Odcięcie zapłonu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Odcięcie zapłonu

Post autor: mercfan »

witam mam w203 z 2002 roku c180 kompressor, chcialem zalozyć odcięcie ale nie wiem jakiego koloru jest przewód podający prąd po zapłonie, moze mi ktoś powiedzieć??pierwszy raz mam do czynienia z mercedesem. i jeszcze jedno, pompa paliwa jest pod siedziskiem tylnej kanapy?? dzieki za info i pozdro.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2009, o 21:42 przez mercfan, łącznie zmieniany 1 raz.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Jeżeli masz nikłe pojęcie o pracy nowoczesnej instalacji elektrycznej opartej na szynie "CAN" to lepiej się za to nie bierz. Jeżeli to zrobisz tak, jak opisujesz, to przy próbie uruchomienia rozrusznika natychmiast pojawi się błąd i zapali się kontrolka "Check Engine"
Sytuacja dla sterownika jest prosta - zapłonu nie ma (bo jest odcięty) a rozrusznik ma kręcić. Czyli prawdopodobnie nastąpiło USZKODZENIE INSTALACJI i należy włączyć lampkę "Check Engine" na wskaźnikach. Niektóre typy stacyjek elektronicznych pozwalały sobie na odcięcie zapłonu - jednak nie wszystkie. Żeby bawić się w takie eksperymenty lepiej mieć pod ręką "STAR DIAGNOSIS" (do kasowania błędów :hurra: )
Należy szukać takiego obwodu, który nie podlega kontroli sterownika silnika. Przykładowo pompa paliwa ma swój przekaźnik i za nim można sobie w instalację ingerować.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

mam o tym pojecie ale na codzień zajmuje sie VW, audi itp.(serwis VW) z mercedesem szczerze mam pierwszy raz do czynienia, wiem ze moze sie pojawic bląd dlatego lepiej bedzie jak zaloze na pompe,nie jestem z zawodu elektrykiem dlatego tez pytam.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
robussz14
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 5 mar 2008, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: robussz14 »

witam
ja też myślałem o jakimś zabezpieczeniu (wyłącznik np. rozrusznika lub pompy) lecz też boję się wyskakujących błędów. Chciałem założyć włącznik na bezpieczniku rozrusznika. Czy to jest możliwe ? a jak nie to jak inaczej zabezpieczyć samemu. Pozdrawiam
w203 c240 2,6l 170km 2001
rom39
VIP
Posty: 45
Rejestracja: 2 sty 2008, o 09:25
VIN:
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: rom39 »

widze że mocny w temacie jest Geri- chylę czoło :bravo: i prośba o podsunięcdie jakiegoś madrego sposobu zabezpieczenia elektrycznego przed kradzieżą.
dzięki
pozdrawiam
C230 kompressor sport 193PS z LAX
2003
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

W benzyniaku? - tak jak podsunąłem.
Znaleźć w bagażniku bezpiecznik pompy paliwa oraz przekaźnik pompy paliwa.
W ten obwód (od strony styków prądowych przekaźnika) można sobie zaingerować.
NIE ZAKŁADAĆ ODCIĘCIA NA OBWODZIE CEWKI PRZEKAŹNIKA POMPY - JEST "POD KONTROLĄ"!!!
Metr kabelka wystarczy, żeby dwupozycyjny wyłącznik umieścić w komorze bagażnika. Wychodzimy z auta, otwieramy bagażnik, i pod pozorem wyjęcia czegoś rozwieramy obwód. Obsługa trochę kłopotliwa, ale ma dwie (niezaprzeczalne) zalety: nie trzeba ciągnąć kabli przez całe auto, i mało kto będzie szukał wyłącznika w bagażniku...

Jeżeli chodzi o obwód cewki elektromagnesu rozrusznika - jest również pod kontrolą sterownika (czyli przerwanie tego obwodu wywoła błąd).
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

rubusz jak zalożysz na bezpiecznik to tez ci sie zapali check bo tak samo przerwiesz obwod, jak przycisk to najlepiej na przewodzie do pompy, w volkswagenie jest przynajmniej tak ze nie wyskakuje bląd jak przerywasz obwód, Przez ta wlasnie szyne CAN ze tak powiem zadne majsterkowanie bez wiedzy nie ujdzie na sucho a na mercedesie sie nie znam.dla wyjasnienia-CAN pozwala na wzajewmną komunikację między modułami elektronicznymi, dla elektroniki sterującej np. napędami jest ona szybsza, dla reszty mniej istotnych wolniejsza, umozliwia szybkie informowanie min. o usterce w obwodzie i ulatwia diagnozowanie usterki, bląd pojawi sie za kazdym razem kiedy bedziesz mial zalozone odcięcie zaplonu i przekręcisz kluczyk, nie wystarczy zwykle usunięcie usterki, to logiczne.Pompa paliwa jest jednym z elementów niediagnozowalnych wiec cokolwiek zrobisz nie bedzie usterki oczywiscie jak napisal geri za przekaźnikiem.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Widzę koledzy, że to ciekawe rozwiązanie. :mysli:
Chyba trzeba poprosić kolege aby stworzył instrukcję "krok po kroku"
:ok:
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Wiec trzeba ladnie poprosic uzytkownika gerri zeby to mniej wiecej opisal krok po kroku, wie co mowi.Ja sie nie podejmuje oficjalnie, ogranicze sie do swojego mietka:P
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

O.K.
Jak nie zapomnę, to w przyszłym tygodniu looknę na schemat - trudno pamiętać kilkadziesiąt typów mb z którymi ma się do czynienia. :glupek:
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ok to moze zamiesc go w poradach w osobnym temacie zeby bylo to latwiej dostepne bo widze ze spore zainteresowanie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Pracę zaczynamy od wymontowania (lub odsunięcia) wykładziny bagażnika po lewej stronie - pośrodku niej widać przez "okienko" tylną skrzynkę bezpieczników. Jest to tzw. "tylny SAM" i on jest naszym celem.
Po wyjęciu wykładziny zaobserwywujemy jak "SAM" trzyma się auta. Jego odsunięcie od ściany bagażnika nie będzie skomplikowane; mocowanie jest proste, a kable długie.
Następnie znajdujemy wtyczkę oznaczoną jako "1"
W tej wtyczce, na pozycji trzeciej powinien znajdować się dość gruby kabel koloru czarno-zielonego. Jest to kabel prowadzący bezpośrednio do pompy paliwa. (ten kolor dotyczy najpopularniejszego modelu "180" - w innych wersjach "203-ki" może być inny)
Teraz wystarczy go przeciąć, i zamontować odpowiedni wyłącznik wytrzymujący prąd paru amper. I to by było na tyle - zmontować wszystko spowrotem i już...
Voytoolek
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 4 mar 2008, o 21:02
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Voytoolek »

Witam ja w swiom 2.2 CDI z 2002r. też wymyśliłem odcięcie rozrusznika żeby byle głupek tak łatwo nie odjechał. Jeżeli kogoś to zainteresuje to moge opisać.
(C220 CDI 2002 )
Nie jeżdżę szybciej niż mój Anioł stróż umie latać
Awatar użytkownika
martinflash
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2008, o 11:47
VIN:
Lokalizacja: Earth

Post autor: martinflash »

Voytoolek pisze:Witam ja w swiom 2.2 CDI z 2002r. też wymyśliłem odcięcie rozrusznika żeby byle głupek tak łatwo nie odjechał. Jeżeli kogoś to zainteresuje to moge opisać.
Witam.
Ja mam C200 2.2 CDI 2002 rok, czy możesz opisać jak zrobiłes zabezpieczenie?

[ Dodano: 2008-09-21, 09:24 ]
Gerri pisze:W benzyniaku? - tak jak podsunąłem.
Znaleźć w bagażniku bezpiecznik pompy paliwa oraz przekaźnik pompy paliwa.
W ten obwód (od strony styków prądowych przekaźnika) można sobie zaingerować.
NIE ZAKŁADAĆ ODCIĘCIA NA OBWODZIE CEWKI PRZEKAŹNIKA POMPY - JEST "POD KONTROLĄ"!!!
Metr kabelka wystarczy, żeby dwupozycyjny wyłącznik umieścić w komorze bagażnika. Wychodzimy z auta, otwieramy bagażnik, i pod pozorem wyjęcia czegoś rozwieramy obwód. Obsługa trochę kłopotliwa, ale ma dwie (niezaprzeczalne) zalety: nie trzeba ciągnąć kabli przez całe auto, i mało kto będzie szukał wyłącznika w bagażniku...

Jeżeli chodzi o obwód cewki elektromagnesu rozrusznika - jest również pod kontrolą sterownika (czyli przerwanie tego obwodu wywoła błąd).
Fajnie to wygląda, a czy mógłbyś podpowiedzieć jak wykonać w dieselu C200 2.2 CDI 2002 rok?
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

W CDI jest dużo gorzej. Odcięcie rozrusznika raczej na pewno wyjdzie w błędach.
Jeżeli dany egzemplarz ma dodatkową pompę podającą wewnątrz baku, to można ją odciąć. Zasilana jest również z tylnego "SAM-a" (jak w benzyniaku)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”