Trzesie buda

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Trzesie buda

Post autor: Jara »

220 CDI Automat.
Jak zimny to czuc wibraje na nadwoziu na postoju ( oprocz tego na kierownicy, galce zmiany biegow). Jak cieply to mniej.
Otwarte drzwi tylnie sie widocznie trzesa ( nawet odczuwam ze po otwarciu drzwi tylnich wibracje sie nasilaja)
W czasie jazdy przy okreslony obrotach - tak 1500- 2000 z przodu czuc wibracje ( predzej to slychac je niz czuc ).
Czasami - czesto jak nie jest jeszcze nagrzany to przy puszczaniu nagi z gazu na niskich biegach czuc takie zatelepanie na kierownicy (i drzenie szyby slychac).
Jak krece rozrusznikiem ( i wylacze silnik) to "telepnie" buda.
W czasie przyspieszania slychac dudnienie ( buczenie) z przodu.

Problem od 2 lat narasta - sprawdzalem: wtryski rowno pracuja, napinacz + rolka alternatora + pasek wymieniony ( 5 tys. temu), wzrokowo nie widac uszkodzen poduszek silnika.

Obecnie jeden mechanik od MB pare razy wlaczy i wylaczyl silnik i orzekl ze na poduszkach juz nie lezy dobrze. Jego zdaniem nie jest jeszcze tak tragicznie ale jak przeszkadza mi to te dwie poduszki nalezy wymienic.

Jest jakis sposob ich sprawdzenia ?? Bo podobno najlepiej wymienic na orginalne a to nie jest tania cczesc na wymiane w ciemno.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Jak dla mnie to poduszki pod silnikiem ci już padły... wymieniać - nie płakać - nie są wcale takie drogie.
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Jak mu depniesz na 6 z niskich obrotów na pełnej przepustnicy nie czujesz buczenia?

Kilka objawów pasuje do koła 2 masowego :yyy:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

zezek1990 pisze:Jak mu depniesz na 6 z niskich obrotów na pełnej przepustnicy nie czujesz buczenia?

Kilka objawów pasuje do koła 2 masowego :yyy:
To Automat nie ma dwumasówki.
Kiedyś ( dobre rok temu ) myślełem że to buczenie to rura z IC, ale uszkodzeń jej nie widać a jakby były to podobno dymił by. Obecnie problem sie nasila ( odczucie w srodku w kabinie) a nie widać i nie słychać na zewnątrz by silnik inaczej chodził, a sterownik nigdy nie zlapal zadnego bledu ( no moze 2 nie zwiazane - pogrzewacz silnika i klapki dolne nawiewu w kabinie).
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

rozpędziłem się a nie przeczytałem sygnaturki Sorka :yyy:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
pietrek

Post autor: pietrek »

he, he, mam bardzo podobnie i zrobiłem już chyba wszystko co można prócz skrzyni.
napisz proszę czy coś wymyśliłeś, bo mój mechanik poddał się niestety :dobani:

przypadek jak widzę nie jest odosobniony, więc może ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł? :mysli: z góry mówię odpuście sobie tematy typu most, mocowanie wału, łożyska w kołach, poduszki silnika czy skrzyni, zawór EGR czy kolektor ssący, jak także układ wydechowy czy opony. wszystko to mam przejrzane i nadal buczy przy 1800 obrotów na min. jak buczało.

any idea?
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

To że, telepnie budą przy gaszeniu czy jak kto woli, wyłączeniu silnika... nie znaczy że są poduszki wyrąbane, to jest spory silnik a po drugie jest umieszczony wzdłuż auta, a nie jak przednio napędowe - w poprzek. Więc raczej objaw normalny i typowy dla merców.
A co do drżenia to trzeba się upewnić jak sprawa z wałem wygląda lub jego podporą.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
pietrek

Post autor: pietrek »

sprawa z wałem i podporą wygląda tak jak ze wszystkimi poduszkami - OK

może inny pomysł?

podpowiedź - w moim poście opisałem części, które już sprawdziłem :ok:
piri9
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 19 cze 2009, o 22:51
VIN:
Lokalizacja: Wola Rzedzińska

Post autor: piri9 »

Jeśli telepie budą przy odpalaniu i gaszeniu 100% 2- mas miałem tą samą sytuacje w poprzedniej bryce,a też myślałem że to poduszka :yyy:
c180 2003 clasic+lpg
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Jeśli telepie budą przy odpalaniu i gaszeniu 100% 2- mas
Czytaj dokładnie to silnik z ASB więc to co sugerujesz już zostało wcześniej wykluczone.
ML W164 350
Opel Ampera
piri9
VIP
Posty: 34
Rejestracja: 19 cze 2009, o 22:51
VIN:
Lokalizacja: Wola Rzedzińska

Post autor: piri9 »

Racja sorki :glupek:
c180 2003 clasic+lpg
pietrek

Post autor: pietrek »

tam viewtopic.php?t=6237 dowiedziałem się trochę więcej, choć u mnie to problem buczenia i małych drgań, a nie "telepania". nie mniej może się przyda :oczko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”