KOMPRESSOR Stukanie

Moderator: Dziki Mar

daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

KOMPRESSOR Stukanie

Post autor: daru »

Witam,
mam problem z kompressorem, mechanik myslal ze owe stukanie to rolki..fart w rolkach byly juz lozyska wykonczone,ale to z kompressora jest taki dzwięk.. opiszę problem:
stukanie słychać na jałowym, gdy włącze np.klime(wieksze obciążenie) to stukanie sie znacznie nasila..oczywiscie z okolic kompressora. gdy na jałowym dodam lekko gazu tak do 2tys to słysze chwilowe szybkie stukanie jakby metal o plastik ..przy wyzszych obrotach jest okej,nic nie słychać.. czasem jadąc na 1 lubi poszarpać leciutko w okolicach 1,5tys obr. dodam ze obroty lekko falują i czuć drgania przy tym falowaniu(jałowy). nie wiem czy to wazne,ale katalizator tez jest do wyrzucenia,ktos go wydłubał... :zly: raczej inna mozliwosc nie istnieje,dlatego pytanie moje wyglada następująco:

Co takiego moze stukać w kompressorze?łożyska?
Ile mniej wiecej(nie czekam na wróżki) mozna na tym jeździć?
ile kosztuje wymiana bądz regeneracja?
Czy opłaca sie w takie cos bawić? Bo jeżeli jakieś łożyska to lepiej niż cały kompressor..

no i dodam ze spadku mocy nie zauważyłem ,ale tego nie zauważe bo jest napędzany mechanicznie.. co moge w tej sytuacji zrobić? proszę o pomoc,bo mechanik rozłożył ręce..
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Na allegro są zestawy naprawcze do kompresorów eaton. Jeżeli od niego idzie hałas, to chyba nie ma na co czekać, tylko go wyciągnąć i naprawić. Jak się nie da, to używka. Trochę tego na rynku jest.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

da sie to zrobić samemu? tzn. jeżeli to łożyska stukaja to jaki moze byc koszt
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

daru pisze:da sie to zrobić samemu? tzn. jeżeli to łożyska stukaja to jaki moze byc koszt
Niestety nie miałem okazji tego rozkręcać. Żeby zdemontować sprężarkę, wielkich narzędzi nie trzeba. Jak to bywa przy demontażu i montażu łożysk, pewnie potrzebna będzie prasa.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

a mozesz mi podać jakies firmy ktore sie tym zajmują?
robertj71

Post autor: robertj71 »

Najpierw ściągnij pasek z kompresora i zakręć nim jak ci będzie chrobotał no to już będziesz wiedział że to on,bo równie dobrze mogą to być rolki
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

napisalem w 1 poscie ze rolki byly sprawdzone.. jak krece nim w lewo i w prawo to czuje takie stukanie. :boisie:
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

daru pisze:napisalem w 1 poscie ze rolki byly sprawdzone.. jak krece nim w lewo i w prawo to czuje takie stukanie. :boisie:
Słuchaj, jesteś z Lublina, do stolicy nie masz daleko. Zapytaj o sprawdzenie/pomoc kolegę noc. Prowadzi w Warszawie warsztat. Myślę, że może ci pomóc. Jeżeli nie czaisz za bardzo mechaniki, to nie ma sensu robić ci w głowie większego mętliku i sypać radami pt wymontuj kompresor i zawieź tu czy tam - bo najzwyczajniej tego nie zrobisz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

Kompresssor pisze:bo najzwyczajniej tego nie zrobisz.
w tdi wyciagałem turbine 2x i otwierałem ja i czyscilem.. także mysle ze dałbym rade ,patrząc z góry nie ma tego dużo.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

daru pisze:
w tdi wyciagałem turbine 2x i otwierałem ja i czyscilem.. także mysle ze dałbym rade ,patrząc z góry nie ma tego dużo.
OK, rozumiem, gdzieś tam mi w głowie siedziało, że napisałeś, że z motoryzacją jesteś na bakier. Ale to pewno nie ten temat :oczko:

Żeby wyciągnąć kompresor trzeba się trochę napracować. W moim (silnik 1,8) trzeba zwalić obudowę filtra powietrza, kolektor ssący a z przodu praktycznie wszystko. Zderzak, chłodnice, wzmocnienie czołowe. Pod domem roboty jeden cały dzień na rozbabranie i tyle samo na skręcenie.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

no tak,ale czy jest sens sie w to bawic przed zima? to stukanie chyba sie nie pogorszy.. co moze sie stac ewentualnie? moze to nie kompressor? jest opcja-zalozenie mniejszego paska-ominiecie kompressora wtedy sie wykluczy na 100%..
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

daru pisze:no tak,ale czy jest sens sie w to bawic przed zima? to stukanie chyba sie nie pogorszy.. co moze sie stac ewentualnie? moze to nie kompressor? jest opcja-zalozenie mniejszego paska-ominiecie kompressora wtedy sie wykluczy na 100%..
No nie wiem. Moje doświadczenia są takie, że jak coś stuka to samo raczej się nie naprawi. W życiu jest tak, że usterka zaskoczy Ciebie w najmniej oczekiwanym momencie. Zablokowany kompressor uszkodzi pasek klinowy, a wtedy nie będzie działa alternator, wspomaganie i pompa wodna. O klimatyzacji nie wspomnę. Tak więc szukaj co to wali i napraw to.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Kompresssor pisze:W moim (silnik 1,8) trzeba zwalić obudowę filtra powietrza, kolektor ssący a z przodu praktycznie wszystko. Zderzak, chłodnice, wzmocnienie czołowe.
Nie miałem "przyjemności" tego robić w swoim aucie, natomiast w zeszłym tygodniu byłem w warsztacie, gdzie mechanik (z niewiekim stażem) wymontowywał kompresor.Z racji, że był to samochód z identycznym silnikiem jak mój, zaiteresowało mnie to bardzo...Owszem, wyjął obudowę filtra łącznie z przepływomierzem, później kolektor ssący,(ale wcześniej listwę od wtryskiwaczy bo inaczej nie chciał wyjść kolektor) a następnie bez większych trudności kompresor, nie ruszjąc niczego z przodu - czyli zderzaka, chłodnicy, wzmocnienia czołowego.Cała operacja rozmontowania trwała ok. 2.30 minut.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

nie no patrzac z gory to proste sie wydaje. tylko co mi da to ze sobie wymontuje? co w nim moze stukać? łożyska? co sie dzieje jezeli łożyska?ma to jakis wpływ na wirnik? bo moze nie potrzebnie przegladam nowe kompresory..pozatym,moze to nie kompressor stuka? czy nie powinien chuczeć lub wyć? cos mi sie wierzyć nie chce,ale wszystko wskazuje na kompressor..dodam ze faluja mi obroty a auto delikatnie szarpie przy 1,5 na 1 biegu powoli jak sie jedzie bez przyspieszania.. :bezradny: bo przypuscmy okej, wymontuje.ale co dalej..musze go gdzies zawiezc bo sam to sobie mogę najwiecej naprawić. ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. w jaki sposob moze sie on zablokowac? i wogole czy uszkodzenie kompressora moze spowodować jakas usterke silnika?bo jesli jest mozliwosc przejezdzic kilka tyś. km. to po zimie bym sam zamontował nowy kompressor-o ile to kompressor jest do wyrzucenia(czyt.odsprzedania/regeneracji) bo mozliwe ze cos innego stuka?? nagram dzis filmik z tymi owymi stukami... :dobani:
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Takie pitolenie. Pojeżdżę albo nie pojeżdżę. Zablokowany kompresor silnika nie zepsuje. Zerwie najwyżej pasek.

A wiesz ile kosztuje nowa sprężarka???

@taczar, w wis zdaje się widziałem, że kazali ściągać chłodnicę i wzmocnienie czołowe. Albo sobie ubzdurałem :mysli:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”