Strona 1 z 2

wzorst spalania po nowych filtrach

: 7 sty 2010, o 10:00
autor: Marek30
Witam,

Ciekawostka - mój Kompressor 01, 163km po wymianie filtrów powietrza i paliwa zaczął łykać dokładnie 2 litry więcej paliwa niezależnie od rodzaju trasy.. Ktoś ma może jakiś pomysł jak to zmienić?

Marek

: 7 sty 2010, o 16:45
autor: kSmuk
Moze sprobojmy tak: filtry zapchane => mniej powietrza, mniej paliwa => silnik sie dusi, ale ciut mniej spala. Wymiana filtrow => silnik sie nie dusi ale ciut wieksze spalanie.

Nie wiem czy dobrze mysle, ale to jedyne co przychodzi mi do glowy.

: 7 sty 2010, o 16:53
autor: V126
Chyba nie bardzo, bo jak filtr zapchany, to wtedy silnik się dusi i pali więcej, bo nie ma siły. Druga kwestia, to taka, że 2L, to ciut przy dużo. Z ojcem wymyśliliśmy 2 rzeczy:
1. Uszkodziłeś przepływomierz podczas wymiany filtra (jest w tej rurze co odchodzi od górnej osłony filtra powietrza), albo nasypałeś śmiecia do niego, jest brudny i szwankuje.
2. Mokry filtr i kiepsko przepuszcza powietrze (pamiętaj jak to to, żebyś nie suszył filtra na grzejniku, tylko w suchym ciepłym miejscu).
Nic innego nie przychodzi nam do głowy.

: 7 sty 2010, o 17:28
autor: *Mercedes_CDI*
jak czesto zmieniacie poszczegolne filtry ??
wg was od serwisu do serwisu wystarczy ?? mam watpliwosci... :yyy: :yyy:

: 7 sty 2010, o 17:32
autor: kSmuk
Ja zmieniam komplet co 12 miesiecy w lecie. Moze przesadzam z tymi wymianami, ale szkoda auta.

: 7 sty 2010, o 17:47
autor: rosmo
Jeżdzę ponad rok, ale już mam nowy komplet Manna, zimę jeszcze przeczekam, ale filtr powietrza zmienię jeszcze później.

: 7 sty 2010, o 18:04
autor: Marek30
Może to przepływomierz - sprawdzę. O suchość filtra zadbałem. Poza wzrostem spalania, samochód też gorzej pali.

dzięki,

: 7 sty 2010, o 20:14
autor: Kompresssor
Wymianę robiłeś sam, czy dawałeś do warsztatu? Szopenfeldziarzy nie brakuje. Mogli coś rozłączyć, urwać, podmienić.... Większe spalanie odczułeś po pierwszym tankowaniu? Może wymiana zbiegła się z zatankowaniem jakiegoś syfu.

: 7 sty 2010, o 21:15
autor: zen
W moim jak padł przepływomierz to silnik przełączył się w tryb awaryjny i nie wkręcał się na palanie było bez odczuwalnych zmian. Kiedyś w golfie miałem tak ,że jak miałem usterkę sondy lambda to na trybie awaryjnym palił mi b. dużo.

: 7 sty 2010, o 23:18
autor: Marek30
Zmianę odczułem zaraz po pierwszym tankowaniu (później sprawdzałem kilka stacji - spalanie bez zmian), a wymieniali filtry w warsztacie - patrzyłem na to - na tyle na ile mogę ocenić było ok.

Samochód na zimnym silniku nie przyjmuje też właściwie gazu, dopiero po kilkudziesięciu sekundach można nim jechać normalnie.

Myślałem też, że to komputer na mrozie sobie nie razi ale pomiar "od pełnego baku" i liczenie spalania na piechotę tego nie potwierdził.

: 9 sty 2010, o 09:16
autor: w0wacik
A nie odpinali przepływomierza przy wymianie? Może zapomnieli go podłączyć?

Ja wymieniam olej razem z filtrem powietrza co 10000-12000 km. Filtr paliwa po zimie i przed zimą, ale też zawsze jak muszę zatankować na niepewnej stacji (nieznanej mi). Filtr przeciwpyłkowy jak zaczną parować szyby :usmiech:

: 9 sty 2010, o 18:26
autor: Marek30
Cześć,

Podpięty.

Diagnostyka komputerowa wykazała jakiś błąd przy przepływomierzu - został usunięty ale nie wydaje mi się, żeby to jakoś znacząco poprawiło spalanie - na razie sprawdzam.

Przy okazji zapytałem o cenę, bo gdyby błąd się powtórzył trzeba będzie przepływkę wymienić - ok.1000 pln.

pozdrawiam,

Marek

: 10 sie 2010, o 15:17
autor: taczar
Witam.
Może ktoś z Kolegów wie po jakim przebiegu (czasie) powinien być planowo wg.ASO wymieniany filtr paliwa. Dość dokładnie przejrzałem książkę gwarancyjną i w pięciu kolejnych przeglądach nie znalazłem "krzyżyka" w okienku filtr paliwa – tak. Wszystkie przeglądy wykonała ASO S.Zasada - Centrum od 20 do 120 tys. km. Trudno mi uwierzyć, że wymienili a nie wpisali...Co o tym sądzicie ?.

: 10 sie 2010, o 17:11
autor: zezek1990
W salonach robią ludzi w ch**a za przeproszeniem. Coraz więcej przypadków. Piszą że coś wymienili a okazuje się że nawet nie dotknęli. Zdaża się tak że potrafią wymienić olej a o filtrze już zapominają!
Po prostu boli. Mam nadzieje że Mercedes nie często robi takie numery.
To że w salonie robią najlepiej to Bujda.
Sprawdzajcie i nie dajcie się oszukać!

: 10 sie 2010, o 17:13
autor: Kompresssor
taczar pisze:Witam.
Może ktoś z Kolegów wie po jakim przebiegu (czasie) powinien być planowo wg.ASO wymieniany filtr paliwa. Dość dokładnie przejrzałem książkę gwarancyjną i w pięciu kolejnych przeglądach nie znalazłem "krzyżyka" w okienku filtr paliwa – tak. Wszystkie przeglądy wykonała ASO S.Zasada - Centrum od 20 do 120 tys. km. Trudno mi uwierzyć, że wymienili a nie wpisali...Co o tym sądzicie ?.
Bo tego nie zaznacza się w książce. Powinno być na oddzielnym dokumencie. W benzyniaku wymienia się coś koło 60-80 tyś. Przy okazji zajrzę w WIS. Ja lada chwilę będę mial przegląd dla przebiegu 86 tys i karta obsługi pokazuje na liście właśnie ten filtr.