Odcięcie zapłonu
Moderator: Dziki Mar
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Odcięcie zapłonu
witam mam w203 z 2002 roku c180 kompressor, chcialem zalozyć odcięcie ale nie wiem jakiego koloru jest przewód podający prąd po zapłonie, moze mi ktoś powiedzieć??pierwszy raz mam do czynienia z mercedesem. i jeszcze jedno, pompa paliwa jest pod siedziskiem tylnej kanapy?? dzieki za info i pozdro.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2009, o 21:42 przez mercfan, łącznie zmieniany 1 raz.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Jeżeli masz nikłe pojęcie o pracy nowoczesnej instalacji elektrycznej opartej na szynie "CAN" to lepiej się za to nie bierz. Jeżeli to zrobisz tak, jak opisujesz, to przy próbie uruchomienia rozrusznika natychmiast pojawi się błąd i zapali się kontrolka "Check Engine"
Sytuacja dla sterownika jest prosta - zapłonu nie ma (bo jest odcięty) a rozrusznik ma kręcić. Czyli prawdopodobnie nastąpiło USZKODZENIE INSTALACJI i należy włączyć lampkę "Check Engine" na wskaźnikach. Niektóre typy stacyjek elektronicznych pozwalały sobie na odcięcie zapłonu - jednak nie wszystkie. Żeby bawić się w takie eksperymenty lepiej mieć pod ręką "STAR DIAGNOSIS" (do kasowania błędów )
Należy szukać takiego obwodu, który nie podlega kontroli sterownika silnika. Przykładowo pompa paliwa ma swój przekaźnik i za nim można sobie w instalację ingerować.
Sytuacja dla sterownika jest prosta - zapłonu nie ma (bo jest odcięty) a rozrusznik ma kręcić. Czyli prawdopodobnie nastąpiło USZKODZENIE INSTALACJI i należy włączyć lampkę "Check Engine" na wskaźnikach. Niektóre typy stacyjek elektronicznych pozwalały sobie na odcięcie zapłonu - jednak nie wszystkie. Żeby bawić się w takie eksperymenty lepiej mieć pod ręką "STAR DIAGNOSIS" (do kasowania błędów )
Należy szukać takiego obwodu, który nie podlega kontroli sterownika silnika. Przykładowo pompa paliwa ma swój przekaźnik i za nim można sobie w instalację ingerować.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
mam o tym pojecie ale na codzień zajmuje sie VW, audi itp.(serwis VW) z mercedesem szczerze mam pierwszy raz do czynienia, wiem ze moze sie pojawic bląd dlatego lepiej bedzie jak zaloze na pompe,nie jestem z zawodu elektrykiem dlatego tez pytam.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 5 mar 2008, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: szczecin
-
- VIP
- Posty: 45
- Rejestracja: 2 sty 2008, o 09:25
- VIN:
- Lokalizacja: Szczytno
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
W benzyniaku? - tak jak podsunąłem.
Znaleźć w bagażniku bezpiecznik pompy paliwa oraz przekaźnik pompy paliwa.
W ten obwód (od strony styków prądowych przekaźnika) można sobie zaingerować.
NIE ZAKŁADAĆ ODCIĘCIA NA OBWODZIE CEWKI PRZEKAŹNIKA POMPY - JEST "POD KONTROLĄ"!!!
Metr kabelka wystarczy, żeby dwupozycyjny wyłącznik umieścić w komorze bagażnika. Wychodzimy z auta, otwieramy bagażnik, i pod pozorem wyjęcia czegoś rozwieramy obwód. Obsługa trochę kłopotliwa, ale ma dwie (niezaprzeczalne) zalety: nie trzeba ciągnąć kabli przez całe auto, i mało kto będzie szukał wyłącznika w bagażniku...
Jeżeli chodzi o obwód cewki elektromagnesu rozrusznika - jest również pod kontrolą sterownika (czyli przerwanie tego obwodu wywoła błąd).
Znaleźć w bagażniku bezpiecznik pompy paliwa oraz przekaźnik pompy paliwa.
W ten obwód (od strony styków prądowych przekaźnika) można sobie zaingerować.
NIE ZAKŁADAĆ ODCIĘCIA NA OBWODZIE CEWKI PRZEKAŹNIKA POMPY - JEST "POD KONTROLĄ"!!!
Metr kabelka wystarczy, żeby dwupozycyjny wyłącznik umieścić w komorze bagażnika. Wychodzimy z auta, otwieramy bagażnik, i pod pozorem wyjęcia czegoś rozwieramy obwód. Obsługa trochę kłopotliwa, ale ma dwie (niezaprzeczalne) zalety: nie trzeba ciągnąć kabli przez całe auto, i mało kto będzie szukał wyłącznika w bagażniku...
Jeżeli chodzi o obwód cewki elektromagnesu rozrusznika - jest również pod kontrolą sterownika (czyli przerwanie tego obwodu wywoła błąd).
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
rubusz jak zalożysz na bezpiecznik to tez ci sie zapali check bo tak samo przerwiesz obwod, jak przycisk to najlepiej na przewodzie do pompy, w volkswagenie jest przynajmniej tak ze nie wyskakuje bląd jak przerywasz obwód, Przez ta wlasnie szyne CAN ze tak powiem zadne majsterkowanie bez wiedzy nie ujdzie na sucho a na mercedesie sie nie znam.dla wyjasnienia-CAN pozwala na wzajewmną komunikację między modułami elektronicznymi, dla elektroniki sterującej np. napędami jest ona szybsza, dla reszty mniej istotnych wolniejsza, umozliwia szybkie informowanie min. o usterce w obwodzie i ulatwia diagnozowanie usterki, bląd pojawi sie za kazdym razem kiedy bedziesz mial zalozone odcięcie zaplonu i przekręcisz kluczyk, nie wystarczy zwykle usunięcie usterki, to logiczne.Pompa paliwa jest jednym z elementów niediagnozowalnych wiec cokolwiek zrobisz nie bedzie usterki oczywiscie jak napisal geri za przekaźnikiem.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Widzę koledzy, że to ciekawe rozwiązanie.
Chyba trzeba poprosić kolege aby stworzył instrukcję "krok po kroku"
Chyba trzeba poprosić kolege aby stworzył instrukcję "krok po kroku"
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Pracę zaczynamy od wymontowania (lub odsunięcia) wykładziny bagażnika po lewej stronie - pośrodku niej widać przez "okienko" tylną skrzynkę bezpieczników. Jest to tzw. "tylny SAM" i on jest naszym celem.
Po wyjęciu wykładziny zaobserwywujemy jak "SAM" trzyma się auta. Jego odsunięcie od ściany bagażnika nie będzie skomplikowane; mocowanie jest proste, a kable długie.
Następnie znajdujemy wtyczkę oznaczoną jako "1"
W tej wtyczce, na pozycji trzeciej powinien znajdować się dość gruby kabel koloru czarno-zielonego. Jest to kabel prowadzący bezpośrednio do pompy paliwa. (ten kolor dotyczy najpopularniejszego modelu "180" - w innych wersjach "203-ki" może być inny)
Teraz wystarczy go przeciąć, i zamontować odpowiedni wyłącznik wytrzymujący prąd paru amper. I to by było na tyle - zmontować wszystko spowrotem i już...
Po wyjęciu wykładziny zaobserwywujemy jak "SAM" trzyma się auta. Jego odsunięcie od ściany bagażnika nie będzie skomplikowane; mocowanie jest proste, a kable długie.
Następnie znajdujemy wtyczkę oznaczoną jako "1"
W tej wtyczce, na pozycji trzeciej powinien znajdować się dość gruby kabel koloru czarno-zielonego. Jest to kabel prowadzący bezpośrednio do pompy paliwa. (ten kolor dotyczy najpopularniejszego modelu "180" - w innych wersjach "203-ki" może być inny)
Teraz wystarczy go przeciąć, i zamontować odpowiedni wyłącznik wytrzymujący prąd paru amper. I to by było na tyle - zmontować wszystko spowrotem i już...
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 4 mar 2008, o 21:02
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
- martinflash
- Użytkownik
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 kwie 2008, o 11:47
- VIN:
- Lokalizacja: Earth
Witam.Voytoolek pisze:Witam ja w swiom 2.2 CDI z 2002r. też wymyśliłem odcięcie rozrusznika żeby byle głupek tak łatwo nie odjechał. Jeżeli kogoś to zainteresuje to moge opisać.
Ja mam C200 2.2 CDI 2002 rok, czy możesz opisać jak zrobiłes zabezpieczenie?
[ Dodano: 2008-09-21, 09:24 ]
Fajnie to wygląda, a czy mógłbyś podpowiedzieć jak wykonać w dieselu C200 2.2 CDI 2002 rok?Gerri pisze:W benzyniaku? - tak jak podsunąłem.
Znaleźć w bagażniku bezpiecznik pompy paliwa oraz przekaźnik pompy paliwa.
W ten obwód (od strony styków prądowych przekaźnika) można sobie zaingerować.
NIE ZAKŁADAĆ ODCIĘCIA NA OBWODZIE CEWKI PRZEKAŹNIKA POMPY - JEST "POD KONTROLĄ"!!!
Metr kabelka wystarczy, żeby dwupozycyjny wyłącznik umieścić w komorze bagażnika. Wychodzimy z auta, otwieramy bagażnik, i pod pozorem wyjęcia czegoś rozwieramy obwód. Obsługa trochę kłopotliwa, ale ma dwie (niezaprzeczalne) zalety: nie trzeba ciągnąć kabli przez całe auto, i mało kto będzie szukał wyłącznika w bagażniku...
Jeżeli chodzi o obwód cewki elektromagnesu rozrusznika - jest również pod kontrolą sterownika (czyli przerwanie tego obwodu wywoła błąd).
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick