Ile wam bierze oleju CDI?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

No jasne!
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
lukasz_20
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 14 maja 2008, o 17:23
VIN:
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: lukasz_20 »

kichcio napisał :

Zrob 800km po autostradzie z predkoscia 180-220km/h po autostradzie i zobacz ile oleju bardzo brakowac;)
apropo tego ostatnio zawiozłem brata do niemiec i z powrotem było to wiecej niż 800 km i prędkość w przedziale od 170- 220 i po powrocie mierzyłem nastepnego dnia poziom i było O.K. więc nie wziął chyba wtedy dużo ....
S320 \ C180 KOMPRESSOR \ Audi A4 tdi
WDC2030462R0905073
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

pojemność 2.7
przebieg 152000km
dolane 1litr na ok.14.000km by utrzymać poziom 5,4-5,5l w misce- sprawdzane w trybie serwisowym
olej Elf Evolution 5W/40, przedtem Castrol Slx 0W/30
jazda w większości to dojazd do pracy 20km+kilka tras po ~500km
Średnie zużycie paliwa (Verva) z ok. 15000km= 6,6l/100km (z tankowań, bo na kompie równo 6l/100km), czyli 'ścigantem' raczej nie jestem, ale zawalidrogą- też nie.
CLS znajomego, 320CDI z przebiegiem 70 000km spala ok. 1l/10000km
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Wszystko w kwestii spalania oleju zaczyna sie w momencie docierania samochodu przed pierwszego wlasciciela.

"Pierdolowata jazda" przy docieraniu rowniez moze byc powodem spalania oleju.
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

co znaczy "Pierdolowata jazda" ????
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Docierając samochód nie możesz jeździć jak emery, ale i nie możesz zbytnio go piłować. Owszerm sięgnąć podłogi można, ale tylko na kawałku.
Podobno należy też unikać utrzymywania stałych obrotów dłuższy czas.
Najlepiej docierać na trasach, ale nie szaleć.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Dokladnie. toczenie sie 80 na 6. biegu nie jest najlepsza metoda...
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tak na marginesie ile kierowców tyle opinii, a waszym zdaniem po ilu km silnik można uznać za dotarty?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Z moich obserwacji przy samochodzie siostry wynika, ze dotarl sie po ok. 5 tysiacach kilometrow.
Zaczal spalac mniej paliwa m.in.
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

to 80 km/h najlepiej na 4 czy 5 tym ?? :szok: Ja przewaznie robie tak :

1 - 0-20 km/h
2 - 20-35
3 - 35- 60
4- 60 - 75
5- 75- 100
6 - 100 - ....

tak normalnie zmieniam biegi ...
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dobrze jest, nie dusisz go.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Jazda między 2 a 3 tyś obrotów jest idealna dla benzyny :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Z autopsji wiem, że to co napisał *Mercedes_CDI* będzie około 2000, ale nie mniej niż 1500.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

tak ,mieszcze sie w granicach 2000-2500 :rotfl:
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

ASO 10W60 zamiast 0W40

Post autor: Dziadek »

Witam serdecznie .Wczoraj byłem w serwisie ASO w sprawie wymiany oleju w silniku i filtrów .W czasie rozmowy z mechanikiem oznajmiłem mu ,że bierze mi olej Castrol EDGE 0W/40 (szczególnie jak mu depnę) spytałem czy to normalne.Tym bardziej od momentu gdy sam wchodzę w menu serwisowe łatwiej mi ocenić jego stan .Mechanik oznajmił mi ,że to normalne w tych silnikach jak i w innych dieslach (choć mój passat TDI 130 KM) nie bierze tyle co merol ,a ma lany ten sam olej.Wziąłem 0,5 litra oleju jaki pozostał po wymianie i pojechałem do firmy. Dzisiaj przeglądając fakturę zobaczyłem ,że mechanik zalał mi Castrol EDGE ,ale 10W/60 ,a że opakowanie wygląda identycznie przeoczyłem ten fakt w serwisie.Dzwoniąc dzisiaj do ASO poprosiłem mechanika który wymieniał mi olej .Zasugerował ,że ten olej zmniejszy ubytki oleju a i smarowanie będzie lepsze turbiny, silnika i jest on lepszy od tamtego ,a zarazem najlepszy olej na rynku.Jednak na opakowaniu jest klasa SL ACEA A3/B4, a była na OW/40 SM ACEA A3/B4, i nie ma tam aprobaty MB :mb: .Drodzy koledzy czy ten olej na pewno jest dobry do mego diesla?.Że lubię sobie czasem depnąć jak widzę kierowcę BMW lub Audi w lusterku który ,aż kipi z nerwów by mnie wyprzedzić to czy na pewno muszę lać ten sportowy olej?.Tym bardziej jest droższy od tamtego.Proszę o pomoc bo zbliża się zima a wydaje mi się ,że jest on za gęsty.Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 2 gru 2009, o 19:53 przez Dziadek, łącznie zmieniany 2 razy.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”