Witam!
Wczoraj podczas próby wyprzedzania przy szybkości 60km/h włączył się "check engine'.
Po odczytaniu błędu interfejsem wyszedł błąd P0237 co oznacza NISKI SYGNAŁ NA OBWODZIE CZUJNIKA "A" CHWILOWEGO ZWIĘKSZENIA MOCY SPRĘŻARKI.
Co to za czujnik "A"?. Jakie czujniki odpowiadają za zwiększanie mocy na sprężarkach?
Możliwe, że turbiny też posiadają takie czujniki.
Czujnik "A"
Moderator: Dziki Mar
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Czujnik "A"
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, potencjometr pedału gazu, jakiś zawór upustowy... kompresor to nie tradycyjna turbina gdzie mniej więcej wiadomo co co kaman, trzeba by sprawdzić co to za obwód...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Odnalazłem swój temat i zauważyłem, że nie odpowiedziałem jaki był problem.
Męczyłem się jeszcze jakiś czas, kasowałem błędy raz za razem i wreszcie nie wytrzymałem.
Zajrzałem do filtra powietrze, który był wymieniany na przeglądzie zimą.
I co się okazało, że był źle wciśnięty w obudowę przepływomierza (filtr cylindryczny) na obwodzie był zagniot, który powodował nieszczelność. To spowodowało uszkodzenie przepływomierza.
Po wymianie obu części problem znikną.
Czytając tu na forum znalazłem bardzo dużo takich przypadków utraty mocy i w większości przypadków winą jest przepływomierz. To jest pieta ACHILLESA większości współczesnych samochodów.
Męczyłem się jeszcze jakiś czas, kasowałem błędy raz za razem i wreszcie nie wytrzymałem.
Zajrzałem do filtra powietrze, który był wymieniany na przeglądzie zimą.
I co się okazało, że był źle wciśnięty w obudowę przepływomierza (filtr cylindryczny) na obwodzie był zagniot, który powodował nieszczelność. To spowodowało uszkodzenie przepływomierza.
Po wymianie obu części problem znikną.
Czytając tu na forum znalazłem bardzo dużo takich przypadków utraty mocy i w większości przypadków winą jest przepływomierz. To jest pieta ACHILLESA większości współczesnych samochodów.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera