"Przybywa"oleju w silniku ,co może być powodem ?

Moderator: Dziki Mar

czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

"Przybywa"oleju w silniku ,co może być powodem ?

Post autor: czeslaw555 »

Witam byłem dwa dni temu po auto dla znajomego we Frankfurcie ,z domu wystartowałem z poziomem oleju 6,2 litra ,silnik 2,2 CDI 2002r. ,byliśmy najpierw w Hamburgu i tam nocowaliśmy ,poziom oleju rano był też 2,2litra, w drodze do Frankfurtu jechałem pod wysoką górę ,podjazd był dosyć długi i podczas podjeżdżania zapalił mi się komunikat "za duży poziom oleju" ,szybko się zatrzymałem i po jakiś 5 min sprawdziłem poziom oleju (komputerem) wyświetliło się że jest 6,7L!!!odczekałem jeszcze trochę i spadło do 6,5 L .Więcej takie coś się nie powtórzyło.
Silnik chodzi jak chodził,ciągnie dobrze .Dzisiaj podszedłem do auta i sprawdziłem poziom płynu chłodniczego ,silnik zimny ,przy odkręcaniu korka tak jak zawsze dźwięk zasysanego powietrza a poziom płynu bez zmian.,olej też beż żadnej piany i na oko bez innych zmian.
Obserwowałem poziom oleju jak się kształtuje w czasie jazdy i było tak jak kiedyś to oserwowałem czyli zawsze mniej niż sprawdzony poziom (np.6,2L).Nie sprawdzałem jednak nigdy jak jechałem pod górę bo w tym przypadku pod Frankfurtem rosło do 6,7 L i musiała urosnąć raz więcej skoro zapaliła się ta informacja. Czy może ktoś wie co może być powdem że tak się stało ,co jeszcze sprawdzić .Zaczynam myśleć że może wysoka temp na dworze +35 stopni i ten stromy podjazd coś zrobiły ale czy tak może rosnąć fikcyjnie poziom oleju ,wątpie a może to czujnik poziomu oleju świruje. Za uwagi i rady będe wdzięczny
Ostatnio zmieniony 23 lip 2010, o 10:00 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Barnaba
VIP
Posty: 204
Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Barnaba »

Ja widzę 2 powody, jeden już prawie wykluczyłeś:
- płyn chłodzący dostaje się do oleju (ale piszesz że poziom płynu OK).
- uszkodzony czujnik poziomu oleju
Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

sprawdzales temperature silnika w tym czasie ? :yyy:
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

tak i była +- ok 95-98 stopni
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Temperatura jest w porządku.
Może czujnik chwilowo zgłupiał, przy uruchomionym silniku zwykle będzie pokazywał mniej niż na postoju przy wyłączonym motorze.
Gdyby płyn z układu chłodzenia dostał się do oleju to poziom oleju by się nie obniżał, natomiast w zbiorniczku wyrównawczym spadł by. Mogły by też pojawić się ślady oleju w samym zbiorniczku. Także uszczelkę pod głowicą bym wykluczył.
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

czeslaw555, a tak na marginesie to nie za dużo tego oleum :mysli:
czeslaw555 pisze: domu wystartowałem z poziomem oleju 6,2 litra
ja mam w tej chwili z obu pomiarów (stan OK! / 5,5-5,7l)
jak miałem 6,0-6,2l to wystarczyło że go lekko pogoniłem i notorycznie wywalało mi komunikat (2much4me)
wiem że nie o tym było pytanie
ale zbyt duży stan jest tak samo niewskazany jak jego minimalny
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

maksymalny stan to 6,5 litra ,Ty wynika z tego że jździsz na min.poziomie

[ Dodano: 2010-07-23, 12:20 ]
mugger pisze:Temperatura jest w porządku.
Może czujnik chwilowo zgłupiał, przy uruchomionym silniku zwykle będzie pokazywał mniej niż na postoju przy wyłączonym motorze.
Gdyby płyn z układu chłodzenia dostał się do oleju to poziom oleju by się nie obniżał, natomiast w zbiorniczku wyrównawczym spadł by. Mogły by też pojawić się ślady oleju w samym zbiorniczku. Także uszczelkę pod głowicą bym wykluczył.
wiem o tym i też wykluczyłem ale pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją , może i czujnik zgłupiał .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

czeslaw555 pisze:maksymalny stan to 6,5 litra
tak!! tyle jest zalecane wlewać przy wymianie oleju (włącznie z wymianą filtra) czyli do 0,5l zostaje we wszystkich zakamarkach
biorąc pod uwagę że minimalna proporcja podawana przez komp to 1l oraz to że w układzie jest 6,5l wnioskuję że różnica między poziomem min. a max. będzie bliska 2l
i nie zgodzę się ze stwierdzeniem że mój stan jest na min. raczej w połowie stanów.
ale to jest szczegół "nie o to nie o to nie o to"
czeslaw555 pisze:tak i była +- ok 95-98 stopni
to była temperatura płynu chłodzącego która jest mierzona na termostacie
płyn oddaje swoją temp. dużo szybciej niż olej i ze względu na swoją mniejszą gęstość
nie zwiększa tak znacznie swojej obiętości czego nie można powiedzieć o płynach smarnych, które często osiągają temp. grubo powyżej 100st.C (szczególnie w trudnych warunkach na które sam zwróciłeś uwage) i dalej podążając tym torem uważam że:
cyt. z mojego poprz.
"zbyt duży stan jest tak samo niewskazany jak jego minimalny"
nie wiem jaki preferujesz styl jazdy u mnie często wskazówa idzie pod 4kRPM
i dlatego cyt."jak miałem 6,0-6,2l... to notorycznie wywalało mi komunikat "
jeśli codziennie pykasz sobie 1,5-2,5kRPM to taki komunikat Ci się nie pojawi
reasumując cały mój wywód wydaje mi się że troche panikujesz i nic złego się nie dzieje
ja osobiście odessałbym 0,5l oleum ale to jest Twój wóz
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

dzięki za odpowiedź ,ja jak wymieniam olej to zalewam 6,5 L i komp pokazuje mi 6,5L i nigdy też żadnego komunikatu nie było ,dlatego jest takie moje zaniepokojenie tym co się dzieje bo nie spotkałem się jeszcze z czymś takim mimo jakiegoś tam doświadczenia. Jeżdżę nie pod kreskę czerwoną ale dosyć szybko po autobanach tak do 190km/h i są to długie przeloty .Być może to był jakiś incydent z tym komunikatem związany z warunkami jakie panowały na drodze ale kto pyta nie błądzi .Dzięki za wypowiedź.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jechałeś pod górę, więc olej się przemieścił, stąd ten nadmierny wzrost poziomu oleju. Natomiast ten nadmiar co teraz jest, to myślę, że wziął się stąd, że jadąc pod górę silnik miał ciężko i jechał na nieco przyspieszonym zapłonie i zwiększonej dawce paliwa, stąd wtryski mogły podlewać i przybyło oleju.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
misiek-oca
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 12:42
VIN:
Lokalizacja: oleśnica

Post autor: misiek-oca »

kolego moim zdaniem chodź nie jestem exspertem to była przyczyna tej górki i temperatura jak była na zewnątrz jechałeś pod góre to poziom oleju był inaczej wskazywany i także olej przy tak wysokiej temperaturze na dworze robi się bardzo żadki a więc myśle że może czujnik trochę zwarjował :mb:
misiek
C 200 KOMPRESOR
Awatar użytkownika
kedar1333
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 cze 2010, o 07:29
VIN:
Lokalizacja: okolice Wroclawia

Post autor: kedar1333 »

Często przyczyną przybywania oleju w silniku jest również fakt zapychania sie filtra cząstek stałych, występuje wtedy tkzw "zwrot". Wtedy należy konkretnie pogonić auto chociaż przez jakieś 50km, czasami niestety nie przynosi to efektu i zostaje nam tylko wymiana przedmiotowego filtra. Problem ten jest nagminnym w autach z filtrem cząstek stałych eksploatowanych na krótkich trasach. Pzdr
W203 C220 CDI 150KM Elegance Sedan Manual 2006 rok
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kedar1333 pisze:występuje wtedy tkzw "zwrot".
Zwrot czego?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
kedar1333
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 cze 2010, o 07:29
VIN:
Lokalizacja: okolice Wroclawia

Post autor: kedar1333 »

substancji stałych (sadzy), paliwa.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2010, o 18:53 przez kedar1333, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220 CDI 150KM Elegance Sedan Manual 2006 rok
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

kedar1333 pisze:Często przyczyną przybywania oleju w silniku jest również fakt zapychania sie filtra cząstek stałych, występuje wtedy tkzw "zwrot". Wtedy należy konkretnie pogonić auto chociaż przez jakieś 50km, czasami niestety nie przynosi to efektu i zostaje nam tylko wymiana przedmiotowego filtra. Problem ten jest nagminnym w autach z filtrem cząstek stałych eksploatowanych na krótkich trasach. Pzdr
A jaki jest związek miedzy olejem w misce olejowej, a filtrem cząstek stałych?
ML W164 350
Opel Ampera
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”