Pisk przy odpalaniu i gaszeniu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Pisk przy odpalaniu i gaszeniu

Post autor: emperorhorde »

Witam wszystkich
Dzisiaj w trakcie gaszenia silnika usłyszałem charakterystyczny pisk dobiegający spod maski. Spróbowałem ponownie odpalić samochód i taki sam pisk pojawił się przy odpaleniu, a potem ponownie przy zgaszeniu.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Czy może to być kwestia napinacza paska?
Proszę o pomoc w temacie.
Ostatnio zmieniony 1 sie 2010, o 20:21 przez emperorhorde, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie brak auta
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Objaw wskazuje na ślizganie się paska,może jest on już bardzo zmęczony,ale również może szwankować napinacz,któraś z rolek,lub sprzęgło alternatora.
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

marek grunenberg pisze:Objaw wskazuje na ślizganie się paska,może jest on już bardzo zmęczony,ale również może szwankować napinacz,któraś z rolek,lub sprzęgło alternatora.
Czyli muszę sprawdzić wszystkie z tych wymienionych przez Ciebie podzespołów?
Dodam, że jakiś miesiąc temu po przejechaniu ok. 160 km pojawił mi się na chwilę błąd alternatora/akumulatora - komunikat o wizycie w serwisie.
Czy to może mieć związek z obecnymi objawami?
Obecnie brak auta
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Możliwe że pasek się poślizgnął i wyskoczył komunikat o zbyt niskim ładowaniu. Tak czy siak trzeba wszystko sprawdzić.
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Zapewne napinacz już nie domaga, lub także mogło się rozwulkanizować koło pasowe. Sprawdź dobrze zanim wymienisz coś co nie pomoże.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

zezek1990 pisze:Zapewne napinacz już nie domaga, lub także mogło się rozwulkanizować koło pasowe. Sprawdź dobrze zanim wymienisz coś co nie pomoże.
Jak Twoim zdaniem najlepiej zdiagnozować napinacz? Wystarczy pokręcić paskiem i posłuchać czy nie piszczy?
Obecnie brak auta
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Zaobserwuj czy na odpalonym silniku pasek chodzi normalnie,czy też nim telepie. Skakanie paska oznacza że sprężyna napinacza jest już zużyta i należy go wymienić.
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Spróbuj go napiąć jakoś. Uważam że dobry warsztat jest w stanie zdiagnozować odpowiednio usterke.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
mbsly
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 5 maja 2010, o 00:12
VIN:
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

marek grunenberg pisze:Skakanie paska oznacza że
sprzeglo alternatora niedomaga... :klotnia:
WDB2020281F421896
WDB2010291F752227
WDB2010291F400274
Awatar użytkownika
emperorhorde
VIP
Posty: 85
Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emperorhorde »

zezek1990 pisze:Spróbuj go napiąć jakoś. Uważam że dobry warsztat jest w stanie zdiagnozować odpowiednio usterke.
Po wizycie u mechanika dowiedziałem się, że pasek się nie ślizga, napinacz działa prawidłowo, żadne koło się nie zaciera. Pisk wydobywał się prawdopodobnie przez delikatne zanieczyszczenie koła alternatora.
Na razie zostało ono wyczyszczone szczotką drucianą i pisk ustał.
Zobaczę po dalszej jeździe czy problem zabity, czy znowu się pojawi
W sumie to aż mnie dziwi, że tylko taka przyczyna :mysli:
Obecnie brak auta
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Wystarczy, że drobne ziarenka piasku np. powbijają się w pasek lub osiądą na rolce i wtedy pasek się ślizga delikatnie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

no to tylko się cieszyć brak dodatkowych kosztów.
ostatnio w e270 jednak piasek nie piszczał tylko kółko pasowe i 700 zł w plecki :haha:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Bartek50SC
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 8 lis 2015, o 19:48
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Re: Pisk przy odpalaniu i gaszeniu

Post autor: Bartek50SC »

Witam, w momencie kiedy na postoju delikatnie naciskam pedał gazu pojawia się pisk. (chwilowy).
Wydaje mi się że z okolic alternatora.
Alternator może piszczeć po dodaniu gazu?
m271 1.8k 163 KM
Mercedes-Benz w209 CLK Avantgarde
WDB2093421F067697
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Pisk przy odpalaniu i gaszeniu

Post autor: siwix »

może zapiszczeć pasek na rolce od alternatora kiedy ta już nie domaga. Pasek nie skacze?
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”