Czym różnią się wtryski

Moderator: Dziki Mar

jubiler1960
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2010, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Czym różnią się wtryski

Post autor: jubiler1960 »

Witam
Mam takie pytanie,czy ktoś z was może odpowiedzieć jakie różnice występują między wtryskami o nr 613 i 646,647 itp?
Nie chodzi tylko rozpylacze ale o ciśnienia i budowę wewnętrzna i dlaczego nie można ich zamieniać?.Wszystkie są 6 otworowe i rozumiem że mogą mieć inny kąt rozpylani ,ale niektóre mogą mieć taki sam kąt ,tylko jak i z gdzie się o tym dowiedzieć?
Proszę o pomoc mam wtryski po regeneracji i nie jest najlepiej !
Ostatnio zmieniony 22 paź 2010, o 18:21 przez jubiler1960, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Z wtryskami lepiej nie kombinuj tylko załóż takie, jakie są do twojego auta przewidziane bo jak przypadkiem zmienisz kształt "chmury" paliwa wtryskiwanego do komory spalania poprzez nieodpowiednie wtryskiwacze to może być GRUBO z kasą przy następnej naprawie... :boisie:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Drutowanie z wtryskiwaczami kosztownie się kończy... Należy wkładać wtryskiwacze o tych samych numerach.Tego się trzymajmy. :ok:
w168, w203, w123
jubiler1960
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2010, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jubiler1960 »

Witam
Raczrej nie takiej odpowiedzi oczekiwałem .Oczywiście kombinowanie z wtryskami może skończyć się żle ale tego chcemy uniknąć prosząc o wyjaśnienie budowy i różnic. Mój mechanik wymienił jeden wtryskiwacz zakładając zamiast 613 założył 647 i nieświdom tego jeżdziłem z nim dopóki nie zregenerowałem starego,a potem zregenerowałem wszystkie dla pożądku i nie jestem z tego zadowolony .Dlatego szukam wsparci na forum objawy opisałem w drygim poście
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Jeśli chodzi o wtryski do CDI, to nie tylko różnią się kształtem rozpylanej chmury, ale i dawką paliwa wtryskiwanego...

Na twoje pytanie odpowie Ci raczej ten, kto na co dzień zajmuje się regeneracją i sprawdzaniem tych wtrysków... o ile będzie chciał się podzielić taką wiedzą...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Nie znam budowy wewnętrznej, ale na pewno jest ona wciąż dopracowywana.

Generalnie te same wtryskiwacze pasują np.do 200, 220 270 (CDI) w C, E i CLK klasie czy do sprintera :)

Masz LINK i sobie sprawdź czy dany wtryskiwacz pasuje mniejwięcej do Twojego pojazdu.


Zebrałem zestawienie wtryskiwaczy z modelu silnika OM611 (europejskie). Jeśli ktoś może dopisać szczegóły kolejnych podwersji tego silnika to na pewno będzie to pomocne.

silnik: 611.960 OM 611 DE LA
A 611 070 03 87 Replaced_By: A 611 070 04 87
A 611 070 04 87
A 611 070 05 87
silnik: 611.961 OM 611 DE LA
A 611 070 05 87
A 611 070 06 87
A 611 070 09 87 Replaced_By: A 611 070 13 87
A 611 070 13 87 Replaced_By: A 611 070 17 87
A 611 070 17 87
A 613 070 06 87 Replaced_By: A 613 070 09 87
A 613 070 09 87
silnik: 611.962 OM 611 DE LA
A 611 070 06 87
A 611 070 09 87 Replaced_By: A 611 070 13 87
A 611 070 13 87 Replaced_By: A 611 070 17 87
A 611 070 17 87
A 613 070 06 87 Replaced_By: A 613 070 09 87
A 613 070 09 87
silnik: 611.980 OM 611 DE LA
A 611 070 05 87
A 613 070 01 87 Replaced_By: A 613 070 08 87 +001 A 611 016 30 24
A 613 070 01 87 Replaced_By: A 613 070 05 87
A 613 070 05 87 Replaced_By: A 613 070 08 87 +001 A 611 016 30 24
A 613 070 08 87
A 611 070 08 87 Replaced_By: A 611 070 12 87
A 611 070 12 87 Replaced_By: A 612 070 04 87 +001 A 611 016 30 24
A 612 070 04 87
silnik: 611.981 OM 611 DE LA
A 611 070 06 87
A 613 070 01 87
A 613 070 01 87
A 612 070 00 87 Replaced_By: A 612 070 05 87 +001 A 611 016 28 24
A 612 070 05 87
A 611 070 08 87
A 611 070 14 87 Replaced_By: A 611 070 16 87 +001 A 611 016 28 24
A 611 070 16 87
silnik: 611.987 OM 611 DE LA
A 611 070 06 87
A 613 070 01 87
A 613 070 01 87
A 612 070 00 87 Replaced_By: A 612 070 05 87 +001 A 611 016 28 24
A 612 070 05 87
A 611 070 08 87
A 611 070 14 87 Replaced_By: A 611 070 16 87 +001 A 611 016 28 24
A 611 070 16 87


Jak widać zmian było sporo.

Silnik serii 613 jest nowszy i ma tylko 2 wersje nie różniące się wtryskami:

silnik: 613.960 OM613 LA i 613.961 OM613 LA
A 613 070 01 87 Replaced_By: A 613 070 05 87 [006]
A 613 070 05 87 Replaced_By: A 613 070 08 87 [006]
A 613 070 08 87


Co ciekawsze w silnikach serii 646 stosowano wtryskiwacze
A 611 070 11 87
A 648 070 01 87
A 648 070 02 87
A 648 070 04 87
A 646 070 07 87


Natomiast w silnikach serii 647:
A 611 070 11 87
A 648 070 01 87
A 648 070 02 87
A 648 070 04 87


Niestety nie moge skorelować tych danych z datami, ale zapewne im wyższy numer początkowy tym nowszy silnik. Natomiast same końcówki numerów określają pewnie kształt i wydajność wtryskiwaczy.

Wnioski: nikt rozsądny nie wstawiłby Ci złego wtryskiwacza. A jeśli nawet, to pewnie pojawilyby się kłopoty z silnikiem :)

A swoją drogą niektórzy celowo wkładają większe wtryskiwacze, ale w parze z wydajniejszą pompą :)

Pozdrawiam
i w miarę możliwości niech ktoś więcej napisze o tych silnikach to będzie ciekawe info na przyszłość.


[ Dodano: 2010-10-24, 17:16 ]
jubiler1960 pisze:Witam
Mam takie pytanie,czy ktoś z was może odpowiedzieć jakie różnice występują między wtryskami o nr 613 i 646,647 itp?
Nie chodzi tylko rozpylacze ale o ciśnienia i budowę wewnętrzna i dlaczego nie można ich zamieniać?.Wszystkie są 6 otworowe i rozumiem że mogą mieć inny kąt rozpylani ,ale niektóre mogą mieć taki sam kąt ,tylko jak i z gdzie się o tym dowiedzieć?
Proszę o pomoc mam wtryski po regeneracji i nie jest najlepiej !
P.S. Aż dziw, że nikt Ci zgryźliwie nie odpisał byś podał typ silnika, bo nie jesteśmy wróżkami, a Twój opis ubogi ;)
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
jubiler1960
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2010, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jubiler1960 »

Witam
Przepraszam że nie podałem typu silnika ale jestem nowym na forum i jeszcze nie weszło mi w krew że trzeba precyzyjnie określać dane swojego auta;c 270 cdi 2004 po lifcie silnik 611.962 OM 611 DE LA 132 tys przebiegu.W miedzy czasie wyczytałem dane wtrysków w BOSCHu i dowiedziałem się że wtrysk 647 070 0087 pracuje na ciśnieniu 1350 ale ma inny rozpylacz (dlla 153 p 1270)w moich wtryskach 6130700987 to(dlla 156p 1107).I to jest temat który mnie zainteresował;jak sprawdzić wydajności tych rozpylaczy?
PS.
Mechanik porządny ale zapracowany i nie zgłębia tego tematu najlepiej dla niego abym kupił oryginały ale to ogromny wydatek,ok 7000zł.Dlatego próbuje się ratować zamiennikami i jeżeli dotrzemy do finału z zamianą to pomożemy wszystkim na tym forum, żeby nie popełniali błędu i nie kupowali wtrysków pracujacych na innych ciśnieniach!.Przepraszam że tak długo ale temat rzeka i pewnie wielu z nas to interesuje.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Czegoś nie rozumiem, po lifcie to juz nie OM611. Dodatkowo 2,7L to silniki OM612, a po lifcie OM647. Ale dla pocieszenia powiem, że wtryskiwacze mają takie same. Wydaje mi się, że te parametry co podajesz to nie do końca rozumiesz. Wtryskiwacz na pewno ma jakieć określone minimalne ciśnienie przy którym możliwe jest jego otwarcie, a także maksymalne ciśneinie pracy, albo przynajmniej zakres dozwolony gdzie potrafi dobrze rozpylać. Pompa wysokiego ciśnienia nie dostarcza jednakowego ciśnienia, tylko zależne jest ono od kilku parametrów i waha się mniejwięcej od 200 do 1350barów. Tak jest w common rail 2 generacji. W 3 ciśnienie jest nieco wyższe i jest więcej faz wtrysku. W 4 jeszcze więcej faz i wyższe znowu ciśnienie, oraz precyzyjniejsze i szybsze wtryskiwacze (piezoelektryczne). 3generacja to auta poliftowe a 4ta to W204.
jeśli chodzi o wtryskiwacz, to nowy kosztuje około 1kPLN, a regeneracja jest kilka razy tańsza.
Dostałes w poprzednim moim poście link, gdzie wyświetli Ci się po wpisaniu nr. wtryskiwacza (bez A) lista modeli do których on pasuje, skorzystałeś?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 paź 2010, o 14:29 przez wredny, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
jubiler1960
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2010, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jubiler1960 »

wredny, Witam .Bardzo dziękuje za listę wtrysków ale chodziło mi o zamiane z 6130700987 na któryś z nowszych; tych sprzedawanych na aledrogo u sprzedawców zapewniających że będą pasować do mojego silnika. Tak naprzykład zapewniano mnie że wtryski 6460701287 będą pasować na pewno,i to jest CHYBA nieprawda bo one pracują na ciśnieniu 1600 a nie jak moje 1350 ale tej pewności nie mam i to ten problem,a jeszcze rozpylacze mogą mieć inna wydajność.
PS.
Silnik na jednym wymienionym na 6470700087 pracował całkiem dobrze ;przejechałem na nim ok 2000 km.Po regeneracji silnik pracuje do 1500 obr twardo klekocze metalicznie ale wszyscy mechanicy u których byłem twierdzą że powinienem się przyzwyczaić do tego klekotania.W drugim samochodzii c 220 cdi 2004 typ silnika 646 jest cicho i miękko i wydaje się ze przyspieszenie na początku jest w nim leprze.Może faktycznie się czepiam ale kupiłem merca a mam vw z pompowtryskiwaczami przynajmniej dżwjękowo!

[ Dodano: 2010-10-25, 10:49 ]
wredny, Przepraszam mój bład silnik to 612 oczywiście .Mam pytanie gdzie można kupić wtryski 613 070 09 87 ;takie mam juz po regeneracji rozpylacze nowe oryginały bosch dlla 156 p1107.Praca metaliczna przy zimnym przy rozgrzanym lepiej ale do 1500ob przy obciążeniu dość twardo iklekotliwie
ps.
Pisze o ciśnieniu otwarcia iglicy, a z linku z korzystałem czesciowo ponieważ wiem do jakiego modelu pasują moje wtryski .Wtryski 613 są ostatnimi starego typu chodzi o zamianę na nowe te 646 ,647 i te w W211 z611na 648>te ostatnie 64807001do 0487powinny pasować ale nie ma ich w sprzedaży po za serwisem lub po regeneracji.Po regeneracji juz jestem i jak pisałem nie jestem tym zachwycony.Mam jeszcze jedno pytanie ;czy wtryski sie reguluje w czasie regeneracji lub po niej i czy istnieje taka regulacja!

[ Dodano: 2010-10-25, 13:23 ]
W ostatnim poście napisałem że wtryskiwacz 468 07001do0487 otwiera się przy1350 i jest to chyba nieprawda doczytałem ze otwiera się przy1600
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Podaj źródła swoich informacji.
Wytłuszczyłem interesujący mnie fragment w moim poście powyżej.
Przed chwilą zresztą sprawdziłem ciśneinie rail i wynosiło 274bar/827rpm na zimnym silniku.

Te liczby co podajesz to zapewne maksymalne dozwolone ciśnienia pracy tych wtryskiwaczy.

Jako, że powstał chaos to zacznijmy od początku:
Jak się przejmujesz czy wtryski sa dobre, to niech mechanik sprawdzi korekcję dawki. U mnie pokazało korekcję 0,3:0,9:0,3:1,2 (znaków nie pamiętam). W każdym razie zdrowe wtryski dają korekcję nie większa niż +/-3

Denerwuje Cię twarda praca po regeneracji wtryskiwacza. Zazwyczaj na taką usługę przysługuje gwarancja czy rękojmia i powinieneś reklamowac wadliwy towar. Chyba, że to robiono w garażu "u pana Miecia". Regenerować zapewne można kilka razy taki wtryskiwacz, bo jest on rozbieralny i są do niego dostępne części zamienne, ale regeneruje się na specjalnym stole z osprzętem za grubą kasę, a nie na desce w garażu :)

Prześledź watki a znajdziesz adresy polecanych firm tym się zajmujących. A także adresy sklepów.

[ Dodano: 2010-10-25, 15:24 ]
Oczywiście, że może być inna przyczyna złej pracy. Zrób diagnostykę silnika, może jakis błąd się znajdzie. Może to pompa wtryskowa szwankuje? Jeśli nie pokarze błędów, to jeszcze nie znaczy, że nie ma problemów. Głośna praca to może być kiepskie paliwo albo dodatki w nim :) A może olej jest kiepski? Ponoć ma wpływ na kulturę pracy zaworów. Co pokazuje wskaźnik jakości oleju?
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
jubiler1960
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2010, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jubiler1960 »

Regeneracje przeprowadziłem w dużej firmie ,byłem przy sprawdzaniu i powiedziano mi ze wymienią wszystkie dysze na oryginalne a jeden uszczelnia bo zaczynał przelewać trochę i ta się stało.Co do gwarancji to jak to udowodnić; co prawda są ocechowane cechą zakłady ale co do ich prawidłowej pracy. A nawet jeżeli jest żle to czy warto oddawać je w te same ręce ?.Co do żródła to wczoraj pozyskany bosch esi tronic 2009 i tam doczytałem że:ciśnienie otwarcia dysz-ustawienie/sprawdzenie wtrysk 613 z dyszą wtryskowa (rozpylaczem DLLA 156 P 1107) jest 1350 bar natomiast 646 z dyszą (rozpylaczem DLLA 153P 1270)to 1600 bar ,Wszystkie mają 6 otworów (nowe piezzo mają 7 otworów).Według boscha wtrys można rozkręcić tylko 1 raz!i po regeneracji można sprawdzić czy jet dobry czy nie ,w instrukcji nie spotkałem nic o regulacji .Regeneracja wg boscha polega na wymianie części zużytych i poprawnym montażu.W firmie z aledrogo oferującej regeneracje i sprawdzenie na eps 200 powiedzianop mi że może jest za mały przed wtrysk i oni to mogą wyregulować ,a bosch mówi co innego
PS.
Może to tak naprawdę coś innego; tak jak kończący żywot zawór ciśnienia paliwa?

[ Dodano: 2010-10-25, 15:46 ]
PS.
Co do diagnostyki wszystko jest ok ,a mechanik mówi że troche cyka ale do tego można się przyzwyczaić.Byłem też w firmie "NOC" ale szefa nie zastałem a jego kolega też mówi że nie jest tak zle.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Raczej wtyski zostawiłbym w spokoju
z moich obserwacji wynika że warto się skupić na:
wredny pisze:Oczywiście, że może być inna przyczyna złej pracy. Zrób diagnostykę silnika, może jakis błąd się znajdzie. Może to pompa wtryskowa szwankuje? Jeśli nie pokarze błędów, to jeszcze nie znaczy, że nie ma problemów. Głośna praca to może być kiepskie paliwo albo dodatki w nim :) A może olej jest kiepski? Ponoć ma wpływ na kulturę pracy zaworów. Co pokazuje wskaźnik jakości oleju?
... i od siebie dodam pasek wielorowkowy, napinacz i rolki
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

jubiler1960 pisze: Może to tak naprawdę coś innego: tak jak kończący żywot zawór ciśnienia paliwa?
raczej nie widziałem wątku z takim skutkiem. Zresztą jkomputer wywaliłby błąd zbyt niskiego cisnienia na rail.

Masz gwarancje, więc się nie martw co Ci zrobią z wtryskiem, czy wymienią na inny czy naprawią. Nie wiem jak udowodnić złą pracę. Dobry zakład przyjmie i sprawdzi co z takim wtryskiwaczem nie tak. Za sprawdzenie nie wezmą pewnie kasy.

Co do sugestii kolegi powyżej, to pewnie rolki czy napinacz byłoby słychać. Pasek widać jak jest zużyty. U mnie pojawiło się sporo pęknięć wzdłuż rowków, ale mam zamiar przejeździć na nim zimę zanim wymienię.

Poduszki silnika to chyba byłoby na każdych obrotach słychać i czuć i raczej z nagrzewaniem silnika nie ma to wpływu.

Co do cykania, to u mnie jest to słyszalne na zimno. Po rozgrzaniu ustępuje. Podobnie mi cykał jak złapał nieszczelność pod wtryskiwaczem.

Dla pewności spraw czy są dokręcone wtryski, bo lubią się luzować. Jeśli jesteś w stanie przykładając nieduży moment pokręcić śruba to znaczy że luźne były.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2010, o 15:54 przez wredny, łącznie zmieniany 3 razy.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

ps.
i jeszcze poduszki silnika
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
jubiler1960
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2010, o 14:49
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jubiler1960 »

Pasek i osprzęt wymieniony niedawno w związku z przeciekająca pompą paliwa.Co do poduch to nie to ten dzwięk to wyrażnie dislowski; przy zimnym silniku twardo i słabe przyspieszenie a raczej jego brak mam porównanie z ojca 220 cdi z2004 typ 646.Jeśli chodzi o gwarancje to i tak sprawdzą te wtryski na tych samych pryrządach i powiedza ze jest ok.Jeżdzić można tylko ten dzwięk jak stare pompowtryski w vw(ale zagłuszam je radiem)
PS.
Czy ktoś podpowie gdzie w okolicy Warszawy mogę sprawdzić wtryski z wydrukiem z boscha?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”