Wypadanie zapłonu C320

Moderator: Dziki Mar

gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Wypadanie zapłonu C320

Post autor: gosiaczekd7 »

Witam,
Mam dziwny problem z C320 benzyna gaz. Wypada załon na 6 cylindrze oraz czasami na 4 i 3 cylindrze. Dzieje sie to tylko gdy przekrocze ok 5,5tyś obrotów. Cewki zapłonowe i kable są dobe i były zamieniane na cylindrach. Do tego jest nowy przwpływomierz i świece. Przepływomierz nowy bosh. Dzieje sie tak samo na benzynie i gazie. Gdy podłacza sie SD to sprawdzając dane rzeczywisty w czasie pracy to odchylenia na cylindrach mieszą sie w normie. Mechanik kazał postawić auto na pare dni i że będzie szukał. Nie bardzo chce to zrobić bo już wymienił przepływke i okazało sie że to nie to i jestem w plecy 650 zł. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
Bellon
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 16 sie 2010, o 21:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bellon »

gosiaczekd7 pisze:Cewki zapłonowe i kable są dobe
skąd ta pewność? Moim zdaniem właśnie w kablach tkwi problem... To, że były zamieniane na cylindrach nic nie znaczy. Jeśli SD nic nie wykazuje, to prawie na 100% przewody. Błędy cewki by wykazał... Jeszcze jedna rzecz - jeśli stwierdziłaś, że wypada zapłon, to po co wymieniałaś przepływkę?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, o 14:28 przez Bellon, łącznie zmieniany 2 razy.
benzynka, sedan, automat, C320 218 KM, pakiet elegance.
Całkiem spokojnie wypiję trzecią kawę...
http://www.youtube.com/watch?v=w2yshjBp ... re=related
Każdy ma gdzieś swoją gwiazdę...
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

Wymieniłem przepływke bo tak markowy serwis w Bydgoszczy na Olowianej 12 zalecił i stwierdzili że to przepływka jest winna wypadaniu zapłonu. Czy jesli są to kable to należy wszystkie wymieniać czy tylko te na cylindrze gdzie wypada zapłon? Jeden kabel to 110 zł a jest ich 12. Pewność z mojej storny że kable i cewki są ok bo zamieniałe kable i cewki miejscami to i tak wywala zapłon na 6 cylindrze. No i jesli to kable to dlaczego dzieje sie to tylko gdy mam ok 5,5tys obrotów?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, o 14:38 przez gosiaczekd7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bellon
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 16 sie 2010, o 21:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bellon »

gosiaczekd7, nie chciałbym bezpodstawnie narażać Cię na koszty, ale każdy elektromechanik każe Ci zacząć właśnie od wymiany przewodów niestety... 2 tygodnie temu też je wymieniałem i trochę zabolało :STRES: Jeśli się zdecydujesz na ich wymianę, to kupuj tylko bosch. Inne są do bani. Mają albo za krótkie fajki, albo całe są za krótkie o jakieś 5 mm.
Jakie są objawy? Auto szarpie albo gaśnie bez ostrzeżenia?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, o 14:39 przez Bellon, łącznie zmieniany 1 raz.
benzynka, sedan, automat, C320 218 KM, pakiet elegance.
Całkiem spokojnie wypiję trzecią kawę...
http://www.youtube.com/watch?v=w2yshjBp ... re=related
Każdy ma gdzieś swoją gwiazdę...
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

Auto chodzi idealnie. Przed wymianą przepływki to sie troche trzesło na wolnych obrotach a teraz nie ma tego(może przepływka też była walnięta:() Generalnie nic mu nie dolega po za tym iż jak przekrocze ok 5 tyś obrotów to wtedy wypadnie zapłon na 100% na 6 cylindrze i czasami do tego 3 lub 4 cylinder. Gdyby nie te objawy to jest dla mnie ok.
Awatar użytkownika
Bellon
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 16 sie 2010, o 21:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bellon »

:mysli: jeśli auto chodzi ok to na razie bym tak zostawił. Na postoju, przy wkręcaniu go na zimnym silniku na wysokie obroty mogą występować jakieś ograniczenia programowe niepozwalające na żyłowanie silnika, ale to tylko moje przypuszczenia...
benzynka, sedan, automat, C320 218 KM, pakiet elegance.
Całkiem spokojnie wypiję trzecią kawę...
http://www.youtube.com/watch?v=w2yshjBp ... re=related
Każdy ma gdzieś swoją gwiazdę...
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

Najlepsze jest to że na postoju to nie wywala zapłonu jak nawet wdusze do konca gaz. to tylko w czasie jazdy. Denerwuje mnie to pomiomo iż nie za często przekraczam 5 tys obrotów.
Awatar użytkownika
Bellon
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 16 sie 2010, o 21:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bellon »

gosiaczekd7, :mysli: w takim razie mój trop był zły... Na pocieszenie powiem Ci, że ja w ciągu ostatnich 2 miesięcy też wymieniłem 12 świec, 12 przewodów (zapłon też wypadał) a okazało się, że główną przyczyną "trzęsiawki" albo gaśnięcia auta była skończona pompa paliwa... (SD nie wykryje kończącej się pompy - sprawdź ciśnienie na wentylku - może to podobna historia) :wysmiewacz:
580 PLN i jak ręką odjął :haha:
benzynka, sedan, automat, C320 218 KM, pakiet elegance.
Całkiem spokojnie wypiję trzecią kawę...
http://www.youtube.com/watch?v=w2yshjBp ... re=related
Każdy ma gdzieś swoją gwiazdę...
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

fajnie by było gdyby tak moza łatwo ale u mnie jest też gaz i na gazie tak samo sie zachowuje a tu juz nic do tego nie ma układ zasilania paliwem.:(
Awatar użytkownika
Bellon
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 16 sie 2010, o 21:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bellon »

gosiaczekd7, :bezradny: pomimo szczerych chęci.... :bezradny: (ja bym jednak przyjrzał się bliżej tym przewodom...)
Powodzenia :hejka:
benzynka, sedan, automat, C320 218 KM, pakiet elegance.
Całkiem spokojnie wypiję trzecią kawę...
http://www.youtube.com/watch?v=w2yshjBp ... re=related
Każdy ma gdzieś swoją gwiazdę...
gosiaczekd7
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2010, o 20:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: gosiaczekd7 »

dzieki za checi i sugestie. Mam nadzieje iż ktoś jeszcze na coś wpadnie:)
Awatar użytkownika
jakubart
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 24 lip 2008, o 15:16
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: jakubart »

gosiaczekd7, Mam dokladnie ten sam problem w c320 2001r. benzyna i gaz. U mnie wypada zaplon z 1,2 i czasami 6 cylindra. wymienione swiece, przewody, podmieniane cewki i nadal to samo... dzis wymienilem pedal gazu z musla ze to moze to, ale niestety nic. W moim przypadku jeszcze na postoju jak kodaje gazy to zlawi sie przy okolo 3tyś. obrotow a jak ponaciskam pedal gazu pulsacyjnie przez dluzszy okres czasu to strzala z wydechu... co jeszcze... aha jak juz w trakcie jazdy zgubi zaplon to wywala cheka. Mam w planach jeszcze w tym tyg. wymienic przeplywke i zobaczymy co bedzie ;/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

jakubart pisze: a jak ponaciskam pedal gazu pulsacyjnie przez dluzszy okres czasu to strzala z wydechu...
Jak dla mnie to trzeba się skoncentrować na składzie mieszanki i punkcie zapłonu.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

Kompresssor pisze:
jakubart pisze: a jak ponaciskam pedal gazu pulsacyjnie przez dluzszy okres czasu to strzala z wydechu...
Jak dla mnie to trzeba się skoncentrować na składzie mieszanki i punkcie zapłonu.
potwierdzam

a dokładniej spr. czy na benzynie ci to samo się dzieje. Jeśli nie to temat znany każdemu doświadczonemu użytkownikowi gazu. Twój problem to źle skalibrowany układ zasilania gazem. Kalibracja komputera gazowego powinna pomóc. (źle dobrane czasy wtrysków gazu)
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

jakubart pisze: Mam dokladnie ten sam problem w c320 2001r. benzyna i gaz.
Podejrzewam problem ze sterownikiem benzyny. Sterownik gazu bazuje na benzynowym. Moim zdaniem trzeba wykonać reset (powrót do ustawień fabrycznych)sterownika benzyny i wykonać nową adaptację. Po adaptacji benzyny wykonać to samo ze sterownikiem gazu.
ML W164 350
Opel Ampera
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”