Płukanie silnika

Moderator: Dziki Mar

daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Płukanie silnika

Post autor: daru »

Witam,
Ci co sie orientują-nie stukał mi kompresor tylko stukaja mi najprawdopodobniej popychacze.. samochod jest z wloch , olej mial wymieniany nie wiem kiedy(wczesniej) w misce olejowej jest taki syf ze czujnik sie zalepił..z silnika dochodzą mnie straszne stuki na rozgrzanym. prawdopodobnie od tego syfu. dodam ze olej wymeinilem na pol syntetyk .. teraz tak..planuje zdjąc miche-tylko wlasnie nie wiem jaki jest tam dostęp.. wypłukać ją, zalać oleju pojezdzic troche, dolac specyfiku do płukania, i zalać potem znowu olejem.. no chyba ze zrobie tak: teraz dodam specyfiku, spuszcze olej, wymyje miche, i zaleje nowym. nie wiem ale chyba bez rozbierania silnika sie nie obejdzie.. :yyy:
prosiłbym Was o porady:
-czy warto jest wlewać takie specyfki do silnika? a moze macie inne pomysły jak wyczyscic tą "smołę"?
-jak sie wyciąga miske? bez problemów?


pozdrawiam..
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

Płukanie nie zaszkodzi.Należy zalać nowy olej i troche na nim pojeżdzić,potem to samo powtórzyć.Olej spuszczaj przez korek w misce olejowej.Absolutnie odradzam jakiekolwiek rozbieranie silnika.Teraz silniki nie mają popychaczy.Wszystkie oleje nowoczesne mają dodatki myjące,tak że dodawanie specyfików nie uważam za konieczne.Pojedz do serwisu nich sprawdzą fazy rozrządu i zapłon.Obawiam się jednak że masz zużyty układ korbowotłokowy i dlatego sprzedający nalał do silnika tzw uszczelniaczy.Naprawa to duże pieniądze a efekt niewiadomy.W takim wypadku lepiej rozejrzyj się za innym silnikiem.Pozdrawiam!
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Nie wypowiadałem się bo czekałem na podobną opinię. Wybacz kolego z Lublina, ale płukac to można nos, czy jelito grube ;) Jeśli jest co płukać to raczej już po silniku i nic mu nie pomoże. Jeśli nie ma zanieczyszczeń to po prostu zmień olej na lepszy (ale uwaga czytaj dalej). Jesli myślisz o smole w sensie sadza, to chyba lepiej by ona została bo uszczelnia silnik. Szkoda, że nie wiesz jaki typ oleju był wcześniej lany. Jesli był mineralny (w co wątpię) to nie powinieneś wlewać syntetyka.
W obecnej chwili może potestuj ceramizer czy inne badziewie lane do silnika, ale nie licz, że zregenerujesz trupa do stanu fabrycznego. Raczej bez kosztownych napraw lub wymiany się nie obędzie jeśli silnik został przytarty.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Albo szukaj 2 silnika czy też czeramizer i do żyda..
Bo chyba kupiłeś trupka podlepionego na handel.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

daru - w zasadzie można powiedzieć, że jesteś w "czarnej d...e". Skoro jednak zauważyłeś spore osady w misce, to masz dwa rozwiązania:

- płukanka silnika Liqui Moly - nazwy nie znam, ale produkty tej firmy mają dobrą opinię
- potem świeży olej (może być półsyntetyczny) + wymiana filtra oleju
- pojeździć trochę po autostradach (trochę już ich w Polsce jest)
- po około 1000 km wymienić olej ponownie + filtr
- zalać silnik normalnym olejem - czyli 229.5 oraz 5W40 (lub lepszy)

Po tych zabiegach obserwujesz silnik - ewentualne wycieki, kolor spalin oraz zużycie oleju. Jeżeli Twój silnik to przetrzyma, to znaczy że jeszcze sporo kilometrów przed nim.

Jeżeli jednak silnik nie przetrzyma - siwy dym z rury i spore zużycie oleju - to szukaj drugiego, ewentualnie czeka Cie remont kapitalny.

Pudrowanie syfu w postaci Ceramizerów jest (moim zdaniem) bez sensu - to jest tylko i wyłącznie przedłużanie agonii.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Gdyniak pisze:Jeżeli jednak silnik nie przetrzyma - siwy dym z rury i spore zużycie oleju - to szukaj drugiego, ewentualnie czeka Cie remont kapitalny.
ad. remont kapitalny - chyba nieopłacalne
ad. szukaj drugiego
Gdyniak pisze:Pudrowanie syfu w postaci Ceramizerów jest (moim zdaniem) bez sensu - to jest tylko i wyłącznie przedłużanie agonii.
:mysli: ale w tej sytuacji nie ma już nic do stracenia :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

wiec powiem tak, sprawa wg.mnie jest jeszcze do odratowania.. jutro robie tak: specyfik do płukania silnika spuszczam olej, zalewam olej i do tego dodatek do czyszczenia popychaczy hydraulicznych.. pojeżdże i zobaczę co sie bedzie działo.. :STRES: :STRES:
nie mozna zakładać odrazu zebym 2giego silnika szukał.. :dokuczacz:
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

Czy Twój samochód ma ręczną skrzynię biegów czy ASB.Przy ASB trudno jest zarżnąc silnik /chyba,że nie wymienia się oleju lub używa nieodpowiedniego/,ale przy ręcznej jest to możliwe.
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

manual 6 biegowy.. tutaj kreci sie wszystko wokół przejeżdzonego oleju, ktos wczesniej nie wymieniał chyba wogóle. :bezradny: jeżeli płukanie nie pomoże to trzeba rozbierać :dobani:
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Na Twoim miejscu najpierw wyczyściłbym syf z miski mechanicznie a dopiero później wlewał płukankę, w przeciwnym razie detergenty rozpuszczą bagno z miski które pójdzie w układ smarowania. W najlepszym przypadku tylko zabetonuje się filtr oleju i puści olej zaworem bocznikowym, w najgorszym zalepisz jakiś kanał olejowy i nieszczęście gotowe.
Piotruś
C180K
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

wypłukany,zalany olej..narazie nic sie nie stało.syfu nieźle było w filtrze-normalnie grudy
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Widać ktoś dbał o to auto... Pośmigaj na tym oleju ok. 1000 i jeszcze raz wymień,to wystarczy. Nie jakieś tam skrobanie miski. :wysmiewacz: Jeżeli ten silnik to złom, to już i skrobanka nie pomoże :tak: pozdrawiam.
C 200 CDI 2004
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

ewentualnie może stukać przez napinacz łańcucha rozrządu bo stuka z okolic lewego dołu silnika..przy dodaniu gazu- z pod pokrywy zaworów.. nie wiem. może cos pomoże a może juz nic nie pomoże :STRES: szkoda, bo fajne auto..
lukasz_20
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 14 maja 2008, o 17:23
VIN:
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: lukasz_20 »

ewentualnie mogą stukać panewki na wale :idea:
S320 \ C180 KOMPRESSOR \ Audi A4 tdi
WDC2030462R0905073
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

lewego dołu silnika patrząc od góry oczywiscie:)

[ Dodano: 2010-11-09, 22:59 ]
nagrałem dyktafonem owe stukanie na ROZGRZANYM SILNIKU + WIEKSZE OBCIĄZENIE (KLIMA) = to co usłyszycie, dodam ze BEZ KLIMY ITD. NIE SŁYCHAĆ AŻ TAKICH STUKÓW... proszę o ocenę i bez tekstów-"szukaj silnika"bo na to mnie nie stać.
http://www.4shared.com/video/E8qLLTft/s ... _w203.html
kliknijcie na play
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”