko Verwa i na jednej stacji auto mam od miesiaca z niemiec !Wiec co oni nam sprzedaja! mamy odpowiedz.
Mercedec W203 ,220 cdi 2000 r Automat
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

ponawiam mam problem z EPC
było sporadycznie teraz już regularnie wywala mi EPC przy energicznym depnięciu
po błędzie odpala bez problemu
dzisiaj diagnozowałem KTSem
...i jest tak na 3/4b (ASB) przy 2500/3000RPM (z deptanym pedałem) spada ciśnienie na magistrali do wartości krytycznych (tak jakby nie mógł podać więcej paliwa) a filtr nowy
na 1b/2b kręci do końca i nic się nie dzieje
diagnostyka wtrysków na biegu jałowym -0.5/0.5
na jałowym ciśnienie na railu jest ok turbina pracuje ok
jutro zamierzam jeszcze podłubać zrobię test przelewowy (ale bez przekonania)
wstępnie wydaje mi sie że powodem zamieszania jest zawór ciśnienaia na listwie (nie znam fachowej nazwy) może przepuszczać na uszczelce ORing chocaż jest cała :mysli:
wykręciłem przedmuchałem i jest lepiej ale usterki nie wyeliminowałem

pomocy :prosi: :bezradny: co mam jeszcze sprawdzić??
na co zwrócić uwage ??
nie da się latać nawet mój tata lata szybciej :smutny:
Ostatnio zmieniony 4 sty 2011, o 00:43 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
takitam
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 9 maja 2010, o 10:23
VIN:
Lokalizacja: z daleka

Post autor: takitam »

No a jak dodajesz powoli gazu to jest ok ??
Czy masz leki zapach ropy w aucie ??
U mnie naprawa z takimi objawami kosztowla 20plz i juz problemu nie mam.
k.adamczyk
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 1 kwie 2010, o 18:47
VIN:
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: k.adamczyk »

Witam.
Kolego miałem ten sam problem w c220 z 99r ale w202. Na początku objawy były sporadyczne i przy mocnym wciśnięciu gazu auto nagle gasło i zapalały się kontrolki (EPC a póxniej już wszystkie bo gasł)
Z czasem usterka zaczynała występować częściej. Po podłączeniu do SD pokazało błąd czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej (zawór regulacji ciśnienia na listwie, przykręcany na dwie śruby z jedną kostką coś takiego nr bosch'a 0 281 002 241, lub oryginał 611 078 01 49 ale trzeba sprawdzić po nadwoziu!!!). I mogę Ci zapewnić że na 99% u Ciebie będzie to samo. Nawet powiem więcej jestem tego pewien. Pozdrawiam. Zamontuj nowy czujnik i będzie po kłopocie

Przykładowy link do zdjęcia
w203 2,2CDI avantgarde 2005r ASB
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

k.adamczyk pisze:I mogę Ci zapewnić że na 99% u Ciebie będzie to samo
... też tak myślałem :mysli: wymieniłem na wstępie uszczelniacze na zaworze ciśnienia
:zly: nie pomogło
podjechałem do znajomego z problemem i dostrzegł zasysane powietrze za filtrem
wymieniłem przewód i usterka ustąpiła :rotfl: pozostały jeszcze dwa przewody od pompy niskiego do wysokiego które muszę wymienić bo mimo iż błąd nie wyskakuje to mam wrażenie że w w/w zakresie ma lekkiego doła w mocy i zauważyłem że ciągnie minimalne pęcherzyki powietrza :uee:
co więcej w temacie :
takitam pisze:Czy masz leki zapach ropy w aucie ??
nigdzie nie było widać pocenia się poprostu zaciągało powietrze i nic w drugą str.
(filtr nowy mann) polskie filtrony podobno mają małą wydajność i często się tak zdarza
mało kto wie że przez filtr przelatuje ok 20l w niecałe 10min i 95% ląduje w baku
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”