Strona 2 z 3

: 27 lut 2013, o 21:22
autor: szwarcu1
No to wydaje mi się, że winowajca znaleziony prawdopodobnie... Kupiłem zestaw FAG'a - łożyska w zestawie były SKF'a. Nie zwróciłem uwagi na to jak wygląda pierścień. Przyjże się staremu i jak coś to wymienię. Jak kupować to tylko oryginał?

: 27 lut 2013, o 21:24
autor: loneraider
Pozycja 50

Najlepiej jakbyś podjechał gdzieś na diagnostykę i zamienił czujniki miejscami
(przednie są zamienne stronami tylne nie)
Jeśli po zamianie czujników problem przeniesie się na drugą stronę, no to czujnik.

: 27 lut 2013, o 21:31
autor: szwarcu1
Jak tak dumam, to wydaje mi się, że mogłem troszkę za głęboko nabić uszczelniacz. Schował się on troszkę poza krawędź piasty. Prawdopodobnie, czujnik nie sczytuje w ogóle impulsów. Muszę znaleźć kogoś z kompem, bo nie chce mi się tego raz jeszcze rozbierać :bezradny:

Dzięki loneraider, za pomoc!

: 28 lut 2013, o 13:36
autor: noc
Pierścień nadawczy jest integralną częścią uszczelniacza.
Tylko oryginał ma być wsunięty na określoną głębokość za pomocą narzędzi nie magnetycznych.Guma, drewno, mosiądz.
Przy użyciu narzędzi metalowych zostaje zniszczony (rozmagnesowany).
Nie podlega naprawie.

To tworzywo elastomerowe z wprowadzonymi cząstkami metalu.
Specjalne magnesowanie z ukierunkowaniem naprzemiennym biegunów.

Przy rozmagnesowywaniu nadwozia i opon (naprawa kompasu) należy używać tylko oryginalne cewki rozmagnesowujące opony.
Cewki przerabiane (ze starych kineskopów telewizyjnych) niszczą tarcze nadawcze w uszczelniaczach.
Nawet używanie przenośnych lamp ze świetlówkami powinno być wykonywane w pewnej odległości od piast kół.

: 2 mar 2013, o 19:42
autor: szwarcu1
noc pisze:Przy rozmagnesowywaniu nadwozia i opon (naprawa kompasu) należy używać tylko oryginalne cewki rozmagnesowujące opony.
Cewki przerabiane (ze starych kineskopów telewizyjnych) niszczą tarcze nadawcze w uszczelniaczach.
Nawet używanie przenośnych lamp ze świetlówkami powinno być wykonywane w pewnej odległości od piast kół.
Możesz rozwinąć ten temat? Zaciekawiło mnie to, ale nie wiem za bardzo o czym mowa??? :bezradny:

No i sprawa załatwiona. Pierścień nadawczy wymieniony na oryginał Merca i wszystko działa jak należy :hurra:

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 9 wrz 2017, o 18:08
autor: Phyner
Witam chce odświeżyć temat. W Mercedesie CL203, 2002 rp. 129 KM, 95 KW wymieniłem łożysko koła przedniego przód i mam błędy ABS,ESP,BAS oraz czujnik wyprzedzenia koła. Wymieniłem czujnik wyprzedzenia koła, wymieniłem łożysko, nabiłem przez gumę uszczelniacz piasty i nie wiem czy ten uszczelniacz ma w sobie pierścień nadawczy czy też muszę kupić oryginał, wyciągnąć uszczelniacz FAGa i zamontować oryginalny uszczelniacz z pierścieniem nadawczym.
Proszę o jakąś podpowiedź w tej kwestii.

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 10 wrz 2017, o 13:16
autor: noc
Nie czujnik wyprzedzenia koła - tylko czujnik obrotów koła.
O ile nie uszkodziłeś czujnika lub jego przewodu, to zniszczyłeś pierścień uszczelniający z wmontowanym pierścieniem nadawczym.
Przeczytaj dwa posty wyżej moje wypociny. :ok:
Postępując zgodnie z nimi zamontuj nowy pierścień.
Nie przejmuj się, to najczęściej popełniany błąd w stacjach obsługi MB - namagnesowane narzędzia. :wysmiewacz:

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 10 wrz 2017, o 14:30
autor: Dziki Mar
noc pisze: Nie przejmuj się, to najczęściej popełniany błąd w stacjach obsługi MB - namagnesowane narzędzia. :wysmiewacz:
To już nawet mój mechanik wiedział jak prawidłowo wymienić łożyska piast, a w serwisie autoryzowanym nie wiedzą? Bałbym się nowego auta zostawić u nich.. :placz:

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 11 wrz 2017, o 13:25
autor: noc
Dziki Mar pisze:
noc pisze: Nie przejmuj się, to najczęściej popełniany błąd w stacjach obsługi MB - namagnesowane narzędzia. :wysmiewacz:
To już nawet mój mechanik wiedział jak prawidłowo wymienić łożyska piast, a w serwisie autoryzowanym nie wiedzą? Bałbym się nowego auta zostawić u nich.. :placz:
Na hamulce i podwozie (najgorsza robota) idą nowi, zwykle nie doszkoleni, tuż po zawodówce lub i gorzej. :STRES:
Jeżeli myślisz, że mistrz nadąży tłumaczyć i pracownik robi tak jak jest szkolony, to jesteś w błędzie. :zly:
Pracownik zawsze stara się pracę uprościć i nie narobić.Więc po co ma iść 10 metrów po gumowy młotek gdy pod ręką metalowy. :dokuczacz:
Za myślenie mu przecież nie płacą. :szok:

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 12 wrz 2017, o 09:16
autor: Phyner
Dziękuję za pomoc, jednak zniszczyłem pierścień nadawczy który jest w uszczelniaczu. I chyba nie potrzebnie wymieniłem czujnik obrotów koła/czujnik ABS (firma Hitachi, ponoć jest ok i daje 5 lat gwarancji). W piątek założę przez gumę nowy uszczelniacz firmy Corteco i nie wiem czy to był dobry zakup. Jak to zmontuję to się okaże.

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 12 wrz 2017, o 09:34
autor: Phyner
Dzisiaj okazało się, że amortyzatory tył totalny złom, prawa sprężyna przód pęknięta, pękła mi obudowa od filtra powietrza, i samochód zaczął gasnąć, i falować jak na krzyżówkach chcę zawrócić lub skręcić - czujnik skrętu koła wywala, zamówiłem 2 używki z odpowiednim numerem może jakaś będzie dobra.

Ogólnie to mam ciężkie 2 miesiące, wymieniłem:
- regeneracja alternatora,
- pompa wody,
- tarcze przód i tył,
- klocki przód tył,
- szczęki tył,
- rolka od napinacza,
- pasek,
- 2 końcówki drążka,
- 2 lewe dolne wahacze,
- łożysko przód lewe,
- spawanie tłumika (ktoś poucinał uchwyty mocujące i na drutach skręcił)
- korek dolny od spustu płynu chłodniczego,
- tuleje tył plus śruby (musiałem to wymienić bo nie ustawi zbieżności tył)
- olej i filtr oleju,
- filtr powietrza,
- filtr kabinowy,
- łańcuch plus napinacz, rolki były bardzo ładne więc zostawiłem nie wiem czy dobrze zrobiłem ale mam nadzieję, że tak,
- uszczelka pod klawiaturą,
- wariator
- 4 cewki NGK,
- 4 świece bosch
- siłownik od rolki napinającej

Ja rozumiem, że ktoś nie dbał i wiedziałem, że tak jest bo mnie poprzedni właściciel poinformował o tym dlatego cena była bardzo niska ale, że aż do takiego stopnia...

Wy też mieliście takie problemy z samochodem czy po prostu ja przeliczyłem siły na zamiary i dokonałem złego zakupu?

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 12 wrz 2017, o 12:24
autor: noc
Na razie wykonałeś jednorazowo plan za jakieś 3-4 lata eksploatacji.Dama Ci się za to napewno odwdzięczy. :hurra:

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 17 wrz 2017, o 00:48
autor: Phyner
Czujnik ABS wymieniony, czujnik skretu kola wymieniony, uszczelniacz z pierscieniem wymieniony, bledy skasowalem ale niestety po przejechaniu kilkunastu metrow problem powrocil.
Czy ustawienie zbierznosci i jakas kalibraca jest za to odpowiedzialna?

Zastanawia mnie czy czujnik ABS mimo ze jest nowy i marki HITACHI nie jest zepsuty.

Nie mam juz pojecia co zrobic musze jakiegos mechanika poszukac bo poleglem.

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 17 wrz 2017, o 13:55
autor: noc
Czujnik skrętu wymaga czasem zerowania.Geometria o ile koła nie są w poprzek, a kierownica nie stoi odchylona o wiecej niż 45 stopni nie gra roli.Zalecam diagnozę na Star Diagnosis.Szkoda pieniędzy na szukanie w ciemno.

Re: Błędy ABS i ESP po wymianie łożysk w piastach

: 18 wrz 2017, o 09:44
autor: Phyner
Dziękuje za pomoc nie wiem jak się odwdzięczę za to :)