spadające obroty

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

spadające obroty

Post autor: bartek137 »

witam wszystkich fanów i użytkowników marki MB,

mój Mercedes c200 kompressor nawala,
2 tygodnie temu przejechałem 150 km, wyłączyłem silnik, a po chwili odpaliłem - całe auto dziwnie szarpało, silnik próbował chodzić ale obrotomierz skakał miedzy obrotami 500-1200 aż wreszcie gasł, próbowałem jeszcze kilka razy odpalić i od razu dodać gazu wtedy szybciej gasł!! Myślałem, że to przez natychmiastowe zgaszenie po długiej trasie w niemal 34 stopniach Celsjusza (podobno trzeba schłodzić kompressor - nie wiem czy to prawda czy mit:))

po 10 minutach odpaliłem i chodził elegancko, myślałem, że nie schłodziłem i już będzie OK, przejechałem po tym 500 km i dobrze działał, do wczoraj

zgasł na skrzyżowaniu i nie odpalał przez 7 godzin!! (temperatura otoczenia 22 stopnie)
przyholowałem go do domu, dzisiaj odpaliłem w garażu i niestety dalej silnik tak trochę szarpie a wskazówka obrotomierza cały czas się rusza, nie przekraczając 1200 obrotów ale schodzi prawie do 0!! po dodaniu gazu normalnie leci

co jest nie tak? może ktoś się już z tym spotkał? komputer, pompa paliwowa? nie chce jechać do warsztatu nie wiedząc nic na ten temat bo pewnie mnie zrobią w przysłowiowe bambuko!! :p
POMOCY!!

pozdrawiam
bartek137
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Witam, ja zaczął bym od sprawdzenia świec, jaki mają nagar i wogóle kiedy były zmieniane.
C 200 Kompresor. 1,8 .-163KM. 2002/2003r. Sedan
Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bartek137 »

bylem w warsztacie, podpięty pod komputer nic nie wykazał, 0 błędów!!

narazie jeździ dobrze, zobaczymy co czas pokaże, ale świece postaram się sprawdzić :)

[ Dodano: 2010-07-15, 13:39 ]


niestety, dzisiaj zjeżdżając ze skrzyżowania na 2 biegu, miałem wrażenie, że jadę na 6, wcisnąłem sprzęgło i wtedy zgasł, ten sam problem

po odpaleniu silnik trochę poszarpie aż gaśnie :/ po dodaniu gazu leci aż do momentu gdy nagle przy wciśniętym pedale gazu silnik tak jakby nie dostawał paliwa :/ albo w ogóle trochę się pokręci na rozruszniku i gaśnie

po godzinie czekania na pomoc, silnik odpalił i chodzi elegancko - dojechałem do domu:/

co może być przyczyna? komputer w ogóle nie wykrywa usterek!!! miał diagnostykę komputerowa i nie ma żadnego błędu!!

podam kilka, może przydatnych informacji:
C200 KOMPRESSOR 2001r. 92tyś przebiegu, paliwo: Shell V-Power 98 (od 10tyś km na tym paliwie), olej silnikowy wymieniony z filtrami przy 85tyś, coś jeszcze dodać?
proszę o pomoc!
Awatar użytkownika
chyrny
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2009, o 01:23
VIN:
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: chyrny »

Witam,

mam dokładnie ten sam problem w moim C240 2001r. Zawiozłem auto do mechanika (nie-ASO), a on po odczytaniu błędów powiedział mi to co Piotr55 - czyli, że świece. Auta jeszcze nie odebrałem, więc nie wiem czy wymiana świec pomoże.

bartek137 - napisz proszę co było u Ciebie przyczyną, bo u mnie problem wygląda dokładnie tak jak opisujesz (już mnie znajomi zdążyli nastraszyć drogimi naprawami przepustnicy, przepływomierza, tip.)

z góry dziękuję za odpowiedź

[ Dodano: 2010-08-16, 23:37 ]
Już wiem że to nie świece. Impreza kosztowała parę stówek : / Następnym podejrzanym jest pompa paliwowa (wykryli, że ciśnienie spada po kilku sekundach od odpalenia - mi to bardziej wygląda na regulator pompy niż na samą pompę, ale może ja się nie znam...). Daję im ostatnią szansę, jak to nie wypali, to chyba uderzam do ASO.
C-240 2001r.
Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bartek137 »

wymieniłem świece 3 tygodnie temu, miały nagar i to porządny bo raczej od nowości nie były wymieniane (95k przebiegu), były NGK-wsadziłem NGK, kable były w bardzo dobyrm stanie to zostawilem

narazie nie mam problemów takich jak wcześniej, powiem tyle, że silnik tak nie szarpie na wolnych obrotach i wskazówka nie skacze :) mam nadzieje, że to było to i już nie bede musial szukac dalej przyczyny

Piotr55 +1 do "Pomógł" :)
dzięki, pozdrawiam
C200 KOMPRESSOR 00'
Awatar użytkownika
chyrny
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2009, o 01:23
VIN:
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: chyrny »

przejechałem 40km od wymiany świec i pompy paliwowej i autko jeździ, ale nadal nie mogę mu zaufać : >
Może paranoizuję, ale nadal słyszę delikatne falowanie obrotów : /

Aso pradę ci powie (a właściwie StarDiagnose ; )

Umawiam się na wzytę u krakowskiego Sobiesława Zasady na przyszły tydzień i zobaczymy...
C-240 2001r.
Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bartek137 »

robiłem diagnostykę komputerową, mechanik później sam próbował cośtam poszukać, ale jedyne co mi powiedział to: "Panie, wy mi tu piękne auto przywieźliście" a jednak po 3 tygodniach od diagnostyki zwariował :s

od wymiany świec zrobiłem jakieś 700-800 km i nic się narazie nie dzieje :) jutro jadę do Włoch i z powrotem, 3k km, mam nadzieje, że mi nie nawali to samo!!

chyrny, jak będziesz coś więcej wiedział po wizycie w ASO to napisz dokładnie na forum :)
pozdrawiam

a tak przy okazji, ile Cię kosztowała wymiana świec? Jakie miałeś i jakie wsadziłeś? Gdzie wymieniałeś?
Miałem NGK, wsadziłem NGK, koszt jednej to 55 zl :/ razem z wymianą zapłaciłem 300 zł, u znajomego mechanika, trochę drogo ale nie chciałem już z nim się kłócić :/
C200 KOMPRESSOR 00'
Awatar użytkownika
chyrny
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2009, o 01:23
VIN:
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: chyrny »

Jak tam podróż Bartek? Mam nadzieję, że bez niespodzianek.
Swoją drogą to podziwiam Cię za odwagę - ja do swojej bestii nie będę mógł odzyskać zaufania jeszcze przez min. 2000km : )

Co do Twojego pytania, to miałem świece BOSCH zamontowane 20 000 km temu. Wymieniłem na identyczne płacąc 32zł za sztukę (a mam tych sztuk 12, bo to V6).

Za pompę (też BOSCH) policzył 800zł.

Do ASO wybiorę się dopiero jak mnie w trasie problem dopadnie, bo mam niejasne wrażenie, że jak moja marysia przyjedzie "o własnych siłach", to goście niczego raczej nie wykryją... Przecież samochód odzyskiwał sprawność jak mu dawałem kilka-kilkanaście godzin przerwy.

Ja obstawiam czujniki / elektrykę, ale ja tam się nie znam :censored:

pozdrawiam
C-240 2001r.
Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bartek137 »

dało rade, 3000km przejechał i nic się nie stało :D

widocznie mój problem dotyczył świec i mam to już za sobą!! teraz mam pełne zaufanie do mojego :mb:
C200 KOMPRESSOR 00'
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

A ja wam powiem przysłownie mechaników.
Co druga świeca Boscha nadaje się do kosza :)
I prawdy w tym niestety jest trochę. Do żarowych przyczepić się nie mogę, jednak do zapłonowych już tak. Miałem przypadki że po założeniu Boscha samochód nie chodził NGK i jak ręką odjął:)
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bartek137 »

zezek1990 pisze: Co druga świeca Boscha nadaje się do kosza :)
:ok:
dlatego mam NGK :)
C200 KOMPRESSOR 00'
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

zezek1990 pisze:A ja wam powiem przysłownie mechaników.
Co druga świeca Boscha nadaje się do kosza :)
I prawdy w tym niestety jest trochę. Do żarowych przyczepić się nie mogę, jednak do zapłonowych już tak. Miałem przypadki że po założeniu Boscha samochód nie chodził NGK i jak ręką odjął:)
Ty mnie tu nie strasz. W ten weekend wymieniam świece i kupiłem bosch-a. Zresztą fabrycznie też zdaje się jest Bosch.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Nie życzę Ci złego. Jednak Bosch nie uchodzi za najlepszy wybór jeśli chodzi o świece zapłonowe :mysli:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Kompresssor pisze:
zezek1990 pisze:A ja wam powiem przysłownie mechaników.
Co druga świeca Boscha nadaje się do kosza :)
I prawdy w tym niestety jest trochę. Do żarowych przyczepić się nie mogę, jednak do zapłonowych już tak. Miałem przypadki że po założeniu Boscha samochód nie chodził NGK i jak ręką odjął:)
Ty mnie tu nie strasz. W ten weekend wymieniam świece i kupiłem bosch-a. Zresztą fabrycznie też zdaje się jest Bosch.
Potwierdzam.
Dla mojego jest przypisane dwa rodzaje świec
BOSCHA F6 NPP332 A0041594503
Y6 NPP332 A0041594403
ML W164 350
Opel Ampera
chodzyn84
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: chodzyn84 »

Witam, mam taki problem silnik na postoju kręci się do prawie 4500 obr, natomiast podczas szybkiego przyśpieszania już jest normalnie czyli ok 7tyś. Czy winą może być filtr powietrza lub paliwa, dodam że czasem lekko buja autem i zaczyna dużo palić ale po przegazowaniu w miare przestaje. ostatnio strasznie zaczeło śmierdzieć benzyną w aucie ale to może być osobna usterka. jakiesą wasze opinie?
c200 kompr. automat 00'
C200 kompressor M111
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”