Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Konkretny człowiek i konkretna odpowiedź. Dzięki :ok: Mam zamiar wymienić płyn chłodniczy, więc przy okazji wrzucę nowy termostat.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

Ja wymieniłem termostat na nowy wraz z obudową i 90* to jeszcze w trakcie jazdy nie miałem.
Przeważnie 80-85*
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

supi pisze:Temperatury silnika czy to było Audi 1.8t. czy też m271 temp. zawsze jest ok. 85-95 stopni niezaleznie od pory roku. Pora roku ma tylko wplyw na prędkość nagrzewania się silnika.

[ Dodano: 2015-10-09, 21:55 ]
Dlugo utrzymujace się nizsze temp. oznaczaja najczesciej uszkodzony termostat.

Oryginalny termostat Wahler-a A 271 203 0375 i wszystkie jego zamienniki otwierają się przy 90 C, zatem jeśli auto nie osiąga takiej temperatury to należy sprawdzić czy nie jest uszkodzony, a jeśli tak wymienić.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Czy często się zdarza, że przy wymianie termostatu ukręcają się śruby mocujące?Będę wymieniał i mechanik tylko zasugerował, że może coś takiego się stać.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
Awatar użytkownika
krzys86
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
VIN:
Lokalizacja: S-rz

Post autor: krzys86 »

Powiedzial Ci to po to żebyś przyjechał do niego i dal mu zarobic :haha:
WDB2030061A073708
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Akurat on to będzie robił :ok:
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

Nie ma prawa tam nic się urwać, chyba że przecinakiem będzie Ci odkręcał i płyn łapał w deski w stodole. :rotfl:
Ostatnio zmieniony 14 paź 2015, o 00:03 przez mateusz726642, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Termostat wymieniony na ori, bo stary niestety cały czas był otwarty i płyn hulał po całym układzie. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie w ASO powiedzieli mi, że w moim mietku do całego układu wchodzi ok 9,6 l płynu. Zakupiłem bańkę 5l koncentratu i 5l wody destylowanej. Po zlaniu starego płynu do układu wlałem 4,5 l koncentratu i zacząłem dolewać wodę, ale okazało się, że weszło jej może 1l. Po rozgrzaniu silnika i otwarciu termostatu poziom spadł o około 1 cm, więc uzupełniłem wodą i jest ok. Czy aż tyle płynu zostaje w układzie, tzn. około 4 litrów?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, o 19:29 przez ArturA6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

ArturA6, tak jest to prawdopodobne jeśli mechanik nie spuścił całego płynu, a jedynie to co wyleciało z dziury po termostacie.

Ja stosuje nowego typu rozwiązanie mianowicie wymianę płynu chłodniczego próżnowo (podobnie do klimatyzacji) dzięki czemu po zalaniu od razu układ jest odpowietrzony i idealnie oczyszczony.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Wracając do możliwości zerwania gwintu śrub, to oczywiście nic się nie ukręciło, ale pomimo wymiany uszczelek termostatu, oczyszczeniu powierzchni styku kołnierza obudowy termostatu z blokiem silnika i dokręceniu śrub, widać zapocenia od płynu.

[ Dodano: 2015-10-15, 19:56 ]
edelos997 pisze:, tak jest to prawdopodobne jeśli mechanik nie spuścił całego płynu, a jedynie to co wyleciało z dziury po termostacie.
Płyn był zlewany korkiem, który znajduje się w dolnej części chłodnicy.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie jest to niemożliwe. Jeśli np zawór odpowiedzialny za ogrzewanie , czyli przepływ przez nagrzewnicę ,był zamknięty, mogło tam zostać dużo płynu . Oczywiście teoretyzuję bo ekspertem nie jestem .,
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, o 20:12 przez jarod32, łącznie zmieniany 1 raz.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

ArturA6 pisze: Płyn był zlewany korkiem, który znajduje się w dolnej części chłodnicy.
To może inaczej, ile zleciało płynu ? Taki właśnie powstał ubytek, reszta została w układzie, termostat jest dość wysoko (nieopodal nieszczęsnych elektromagnesów)
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Płynu zleciało na pewno tyle ile wlałem. Bardziej mi chodziło o to gdzie ta reszta płynu się zbiera, skoro tylko tyle wymienione? Ale tak jak piszesz, że termostat wysoko to z bloku wszystko nie zleci. Swoją drogą mam teraz płyn o temperaturze zamarzania pewnie z minus 60 stopni. A tak naprawdę to nie wiadomo jakie jest teraz stężenie glikolu, bo niestety jak wiadomo czysty koncentrat zamarza już przy -12 stopniach. Wie ktoś może jaka jest faktyczna pojemność układu chłodniczego w tym aucie, bo za dużo rozbieżnych informacji znajduję?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, o 23:35 przez ArturA6, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Artur powinieneś mieć ilość płynu w instrukcji obsługi pojazdu, której akurat nie mam pod ręką. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Okazało się, że pomylili się w ASO i w układzie jest 6, a nie 9 litrów płynu. Co prawda cenowo nie straciłem, bo 3 x 1l wychodzi tyle samo co bańka 5l koncentratu. Tylko teraz mam w układzie 4,5l koncentratu i 1,5l wody, więc na Syberię można wyruszać ;)
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”