Strona 222 z 224

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 29 kwie 2023, o 15:37
autor: ubek
Sciagniesz pokrywe to bedziesz widzial, z filmików to nic nie wywnioskujesz.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka


Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 6 maja 2023, o 18:04
autor: Qombajn
Artur1988 pisze: 22 maja 2020, o 20:00 Witam. Jestem nowy na forum. Profil uzu
pełnie później...
Mam pytanie... Zdjąłem elektromagnes ponieważ przecieka olej i zalewa kostkę... Chciałem go wymienić na nowy.... Niestety moim oczom ukazał mi się Zawór (śruba) koła faz rozrządu, który jest pekniety... Teraz moje pytanie... Mam ten zawór (śrubę)
Czy jak odkręce zawór (śrubę) to koło spadnie z wałka rozrządu ? Czy może jest jakiś klin, bolec, który przytrzyma koło na czas zmiany tego zaworu ?
Pytanie do czy udało się wymienić przez otwór elektromagnesu? Czy trzeba ściągać dekiel? Na moje oko koło nie ma miejsca żeby spaść z wałka jak jest założona pokrywa

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 4 sie 2023, o 14:56
autor: Xeom
Witam, kiedy sprawdzić rozrząd ponownie? Zrobiłem na nim 50k, a sprawdzany był 15k temu i żadnych luzów jeszcze nie było - koła spaweł, przebieg 315k

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 4 sie 2023, o 18:46
autor: Dziki Mar
Drugie 50

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 5 sie 2023, o 08:03
autor: wasiliew
Czesc. U mnie kola od Pawla. Ostatnio kontrola po 70kkm i 8 latach jazdy glownie po miescie. Kola bez oznak zuzycia, zalozony nowy lancuch i kontrola za kolejne 70 👍🏼

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 16 sie 2023, o 00:47
autor: yellon
Cześć! Czy te koła trzeba już wymieniać? Przebieg 261 tys, łańcuch wymieniany przez poprzedniego właściciela przy około 170 tyś. ?
367536066_141112409040158_2180453841696380586_n.jpg
367402758_1549732982501148_4841865838351713743_n.jpg
367399480_667866171592403_8304102780652984788_n.jpg

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 16 sie 2023, o 11:10
autor: ubek
Trzeba, widać że żeby już mocno osłabione. Plus opilkuja. Niedługo zaczną lecieć i będzie za późno.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka


Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 18 paź 2023, o 19:53
autor: wtolkien
Bardzo prosze o ocene rozrzadu.
Dzis z moim mechanikiem podejrzalem
lancuch ladnie naciagniety
wymieniany niby jakies 70k temu

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 18 paź 2023, o 20:05
autor: JSilver
Jeszcze ok, chociaż widać, że zęby już wyostrzone. Obracaliście wałem żeby zobaczyć czy nie ma zgubionych zębów?

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 18 paź 2023, o 21:06
autor: wtolkien
Dzięki bardzo

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 19 paź 2023, o 00:57
autor: ubek
Jak chcesz tym autem jeszcze pojeździć bez stresu kilka lat to koła do zmiany. Wiezcholki wyostrzone i oslabione zeby.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka


Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 13 gru 2023, o 12:17
autor: Gypsy_Rocket
Cześć wszystkim

Posiadam Mercedesa CLC 200 Kompressor, 184 KM. W ostatnim czasie padł rozrząd przy 157kkm, więc dokonałem wymiany na zestaw SKF, razem z KZFR (link: https://allegro.pl/oferta/skf-vkml-8802 ... 2694171403)

Po złożeniu wszystkiego do kupy, auto chodziło bez problemów przez 2 miesiące, trzymał moc jak należy, po czym zaczął wypadać zapłon na 3 cylindrze. Z każdym kolejnym dniem wypadanie było coraz częstsze, do tego każdego poranka auto coraz dłużej trzeba było kręcić do startu.

Dziś auto odpala na 3 cylindrach, a jeżeli już zapali na 4, to po wkręceniu na obroty zapłon i tak wypada.

Do tej pory było zrobione: wymiana kompletnego rozrządu jak wyżej, zdjęta głowica z planowaniem i sprawdzeniem szczelności (było podejrzenie kolizji, ale jakimś cudem do niej nie doszło), wymiana cewek na zestaw Beru, wymiana świec na NGK PLKR7B8E (takie same jak były), sprawdzona odma (wszystkie 3 części są jak nowe, nie skruszały, zaworek zwrotny działa prawidłowo), wymienione elektromagnesy ZFR na zestaw od Pierburga, zadymienie dolotu (brak nieszczelności), sprawdzony rozrząd - siedzi perfect na wszystkich trzech znakach (kompresja po 12 atmosfer na cylindrach), wszystkie węże podciśnienia zamontowane jak należy.

Jedyne błędy jakie wywala ECU to P0303, rzadziej P0301 (wypadanie zapłonu na 3 i 1 baniaku). Nic ponadto.

Instalacja elektryczna sucha, niezaolejona, wtyczki przy ECU suche, sondy suche, wtryski sprawdzone, ECU sprawdzone, mapa nierozjechana.

Czy możecie mi doradzić co jeszcze może być przyczyną powyższych problemów? Czy nowe koła rozrządu z tego zestawu mogły się już rozklepać? Raczej SKF plasteliny nie robi. A może jednak tylko koła od kolegi spawel dają radę, a reszta, nawet tak dobrego producenta jak SKF, jest do bani?

Proszę o pomoc.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 13 gru 2023, o 14:34
autor: olafik
Zamień cewki miejscami.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 13 gru 2023, o 15:44
autor: Gypsy_Rocket
Zrobione wielokrotnie, żadnej reakcji. Dlatego też potem cewki kupiłem nowe.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 13 gru 2023, o 16:43
autor: polofix
Dość często słyszę o znanych producentach świec, którzy produkują bubel, a raczej zlecają komuś produkcję. Ja pomimo, że nowe świece zmieniłbym na stare, albo nowe innej firmy.