Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Jeśli się nie mylę, to 85*C. Spróbuję to ustalić i napiszę.

EDIT: A tak zupełnie przy okazji. Ten termostat występuję w W210 jedynie w autach dostosowanych do spalania oleju rzepakowego.
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Mój świetnie sobie radzi na ON :usmiech: ,chłopaki walcie do serwisów i pytajcie co i jak , nie sądzę że mam jakieś inne wyjątkowe auto a widać że gość z :mb: wiedział co mówi .Czasami teoria nawala .Teoria to tylko 10% doświadczenia i praktyki. :ok:

Tak to wygląda dzisia,j jazda po mieście, różnica temp. na plus do tej co miałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, o 05:55 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

U mnie w benzynie jest to samo
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

mercfan pisze:U mnie w benzynie jest to samo
Możesz to jaśniej sprecyzować ? co jest to samo?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

czeslaw555 pisze: Możesz to jaśniej sprecyzować ? co jest to samo?
Temperatura :tak:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Kompresssor pisze:Temperatura :tak:
Dokładnie :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Mercfan, spadamy stąd. To nie temat dla benzynowców :hejka:

... a wy chłopaki szukajcie, szukajcie :dokuczacz:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jeśli się nie mylę, to 85*C. Spróbuję to ustalić i napiszę.
Rozebrałem ten "zapasowy" i okazało się, że jest on sprawny, otwiera się i zamyka. :hurra: Temperatura pełnego otwarcia wynosi 80*C, o czym świadczą 2 ostatnie cyfry na termostacie (na termostacie jako takim, nie na obudowie).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Dzięki za informacje - niestety nigdzie nie udało mi się tego znaleźć.
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

A jak to działa, czy jest tak, że po nagrzaniu do 80st puszcza na chłodnicę by schłodziło płyn, czyli by nie zagotowało podgrzewanego paliwa? Czy jeszcze inaczej.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tak termostat ten po otwarciu powoduje, że jakiś drugi obieg chłodniczy (ale połączony z silnikowym) odpowiadający za utrzymywanie stałej temperatury paliwa, najwyraźniej niższą niż silnika. Z tymi podgrzewaczami, to niezwykle dziwna sytuacja, bo od termostatu tego odpowiedzialnego za chłodzenie silnika odchodzi przewód (ciecz płynie dopiero po otworzeniu się tego termostatu) do jakiegoś wymiennika ciepłą związanego z układem paliwowym. :szok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

To logiczne, bo jak wyjeżdżam z garażu +15st a na zewnątrz jest -15st, to z chłodnicy płyn by mroził paliwo a nie ogrzewał. Musi się najpierw ten główny termostat zacząć otwierać, by podgrzewać. Jak będę miał kiedyś ściągniętą pokrywę i będzie cieplej, to sobie te obiegi prześledzę. Na razie nie rozumiem, jak to może wpływać na szybsze dogrzewanie się silnika. Chociaż może jest tak, że przy otwartym/zepsutym małym termostacie jest za wczesne podawanie płynu na chłodnicę.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ja mam zdjętą osłonę, to w czwartek, albo piątek zobaczę co i jak.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

ZTCP wygląda to następująco: z przewodu z termostatu chłodziwo płynie do "chłodnicy" paliwa, natomiast z tamtąd płynie poprzez ten mały termostat do tej dodatkowej chłodniczki, a wraca bodaj do "chłodnicy" oleju.

Teoretycznie więc przy sprawnym termostacie nie powinno mieć to wpływu na nagrzewanie silnika. Dziwi mnie więc niezgodność temperaturowa tych termostatów - przecież skoro główny otwiera się przy 92*, to przez większość czasu tamten drugi i tak pozostanie otwarty. No chyba że cały obieg wody jest dokładnie odwrotny. I wtedy mamy "by-pass" głównego termostatu.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Z głównego termostatu przewód idzie do tego czegoś zaznaczonego na zdjęciu (przepraszam, że zaczerpnąłem je z prywatnej galerii w0wacika, ale nie miałem nic innego pod ręką), ale płyn płynie tam dopiero po otwarciu termostatu tego głównego. Czy w CDI jest jeszcze jakiś dodatkowo elektryczny podgrzewacz paliwa?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”