Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Moderator: Dziki Mar

mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

ale dlaczego ładowanie miałoby miec wpływ akurat na spriskiwacz? a nie na jakies inne urządzenie.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Nie wiem czy nie działa negatywnie na inne urządzenia choć niczego nie do tej pory nie zauważyłem ,wiem tylko jaki mam objaw ze spryskiwaczami i wydaje mi się że idę dobrą drogą.No jeszcze może przekaźnik tylko nie wiem który .
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, o 21:42 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

ja stawiam na mróż i tak jak wczesniej wspomniałem do wiosny daje sobie z tym spokój, jak uda ci się wytropić ewentualna usterkę to daj znać, bo jak znam zycie to jest spore grono zainteresowanych. kilka postów juz o tym było ale problem nie był rozwiązany. z moich obserwacji problem u innych rowniez pojawił sie w zimie!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Dam znać oczywiście ,no i jeszcze jedno ,myślę że wszyscy inni użytkownicy :mb: mieli by ten sam problem ze spryskiwaczami .Jest tu trochę zagadek bo silniczek do spryskiwacza tylnego jest ten sam a na tylną szybę pryska bez żadnych problemów.Jutro powinno się coś wyjaśnić .W sumie znam już parę powodów ,być może że włącznik kierunki/wycieraczki jest uszkodzony,przekaźnik lub alternator za dużo ładuje ,a może jeszcze coś innego.Trzeba po kolei eliminować i powinno się dojść do tego co to jest .na pewno nie płyn .
Pozdrawiam
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

to juz prędzej ten przełącznik niż ładowanie ale z drugiej strony w moim przypadku w cieple działa normalnie, więc trudno jednoznacznie powiedzieć.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

Zamiast tyle wymyślać, lepiej by tu każdy cyferkami ładowania rzucił- tylko to musi być z jazdy, jak już ładowanie się ustabilizuje. Się powtórzę- uzwojenia silniczka pompki są zabezpieczone przed spaleniem, czyli jak za wysokie napięcie, to sterownik może odłącza. Warto sprawdzić, a potem wymyślać dalej.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

i pierwsza porażka ,wszyscy znani mi elektrycy/elektronicy odmówli podjęcia się naprawy twierdząc że to ich przerasta . Pojechałem więc do serwisu :mb: i zostawiłem do naprawy ,choć wątpie czy dadzą sobie radę z tym bo Pan przyjmujący zgłoszenia do serwisu powiedział że jeszcze nie spotkał się z taką przypadłością :placz: , ze to dziwna sprawa. Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie .

[ Dodano: 2010-01-25, 15:15 ]
No i wyszło co to ,ale samo sprawdzenie w mercedesie to :censored: koszt 256zł .Za takie działanie spryskiwaczy w moim przypadku jest odpowiedzialny moduł SAM nr kat . 2035454601 (gdzie to jest ? ma ktoś jakiś rysunek?) i kosztuje w mercu 1760zł !! ,padł jakiś element który gdy jest za duże ładowanie wyłącza zasilanie w moim przypadku na spryskiwacze.Szukam teraz zdolnego elektronika który się zajmie tym tematem.Kupić zawszę zdążę.Obecnie ładowanie mam 14,6V i elektrycy mówią że takie może być , ale mam pewne wątpliwości czy jednak mają rację .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Moduł SAM to taka pucha wielka z płytką drukowaną, bezpiecznikami itp. Pod maską po stronie kierowcy (podszybie) jest jeden, a drugi jest w bagażniku. Na allegro czy innych miejscach można kupić za 500zł.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
OlO
VIP
Posty: 49
Rejestracja: 7 mar 2009, o 09:55
VIN:
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: OlO »

czeslaw555 musze cie zmartwic, rozmawialem z dobrym elektrykiem samochodowym i wyjawil mi pewien niuans.

Twoj trop z napieciem byl sluszny, problem ten pojawia sie kiedy akumulator jest juz zluzyty, to pierwszy objaw konczenia sie akumulatora, drugim objawem jest kiedy rozrusznik kreci a samochod nie odpala( a kiedy podepniemy kable odrazu pali - to nie świece, nie filtr, nie wtryski to tylko akumulator) akumulator podaje zbyt niskie napiecie ktore starcza na krecenie ale nie na rozruch.

Obawiam sie czeslaw555 ze trzeba nowy akumulator, jesli ktos moze to niech zbada ten trop gdyz chwilowo bez autka jestem
OlO pozdrawia *Mercedes_CDI* , Rumcajs, Wesoł i Lokis

* * * GALERIA!! * * * MB W203 Sport Cuope - 2,2CDI
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Mój akumulator ma 1,5 roku i kręci bardzo dobrze i auto odpala w te mrozy bez problemu ,ale z ładowaniem mam coś nie tak bo wg kompa w mercu jest 14,6 wg. mojego miernika 14,98 ,wg.miernika kolegi 14,75-14,83 ,tylko nie wiem czy to wina modułu bo coś z nim nie tak i on robi że jest takie ładowanie czy tez regulator jest walnięty ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

Ja bym do tego akumulatora nie mieszał. Pytanie, czy na pewno serwis ma rację z tym SAM-em, gdyby coś w nim padło to nie powinno działać. A tu są objawy odłączania silniczka pompki, jakby wynik zabezpieczenia przed spaleniem, przeciążeniem, przepięciem. W zasadzie w elektronice jak coś pada, to 'na amen', tutaj tego nie ma.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

czesław555 ja dzisiaj sprawdziłem, ze u mnie nawet przy wyłączonym silnkiu a przy włączonym zapłonie (zapalone kontrolki) są takie same objawy, więc troche inaczej niż ty opisywałeś. Daje sobie rękę uciąć, że jak zrobi sie cieplej to problem zniknie. Nawet jezeli to pierwsze objawy aku. to na wiosne bedzie mu lżej i wszysko wróci do normy.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

No to masz trochę inaczej niż ja ,jadę jutro wlaczyć z regulatorem i po wymianie jego zobaczymy co dalej. ,tylko nie wiem czy mam wodą chłodzony alternator czy nie .Znalazłem tez dobrego elektronika który naprawi moduł jak będzie potrzeba ale najpierw jadę z regulatorem .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

Możliwe, że to wszystko efekt mrozów. U mnie w warsztacie zapaliła się dzisiaj lampa, która z 10 lat była martwa. Aby ja wyłączyć, musieliśmy z kablami kombinować. Termometr elektroniczny zawiesił się, musiałem baterię wyjąć/włożyć. A w naszych autach duuuużo bardziej skomplikowana elektronika.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

mi tez wydaje sie ze to przez mróz. Płyn leci na szybe w 3 - 4 dwusekundowych partiach a później przez pare minut nie leci, po czym powtróka z rozrywki. Nie jest to dla mnie szczególnie uciążliwe, bo i tak przy tych mrozach unikam spyskiwania szyby, bo po chwili zamarza na szybie i nic nie widac!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”