KOMPRESSOR Stukanie
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
KOMPRESSOR Stukanie
Witam,
mam problem z kompressorem, mechanik myslal ze owe stukanie to rolki..fart w rolkach byly juz lozyska wykonczone,ale to z kompressora jest taki dzwięk.. opiszę problem:
stukanie słychać na jałowym, gdy włącze np.klime(wieksze obciążenie) to stukanie sie znacznie nasila..oczywiscie z okolic kompressora. gdy na jałowym dodam lekko gazu tak do 2tys to słysze chwilowe szybkie stukanie jakby metal o plastik ..przy wyzszych obrotach jest okej,nic nie słychać.. czasem jadąc na 1 lubi poszarpać leciutko w okolicach 1,5tys obr. dodam ze obroty lekko falują i czuć drgania przy tym falowaniu(jałowy). nie wiem czy to wazne,ale katalizator tez jest do wyrzucenia,ktos go wydłubał... raczej inna mozliwosc nie istnieje,dlatego pytanie moje wyglada następująco:
Co takiego moze stukać w kompressorze?łożyska?
Ile mniej wiecej(nie czekam na wróżki) mozna na tym jeździć?
ile kosztuje wymiana bądz regeneracja?
Czy opłaca sie w takie cos bawić? Bo jeżeli jakieś łożyska to lepiej niż cały kompressor..
no i dodam ze spadku mocy nie zauważyłem ,ale tego nie zauważe bo jest napędzany mechanicznie.. co moge w tej sytuacji zrobić? proszę o pomoc,bo mechanik rozłożył ręce..
mam problem z kompressorem, mechanik myslal ze owe stukanie to rolki..fart w rolkach byly juz lozyska wykonczone,ale to z kompressora jest taki dzwięk.. opiszę problem:
stukanie słychać na jałowym, gdy włącze np.klime(wieksze obciążenie) to stukanie sie znacznie nasila..oczywiscie z okolic kompressora. gdy na jałowym dodam lekko gazu tak do 2tys to słysze chwilowe szybkie stukanie jakby metal o plastik ..przy wyzszych obrotach jest okej,nic nie słychać.. czasem jadąc na 1 lubi poszarpać leciutko w okolicach 1,5tys obr. dodam ze obroty lekko falują i czuć drgania przy tym falowaniu(jałowy). nie wiem czy to wazne,ale katalizator tez jest do wyrzucenia,ktos go wydłubał... raczej inna mozliwosc nie istnieje,dlatego pytanie moje wyglada następująco:
Co takiego moze stukać w kompressorze?łożyska?
Ile mniej wiecej(nie czekam na wróżki) mozna na tym jeździć?
ile kosztuje wymiana bądz regeneracja?
Czy opłaca sie w takie cos bawić? Bo jeżeli jakieś łożyska to lepiej niż cały kompressor..
no i dodam ze spadku mocy nie zauważyłem ,ale tego nie zauważe bo jest napędzany mechanicznie.. co moge w tej sytuacji zrobić? proszę o pomoc,bo mechanik rozłożył ręce..
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Niestety nie miałem okazji tego rozkręcać. Żeby zdemontować sprężarkę, wielkich narzędzi nie trzeba. Jak to bywa przy demontażu i montażu łożysk, pewnie potrzebna będzie prasa.daru pisze:da sie to zrobić samemu? tzn. jeżeli to łożyska stukaja to jaki moze byc koszt
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Słuchaj, jesteś z Lublina, do stolicy nie masz daleko. Zapytaj o sprawdzenie/pomoc kolegę noc. Prowadzi w Warszawie warsztat. Myślę, że może ci pomóc. Jeżeli nie czaisz za bardzo mechaniki, to nie ma sensu robić ci w głowie większego mętliku i sypać radami pt wymontuj kompresor i zawieź tu czy tam - bo najzwyczajniej tego nie zrobisz.daru pisze:napisalem w 1 poscie ze rolki byly sprawdzone.. jak krece nim w lewo i w prawo to czuje takie stukanie.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
OK, rozumiem, gdzieś tam mi w głowie siedziało, że napisałeś, że z motoryzacją jesteś na bakier. Ale to pewno nie ten tematdaru pisze:
w tdi wyciagałem turbine 2x i otwierałem ja i czyscilem.. także mysle ze dałbym rade ,patrząc z góry nie ma tego dużo.
Żeby wyciągnąć kompresor trzeba się trochę napracować. W moim (silnik 1,8) trzeba zwalić obudowę filtra powietrza, kolektor ssący a z przodu praktycznie wszystko. Zderzak, chłodnice, wzmocnienie czołowe. Pod domem roboty jeden cały dzień na rozbabranie i tyle samo na skręcenie.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
No nie wiem. Moje doświadczenia są takie, że jak coś stuka to samo raczej się nie naprawi. W życiu jest tak, że usterka zaskoczy Ciebie w najmniej oczekiwanym momencie. Zablokowany kompressor uszkodzi pasek klinowy, a wtedy nie będzie działa alternator, wspomaganie i pompa wodna. O klimatyzacji nie wspomnę. Tak więc szukaj co to wali i napraw to.daru pisze:no tak,ale czy jest sens sie w to bawic przed zima? to stukanie chyba sie nie pogorszy.. co moze sie stac ewentualnie? moze to nie kompressor? jest opcja-zalozenie mniejszego paska-ominiecie kompressora wtedy sie wykluczy na 100%..
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Nie miałem "przyjemności" tego robić w swoim aucie, natomiast w zeszłym tygodniu byłem w warsztacie, gdzie mechanik (z niewiekim stażem) wymontowywał kompresor.Z racji, że był to samochód z identycznym silnikiem jak mój, zaiteresowało mnie to bardzo...Owszem, wyjął obudowę filtra łącznie z przepływomierzem, później kolektor ssący,(ale wcześniej listwę od wtryskiwaczy bo inaczej nie chciał wyjść kolektor) a następnie bez większych trudności kompresor, nie ruszjąc niczego z przodu - czyli zderzaka, chłodnicy, wzmocnienia czołowego.Cała operacja rozmontowania trwała ok. 2.30 minut.Kompresssor pisze:W moim (silnik 1,8) trzeba zwalić obudowę filtra powietrza, kolektor ssący a z przodu praktycznie wszystko. Zderzak, chłodnice, wzmocnienie czołowe.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
nie no patrzac z gory to proste sie wydaje. tylko co mi da to ze sobie wymontuje? co w nim moze stukać? łożyska? co sie dzieje jezeli łożyska?ma to jakis wpływ na wirnik? bo moze nie potrzebnie przegladam nowe kompresory..pozatym,moze to nie kompressor stuka? czy nie powinien chuczeć lub wyć? cos mi sie wierzyć nie chce,ale wszystko wskazuje na kompressor..dodam ze faluja mi obroty a auto delikatnie szarpie przy 1,5 na 1 biegu powoli jak sie jedzie bez przyspieszania.. bo przypuscmy okej, wymontuje.ale co dalej..musze go gdzies zawiezc bo sam to sobie mogę najwiecej naprawić. ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. w jaki sposob moze sie on zablokowac? i wogole czy uszkodzenie kompressora moze spowodować jakas usterke silnika?bo jesli jest mozliwosc przejezdzic kilka tyś. km. to po zimie bym sam zamontował nowy kompressor-o ile to kompressor jest do wyrzucenia(czyt.odsprzedania/regeneracji) bo mozliwe ze cos innego stuka?? nagram dzis filmik z tymi owymi stukami...
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Takie pitolenie. Pojeżdżę albo nie pojeżdżę. Zablokowany kompresor silnika nie zepsuje. Zerwie najwyżej pasek.
A wiesz ile kosztuje nowa sprężarka???
@taczar, w wis zdaje się widziałem, że kazali ściągać chłodnicę i wzmocnienie czołowe. Albo sobie ubzdurałem
A wiesz ile kosztuje nowa sprężarka???
@taczar, w wis zdaje się widziałem, że kazali ściągać chłodnicę i wzmocnienie czołowe. Albo sobie ubzdurałem
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault