CHECK ENGINE

Moderator: Dziki Mar

olejniczak
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

CHECK ENGINE

Post autor: olejniczak »

Witam,

Zakupiłem 2 tygodnie temu C 180 CL 203 i dziś zaświecił się CHECK ENGINE.
Zauważyłem że rano jak jest zimny silnik przy cofaniu auto gaśnie (tylko przy cofaniu).
A przy jeździe na Drive obroty spadną do ok 500 obr/min i zaraz wzrosną.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, o 22:27 przez olejniczak, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam.

MB C180 203 CL SportCoupe 01'
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Jest nad nogami kierowcy po lewej stronie.

Ale to urzadzenie przyda Ci sie tylko do diagnozowania silnika, innych modulow (ktorych ich jest w MB od groma) tym nie zdiagnozujesz.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
olejniczak
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olejniczak »

no właśnie głównie mi zależy do zdiagnozowania silnika, ponieważ wyskoczył CHECK ENGINE, domyślam się że za tą cene nie dostanę narzędzia do diagnozowania całego auta ;) Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam.

MB C180 203 CL SportCoupe 01'
LukaszDrab

kontrolka silnika

Post autor: LukaszDrab »

Witam was wszystkich.
Ostatnio miałem ciekawy problem gdy chcialem sobie odświerzyć klimę takim tam cleanerem w aerozolu. Uruchomiłem silnik włączyłem klimatyzację i tak przez około dziesięć minut trwał cykl tego czyszczenia. Gdy wsiadłem do auta zauważyłem że zapaliła mi sie kontrolka silnika. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje??? Mechanik usunąl kod usterki i się ponownie nie pojawiła, jest ok.
Dzieki
grzesiekx
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 wrz 2007, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Slupsk/London

Post autor: grzesiekx »

Witam. Mam problem z kontrolką pomarańczową z tak jak by silnikiem :) Samochód to w203 2005 rok 180 Kompressor anglik, samochód był w polskim serwisie mercedesa kilka dni temu na przeglądzie wszystko cacy posprawdzali wymienili oleje i filtry wbili pieczątke w ksiązke i oddali samochód. W czwartek jechałem autem do anglii i trafiłem na potężny korek u szkopów na A2, przez jakies 5 godzin przejechałem 10 km ;( ale mniejsza o to w trakcie stania w korku zapaliła mi się kontrolka silnika, nie wyskoczył zaden błąd na środkowym wyświetlaczu, wszystko działa (tak mi się wydaje) temp silnika cały czas około 90 stopni, wróciłem do anglii cały czas sie paliła, zgasiłem auto i po godzinie zapaliłem kontrolki nie było, pojezdziłem z 2 godziny i kontrolka znów się zapaliła, no i teraz raz się świeci raz nie, martwić się tym, może macie jakieś pomysły co to może być, pewnie bez kompa się nie obejdzie, a angielskim serwisie MB koszt podłączenia to około 150 funtów ;( Proszę o pomoc jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem.

Pozdrawiam.
MB W202 C200 '00
MB W210 E200 '01
MB W210 E200 CDI '00
ex MB S202 C220 T CDI '99
ex MB S203 C180 Kompressor '06
ex MB W124 250 D '91
ex MB W210 E230 '97
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

System komputerowy samochodu nie pokaże ci błędy. Tylko poinformuje cię o problemie. Błędy silnika można odczytać zwykłym interfejsem diagnostycznym z systemem CAN. I go skasować.
Dogłębne zbadanie problemu można wykonać na SD wydanym przez MB.
Więc na podstawie twoich informacji jest trudno zdiagnozować problem bez odczytania kodów błędów.
ML W164 350
Opel Ampera
grzesiekx
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 wrz 2007, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Slupsk/London

Post autor: grzesiekx »

Ok narazie od wczoraj kontrolka się nie zapaliła jak jeszcze raz się zapali to jade na warsztat znalazłem w Londynie 2 warsztaty z SD więc powinni mieć jakieś pojęcie o tym :)

Dzięki i Pozdrawiam.
MB W202 C200 '00
MB W210 E200 '01
MB W210 E200 CDI '00
ex MB S202 C220 T CDI '99
ex MB S203 C180 Kompressor '06
ex MB W124 250 D '91
ex MB W210 E230 '97
anias53
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: anias53 »

Witam, mam mercedesa w203 c200 kompresor z końca 2000r. i pojawił mi się problem, kontrolka check engine coś takiego jakby żółty silniczek zawsze gasła po odpaleniu a teraz zaczęła cały czas się świecić :boisie: Proszę o pomoc koledzy bo kobieta jak zawsze zielona w tym temacie, a nie chciałabym zostać naciągnięta :prosi:
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, o 22:05 przez anias53, łącznie zmieniany 1 raz.
mendi190281
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 6 lip 2010, o 08:28
VIN:
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: mendi190281 »

Kontrolka sygnalizuje tylko jakąś usterkę silnika (niekoniecznie poważną) ale żeby dokładnie można było stwierdzić co mu dolega trzeba podpiąć auto pod komputer diagnostyczny ( najlepiej Star Diagnostic) i odczytać kod usterki a wszystko będzie jasne.
C200 KOMPRESSOR 2001r sedan WDB2030451A228676
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

mendi190281 pisze:najlepiej Star Diagnostic
Star Diagnosis
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Musisz się udać do zakładu naprawy elektryki samochodowej, muszą podpiąć auto pod komputer, zdiagnozować przyczynę, powiedzieć co jest do zrobienia w aucie. Ta kontrolka może się zapalić z wielu przyczyn, nikt tutaj ci nie powie jednoznacznie od czego się zapaliła.
Ale jako, ze jesteś kobietą najlepiej by ci było pojechać do ASO, może drożej, ale potraktują cię jak normalnego klienta, a nie jak w jakimś prywatnym zakładzie, nieświadomą "babę" której wcisną każdy kit, wymienią pół auta bez potrzeby i skasują cię na 5000 "bo przecież baba się nie zna wiec zapłaci" szczególnie jak jeździ mercedesem. Może akurat tak nie będzie, ale w Polsce wszystko możliwe. ASO w twoim przypadku będzie najuczciwsze jeśli nie masz jakiegoś "chłopa" który weźmie sprawę w swoje ręce :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
mendi190281
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 6 lip 2010, o 08:28
VIN:
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: mendi190281 »

Sorry za pomyłkę :boisie:
C200 KOMPRESSOR 2001r sedan WDB2030451A228676
anias53
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: anias53 »

Dziękuję koledzy za pomoc, jak już rozwiążę problem to podzielę się opinią. Pozdrawiam :hejka:

[ Dodano: 2010-12-31, 08:56 ]
Witam, byłam w zakladzie naprawy elektroniki samochodowej najlepszym w moim mieście, podłączyli kompa z programem TEXA , pokazały się błędy, usuneli je, oczyścili obudowę filtra powietrza i kontrolka zgasła, ale wczoraj ok 17 znowu zaczęła się świecić. Dziś rano podłaczyli ten sam komp i znowu wyskoczyły te same będy - spisałam je :
MIERNIK MASY POWIETRZA ( ZAP )
Miernik masy powietrza wytwarza sygnał nie mieszczący się z przewidzianym zakresie nominalnym.
Miernik masy lub ilośći powietrza wytwarza zbyt niski sygnał.
TEMPERATURA POWIETRZA ( ZAP )
Czujnik temperatury zasysanego powietrza wytwarza zbyt wysoki sygnał.
Błedy usunęli i kontrolka check engine zgasła ale nie wiem czy znowu się nie zaświeci, jeśli tak to zasugerowano mi wymiane tego miernika masy powietrza i wizytę w serwisie. Koledzy proszę o jakąś podpowiedż :prosi:
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Przepływomierz to częsty problem w mercedesie szczególnie w tym silniku 2.0.
Warto byłoby również sprawdzić wiązkę dochodzącą do tego miernika wizualnie czy nie jest gdzieś uszkodzona, przetarta lub przytopiona.
Wymiany możesz dokonać nawet sama, ale i tak ponowne kasowanie błędu cię czeka.
Mam nadzieję, że nie policzyli ci 2x za tą samą usługę...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
anias53
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: anias53 »

Na szczęście gość okazał się na tyle ok że nie podliczał mnie 2x :ok: Pytanko , jeśli przyjdzie mi wymieniać ten przepływomierz to czy przy zakupie muszę kierować się tylko modelem mojego mesia, czy trzeba podawać jakieś numery lub oznaczenia ( jeśli tak to gdzie ich szukać? ) .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”