wzorst spalania po nowych filtrach

Moderator: Dziki Mar

Marek30
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
VIN:
Lokalizacja: Kraków

wzorst spalania po nowych filtrach

Post autor: Marek30 »

Witam,

Ciekawostka - mój Kompressor 01, 163km po wymianie filtrów powietrza i paliwa zaczął łykać dokładnie 2 litry więcej paliwa niezależnie od rodzaju trasy.. Ktoś ma może jakiś pomysł jak to zmienić?

Marek
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Moze sprobojmy tak: filtry zapchane => mniej powietrza, mniej paliwa => silnik sie dusi, ale ciut mniej spala. Wymiana filtrow => silnik sie nie dusi ale ciut wieksze spalanie.

Nie wiem czy dobrze mysle, ale to jedyne co przychodzi mi do glowy.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Chyba nie bardzo, bo jak filtr zapchany, to wtedy silnik się dusi i pali więcej, bo nie ma siły. Druga kwestia, to taka, że 2L, to ciut przy dużo. Z ojcem wymyśliliśmy 2 rzeczy:
1. Uszkodziłeś przepływomierz podczas wymiany filtra (jest w tej rurze co odchodzi od górnej osłony filtra powietrza), albo nasypałeś śmiecia do niego, jest brudny i szwankuje.
2. Mokry filtr i kiepsko przepuszcza powietrze (pamiętaj jak to to, żebyś nie suszył filtra na grzejniku, tylko w suchym ciepłym miejscu).
Nic innego nie przychodzi nam do głowy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

jak czesto zmieniacie poszczegolne filtry ??
wg was od serwisu do serwisu wystarczy ?? mam watpliwosci... :yyy: :yyy:
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ja zmieniam komplet co 12 miesiecy w lecie. Moze przesadzam z tymi wymianami, ale szkoda auta.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

Jeżdzę ponad rok, ale już mam nowy komplet Manna, zimę jeszcze przeczekam, ale filtr powietrza zmienię jeszcze później.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
Marek30
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marek30 »

Może to przepływomierz - sprawdzę. O suchość filtra zadbałem. Poza wzrostem spalania, samochód też gorzej pali.

dzięki,
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Wymianę robiłeś sam, czy dawałeś do warsztatu? Szopenfeldziarzy nie brakuje. Mogli coś rozłączyć, urwać, podmienić.... Większe spalanie odczułeś po pierwszym tankowaniu? Może wymiana zbiegła się z zatankowaniem jakiegoś syfu.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
zen
VIP
Posty: 58
Rejestracja: 9 lip 2008, o 11:26
VIN:
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: zen »

W moim jak padł przepływomierz to silnik przełączył się w tryb awaryjny i nie wkręcał się na palanie było bez odczuwalnych zmian. Kiedyś w golfie miałem tak ,że jak miałem usterkę sondy lambda to na trybie awaryjnym palił mi b. dużo.
w 203 200cdi combi
Marek30
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marek30 »

Zmianę odczułem zaraz po pierwszym tankowaniu (później sprawdzałem kilka stacji - spalanie bez zmian), a wymieniali filtry w warsztacie - patrzyłem na to - na tyle na ile mogę ocenić było ok.

Samochód na zimnym silniku nie przyjmuje też właściwie gazu, dopiero po kilkudziesięciu sekundach można nim jechać normalnie.

Myślałem też, że to komputer na mrozie sobie nie razi ale pomiar "od pełnego baku" i liczenie spalania na piechotę tego nie potwierdził.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

A nie odpinali przepływomierza przy wymianie? Może zapomnieli go podłączyć?

Ja wymieniam olej razem z filtrem powietrza co 10000-12000 km. Filtr paliwa po zimie i przed zimą, ale też zawsze jak muszę zatankować na niepewnej stacji (nieznanej mi). Filtr przeciwpyłkowy jak zaczną parować szyby :usmiech:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Marek30
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Marek30 »

Cześć,

Podpięty.

Diagnostyka komputerowa wykazała jakiś błąd przy przepływomierzu - został usunięty ale nie wydaje mi się, żeby to jakoś znacząco poprawiło spalanie - na razie sprawdzam.

Przy okazji zapytałem o cenę, bo gdyby błąd się powtórzył trzeba będzie przepływkę wymienić - ok.1000 pln.

pozdrawiam,

Marek
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Witam.
Może ktoś z Kolegów wie po jakim przebiegu (czasie) powinien być planowo wg.ASO wymieniany filtr paliwa. Dość dokładnie przejrzałem książkę gwarancyjną i w pięciu kolejnych przeglądach nie znalazłem "krzyżyka" w okienku filtr paliwa – tak. Wszystkie przeglądy wykonała ASO S.Zasada - Centrum od 20 do 120 tys. km. Trudno mi uwierzyć, że wymienili a nie wpisali...Co o tym sądzicie ?.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

W salonach robią ludzi w ch**a za przeproszeniem. Coraz więcej przypadków. Piszą że coś wymienili a okazuje się że nawet nie dotknęli. Zdaża się tak że potrafią wymienić olej a o filtrze już zapominają!
Po prostu boli. Mam nadzieje że Mercedes nie często robi takie numery.
To że w salonie robią najlepiej to Bujda.
Sprawdzajcie i nie dajcie się oszukać!
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

taczar pisze:Witam.
Może ktoś z Kolegów wie po jakim przebiegu (czasie) powinien być planowo wg.ASO wymieniany filtr paliwa. Dość dokładnie przejrzałem książkę gwarancyjną i w pięciu kolejnych przeglądach nie znalazłem "krzyżyka" w okienku filtr paliwa – tak. Wszystkie przeglądy wykonała ASO S.Zasada - Centrum od 20 do 120 tys. km. Trudno mi uwierzyć, że wymienili a nie wpisali...Co o tym sądzicie ?.
Bo tego nie zaznacza się w książce. Powinno być na oddzielnym dokumencie. W benzyniaku wymienia się coś koło 60-80 tyś. Przy okazji zajrzę w WIS. Ja lada chwilę będę mial przegląd dla przebiegu 86 tys i karta obsługi pokazuje na liście właśnie ten filtr.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”