Problem z mocą

Moderator: Dziki Mar

kamilz1
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 19 gru 2009, o 09:12
VIN: WDC2030082R166866
Lokalizacja: Ostrołęka

Problem z mocą

Post autor: kamilz1 »

Witam wszystkich, może ktoś miał już taki problem jak u mnie, posiadam mercedesa w203 z 2002 roku, 2,2 cdi w automacie, wszysko było do tej pory ok, a teraz mam ten problem, a mianowicie po przejechaniu około 20 km, gdy mam prędkość przykładowo 70 km/h i chcę przyśpieszyć wciskając do oporu gaz samochód nie przyśpiesza w szybkim tempie tak jak to było do tej pory, skrzynia nie przełącza na niższy bieg.
Przepływomierz jest założony nowy, a komputer wykazał błąd zaworu ciśnienia turbiny, nie wiem dokładnie czy dobrze napisałem, została założona ta część z innego sprawnego samochodu i zresetowany błąd i dzisiaj samochód super przyśpieszał, zmieniał biegi na niższe jak dodało się gazu, ale było wszystko dobrze do momentu jak przejechałem około 50 km i znowu ten sam efekt.
Proszę o wskazówki co tu jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam
Dla Forumowiczów-Star Diagnosis Ostrołęka
___________________________________
MB - W203, 220 cdi, automat ,2002 r.
MB -W211 , 2,7 cdi automat 2004 r.
W 201 2,0 diesel
W 124 2,5 diesel
W 202 2,0 diesel
W 210 2,2 diesel
W202 2,2 cdi
W211 2,2 cdi
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Przede wszystkim poświęciłbym troszkę czasu na obserwację parametrów podczas jazdy.
Ale jeśli bardzo chcesz podmieniać części to możesz przyjrzeć się elektrozaworowi od recyrkulacji spalin, samemu recyrkulatorowi, ewentualnie klapom rezonansowym.
Andru77
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2010, o 12:28
VIN:
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Andru77 »

U mnie pewnie to samo, jeżdze już tak 2 lata, ale w końcu musze coś z tym zrobić. Kiedy silnik jest zimny jest ok, jak się zagrzeje i spokojnie jade to jakby turbo nie działało. Wyłącze silnik i włącze go nazat i dalej śmiga. Jak zajechałem do kumpla na komputer to niegasząc auta, dopóki turbo nie chodziło, podpiąłem pod kompa i wykazało "zawór recylkulacji spalin EGR". :mysli:
Kolega powiedział mi żeby go przeczyścić benzyną i tak zrobiłem ale rezultatów nie było.
Moje pytanie czy zawór ten powinien otwierać się lekko? Ja ciągnąc przez rurke powietrze szło mi dość opornie, ale otwiera się i zamyka, a może to wina podciśnienia?
Podajcie jakieś sugestie?
Pordr. :usmiech:
S203 C200CDI Avangarde 2001
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Komputer zgłasza błąd elektrozaworu - tego umiejscowionego poniżej samego zaworu, na wewnętrznej stronie błotnika. Sam zawór EGR działa dosyć opornie, więc nic dziwnego że ciężko otworzyć go ustami - inaczej ciśnienie spalin otwierałoby go bez możliwości sterowania przez ECU.
Andru77
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2010, o 12:28
VIN:
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Andru77 »

Co to tą klapki rezonansowe? Gdzie one się znajdują?

[ Dodano: 2010-01-27, 16:07 ]
Może EGR jest dobry ? Tylko elektrozawór jest do bani. Jak to wygląda u innych użytkowników CDI czy EGR na wężyku na podciśnieniu chodzi swobodnie (jaki błąd wskazuje komputer).

[ Dodano: 2010-01-27, 16:10 ]
Nowy EGR w Niemczech kosztuje ok. 100 euro, ale jak to nie będzie to? :nunu:
Lepiej wole poradzić się najpierw Was. :klotnia:

[ Dodano: 2010-01-27, 16:22 ]
Były pomysły na temat braku mocy, ale to nie dotyczy tego zjawiska. Jak to rozumiecie. Ja próbowałem różnych sposobów i nic. Jak bym miał na zamianke inny EGR to dało by to może rozwiązanie tego problemu, ale takiej możliwości nie ma :zly:
Czekam naopinie z Waszej strony :prosi:
S203 C200CDI Avangarde 2001
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Andru77 pisze:Co to tą klapki rezonansowe? Gdzie one się znajdują?
W kolektorze ssącym.
Andru77 pisze:Może EGR jest dobry ? Tylko elektrozawór jest do bani. Jak to wygląda u innych użytkowników CDI czy EGR na wężyku na podciśnieniu chodzi swobodnie (jaki błąd wskazuje komputer).
Tak właśnie sugeruję - komputer zgłasza usterkę EGR - nie jest w stanie wysterować zaworu. W większości przypadków problem dotyczy elektrozaworu. Tak jak pisałem sam zawór pracuje dosyć opornie, gdyż nie może się sam otwierać pod wpływem ciśnienia spalin.
Andru77
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2010, o 12:28
VIN:
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Andru77 »

Żeby zdemontować kolektor ssący trzeba czasu. W ASO w Belgii mówili mi też coś o kolektorze ssącym, ale im nie wierzyłem, bo na logige co to może mieć z tym wspólnego. TJWASIAK kolego jeśli możesz wyjaśnij mi to co tam się znajduje. Jak dla mnie to po prostu pusty szczelny kolektor, a co do elektrozaworu jakie objawy działania powinien mieć :prosi:
S203 C200CDI Avangarde 2001
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Od strony głowicy w kolektorze ssącym dla każdego cylindra są 2 kanały doprowadzające powietrze. Jeden - o zakrzywionym kształcie jest otwarty na stałe. Drugi natomiast - prosty ma przy samym końcu (od strony głowicy) zamontowane na ośkach klapy - to są właśnie klapy rezonansowe. Od spodu kolektora znajduje się listwa, która odpowiada za otwieranie i zamykanie klap. Na końcu tej listwy - tym od strony skrzyni biegów znajduje się siłownik. Siłownik może być różnego typu, choć w W203 wydaje mi się że występują tylko elektryczne (w 2.7 CDI występowało 5 różnych rodzajów). Najczęstsza awarią jest zablokowanie się klap na skutek zebrania nagaru z oleju oraz spalin (EGR). Niestety same klapy nie są wg :mb: wymienne - należy wymieniać cały kolektor.

Po drugiej stronie kolektora ssącego - na wejściu znajduje się zawór EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniowo za pomocą elektrozaworu (taki sam elektrozawór steruje zmienną geometrią turbosprężarki i jest ulokowany przy zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego - czarny plastikowy z wiszącym u dołu śmiesznym filterkiem w przezroczystej obudowie) ulokowanego mniej więcej pod nim na wewnętrznej stronie błotnika.

Objawy działania elektrozaworu są w miarę proste :haha: Elektrozawór jest wysterowany za pomocą sterownika PID umieszczonego w sterowniku silnika (ECU). Im większa częstotliwość impulsów, tym więcej podciśnienia przepuszcza na wysterowanie - czy to zaworu recyrkulacji spalin, czy też za pomocą "gruszki" łopatek zmiennej geometrii w turbosprężarce. Jeśli elektrozawór jest w środku brudny - układ podciśnieniowy z czasem gromadzi zanieczyszczenia różnego rodzaju (głównie oleiste), może nie przepuszczać dostatecznej ilości powietrza. Właśnie dlatego zaleca się przepłukanie benzyną. Niestety, nawet jeśli to pomoże, to z reguły na krótko.

BTW. Zdjęcie kolektora ssącego to wbrew temu co by się mogło wydawać dla kogoś kto już to wcześniej robił nic specjalnie trudnego. Przeszkadza filtr oraz chłodnica paliwa, doprowadzenie spalin do zaworu EGR, ale najbardziej rzecz prozaiczna - wiązka elektryczna głowicy silnika :haha:
Andru77
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2010, o 12:28
VIN:
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Andru77 »

Spróbuje najpierw sprawdzić elektrozawór, a z kolektorem poczekam do wiosny, dzięki za wyczerpujące informacje. Ciekaw jestem ile kosztuje taki kolektor? Chyba lepiej nie wiedzieć :boisie:
A mówią że :mb: jest bezawaryjny, sypie się jak każde inne, ale trudno z trzeba się pogodzić :bezradny:
Pozdr.
S203 C200CDI Avangarde 2001
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ten kolektor czasami da się naprawić, ale dobrze myślisz, że majątek kosztuje (z tego co pamiętam to chyba około 1500 zł).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Kolektor da się naprawić o ile zdobędziesz części zamienne, oficjalnie niedostępne.
Może z 2 kolektorów da się zrobić jeden :idea:
Andru77
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2010, o 12:28
VIN:
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Andru77 »

wole jechac tak jak jest :ok:
za takie pieniadze niech mi sluży taki jaki jest :ok:
S203 C200CDI Avangarde 2001
Allien
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 18:53
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Silnik ... brak mocy ... ogolne problemy :(

Post autor: Allien »

Powitać ...
Wyprzedzam ... szukałem, czytałem //ogrom czasu// :smutny:
Ale do rzeczy : mam :mb: w 203 kompresor z 2001 r 163 KM ~ 158 tys i tułam się z nim po mechanikach i niedługo to do wróżki chyba podbije :( :placz:

problemy mam takie :
1.
brak mocy ... wszystko chodzi aż po jakimś czasie chce przyspieszać a tu auto ma problemy i to duże z przyspieszeniem, słaby strasznie na jedynce lekko kolami obkreci ale na 2 biegu słychać i czuć brak mocy... potem mechanik kasuje błąd i znów jakiś czas jest ok // błędy najczęściej wyskakują różne, to była przepływka to katalizator (przepływke nawet kupił ale na nowej to samo teraz znów założył nową sondę przy kat, ale nie oryginał bo różnica jednej cyfry, ale było ok troszkę dłużej ale znów kupa i teraz już zamówił oryginała //
zauważyłem że jeśli przytrzyma sie go na wysokich obrotach to tak jakby miał lżej do zebrania ale to i tak nie to co powinno byc i było :smutny: a i że traci moc przy bardzo wolnej jeździe na dłuższym odcinku (ostatnio jechał na 3 z jakieś 6 km z ok 40km/h) ... co może być tego powodem ?

2
co może wpływać na brak mocy ??

3
czy katalizator można rozciąć przeczyścić i jeśli środek będzie mniej więcej ok to zespawać i włożyć ponownie ?? // chce to zrobić bo troszkę piszecie o tych katach a w końcu pokazało jego błąd ze dwa razy //

4
czy są jakieś zabezpieczenia kompa by ujmowały moc gdy np. klocki i tarcze są na dojechaniu?? a są bo już świeciła komenda o wymianę ale mechanik ja ominął //mostek czy coś // by w razie czego nie powiększać kosztów przed wyeliminowaniem najważniejszej usterki :uee:

5
czy np wymiana olejów i filtrów może pomoc choć ten np powietrza sprawdzałem i jest w bardzo dobrym stanie

6
nieraz jak auto sie dogrzeje na postoju to po ruszeniu słuchać jakby cykanie czy stukanie takie delikatne jakby spod podłokietnika kierowcy ... wie ktoś czym to jest spowodowane ??

bardzo PROSZĘ o pomoc bo już mi brak sił z tym moim :mb: bo nie wiem co mam robić bo kasy ładować nie chce jak się okaże że będzie trzeba się go pozbyć :( co jak co ale chciałbym go przywrócić do życia bo autko całkiem pozytywne :zmeczony:
jeśli ktoś byłby chętny pomoc a ja coś napisał nie jasno pytać to dopowiem :prosi:
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Prawdopodobnie masz zapchany katalizator(częściowo spalony) bo wierz mi że jak się spali do końca to nie odpalisz auta. Miałem taki przypadek w swoim warsztacie,ponieważ przyciągnęli do mnie auto od innego mechanika :wysmiewacz: który chciał już zwalać głowicę :haha: Właściciel Mietka c 180 skarżył się w że od dłuższego czasu miał problem z mocą...i dalej jeżdził... nagle klops :placz: auto zgasło. Odłączyłem rurę wydechową od kolektora i auto odpaliło. Kat spalony na amen i tylko do wymiany. Nie polecam wyprucia środka,bo to przynosi więcej złego niż dobrego. Polecam kata uniwersalnego bo jest duużo tańszy a znakomicie spełnia swoją rolę :ok:
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Odnośnie katalizatorów uniwersalnych to zalecam ostrożność. Nie będę się spierał na temat skuteczności, bo ona jest jakby najmniej istotna. Dużo ważniejsza dla użytkownika auta jest jego wytrzymałość - głupio co 2 miesiące wymieniać katalizator :haha:
Zdecydowanie sonda lambda powinna być prawidłowa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”