Strona 5 z 5

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

: 3 kwie 2019, o 21:40
autor: lechita
viwaldi w 2018 napisał, że za kąt pochylenia koła odpowiada wahacz przedni aluminiowy, a za kąt wyprzedzenia kolumny, stalowy tylny.
Mogę być w błędzie, ale czy nie jest odwrotnie? Czy śrubę mimośrodową można dać do przedniego wachacza?

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

: 3 kwie 2019, o 22:10
autor: kokos1991
A przedstawi ktos, jakie powinny byc prawidlowe ustawienia zbierznosci i katow na obu osiach w w203?

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

: 3 kwie 2019, o 22:59
autor: polofix
lechita pisze: 3 kwie 2019, o 21:40 viwaldi w 2018 napisał, że za kąt pochylenia koła odpowiada wahacz przedni aluminiowy, a za kąt wyprzedzenia kolumny, stalowy tylny.
Mogę być w błędzie, ale czy nie jest odwrotnie? Czy śrubę mimośrodową można dać do przedniego wachacza?
Ja i kolega kokos1991 pisaliśmy o tyle, a ty o przodzie. Z przodu można wsadzić śruby regulacyjne [frezowane 0003300018] we wszystkie cztery wahacze.

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

: 4 kwie 2019, o 14:49
autor: Przybek
polofix pisze: 3 kwie 2019, o 22:59
lechita pisze: 3 kwie 2019, o 21:40 viwaldi w 2018 napisał, że za kąt pochylenia koła odpowiada wahacz przedni aluminiowy, a za kąt wyprzedzenia kolumny, stalowy tylny.
Mogę być w błędzie, ale czy nie jest odwrotnie? Czy śrubę mimośrodową można dać do przedniego wachacza?
Ja i kolega kokos1991 pisaliśmy o tyle, a ty o przodzie. Z przodu można wsadzić śruby regulacyjne [frezowane 0003300018] we wszystkie cztery wahacze.
Przednia oś - wahacz alu kąt wyprzedzenia sworznia, wahacz stalowy kąt pochylenia - regulowane tylko gdy są tuleje nowego typu czyli aktualnie dostępne (stare tuleje miały otwór okrągły a nowe mają owalny z wypustkami i są wymagane wtedy śruby z nacięciami do regulacji).
Oś tylna - zbieżność regulowana wahaczem który ma z jednej strony przegub kulisty a z drugiej tuleję - regulacja za pomocą śruby tulei z podkładką mimośrodową i jedna UWAGA! Przy znacznie przekroczonym kącie pochylenia koła na minus (nie da się wejść w zakres referencyjny przy regulacji wahaczem) sprawdzamy wysokość sprężyny oraz stopień zużycia gumowej podkładki pod sprężynę!

Ktoś chciał wartości referencyjne - wrzucę za chwilę wydruk z Beisbartha dla 203208 ze standardowym zawieszeniem.

EDIT: a jednak nie wrzucę bo na wydruku są tylko dane pomiarowe a nie ma zakresów referencyjnych więc nie bardzo chyba jest sens zapychać serwer.

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

: 4 kwie 2019, o 14:58
autor: polofix
Przybek, nie chcę podważać twojej wiedzy, bo bardzo pomogłeś. Ale z tego co mi się wydaje, to tuleje owalne to właśnie te stare. Dopiero potem zaczęli dawać tuleje z otworem, bez możliwości regulacji, spotykane m.in. w W204. Mogę się mylić, ale to mało ważne.
Jeśli z tyłu kąt idzie na minus, to również do sprawdzenia wahacze. U mnie jedna z gum stała się miękka, i przez to koło zgubiło kąt.

Re: GEOMETRIA ZAWIESZENIA

: 4 kwie 2019, o 15:06
autor: Przybek
Nie będziemy się drapać o kształt dziurki ale te tuleje z okrągłym otworkiem mają starszy numer części (i wahacze z nimi także) i są już w katalogu jako niedostępne i zastąpione przez wersję z owalem.
Może się komuś przyda -> https://webcat.zf.com/ (w katalogu są wszystkie marki części należące do ZF-a)

EDIT: sprawdziłem wahacze od W204 i tam nie ma regulacji kątów na przednich wahaczach. Pewnie za jakiś czas będzie jak w przypadku W203 i pojawią się tuleje z owalami.