wzorst spalania po nowych filtrach
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
wzorst spalania po nowych filtrach
Witam,
Ciekawostka - mój Kompressor 01, 163km po wymianie filtrów powietrza i paliwa zaczął łykać dokładnie 2 litry więcej paliwa niezależnie od rodzaju trasy.. Ktoś ma może jakiś pomysł jak to zmienić?
Marek
Ciekawostka - mój Kompressor 01, 163km po wymianie filtrów powietrza i paliwa zaczął łykać dokładnie 2 litry więcej paliwa niezależnie od rodzaju trasy.. Ktoś ma może jakiś pomysł jak to zmienić?
Marek
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Moze sprobojmy tak: filtry zapchane mniej powietrza, mniej paliwa silnik sie dusi, ale ciut mniej spala. Wymiana filtrow silnik sie nie dusi ale ciut wieksze spalanie.
Nie wiem czy dobrze mysle, ale to jedyne co przychodzi mi do glowy.
Nie wiem czy dobrze mysle, ale to jedyne co przychodzi mi do glowy.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Chyba nie bardzo, bo jak filtr zapchany, to wtedy silnik się dusi i pali więcej, bo nie ma siły. Druga kwestia, to taka, że 2L, to ciut przy dużo. Z ojcem wymyśliliśmy 2 rzeczy:
1. Uszkodziłeś przepływomierz podczas wymiany filtra (jest w tej rurze co odchodzi od górnej osłony filtra powietrza), albo nasypałeś śmiecia do niego, jest brudny i szwankuje.
2. Mokry filtr i kiepsko przepuszcza powietrze (pamiętaj jak to to, żebyś nie suszył filtra na grzejniku, tylko w suchym ciepłym miejscu).
Nic innego nie przychodzi nam do głowy.
1. Uszkodziłeś przepływomierz podczas wymiany filtra (jest w tej rurze co odchodzi od górnej osłony filtra powietrza), albo nasypałeś śmiecia do niego, jest brudny i szwankuje.
2. Mokry filtr i kiepsko przepuszcza powietrze (pamiętaj jak to to, żebyś nie suszył filtra na grzejniku, tylko w suchym ciepłym miejscu).
Nic innego nie przychodzi nam do głowy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- *Mercedes_CDI*
- Użytkownik
- Posty: 578
- Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
- VIN:
- Lokalizacja: UE
- Kontakt:
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- rosmo
- Użytkownik
- Posty: 181
- Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Wymianę robiłeś sam, czy dawałeś do warsztatu? Szopenfeldziarzy nie brakuje. Mogli coś rozłączyć, urwać, podmienić.... Większe spalanie odczułeś po pierwszym tankowaniu? Może wymiana zbiegła się z zatankowaniem jakiegoś syfu.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 11:26
- VIN:
- Lokalizacja: Wyszków
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Zmianę odczułem zaraz po pierwszym tankowaniu (później sprawdzałem kilka stacji - spalanie bez zmian), a wymieniali filtry w warsztacie - patrzyłem na to - na tyle na ile mogę ocenić było ok.
Samochód na zimnym silniku nie przyjmuje też właściwie gazu, dopiero po kilkudziesięciu sekundach można nim jechać normalnie.
Myślałem też, że to komputer na mrozie sobie nie razi ale pomiar "od pełnego baku" i liczenie spalania na piechotę tego nie potwierdził.
Samochód na zimnym silniku nie przyjmuje też właściwie gazu, dopiero po kilkudziesięciu sekundach można nim jechać normalnie.
Myślałem też, że to komputer na mrozie sobie nie razi ale pomiar "od pełnego baku" i liczenie spalania na piechotę tego nie potwierdził.
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
A nie odpinali przepływomierza przy wymianie? Może zapomnieli go podłączyć?
Ja wymieniam olej razem z filtrem powietrza co 10000-12000 km. Filtr paliwa po zimie i przed zimą, ale też zawsze jak muszę zatankować na niepewnej stacji (nieznanej mi). Filtr przeciwpyłkowy jak zaczną parować szyby
Ja wymieniam olej razem z filtrem powietrza co 10000-12000 km. Filtr paliwa po zimie i przed zimą, ale też zawsze jak muszę zatankować na niepewnej stacji (nieznanej mi). Filtr przeciwpyłkowy jak zaczną parować szyby
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Cześć,
Podpięty.
Diagnostyka komputerowa wykazała jakiś błąd przy przepływomierzu - został usunięty ale nie wydaje mi się, żeby to jakoś znacząco poprawiło spalanie - na razie sprawdzam.
Przy okazji zapytałem o cenę, bo gdyby błąd się powtórzył trzeba będzie przepływkę wymienić - ok.1000 pln.
pozdrawiam,
Marek
Podpięty.
Diagnostyka komputerowa wykazała jakiś błąd przy przepływomierzu - został usunięty ale nie wydaje mi się, żeby to jakoś znacząco poprawiło spalanie - na razie sprawdzam.
Przy okazji zapytałem o cenę, bo gdyby błąd się powtórzył trzeba będzie przepływkę wymienić - ok.1000 pln.
pozdrawiam,
Marek
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Witam.
Może ktoś z Kolegów wie po jakim przebiegu (czasie) powinien być planowo wg.ASO wymieniany filtr paliwa. Dość dokładnie przejrzałem książkę gwarancyjną i w pięciu kolejnych przeglądach nie znalazłem "krzyżyka" w okienku filtr paliwa – tak. Wszystkie przeglądy wykonała ASO S.Zasada - Centrum od 20 do 120 tys. km. Trudno mi uwierzyć, że wymienili a nie wpisali...Co o tym sądzicie ?.
Może ktoś z Kolegów wie po jakim przebiegu (czasie) powinien być planowo wg.ASO wymieniany filtr paliwa. Dość dokładnie przejrzałem książkę gwarancyjną i w pięciu kolejnych przeglądach nie znalazłem "krzyżyka" w okienku filtr paliwa – tak. Wszystkie przeglądy wykonała ASO S.Zasada - Centrum od 20 do 120 tys. km. Trudno mi uwierzyć, że wymienili a nie wpisali...Co o tym sądzicie ?.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
W salonach robią ludzi w ch**a za przeproszeniem. Coraz więcej przypadków. Piszą że coś wymienili a okazuje się że nawet nie dotknęli. Zdaża się tak że potrafią wymienić olej a o filtrze już zapominają!
Po prostu boli. Mam nadzieje że Mercedes nie często robi takie numery.
To że w salonie robią najlepiej to Bujda.
Sprawdzajcie i nie dajcie się oszukać!
Po prostu boli. Mam nadzieje że Mercedes nie często robi takie numery.
To że w salonie robią najlepiej to Bujda.
Sprawdzajcie i nie dajcie się oszukać!
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Bo tego nie zaznacza się w książce. Powinno być na oddzielnym dokumencie. W benzyniaku wymienia się coś koło 60-80 tyś. Przy okazji zajrzę w WIS. Ja lada chwilę będę mial przegląd dla przebiegu 86 tys i karta obsługi pokazuje na liście właśnie ten filtr.taczar pisze:Witam.
Może ktoś z Kolegów wie po jakim przebiegu (czasie) powinien być planowo wg.ASO wymieniany filtr paliwa. Dość dokładnie przejrzałem książkę gwarancyjną i w pięciu kolejnych przeglądach nie znalazłem "krzyżyka" w okienku filtr paliwa – tak. Wszystkie przeglądy wykonała ASO S.Zasada - Centrum od 20 do 120 tys. km. Trudno mi uwierzyć, że wymienili a nie wpisali...Co o tym sądzicie ?.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault