Wahacze - orginał czy zamiennik

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
marzmar
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 20 maja 2009, o 23:00
VIN: WDB2030461A519002
Lokalizacja: Radom

Post autor: marzmar »

mugger pisze:No to ja spróbuję pomóc - może spróbuj wahaczy firmy Febi - słyszałem, że również dostarcza części na pierwszy montaż
wahacz LEMFORDER - cena najniżej jak znalazłem 360 pln i 400 pln
wahacz Febi - najniższa jaką znalazłem 300 pln i 380 pln
( odpowiednio górny i dolny )

oszczędność mała więc w tym konkretnym przypadku jednak wybrałbym LEMa

Pan w sklepie w którym dziś byłem polecił mi coś co ponoć zamontował w swoim merku
- starszym ale jednak merku a mianowicie wahacz formy TEKNOROT
( to turecka fabryka części zawieszenia dla wielu marek istniejąca od 1992r i dopiero od kilku lat działająca także pod własną marką ) Opinie o niej na necie są mega rożne - od największych poemów po najgorsze G......o
ale o LEm-ach też zdarzają się rożne opinie więc w sumie nic mi ta podróż po matrixowych opiniach nie pomogła :bezradny:
sam nie wiem - mam gdzieś ochotę zostać testerem tańszych wahaczy - a stare na spokojnie zregenerować

cena za TEKNOROTA wzmocnionego ( ponoć ) TO 140 pln - śmieszna sprawa - 2 lata gwarancji

jeszcze chwilkę pomyślę
Witam wszystkich dWusettrójkowców :)
moje autko
180C komperssor 2003 benzyna/ sedan
silnik 271 946
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Gwarancja chyba obejmuje to że nie pęknie na pół.
Sorry w takie Bajki to nawet dzieci nie wierzą :)
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Wahacz nigdy nie pęknie na pół czy w jakikolwiek inny sposób.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

zapomnij o tym wahaczu za 140 zł., dołóż 200 zł i bedziesz zadowolony, bo po wymianie na ten za 140 za pół roku znowu bedzie do wymieny.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
TomaszK
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 3 gru 2007, o 16:41
VIN:
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: TomaszK »

Ja z własnego doświadczenia wiem że trzeba kupić coś dobrego górne mam Lemfordera a na dolne się nie cały rok temu na jakieś Teknoroty też mnie zapewniał gość że na takich śmiga, ale ok dwa miesiące temu go zmieniłem na Trw za 270pln, ten teknorot pewnie opadł szybciej bo ta gumowa osłonka się rozdarła ale tak czy tak już ich nie chce nawet za darmo, mimo że prawy jeszcze jeździ.
C 1.8 Kompressor 1??PS 2003r EX
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

mercfan pisze:Wahacz nigdy nie pęknie na pół czy w jakikolwiek inny sposób.
mercfan Dlatego właśnie tak napisałem :P :wysmiewacz:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
marzmar
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 20 maja 2009, o 23:00
VIN: WDB2030461A519002
Lokalizacja: Radom

Post autor: marzmar »

TomaszK pisze:Ja z własnego doświadczenia wiem że trzeba kupić coś dobrego górne mam Lemfordera a na dolne się nie cały rok temu na jakieś Teknoroty też mnie zapewniał gość że na takich śmiga, ale ok dwa miesiące temu go zmieniłem na Trw za 270pln, ten teknorot pewnie opadł szybciej bo ta gumowa osłonka się rozdarła ale tak czy tak już ich nie chce nawet za darmo, mimo że prawy jeszcze jeździ.
No pierwszy uczestnik forum co wreszcie napisał że jeździł na jakiś innych znacznie tańszych wahaczach niż oryginalne
Dziękuję to pomocny post - bo oparty na własnych doświadczeniach a nie uznający odgórnie, że to co uznał producent za oryginalne jest mega best a inni producenci już dawno powinni zbankrutować bo to co tanie jest z natury złe (mimo że to bardzo często tak jest :rotfl: )
Przekonywanie do oryginału oparte na podaniach i legendach - jakoś nie przemawiało do mnie ( może jestem tępy ) - zwłaszcza, że mi oryginał ( jak pisalem na początku ) padł i to teraz już prawie na maxa ( bo tłucze jak w polonezie ) po 15 tyś !

Niestety już sam podjąłem decyzję - możliwe że będę płakał , możliwe że podjąłem jedną z tych gorszych decyzji w sprawach samochodu - ale jeśli przejadą mi te wahacze w cichym nastroju wnętrza więcej niż 15 tyś - uznam że to lepsza decyzja niż mój wcześniejszy zakup ORYGINAŁU ZA 400 PLN którego stać było na całe 15 tyś
Zresztą zdjęte wahacze postaram się zregenerować w/g przepisu i podpowiedzi V126

a z tą gwarancją to fakt i racja - obejmuje wygięcia, złamania, oraz wybicia tulei
(oczywiście przy bezkolizyjnej jeździe i z dowodem montażu ) - nie obejmuje zużycia gumy - ale to się tyczy wszystkich wahaczy nawet tych co mają znaczek gwiazdy - tak myślę.
Witam wszystkich dWusettrójkowców :)
moje autko
180C komperssor 2003 benzyna/ sedan
silnik 271 946
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

:?: czysto hipotetycznie :?:
:mysli: ...a co wy na to:
http://www.allegro.pl/item1055596127_al ... _zest.html
Alfocholicy :haha: bardzo sobie chwalą to rozwiązanie
a mają większe problemy z zawieszeniem niż my
Alfa na zawieszeniu jest o wiele bardziej sztywna niż :mb: więc komfort się nie pogorszy
ciekawi mnie czy można byłoby zaadaptować to do :mb:
z dostępnością poliuretanu nie ma problemu
wystarczy tokarka i trochę chęci :mysli:
ale jeśli byłby spokój na dłuższy czas :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
TomaszK
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 3 gru 2007, o 16:41
VIN:
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: TomaszK »

loneraider pisze::?: czysto hipotetycznie :?:
:mysli: ...a co wy na to:
http://www.allegro.pl/item1055596127_al ... _zest.html
Alfocholicy :haha: bardzo sobie chwalą to rozwiązanie
a mają większe problemy z zawieszeniem niż my
Alfa na zawieszeniu jest o wiele bardziej sztywna niż :mb: więc komfort się nie pogorszy
ciekawi mnie czy można byłoby zaadaptować to do :mb:
z dostępnością poliuretanu nie ma problemu
wystarczy tokarka i trochę chęci :mysli:
ale jeśli byłby spokój na dłuższy czas :mysli:

Tak ale większym problemem jest sworzeń wahacza a nie simerblock.
A na takich z poliuretanu nie da się jeździć, są strasznie twarde.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, o 14:18 przez TomaszK, łącznie zmieniany 1 raz.
C 1.8 Kompressor 1??PS 2003r EX
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

TomaszK pisze:Tak ale większym problemem jest sworzeń wahacza
.... jest trochę nietypowy to fakt ale jeden problem to nie problem
TomaszK pisze:nie da się jeździć, są strasznie twarde
wydaje mi się że w mietku taka operacja byłaby rewelacyjna szczególnie z tyłu
wszystkim wiadomo że nadwozie w zakrętach ma tendencje do pływania
:mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
TomaszK
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 3 gru 2007, o 16:41
VIN:
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: TomaszK »

Miałem kiedyś styczność z samochodem na podobnych simerbloc-kach i strasznie głośno pracują aż przenosi się na nadwozie, mimo że sam kiedyś miałem twarde bo sportowe zawieszenie w poprzednim aucie ale to było VW Polo a nie Mercedes od którego oczekuje jakiegoś komfortu.

Możemy pisać co jest lepsze ale z własnego doświadczenia nie polecam.
C 1.8 Kompressor 1??PS 2003r EX
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Jest taka firma MasterSport. Właściciele audi zachwalają je sobie, a wiadomo jakie jest zawieszenie w audi :placz:

oto link do takich wahaczy, co o nich myślicie ?

http://motoallegro.pl/item1138932627_kp ... _w203.html
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Mój brat kupił sobie komplet tych wahaczy do audi A4 na przód. Na razie jeździ i nie narzeka... Zobaczymy co pokarze czas.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Wymieniałem swoje na Lemforder (350-górny i 400zł-dolny). Nie wiem czemu się zastanawiasz... no chyba, że wkrótce sprzedajesz pojazd... to w sumie nie ma po co wymieniać. Kolega w AUDI zmieniał wahacze na zamienniki 2m temu i nosi się z kolejną wymianą :) On stracił kasę tylko za te zamienniki, a Ty stracisz dodatkowo za robocizne + nastawa geometri.

Pytanie brzmiało co o tych z linku sądzimy: wolę nie testować na swoim samochodzie bo za dużo km robie po nieciekawych drogach i denerwowałyby mnie stuki. Jeśli mocno nie exploatujesz auta to spróbuj, raczej wytrzyma kilkadziesiąt tyś. km.

Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Mam takie pytanie czy wśród części Lemfordera można dostać sworzeń kulisty do wahacza? U mnie wszystko jest rzepa, ale na jednym sworzniu pojawił się mikroskopijny luz i przydałoby się zacząć zastanawiać nad jego wymianą.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”