Zaolejona sonda lambda przed kat.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 cze 2009, o 21:16
- VIN:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Zaolejona sonda lambda przed kat.
Witam Wszystkich !
Jestem posiadaczem Mercedesa C klasa ( C 180 ) benzyna poj. 2.0 ( bez gazu) 2001 rok.
Zapaliła mi się kontrola silnika - podjechałem na komputer i wykazało przerwę w sonda lambda przed kat.
Wymieniłem na nową sondę "Bosch" i po przejechaniu jakiś ok. 2500 km kontrolka silnika zapaliła się ponownie. podpiolem auto pod komputer i znowu wskazało na przerwe w sonda przed kat.
Zdemontowałem osłone pod silnikiem i zobaczyłem że wtyczki od sondy są zaolejone.
Wydmuchałem i wysuszylem sonde z oleju wykasowalem blad i bylo spokoj na 2 dni.
Usterka ta pojawia się i na wtyczkach od sondy lambda przed kat. jest zaolejona.
Nie mam pojecia skad ten olej na sondzie.
Proszę Was o podpowiedzi
Z góry dziękuję
krzysiek
Jestem posiadaczem Mercedesa C klasa ( C 180 ) benzyna poj. 2.0 ( bez gazu) 2001 rok.
Zapaliła mi się kontrola silnika - podjechałem na komputer i wykazało przerwę w sonda lambda przed kat.
Wymieniłem na nową sondę "Bosch" i po przejechaniu jakiś ok. 2500 km kontrolka silnika zapaliła się ponownie. podpiolem auto pod komputer i znowu wskazało na przerwe w sonda przed kat.
Zdemontowałem osłone pod silnikiem i zobaczyłem że wtyczki od sondy są zaolejone.
Wydmuchałem i wysuszylem sonde z oleju wykasowalem blad i bylo spokoj na 2 dni.
Usterka ta pojawia się i na wtyczkach od sondy lambda przed kat. jest zaolejona.
Nie mam pojecia skad ten olej na sondzie.
Proszę Was o podpowiedzi
Z góry dziękuję
krzysiek
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Właściwie, to po przeczytaniu tej opowieści, to my powinniśmy Ciebie zapytać: skąd ten olej?
No chyba pozostaje dobrze obejrzeć auto i szukać. Po nitce do kłębka. O ile dobrze zrozumiałem, olej jest na zewnątrz sondy, na wtyczce?
No chyba pozostaje dobrze obejrzeć auto i szukać. Po nitce do kłębka. O ile dobrze zrozumiałem, olej jest na zewnątrz sondy, na wtyczce?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 cze 2009, o 21:16
- VIN:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 cze 2009, o 21:16
- VIN:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam cie "plebanku"
"diagnoza" postawiona przez ciebie niestety nie potwierdziła się, sprawdziłem też wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu też jest - sucha, a czujnik jest w bdb stanie.
Nie mam pojęcia skąd ten olej na wtyczce od sondy. Spalanie poszło w góre.
Proszę forumowiczów od podpowiedzi
z góry dziękuje
krzysiek
"diagnoza" postawiona przez ciebie niestety nie potwierdziła się, sprawdziłem też wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu też jest - sucha, a czujnik jest w bdb stanie.
Nie mam pojęcia skąd ten olej na wtyczce od sondy. Spalanie poszło w góre.
Proszę forumowiczów od podpowiedzi
z góry dziękuje
krzysiek
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
lg a nie widać nigdzie indziej śladów oleju. Po kłębku do sznurka. Nikt Tobie nie powie skąd to się może wziąć, bo nie jest to typowego. pleban zasugerował to, co przyszło mu do głowy, więc cynizm jest cokolwiek nie na miejscu, chyba, że źle to odebrałem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
A my prosimy; wleź pod auto i szukaj. Jak przez internet mamy ci pomóc.lg pisze:
Proszę forumowiczów od podpowiedzi
A może inaczej. Wczoraj zgubiłem gdzieś w domu stówkę. Proszę o podpowiedzi gdzie może leżeć.
Panimajesz o co kaman ?
Ostatnio zmieniony 8 lut 2011, o 18:37 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- VIP
- Posty: 89
- Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
- VIN:
- Lokalizacja: Radom/Kalisz
No to powiem tak, też mam błąd sondy lambda i jednocześnie błąd przepływomierza. Tyle, że kierownik serwisu twierdzi, że prawdopodobnie są to dwa błędy powiązane z wyciekiem oleju spod regulatora faz rozrządu. Silnik był ulany olejem i nie był w stanie powiedzieć skąd wyciek, mogła to być uszczelka pod głowicą albo na regulatorze. Na regulatorze, dokładnie na plastikowej złączce przewodu, lało jak z cebra. Wymieniłem już na oryginał, uszczelniłem cienką warstwą dobrego silikonu i jest dobrze, nie ma wycieku. Tyle, że jak sądzicie, czy muszę wymieniać teraz lambdę? Opis błędu to:
P2022-004 ogrzewanie elementu G3/2 (sonda lambda przed katalizatorem), Przerwa w obwodzie [P0135]
P200B-004 B2/5 (miernik masy powietrza HFM), nieprawidłowość Przepływomierz powietrza / Przepustnica [P0101]
Błąd lambdy wygląda złowieszczo, przerwany obwód = wymiana. Czy może się mylę i wystarczy teraz oczyścić i wykasować błędy i obserwować? Czy to normalne, że przepustnica za filtrem powietrza jest usmolona warstewką nagaru olejowego?
Ponadto jako że temat dotyka zabrudzenia silnika olejem - polecam nie używać żadnych środków do mycia silników, kupiłem taki jeden, ale jak przeczytałem na ulotce co trzeba zrobić, jakie to cholerstwo ma działanie i jakie jest szkodliwe to odpuściłem. Mam znajomą handlującą chemią przemysłową, dała mi środek do czyszczenia wszelkiego syfu o nazwie SYNERAL. Trzeba go rozcieńczyć wodą w proporcji wg uznania i na prawdę działa rewelacyjnie, nie trzeba spłukiwać, czyści idealnie, nie jest żrący i tak szkodliwy jak marketowe szity do mycia silnika.
P2022-004 ogrzewanie elementu G3/2 (sonda lambda przed katalizatorem), Przerwa w obwodzie [P0135]
P200B-004 B2/5 (miernik masy powietrza HFM), nieprawidłowość Przepływomierz powietrza / Przepustnica [P0101]
Błąd lambdy wygląda złowieszczo, przerwany obwód = wymiana. Czy może się mylę i wystarczy teraz oczyścić i wykasować błędy i obserwować? Czy to normalne, że przepustnica za filtrem powietrza jest usmolona warstewką nagaru olejowego?
Ponadto jako że temat dotyka zabrudzenia silnika olejem - polecam nie używać żadnych środków do mycia silników, kupiłem taki jeden, ale jak przeczytałem na ulotce co trzeba zrobić, jakie to cholerstwo ma działanie i jakie jest szkodliwe to odpuściłem. Mam znajomą handlującą chemią przemysłową, dała mi środek do czyszczenia wszelkiego syfu o nazwie SYNERAL. Trzeba go rozcieńczyć wodą w proporcji wg uznania i na prawdę działa rewelacyjnie, nie trzeba spłukiwać, czyści idealnie, nie jest żrący i tak szkodliwy jak marketowe szity do mycia silnika.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
M111.955
WDB2030451A126366
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hej. Czy rozwiązałeś już problem? Mam podobną sytuację że wywala sondę i prawdopodobnie cieknie z elektromagnesu .
Auto jest na warsztacie no i mamy weekend wiec nie mogę dokładnie sprawdzić ale na zaś chciałbym wiedzieć );-)
Auto jest na warsztacie no i mamy weekend wiec nie mogę dokładnie sprawdzić ale na zaś chciałbym wiedzieć );-)
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Gabrielll, jeżeli masz zaolejony sterownik to potrzeba Ci tej instrukcji viewtopic.php?t=9854
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html