Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Moderator: Dziki Mar
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
-
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Wrocław
supi pisze:Temperatury silnika czy to było Audi 1.8t. czy też m271 temp. zawsze jest ok. 85-95 stopni niezaleznie od pory roku. Pora roku ma tylko wplyw na prędkość nagrzewania się silnika.
[ Dodano: 2015-10-09, 21:55 ]
Dlugo utrzymujace się nizsze temp. oznaczaja najczesciej uszkodzony termostat.
Oryginalny termostat Wahler-a A 271 203 0375 i wszystkie jego zamienniki otwierają się przy 90 C, zatem jeśli auto nie osiąga takiej temperatury to należy sprawdzić czy nie jest uszkodzony, a jeśli tak wymienić.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
- krzys86
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
- VIN:
- Lokalizacja: S-rz
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
Nie ma prawa tam nic się urwać, chyba że przecinakiem będzie Ci odkręcał i płyn łapał w deski w stodole.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2015, o 00:03 przez mateusz726642, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Termostat wymieniony na ori, bo stary niestety cały czas był otwarty i płyn hulał po całym układzie. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie w ASO powiedzieli mi, że w moim mietku do całego układu wchodzi ok 9,6 l płynu. Zakupiłem bańkę 5l koncentratu i 5l wody destylowanej. Po zlaniu starego płynu do układu wlałem 4,5 l koncentratu i zacząłem dolewać wodę, ale okazało się, że weszło jej może 1l. Po rozgrzaniu silnika i otwarciu termostatu poziom spadł o około 1 cm, więc uzupełniłem wodą i jest ok. Czy aż tyle płynu zostaje w układzie, tzn. około 4 litrów?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, o 19:29 przez ArturA6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239
-
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Wrocław
ArturA6, tak jest to prawdopodobne jeśli mechanik nie spuścił całego płynu, a jedynie to co wyleciało z dziury po termostacie.
Ja stosuje nowego typu rozwiązanie mianowicie wymianę płynu chłodniczego próżnowo (podobnie do klimatyzacji) dzięki czemu po zalaniu od razu układ jest odpowietrzony i idealnie oczyszczony.
Ja stosuje nowego typu rozwiązanie mianowicie wymianę płynu chłodniczego próżnowo (podobnie do klimatyzacji) dzięki czemu po zalaniu od razu układ jest odpowietrzony i idealnie oczyszczony.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Wracając do możliwości zerwania gwintu śrub, to oczywiście nic się nie ukręciło, ale pomimo wymiany uszczelek termostatu, oczyszczeniu powierzchni styku kołnierza obudowy termostatu z blokiem silnika i dokręceniu śrub, widać zapocenia od płynu.
[ Dodano: 2015-10-15, 19:56 ]
[ Dodano: 2015-10-15, 19:56 ]
Płyn był zlewany korkiem, który znajduje się w dolnej części chłodnicy.edelos997 pisze:, tak jest to prawdopodobne jeśli mechanik nie spuścił całego płynu, a jedynie to co wyleciało z dziury po termostacie.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Nie jest to niemożliwe. Jeśli np zawór odpowiedzialny za ogrzewanie , czyli przepływ przez nagrzewnicę ,był zamknięty, mogło tam zostać dużo płynu . Oczywiście teoretyzuję bo ekspertem nie jestem .,
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, o 20:12 przez jarod32, łącznie zmieniany 1 raz.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Wrocław
To może inaczej, ile zleciało płynu ? Taki właśnie powstał ubytek, reszta została w układzie, termostat jest dość wysoko (nieopodal nieszczęsnych elektromagnesów)ArturA6 pisze: Płyn był zlewany korkiem, który znajduje się w dolnej części chłodnicy.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Płynu zleciało na pewno tyle ile wlałem. Bardziej mi chodziło o to gdzie ta reszta płynu się zbiera, skoro tylko tyle wymienione? Ale tak jak piszesz, że termostat wysoko to z bloku wszystko nie zleci. Swoją drogą mam teraz płyn o temperaturze zamarzania pewnie z minus 60 stopni. A tak naprawdę to nie wiadomo jakie jest teraz stężenie glikolu, bo niestety jak wiadomo czysty koncentrat zamarza już przy -12 stopniach. Wie ktoś może jaka jest faktyczna pojemność układu chłodniczego w tym aucie, bo za dużo rozbieżnych informacji znajduję?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, o 23:35 przez ArturA6, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Okazało się, że pomylili się w ASO i w układzie jest 6, a nie 9 litrów płynu. Co prawda cenowo nie straciłem, bo 3 x 1l wychodzi tyle samo co bańka 5l koncentratu. Tylko teraz mam w układzie 4,5l koncentratu i 1,5l wody, więc na Syberię można wyruszać
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239