"Przybywa"oleju w silniku ,co może być powodem ?
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
"Przybywa"oleju w silniku ,co może być powodem ?
Witam byłem dwa dni temu po auto dla znajomego we Frankfurcie ,z domu wystartowałem z poziomem oleju 6,2 litra ,silnik 2,2 CDI 2002r. ,byliśmy najpierw w Hamburgu i tam nocowaliśmy ,poziom oleju rano był też 2,2litra, w drodze do Frankfurtu jechałem pod wysoką górę ,podjazd był dosyć długi i podczas podjeżdżania zapalił mi się komunikat "za duży poziom oleju" ,szybko się zatrzymałem i po jakiś 5 min sprawdziłem poziom oleju (komputerem) wyświetliło się że jest 6,7L!!!odczekałem jeszcze trochę i spadło do 6,5 L .Więcej takie coś się nie powtórzyło.
Silnik chodzi jak chodził,ciągnie dobrze .Dzisiaj podszedłem do auta i sprawdziłem poziom płynu chłodniczego ,silnik zimny ,przy odkręcaniu korka tak jak zawsze dźwięk zasysanego powietrza a poziom płynu bez zmian.,olej też beż żadnej piany i na oko bez innych zmian.
Obserwowałem poziom oleju jak się kształtuje w czasie jazdy i było tak jak kiedyś to oserwowałem czyli zawsze mniej niż sprawdzony poziom (np.6,2L).Nie sprawdzałem jednak nigdy jak jechałem pod górę bo w tym przypadku pod Frankfurtem rosło do 6,7 L i musiała urosnąć raz więcej skoro zapaliła się ta informacja. Czy może ktoś wie co może być powdem że tak się stało ,co jeszcze sprawdzić .Zaczynam myśleć że może wysoka temp na dworze +35 stopni i ten stromy podjazd coś zrobiły ale czy tak może rosnąć fikcyjnie poziom oleju ,wątpie a może to czujnik poziomu oleju świruje. Za uwagi i rady będe wdzięczny
Silnik chodzi jak chodził,ciągnie dobrze .Dzisiaj podszedłem do auta i sprawdziłem poziom płynu chłodniczego ,silnik zimny ,przy odkręcaniu korka tak jak zawsze dźwięk zasysanego powietrza a poziom płynu bez zmian.,olej też beż żadnej piany i na oko bez innych zmian.
Obserwowałem poziom oleju jak się kształtuje w czasie jazdy i było tak jak kiedyś to oserwowałem czyli zawsze mniej niż sprawdzony poziom (np.6,2L).Nie sprawdzałem jednak nigdy jak jechałem pod górę bo w tym przypadku pod Frankfurtem rosło do 6,7 L i musiała urosnąć raz więcej skoro zapaliła się ta informacja. Czy może ktoś wie co może być powdem że tak się stało ,co jeszcze sprawdzić .Zaczynam myśleć że może wysoka temp na dworze +35 stopni i ten stromy podjazd coś zrobiły ale czy tak może rosnąć fikcyjnie poziom oleju ,wątpie a może to czujnik poziomu oleju świruje. Za uwagi i rady będe wdzięczny
Ostatnio zmieniony 23 lip 2010, o 10:00 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- Barnaba
- VIP
- Posty: 204
- Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
- VIN:
- Lokalizacja: Pruszków
- *Mercedes_CDI*
- Użytkownik
- Posty: 578
- Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
- VIN:
- Lokalizacja: UE
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Temperatura jest w porządku.
Może czujnik chwilowo zgłupiał, przy uruchomionym silniku zwykle będzie pokazywał mniej niż na postoju przy wyłączonym motorze.
Gdyby płyn z układu chłodzenia dostał się do oleju to poziom oleju by się nie obniżał, natomiast w zbiorniczku wyrównawczym spadł by. Mogły by też pojawić się ślady oleju w samym zbiorniczku. Także uszczelkę pod głowicą bym wykluczył.
Może czujnik chwilowo zgłupiał, przy uruchomionym silniku zwykle będzie pokazywał mniej niż na postoju przy wyłączonym motorze.
Gdyby płyn z układu chłodzenia dostał się do oleju to poziom oleju by się nie obniżał, natomiast w zbiorniczku wyrównawczym spadł by. Mogły by też pojawić się ślady oleju w samym zbiorniczku. Także uszczelkę pod głowicą bym wykluczył.
w168, w203, w123
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
czeslaw555, a tak na marginesie to nie za dużo tego oleum
jak miałem 6,0-6,2l to wystarczyło że go lekko pogoniłem i notorycznie wywalało mi komunikat (2much4me)
wiem że nie o tym było pytanie
ale zbyt duży stan jest tak samo niewskazany jak jego minimalny
ja mam w tej chwili z obu pomiarów (stan OK! / 5,5-5,7l)czeslaw555 pisze: domu wystartowałem z poziomem oleju 6,2 litra
jak miałem 6,0-6,2l to wystarczyło że go lekko pogoniłem i notorycznie wywalało mi komunikat (2much4me)
wiem że nie o tym było pytanie
ale zbyt duży stan jest tak samo niewskazany jak jego minimalny
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
maksymalny stan to 6,5 litra ,Ty wynika z tego że jździsz na min.poziomie
[ Dodano: 2010-07-23, 12:20 ]
[ Dodano: 2010-07-23, 12:20 ]
wiem o tym i też wykluczyłem ale pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją , może i czujnik zgłupiał .mugger pisze:Temperatura jest w porządku.
Może czujnik chwilowo zgłupiał, przy uruchomionym silniku zwykle będzie pokazywał mniej niż na postoju przy wyłączonym motorze.
Gdyby płyn z układu chłodzenia dostał się do oleju to poziom oleju by się nie obniżał, natomiast w zbiorniczku wyrównawczym spadł by. Mogły by też pojawić się ślady oleju w samym zbiorniczku. Także uszczelkę pod głowicą bym wykluczył.
Pozdrawiam
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
tak!! tyle jest zalecane wlewać przy wymianie oleju (włącznie z wymianą filtra) czyli do 0,5l zostaje we wszystkich zakamarkachczeslaw555 pisze:maksymalny stan to 6,5 litra
biorąc pod uwagę że minimalna proporcja podawana przez komp to 1l oraz to że w układzie jest 6,5l wnioskuję że różnica między poziomem min. a max. będzie bliska 2l
i nie zgodzę się ze stwierdzeniem że mój stan jest na min. raczej w połowie stanów.
ale to jest szczegół "nie o to nie o to nie o to"
to była temperatura płynu chłodzącego która jest mierzona na termostacieczeslaw555 pisze:tak i była +- ok 95-98 stopni
płyn oddaje swoją temp. dużo szybciej niż olej i ze względu na swoją mniejszą gęstość
nie zwiększa tak znacznie swojej obiętości czego nie można powiedzieć o płynach smarnych, które często osiągają temp. grubo powyżej 100st.C (szczególnie w trudnych warunkach na które sam zwróciłeś uwage) i dalej podążając tym torem uważam że:
cyt. z mojego poprz.
"zbyt duży stan jest tak samo niewskazany jak jego minimalny"
nie wiem jaki preferujesz styl jazdy u mnie często wskazówa idzie pod 4kRPM
i dlatego cyt."jak miałem 6,0-6,2l... to notorycznie wywalało mi komunikat "
jeśli codziennie pykasz sobie 1,5-2,5kRPM to taki komunikat Ci się nie pojawi
reasumując cały mój wywód wydaje mi się że troche panikujesz i nic złego się nie dzieje
ja osobiście odessałbym 0,5l oleum ale to jest Twój wóz
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
dzięki za odpowiedź ,ja jak wymieniam olej to zalewam 6,5 L i komp pokazuje mi 6,5L i nigdy też żadnego komunikatu nie było ,dlatego jest takie moje zaniepokojenie tym co się dzieje bo nie spotkałem się jeszcze z czymś takim mimo jakiegoś tam doświadczenia. Jeżdżę nie pod kreskę czerwoną ale dosyć szybko po autobanach tak do 190km/h i są to długie przeloty .Być może to był jakiś incydent z tym komunikatem związany z warunkami jakie panowały na drodze ale kto pyta nie błądzi .Dzięki za wypowiedź.
Pozdrawiam
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Jechałeś pod górę, więc olej się przemieścił, stąd ten nadmierny wzrost poziomu oleju. Natomiast ten nadmiar co teraz jest, to myślę, że wziął się stąd, że jadąc pod górę silnik miał ciężko i jechał na nieco przyspieszonym zapłonie i zwiększonej dawce paliwa, stąd wtryski mogły podlewać i przybyło oleju.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2010, o 12:42
- VIN:
- Lokalizacja: oleśnica
kolego moim zdaniem chodź nie jestem exspertem to była przyczyna tej górki i temperatura jak była na zewnątrz jechałeś pod góre to poziom oleju był inaczej wskazywany i także olej przy tak wysokiej temperaturze na dworze robi się bardzo żadki a więc myśle że może czujnik trochę zwarjował
misiek
C 200 KOMPRESOR
C 200 KOMPRESOR
- kedar1333
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 cze 2010, o 07:29
- VIN:
- Lokalizacja: okolice Wroclawia
Często przyczyną przybywania oleju w silniku jest również fakt zapychania sie filtra cząstek stałych, występuje wtedy tkzw "zwrot". Wtedy należy konkretnie pogonić auto chociaż przez jakieś 50km, czasami niestety nie przynosi to efektu i zostaje nam tylko wymiana przedmiotowego filtra. Problem ten jest nagminnym w autach z filtrem cząstek stałych eksploatowanych na krótkich trasach. Pzdr
W203 C220 CDI 150KM Elegance Sedan Manual 2006 rok
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
A jaki jest związek miedzy olejem w misce olejowej, a filtrem cząstek stałych?kedar1333 pisze:Często przyczyną przybywania oleju w silniku jest również fakt zapychania sie filtra cząstek stałych, występuje wtedy tkzw "zwrot". Wtedy należy konkretnie pogonić auto chociaż przez jakieś 50km, czasami niestety nie przynosi to efektu i zostaje nam tylko wymiana przedmiotowego filtra. Problem ten jest nagminnym w autach z filtrem cząstek stałych eksploatowanych na krótkich trasach. Pzdr
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera