pompka podciśnienia?

Moderator: Dziki Mar

bee
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 30 maja 2010, o 10:24
VIN:
Lokalizacja: Wwa

pompka podciśnienia?

Post autor: bee »

Przepraszam za lamerskie pytanie, ale czy to co zaznaczyłem na focie to pompka podciśnienia?
Po wyłączeniu zapłonu jakąś minute, półtorej dziwnie pryka, jakby się coś tam smażyło w środku. Potem cisza. Czy to normalne zachowanie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2010, o 18:58 przez bee, łącznie zmieniany 1 raz.
w 203 C220 CDI SportCoupe ASB -2002-
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

bee pisze:to pompka podciśnienia?
To nie jest pompka podciśnienia tylko regulator podciśnienia ;)
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

To podciśnieniowy modulator "ciśnienia" turbiny.Po wyłączeniu stacyjki wydaje dźwięki, bo wyrównuje podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
holloww
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 28 cze 2010, o 18:20
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

Po prostu jest sobie podciśnienie, gasisz silnik, i to podciśnienie sobie uchodzi i brzmi to jak pierdzenie :), ale to normalne :)
www.mercserwis.pl serwis dla Mercedesów
bee
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 30 maja 2010, o 10:24
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bee »

Dziekuwa Panowie :)
w 203 C220 CDI SportCoupe ASB -2002-
th33nd
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 18 sty 2011, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: Belgia

Post autor: th33nd »

A czy jest wg. coś takiego jak pompka podciśnienia (nie piszę tu o vacuum pomp do hamulców). Ktoś kto wymieniał wcześniej kolektor w moim wózku twierdzi, że jest przy nim coś takiego i żle steruje jakimiś zaworami/klapkami w owym kolektorze ssącym...
Niestety brak czasu nie pozwolił mi na naprawę tego w owym polskim warsztacie, a tu w Belgii wymieniliby mi cały silnik z osprzętem a i tak by coś nie działało, więc jestem daleki od korzystania z ich usług.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, o 11:56 przez th33nd, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 2148ccm CDI 2004r
ENGINE: 646962
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

th33nd w samochodzie masz 2 takie pompki elektryczne. Jedna na zbiorniku płynu chłodniczego, a druga pod kolektorem ssącym. Jak zgasisz silnik i podniesiesz machę, to one przez pewien czas jeszcze bzyczą. Namierzysz je na słuch.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
th33nd
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 18 sty 2011, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: Belgia

Post autor: th33nd »

Dzięki V126, będę szukał pierdzących części :)
C200 2148ccm CDI 2004r
ENGINE: 646962
Tomasss2007
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: uk

Post autor: Tomasss2007 »

ok Panowie ale czy ten regulator ma jakis konkretny wplyw na prace silnika ? chodzi mi generalnie o wyczuwalne roznice w pracy silnika
Dzieki za info :ok:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Tak jak Ci pisałem wcześniej oba mają wpływ
z tym że ten od Turbiny bardziej w zakresie doładowywania
a ten od EGRa w pełnym zakresie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Tomasss2007
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: uk

Post autor: Tomasss2007 »

ok ja ma problem z tym zamontowanym przy zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego nie mam od dolu podlaczonego wezyka z filtrem (nie wiem dlaczego go tam nie ma odpadl albo cos?????) wiec moje pytanie jest nastepujace czy to ma jakis wplyw na nierowna prace silnika (tylko gdy jest goracy 90 st) czy to jest jakas inna usterka?
dziekuje za odpowiedz :tak:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Tomasss2007 pisze:nie mam od dolu podlaczonego wezyka z filtrem wiec moje pytanie jest nastepujace czy to ma jakis wplyw na nierowna prace silnika
nie

ale pisałeś wcześniej że pompka jest gorąca :mysli:
nie wiem jak bardzo gorąca może już kończy żywot

obie pompki spokojnie możesz zamienić miejscami będziesz miał jasność sytuacji
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

V126 pisze:th33nd w samochodzie masz 2 takie pompki elektryczne.
Choć to już zostało napisane w innym miejscu, to przypomnę, że to NIE SĄ pompki podciśnienia, tylko modulatory które "biorą" podciśnienie wytworzone przez vacum pompę.
Tomasss2007 pisze:ok Panowie ale czy ten regulator ma jakis konkretny wplyw na prace silnika ? chodzi mi generalnie o wyczuwalne roznice w pracy silnika
Zarówno jeden jak i drugi modulator ma podstawowy wpływ na pracę silnika :) Bez działającej turbiny oraz bez wysterowania zaworu EGR daleko nie zajedziesz ;)




Tomasss2007 - podjedź na SD i będziesz miał odpowiedź który z modulatorów jest OK a który niesprawny.



I jeszcze jedno - koniecznie kup jak najszybciej wężyk i filtr - zasysanie zanieczyszczonego powietrza szkodzi poważnie modulatorowi.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
misiek6691
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 11 mar 2011, o 08:43
VIN:
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: misiek6691 »

a jak nie bzyczą ? może to być przyczyną nie działającej turbiny i silnika kręcącego maks 3tyś. obrotów?
Mercedes w203 2000r. c200 Sedan Elegance
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jeśli po wyłączeniu silnika nie bzyczą to może być przyczyną.
W zależności od tego, która padła, to nie działa (działa niewłaściwie) EGR lub turbo. :ok:
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, o 19:23 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”