Odpala i po kilku sekundach gaśnie....?

Moderator: Dziki Mar

biginkaso
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2009, o 09:38
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Odpala i po kilku sekundach gaśnie....?

Post autor: biginkaso »

Witam. Problem jak w temacie. Odpalam bez problemu ale dosłownie po 5 sek. silnik gaśnie. Zaczyna nim rzucać, obroty spadają i koniec. Zapala się ekran na środku na czerwono z komunikatem, że udać sie do serwisu bo akumulator badź alternator coś nie tak. Jak odpalam i wyłączam radio i światła, to pochodzi jakieś 10 sek. i również wyłącza się. Stało się to nagle, wczoraj nie było żadnych objawów. Dziś rano po odpaleniu dziwnie się zachowywał, podobnie ale jakoś odżył. Po kilku godzinach nie był już w stanie odżyć. Jeśli chodzi o akumulator, to nie obciążam go jakoś strasznie. Normalne użytkowanie. Swiatła, radio, wycieraczki i w sumie nic więcej. Akumulator ma jakiś rok. Stan paliwa - pół baku. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam jeszcze, że od dłuższego czasu borykałem się z falującymi obrotami ale tylko przy rozruchu. Trwało to kilka sekund i można było jechać.
Mercedes W203, 2.0 benzyna, C180, 2001r, sportcoupe.
radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: radzioo »

Kiedyś na forum było o zapowietrzaniu się (ale to głównie w CDI) układu paliwa. Pomagała najczęściej wymiana oringów na przewodach paliwa. Sprawdź (może benzyniaki też na to mogą cierpieć) czy w przewodach paliwa nie ma pęcherzyków powietrza.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Takie objawy mogą być spowodowane również przez źle działającą podającą pompę paliwa. Pompa po włączeniu zapłonu zaczyna podawać paliwo do przewodów aż osiągnie ciśnienie ok 5at.( jak odkryje się lewe tylne siedzisko to można ją usłyszeć). Po czym się wyłącza do chwili rozruchu. Jeżeli jest uszkodzona to zakres jej pracy wystarczy tylko do wypalenia paliwa, które zdążyło się nagromadzić przed rozruchem. Drugą przyczyną może być zapchany filtr paliwa. Filtr paliwa w silnikach benzynowych wymienia się co 60 tyś. km.
ML W164 350
Opel Ampera
biginkaso
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2009, o 09:38
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: biginkaso »

Wszystko jest już jasne. Dziękuję za odpowiedzi. Padła mi pompa paliwa a o filtrze paliwa wolę nie wspominać.....Po wykręceniu wylała się z niego maź przypominająca smołę. Przebieg auta na dzień naprawy, to 129 tys km a pompa zarówno jak i filtr oryginalne, nigdy nie wymieniane. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
krzysiek
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 kwie 2008, o 10:34
VIN: WDB2032041F320308
Lokalizacja: Augustów

Post autor: krzysiek »

Witam. Mam podobny problem. Rano autko nie chciało odpalić. Silnik gaśnie po paru sekundach.Następne trzy,cztery próby i nic. Rozrusznik oczywiście kręci.Zrobiłem trzy minuty przerwy i odpalił bez żadnych problemów.Co może być przyczyną ? Pozdrawiam.
[center]
c200 CDI 2002r. kombi
album_personal.php?user_id=437[/center]
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Moze sie zapowietrzyl?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
olodriver
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 19 kwie 2009, o 19:45
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: olodriver »

Witam. Moim problemem jest coś takiego , że odpala kiedy chce. Pełny zbiornik paliwa , uruchomi się dosłownie na chwilkę i sam zgaśnie. Czasami jest tak że muszę go kilka razy kręcić rozrusznikiem i zero reakcji , a niekiedy potrafi za pierwszym razem odpalić. Zauważyłem też że jak stoi przód auta niżej to lepiej się uruchamia. Czy jest jakiś może zawór zwrotny, który być może nie trzyma i po zgaszeniu uwalnia paliwo z powrotem do zbiornika. Przy takim dłuższym kręceniu rozrusznikiem to wygląda jakby w układzie w ogóle nie było paliwa. Jeżeli ktoś cokoliwiek wie w tym temacie to poproszę o pomoc. Jeszcze jedno zwróciło moją uwagę , jak kluczykiem się wyłączy silnik to widać na przewodzie przezroczystym przed filtrem jak pęcherzyki powietrza cofają się do filtra paliwa . Już nie wiem o co biega. Pomocy
Bo w tej gwieździe jest coś...
W203 2.2cdi T 2003
Sprinter 312D maxi
wojtas294
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 18:19
VIN:
Lokalizacja: piaseczno

Post autor: wojtas294 »

Kolego chyba mialem taki sam problem - znajomy mechanik wymienil oringi w ukladzie paliwowym i teraz odpala bez najmniejszego problemu [ wszyskich jest chyba szesc ]
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

olodriver pisze:Jeszcze jedno zwróciło moją uwagę , jak kluczykiem się wyłączy silnik to widać na przewodzie przezroczystym przed filtrem jak pęcherzyki powietrza cofają się do filtra paliwa
:mysli: Czyli co :?: nie wierzysz w to co widzisz :mysli: czy widzisz i nie wierzysz :wysmiewacz:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
olodriver
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 19 kwie 2009, o 19:45
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: olodriver »

Tylko problem w tym że nie wiem gdzie mam szukać tej usterki.
Bo w tej gwieździe jest coś...
W203 2.2cdi T 2003
Sprinter 312D maxi
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Na laczeniu pomiedzy filtrem paliwa a podgrzewaczem lub pompa paliwa (zaleznie od tego, ktory to przewod).
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
olodriver
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 19 kwie 2009, o 19:45
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: olodriver »

Jutro posprawdzam , jak na razie to wielkie dzięki.
Bo w tej gwieździe jest coś...
W203 2.2cdi T 2003
Sprinter 312D maxi
4_master
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 mar 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: 4_master »

zapowietrza Ci się układ, wymień oringi na przewodach paliwowych, groszowa sprawa
C220 CDI 2001r. Elegance
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Witaj,
Zajrzyj pod maskę może coś złego się pod nią dzieje ;)
A tak serio, to masz nieszczelność w układzie paliwowym. EPC to błąd układ paliwowego np. za niskie ciśnienie paliwa.
Co do dźwięków podczas kręcenia kierownicą to opisz je/nagraj. Sugeruję zmianę płynu, może jest przegrzany, a może pompa wspomagania pada. Nie kupuj nowej tylko zregeneruj jak coś :)
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Pierwsze foto, to nie zapocenie z pompy paliwa, a spod pokrywy zaworów, też ma podobnie. A te kolejne rysunki na których wskazałeś to nie oringi. Oringi znajdują się na końcach przezroczystych przewodów, które są zamaskowane tymi plastikowymi zmarszczonymi rurkami. Zacznij od filtra paliwa, a skumasz o co chodzi. Wyciągnij plastikowy króciec z filtra paliwa,na tym króćcu są gumowe malutkie oringi, takie same jak na foto z linka którego wstawiłeś. Podobne króćce będziesz miał przy pompie paliwa. Zamów sobie ich z 6- będziesz miał na zapas, bo nieraz przy wkładaniu potrafi się oberwać oring i puszcza powietrze. A wchodzą chyba 4 lub 5 na cały zestaw przewodów paliwowych.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2011, o 21:45 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 1 raz.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”