Kontrolka silnika i błąd P0243
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 182
- Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
Kontrolka silnika i błąd P0243
Witam No u mnie od jakiegoś czasu też się zapala kontrolka silnika Doszedłem do tego że jest to błąd P0243 tj.elektromagnes przepustnicy spalin turbosprężarki Trochę te błędy chyba nie pasują bo u mnie jest kompresor napędzany paskiem a nie spalinami chyba że jestem w błędzie Gdzie ten zawór jest umiejscowiony? Następna rzecz o którą chcę spytać mianowicie :jak silnik jest zimny to jest taki odgłos jak by był gdzieś nieszczelny układ wydechowy po jakimś czasie coś się zamyka i jest normalnie Czy to jest dobrze czy coś się sypie
Pozdrawiam MB.c-200 kompressor
Pozdrawiam MB.c-200 kompressor
Ostatnio zmieniony 6 cze 2010, o 16:25 przez Bodo-K, łącznie zmieniany 1 raz.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Błąd P0243, to ogólny błąd silnika, ze wskazaniem na zakłócenia w ciśnieniu doładowania.
Po wykluczeniu błędów przepływomierza, czujnika wału, rozciągniętego rozrządu, nieszczelności w układzie dolotowym i sprawdzeniu adaptacji, można wymienić siłownik klapy recyrkulacyjnej powietrza doładowywanego.Po wymianie skasować adaptację i stworzyć nową.
Po wykluczeniu błędów przepływomierza, czujnika wału, rozciągniętego rozrządu, nieszczelności w układzie dolotowym i sprawdzeniu adaptacji, można wymienić siłownik klapy recyrkulacyjnej powietrza doładowywanego.Po wymianie skasować adaptację i stworzyć nową.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Witam Kolegów.
Mam podobny problem, zapaliła się "kontrolka diagnostyki silnika", po podłączeniu do komputera wyświetlił się błąd PO172, po wykasowaniu przejechałem ok 60 km. i na razie jest ok. nie pali się...Martwi mnie jednak fakt, że kiedy świecąc latarką w okolicy kolektora ssącego, zauważyłem pod w/w kolektorem przewód gumowy o przekroju 10-15 mm, który nie był w swoim miejscu, czyli zdjęty z "końcówki" na której siedział, a obok na bloku silnika leży opaska zaciskowa. Może się mylę, ale wygląda na to, że przewód ten ma związek z olejem, tak jakby miał "odmę" i pod wpływem ciśnienia zsunął się - choć nie mam pojęcia jaką tam pełni rolę. Chcąc go założyć na miejsce i zabezpieczyć opaską konieczny jest demontaż kolektora, inaczej brak jest dostępu żeby to zrobić. Dręczy mnie pytanie, czy przewód ten mógł mieć związek z zapaleniem się kontrolki, czy też nie ?.
Przepraszam za ten kiepski opis usterki, ale tak właśnie wygląda widziany oczyma laika i amatora....
Mam podobny problem, zapaliła się "kontrolka diagnostyki silnika", po podłączeniu do komputera wyświetlił się błąd PO172, po wykasowaniu przejechałem ok 60 km. i na razie jest ok. nie pali się...Martwi mnie jednak fakt, że kiedy świecąc latarką w okolicy kolektora ssącego, zauważyłem pod w/w kolektorem przewód gumowy o przekroju 10-15 mm, który nie był w swoim miejscu, czyli zdjęty z "końcówki" na której siedział, a obok na bloku silnika leży opaska zaciskowa. Może się mylę, ale wygląda na to, że przewód ten ma związek z olejem, tak jakby miał "odmę" i pod wpływem ciśnienia zsunął się - choć nie mam pojęcia jaką tam pełni rolę. Chcąc go założyć na miejsce i zabezpieczyć opaską konieczny jest demontaż kolektora, inaczej brak jest dostępu żeby to zrobić. Dręczy mnie pytanie, czy przewód ten mógł mieć związek z zapaleniem się kontrolki, czy też nie ?.
Przepraszam za ten kiepski opis usterki, ale tak właśnie wygląda widziany oczyma laika i amatora....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ruski dekoder tłumaczy to jako:Смесь слишком богатая - Банк 1, czyli za bogata mieszanka...taczar pisze:wyświetlił się błąd PO172
To mogła być przyczyna... skoro przewód był wypięty z kolektora, ten ostatni mógł łapać za dużo lub za mało powietrza w stosunku do tego, czego spodziewał się sterownik wtrysku... stąd ten błąd...taczar pisze:zauważyłem pod w/w kolektorem przewód gumowy o przekroju 10-15 mm, który nie był w swoim miejscu,
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
ad;V126
ad; jjanicki
Logicznie brzmi to co piszesz i pewnie tak jest, trzeba wymontować kolektor, założyć przewód na miejsce i dopiero sprawdzić.A swoją drogą ciekawy jestem co spowodowało wypięcie przewodu ?. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Niewiele pod kolektorem widać, widziałem tyko wypiętą końcówkę i leżącą z boku ma krawędzi bloku silnika opaskę.Nie potrafię Ci więcej powiedzieć...V126 pisze:taczar ten przewód idzie skąd dokąd?
ad; jjanicki
Logicznie brzmi to co piszesz i pewnie tak jest, trzeba wymontować kolektor, założyć przewód na miejsce i dopiero sprawdzić.A swoją drogą ciekawy jestem co spowodowało wypięcie przewodu ?. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2010, o 12:02 przez taczar, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 21:34
- VIN: WDB2037461A475544
Re:
noc pisze:Błąd P0243, to ogólny błąd silnika, ze wskazaniem na zakłócenia w ciśnieniu doładowania.
Po wykluczeniu błędów przepływomierza, czujnika wału, rozciągniętego rozrządu, nieszczelności w układzie dolotowym i sprawdzeniu adaptacji, można wymienić siłownik klapy recyrkulacyjnej powietrza doładowywanego.Po wymianie skasować adaptację i stworzyć nową.
Ma ktoś z szanownych Panów namiar gdzie i za ile można kupić w/w siłownik klapy recyrkulacji powietrza doładowanego??????
C180 Kompressor, benzyna/gaz, 2002 r
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Kontrolka silnika i błąd P0243
Różnie nazywany element "przepustnica powietrza doładowywanego" nr.MB 1110980050
Np. tu http://allegro.pl/przepustnica-a1110980 ... 53198.html
Np. tu http://allegro.pl/przepustnica-a1110980 ... 53198.html
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 21:34
- VIN: WDB2037461A475544