Strona 194 z 224

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 5 maja 2019, o 12:59
autor: olafik
Sprawdzenie kompresji przy takich objawach to podstawa, ile można pisać?

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 7 maja 2019, o 18:18
autor: rikens82
dokładnie przerabiałem to samo

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 23 maja 2019, o 10:07
autor: boleknh
No i tak, głowica do remontu, to bylo przyczyna wypadania zapłonów na 1 cylindrze, natomiast mam jeszcze uszkodzony zawór w podstawie filtra oleju, po 10 godzinach stania olej spływa do miski z podstawy nie ma w we filtrze grama oleju, nowa podstawa 1600zl jest jakiś zestaw naprawczy tej podstawy? Dzięki z góry

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 23 maja 2019, o 10:50
autor: maciekolo
Widziałem kiedyś zaworek na allegro, i to nawet któryś z użytkowników forum sprzedawał.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 23 maja 2019, o 20:01
autor: rikens82
Ja kupiłem używana podstawę bo potrzebna był góra za 30zł

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 24 maja 2019, o 20:25
autor: boleknh
Dodatkowo u mnie zaworek strzelony w podstawie i pęknięty zawor odpowietrzający skrzynie korbowa, wiec niewiem jak to auto jeździło :)

Mod w rozrządzie M271

: 28 maja 2019, o 10:46
autor: 1wheler
Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)

To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)

Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.

Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911

Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.

Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm

Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.

Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 28 maja 2019, o 12:18
autor: radekrp90
Ciekawe czy nowy typ łańcucha i kół (tzw. łańcuch zębaty) pasuje do starszych M271. To mogłoby również poprawić trwałość całego układu.
Taka modyfikacja jest stosowana w nieszczęsnym 1.4 TSI w VW i sprawuje się to całkiem dobrze (odpukać).

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 28 maja 2019, o 18:11
autor: merc204
glowica z silnika m271 montowanego we W203 pasuje do m271 W204?

Re: Mod w rozrządzie M271

: 28 maja 2019, o 20:33
autor: Meniu
1wheler pisze: 28 maja 2019, o 10:46 Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)

To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)

Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.

Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911

Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.

Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm

Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.

Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
25tyś na łańcuch wydaje się niewiele a sam fakt , że zaczął już grzechotać tym bardziej dziwne. Jakiej firmy założyłeś łańcuch?

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 29 maja 2019, o 17:44
autor: we86
merc204 pisze: 28 maja 2019, o 18:11 glowica z silnika m271 montowanego we W203 pasuje do m271 W204?
Jeżeli nie chodzi o cgi to pasuje tylko musisz zmienić kompletną z krzywkami bo trzonki zaworów są różnej grubości.

Re: Mod w rozrządzie M271

: 30 maja 2019, o 08:17
autor: 1wheler
Meniu pisze: 28 maja 2019, o 20:33
1wheler pisze: 28 maja 2019, o 10:46 Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)

To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)

Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.

Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911

Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.

Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm

Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.

Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
25tyś na łańcuch wydaje się niewiele a sam fakt , że zaczął już grzechotać tym bardziej dziwne. Jakiej firmy założyłeś łańcuch?
na głośniejszą pracę łańcucha, przy starcie miały wpływ dwa parametry, łańcuch rozciągnięty (był 1 razem febi, teraz SWAG) oraz górny ślizg, pierwszym razem nie był wymieniony.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 30 maja 2019, o 08:23
autor: we86
Do tego silnika tylko oryginalny łańcuch panowie raz założyłem też febiego bo miało być tanio i po 25 kkm było to samo.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 3 cze 2019, o 10:32
autor: magila
Dawano, dawno temu w tym wątku, kiedy problem jeszcze nie był dobrze rozkminiony, a kolega Spaweł jeszcze nie dorabiał zębatek :) zmieniałem łańcuch, napinacz, ślizgi itd. było to przy 130.000 km - Łańcuch był rozciągnięty, niestety nie mam fotek zębatek.
Teraz przy 200 .000 km jak widać znaki idealnie, ale jest już lekkie podebranie ząbków.

Ps. 1
Pomimo upływu lat od wymiany (2014) uszczelka pokrywy zaworów nie była „zplastikowiała”, ale za to mocno pozagniatana zbyt mocnym dokręceniem. WIS podaje jedynie 9 Nm dla śrub pokrywy po obwodzie i 8 Nm przy cewkach zapłonowych. Oczywiście dałem nową, ale gdyby nie to to pewnie by się nadawała. To tak na marginesie konieczności częstego zaglądania pod dekiel.
Ps. 2
Pomimo stosowania dobrych olei i systematycznych wymian wcale za pięknie pod pokrywą nie było, szczególnie na pokrywie od spodu.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 3 cze 2019, o 11:36
autor: maciekolo
magila Jakiego producenta graty ? Wymieniałeś wszystkie ślizgi, czy bez jednego?