temperatura silnika

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kszalek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis 2010, o 19:44
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kszalek »

Zgadza się! Ulga niesamowita, :hurra: tym bardziej, że właśnie nadeszła mroźna zima i jeżdżenie z temperaturą 60 stopni nie byłoby komfortowe. :mysli:

Dodam jeszcze, że spalanie mi trochę spadło. Minimalnie, ale zawsze. Jest to zrozumiałe bo przecież silnik się wreszcie nagrzewa!
w203 c220cdi 2004 classic kombi
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kszalek pisze:Jest to zrozumiałe bo przecież silnik się wreszcie nagrzewa!
Dokładnie!
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Master_PiT
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 16 maja 2010, o 23:39
VIN:
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Post autor: Master_PiT »

Witam panowie.
jak dlugo silnik 2.2cdi powinien sie grzac? Tzn po ilu km powinien odpowiednia temp uzyskac?
Przypuszczam ze moja gwiazda ma uszkodzony termostat ktory wymienialem wiosna na nowy orginal.
Otoz od poczatku samochod dosc dlugo sie rozgrzewal(okolo 30km) znacznie dluzej niz w211 ojca. W upalne dni temp utrzymywala sie w granicach 90-95stopni, teraz przy temperaturach -10~-19 osiaga maxymalnie 70stopni,w miescie w korku spada do 50~60 raz przy 170km/h udalo sie dogrzac go do 80stopni ale zaraz spadlo na 70.
Czy moje przypuszczenia sa sluszne?
Poki co nie mam kasy na nowy termostat,zaślepienie chłodnicy kartonem coś pomoże? żeby chociaz do 80stopni go dogrzac,wiadomo im nizsza temp tym wieksze spalanie, a ze tygodniowo robie od 800-1200km to ma to duze znaczenie,spalanie utrzymuje sie w granicach 6-7litrow a to duzo porownojac do lata gdzie osiagalem 4,5-5l/100(wg komputera)
było W203 2.2cdi avantgarde
jest w204 2.2cdi elegance+custom mod
http://img99.imageshack.us/img99/2523/kurwi.gif

Uploaded with ImageShack.us
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Master_PiT pisze:spalanie utrzymuje sie w granicach 6-7litrow
Też według komputera?
Master_PiT pisze:a to duzo porownojac do lata gdzie osiagalem 4,5-5l/100
A realne spalanie?


Master_PiT pisze:jak dlugo silnik 2.2cdi powinien sie grzac?
Nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.

Master_PiT pisze: Czy moje przypuszczenia sa sluszne?

Twoje przypuszczenia są słuszne.

Master_PiT pisze:zaślepienie chłodnicy kartonem coś pomoże?

Zbieraj na nowy termostat.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Master_PiT
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 16 maja 2010, o 23:39
VIN:
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Post autor: Master_PiT »

Gdyniak pisze:Master_PiT napisał/a:
spalanie utrzymuje sie w granicach 6-7litrow


Też według komputera?
tak,realne jest zapewne wieksze
Gdyniak pisze:Master_PiT napisał/a:
a to duzo porownojac do lata gdzie osiagalem 4,5-5l/100


A realne spalanie?
realne to ok +1L
Gdyniak pisze:Master_PiT napisał/a:
zaślepienie chłodnicy kartonem coś pomoże?



Zbieraj na nowy termostat.
chodzi mi o to czy to chociaż troszeczke pomoże,praktykowałbym to około 2tyg
było W203 2.2cdi avantgarde
jest w204 2.2cdi elegance+custom mod
http://img99.imageshack.us/img99/2523/kurwi.gif

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Master_PiT pisze: chodzi mi o to czy to chociaż troszeczke pomoże,praktykowałbym to około 2tyg
Oczywiście że pomoże!
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Master_PiT pisze:
tak,realne jest zapewne wieksze
Master_PiT pisze: realne to ok +1L

Musisz wiedzieć o jednym - latem (niezależnie od stanu termostatu) zużycie paliwa będzie ZAWSZE niższe niż zimą.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Gdyniak pisze:Musisz wiedzieć o jednym - latem (niezależnie od stanu termostatu) zużycie paliwa będzie ZAWSZE niższe niż zimą.
I tu się z szanownym kolegą nie zgodzę sprężarka klimy przy intensywnej pracy latem zwiększa o wiele bardziej spalanie niż niskie temperatury zimą. Przynajmniej w moim benzynowym.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

pleban pisze:
Gdyniak pisze:Musisz wiedzieć o jednym - latem (niezależnie od stanu termostatu) zużycie paliwa będzie ZAWSZE niższe niż zimą.
I tu się z szanownym kolegą nie zgodzę sprężarka klimy przy intensywnej pracy latem zwiększa o wiele bardziej spalanie niż niskie temperatury zimą. Przynajmniej w moim benzynowym.
....coś w tym musi być, bo ja nie widzę większej różnicy w spalaniu latem i zimą - ale latem często zdarza mi się wyłączyć klimę (ze względu na chrypkę) i wtedy różnica jest zauważalna....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Panowie reprezentujący odłam forum zwany M271. My za niską temperaturę silnika CDI mamy w nosie, prawda? :dokuczacz: Kilka km i jest 90 st :muza:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Mnie wystarczy 80 gradusów. Nie zaprzątam sobie głowy termostatem itp. A jak komu zimno w kabinie to proponuję termoforek :dokuczacz: A spalanie z powodu niskiej temperatury silnika - na pewno jest mniejsze niż tych z klanu M271 :dobani: :dokuczacz:
marcin_2_1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 23 mar 2010, o 20:56
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin_2_1 »

Mnie też czeka wymiana termostatu temp. po trasie 60km, max 60 stopni. Prędkość 100-110 km/h. Ehh ostatnio same wydatki z tą moją gwiazdeczką.
c classic 220 CDI 2002r manual- umarł ;(
rafalmielanczyk
VIP
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2010, o 14:54
VIN:
Lokalizacja: Rogów

Post autor: rafalmielanczyk »

Witam,
dziś wymieniłem termostat i poprawa jest niesamowita przed wymianą temperatura około 40-50 stopni spalanie w granicy 8l po wymianie temperatura w przybliżeniu 90 stopni spalanie 5,7l.
Jeżeli ktoś ma problem z temperaturą silnika polecam wymianę termostatu
Mercedes W203 220 CDI Avantgarde 03
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

rafalmielanczyk pisze: Jeżeli ktoś ma problem z temperaturą silnika polecam wymianę termostatu
Dziękujemy za dobrą radę, ale i tak znowu za chwilę kolejny raz ktoś napisze: - co robić, silnik po przejechaniu 1300 km ma temperaturę 11 st C.

Ja odpowiadam. Benzynkę kupić!!! :zacieszacz:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
marcin_2_1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 23 mar 2010, o 20:56
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin_2_1 »

Ja też odbieram jutro auto od mechanika, już się nie mogę doczekać :zacieszacz:
c classic 220 CDI 2002r manual- umarł ;(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”