1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

pleban pisze:Panowie nie kombinujcie bo i tak już zabrnęliście w ciemny zaułek. Wpadacie w paranoję. :zly:
No właśnie.
taczar pisze:Kompresssor - tak sobie myślę, że gdybym już jak piszesz "robabrał" auto żeby sprawdzić łańcuch, to chyba już bym go wymienił bez względu na to w jakim jest stanie. Mam tutaj na myśli nie Twój (bo go nie znam), a swój przebieg, czyli 125 kkm.Wszystko co zostało napisane w tym temacie o czymś jednak świadczy. Mogą być wyjątki, ale na takie nie odważyłbym się liczyć - to, że np. nie jest rozciągnięty, nie znaczy , że nie pęknie.....a wówczs - WIADOMO CO!. :mysli: - :zly:
Wiesz, sprawdzenie to myślę dwie godz łatwej roboty na podjeździe pod domem. Wymiana to już koszty, jak ktoś pisał ponad 500zł łańcuch, koło 300zł napinacz no i niestety jakieś specjalistyczne narzędzia. Sprawdzę to wyciągnięcie i jeżeli będzie OK, to nie będę tam zaglądał kolejne 90 tys. Za dużo się pieścimy z tymi autami. C klas wyprodukowali setki (chyba) tysięcy. Kilka zmielonych łańcuchów - jak w powiedzeniu - to jak te kilka jaskółek - które wiosny nie czynią.

Zawsze, ale to zawsze kiedy zapalam zimny silnik daję mu chwilkę pochodzić. Otwieram sobie bramę, w zimę dochodzi czyszczenie szyb, w tym czasie obroty lekko schodzą na dół i w czasie wrzucania D nie już takiego charakterystycznego szarpnięcia. I tak już obchodzę się z tym autem jak z jajkiem. Żona ma ze mnie polewkę, że radia nie może włączyć, bo ja cały czas muszę słyszeć jak auto chodzi.... :boisie:

Ludziska oleju nie wymieniają, opony kupują używane stare i spękane i jeżdżą. Jeden taki z mojej ulicy już chyba od miesiąca nie ma klocków hamulcowych, bo przy hamowaniu jest takie szorowanie, że się włosy jeżą. I jeździ. I jeszcze dzieci tym wozi. Ciekawe co sobie myśli, kiedy mnie widzi jak koło tego swojego auta ciągle latam. Co weekend otwarta maska i heja. W ten weekend znowu. Ale te mercedesy się psują! A jego meganka nic. :zacieszacz:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Wiadomo! każdy dmucha na zimne. Uzasadnienie sprawdzenia widzę w takich przypadkach:
Przebieg powyżej 100tyś.km. Objawy świadczące o luźnym "łańcuszku"(bo taki cienki) to znaczy: nierówna praca i wypadanie zapłonu na poszczególnych cylindrach.
Jeśli chodzi o problemy z napędem łańcuchowym rozrządu to MB nie tylko ma problem z tym silnikiem. Szukając wczoraj informacji na temat silnika M272 trafiłem na przypadek ścinania kół zębatych przez łańcuch w tych silnikach. Czyli jak łańcuch mocny to zębatki za słabe.

Tu link do tej strony: http://www.slkworld.com/slk-r171-genera ... blems.html

A tu dokument z naprawy: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681441
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Kompresssor - nie jesteś w tej "przypadłości" odosobniony - mam to samo.....Pleban, po części ma rację, chociaż na koniec zgodził się z tym,że sprawdzać należy.

pleban napisał/a

"Szukając wczoraj informacji na temat silnika M272 trafiłem na przypadek ścinania kół zębatych przez łańcuch w tych silnikach. Czyli jak łańcuch mocny to zębatki za słabe."

Sądzę, że to właśnie zbyt późno wymieniony łańcuch jest przyczyną ścinania kół zębatych....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

taczar pisze:Sądzę, że to właśnie zbyt późno wymieniony łańcuch jest przyczyną ścinania kół zębatych
... dokładnie tak :tak: jeśli oba elementy są pasowne wszystko jest :ok:
słaba jakość oleju (lub niski stan) może bezpośrednio przyczynić się do wyciągnięcia łańcuszka a wtedy :boisie:
może to nie wada konstrukcyjna tylko ludzkie zaniedbanie :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Ludzie! przecież łańcuchów się nie wymienia.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

pleban pisze:Ludzie! przecież łańcuchów się nie wymienia.
To się wysiliłeś - tylko co się robi ? - wyprowadź nas z błędu, jeśli możesz i dlaczego piszesz to dopiero teraz ?.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

taczar pisze:tylko co się robi ?
Kupuje się "nowy" na alledrogo ;)
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Tak! Łańcuchów okresowo się nie wymienia. Dotychczasowe przypadki zerwania łańcuchów lub ścięcia kół zębatych nigdy nie spowodowało akcji serwisowej na wymianę tych części. Jeśli się mylę to proszę o fakty, gdzie i kiedy mercedes przeprowadził akcję na wymianę łańcuchów rozrządu w swoich silnikach. Sam autor tego tematu zadał sobie dużo trudu sprawdzając w WIS-ach, w serwisie czy łańcuchy wymienia się w określonym okresie.
Powtórzę jeszcze raz łańcuchy wymienia się w uzasadnionych sytuacjach, o których wspomniałem we wcześniejszym poście. Stwierdzenie, że : taczar
Sądzę, że to właśnie zbyt późno wymieniony łańcuch jest przyczyną ścinania kół zębatych....

Co to znaczy "późna wymiana", czy jest na to wyznaczony jakiś przebieg, potwierdzony przez producenta. To proszę podać kiedy. Tylko proszę nie brać z domysłów, ale z zaleceń producenta.
Tą część producent zakwalifikował jak każdą inną i nie wyznaczył na nią terminu wymiany, tylko wymieniać w uzasadnionych objawach , a o objawach pisałem w poście wyżej.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

pleban pisze:Tak! Łańcuchów okresowo się nie wymienia.
Przecież nie napisałem, że wymienia się okresowo, tylko po przebiegu 125kkm(w moim przypadku) należałoby sprawdzić lub ewentualnie wymienić.

Gerri pisze:W tym roku już widziałem (271 oczywiście):
45 tys mil - łańcuch zerwany
38 tys mil - przeskoczył sobie
Ja też mam starą, dobrą 111-tkę. :hurra:
......tego producent też nie przewidział......
Myślę, że różnimy się w tej dyskusji podjściem do problemu - Ty bardziej teoretycznie, ja bardziej praktycznie i dlatego wolałbym nie czekać na objawy
Sądzę, że to właśnie zbyt późno wymieniony łańcuch jest przyczyną ścinania kół zębatych....
Podtrzymuję to twierdzenie.

"Co to znaczy "późna wymiana",
....eksploatacja silnika z rozciągniętym łańcuchem.

ad; Gdyniak

Kupuje się "nowy" na alledrogo ;)


.....nie koniecznie, jest możliwość kupienia nowego, orginalnego za 389 zł;)
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Z tego co ja wiem to łańcuch rozrządu w każdym Mercedesie wymienia się podczas remontu głównego silnika, więc jak wiadomo, raz starczy na milion kilometrów a raz na 300 tys wszystko zależy od eksploatacji.
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

mercmarcin pisze:Z tego co ja wiem to łańcuch rozrządu w każdym Mercedesie wymienia się podczas remontu głównego silnika, więc jak wiadomo, raz starczy na milion kilometrów a raz na 300 tys wszystko zależy od eksploatacji.
Potwierdzam!

Już w nie jednym temacie naczytałem się o nadgorliwości użytkowników MB wymieniających materiały eksploatacyjne poza wyznaczonym terminem, tak dla świętego spokoju. A później po kalkulacji kosztów utrzymania wychodzi im, że MB jest najdroższym w utrzymaniu autem, które do tej pory mieli.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Z tą nadgorliwością to jest dużo prawdy. Ale z tymi silnikami jest coś na rzeczy. Ja u siebie sprawdzę wyciągnięcie łańcucha.

Pleban, jeżeli nie czytałeś, to zapraszam do podlinkowanej zaraz na początku tego tematu dyskusji na forum mercmania.

O sypiących się łańcuchach piszą ludzie, którzy zajmują się naprawianiem mercedesów. Zobacz co powyżej napisał Gerri - pracuje w serwisie mercedesa. Do kompletu brakuje nam tylko wypowiedzi kolegi noc, ale jakoś do tej pory tu nie zajrzał :smutny:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Kompresssor pisze:O sypiących się łańcuchach piszą ludzie, którzy zajmują się naprawianiem mercedesów.
Czy czasem nie wyolbrzymiają tego problemu pod kątem własnego interesu.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Witam.
Żeby było jasne - jestem "fanem" oryginału i wszelka ingerencja w silnik, czy samochód w ogóle, bardzo mi się nie podoba.
To co napisałem wyżej o wymianie a zostało nazwane "nadgorliwością", to tylko obawa, żeby zamiast wydania kilku stówek, nie wywieźć do punktu skupu złomu - kupy szmelcu......

mercmarcin napisał/a.

"raz starczy na milion kilometrów a raz na 300 tys wszystko zależy od eksploatacji."

....brzmi przyjemnie, tylko, czy w tej chwili produkuje sie jeszcze takie samochody ?, - oczywiście dla "przeciętnego użytkownika "...

pleban napisał/a.

"Ludzie! przecież łańcuchów się nie wymienia"
....można to zrozumieć, że nie wymienia się w ogóle - dopiero w kolejnym poście dodałeś "okresowo", ale to szczegół.
Rozumiem, kiedy piszesz z wykrzyknikiem przedstawiając własne poglądy, jednak nie bardzo, kiedy "forsujesz" racje producenta...
Na pewno nie jestem autorytetem w omawianej sprawie, na co dzień, z ogólnie pojętą motoryzacją mam tylko tyle wspólnego, że prowadzę samochód......,więc wybaczcie mi błędy.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Rozumiem obawy tych, których silniki przekroczyły setkę, mi jeszcze do tego przebiegu brakuje, nawet jak przekroczę to będę się przejmował, gdy stwierdzę objawy świadczące o rozciągnięciu. Ale nie będę co kilkanaście tysięcy rozbierał silnik aby sprawdzić stan łańcucha.
Ze swojej strony wyczerpałem argumenty do obalenia tezy, że wszystkie silniki M271 mają taką przypadłość.
ML W164 350
Opel Ampera
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”