Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
grizzli
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 21 lis 2010, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Poznań

ZAPOWIETRZANIE UKŁADU PALIWOWEGO PRZY 1/4 ZBIORNIKA

Post autor: grizzli »

Witam.Może ktoś miał też ten problem i może coś poradzić?
Gdy poziom paliwa w zbiorniku spada poniżej 1/4.zaczyna się zapowietrzanie układu.Czy to brud w zbiorniku a może jest tam jakaś pęknięta rurka przez którą zasysa się powietrze gdy poziom paliwa spadnie do 1/4.Proszę pomóżcie bo dziś byłem już na lawecie.
C 220 Elegance KOMBI 2002 WDB2032061F146761 sequentronic.
Sprinter 412 2,9 1998

Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Możliwe, że paliwo z prawej komory zbiornika nie jest przelewane do lewej.
ML W164 350
Opel Ampera
grizzli
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 21 lis 2010, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzli »

czyli bez wyciągania zbiornika się nie obejdzie?
C 220 Elegance KOMBI 2002 WDB2032061F146761 sequentronic.
Sprinter 412 2,9 1998

Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Musisz podnieść kanapę i tam pod wykładziną jet dekiel, pod tym deklem jest dekiel do zbiornika, tam dostaniesz się do pompek itp. Tam szukaj przyczyny.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

CDI nie ma pompki paliwa w zbiorniku poczytaj tu viewtopic.php?t=1591&postdays=0&postord ... wa&start=0 lub przejrzyj podobne tematy.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Ja w dwóch autach (oba po dzwonie) miałem takie jaja. W jednym oberwana była rurka ssąca, w drugim pływak poziomu paliwa blokował się nieco powyżej minimum. Myślałem że jest paliwo, ale się myliłem.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Kompresssor pisze:Ja w dwóch autach (oba po dzwonie) miałem takie jaja. W jednym oberwana była rurka ssąca, w drugim pływak poziomu paliwa blokował się nieco powyżej minimum. Myślałem że jest paliwo, ale się myliłem.
Dodaj wnioski końcowe!
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

pleban pisze: Dodaj wnioski końcowe!
Przecież tu sami inteligentni ludzie. Nie trzeba podawać wszystkiego na tacy, wystarczy naprowadzić. :tak:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Zaraz, zaraz chłopaki... bo teraz ja muszę się dopytać...
Z wiadomych przyczyn bak w naszych autach podzielony jest na 2 komory. Z tego co wiem zabawa polega na tym, że poziom paliwa pomiędzy poszczególnymi komorami jest wyrównywany (nie ma tak, że najpierw opróżniana jest jedna komora, potem 2) Zatem... pomiędzy komorami jest pompka, która przelewa paliwo. Temat podawania paliwa dla silnika to już zupełnie inna sprawa (mamy ja na czole silnika :usmiech: )
więc możliwości powinny być 2: - albo pływak się zawiesił - w aucie nie ma paliwa, chociaż wskaźnik pokazuje inaczej...
albo pompka przelewowa nie pracuje, 1 zbiornik się opróżnił, silnik nie ma co ssać, ale w 2 jeszcze jest paliwo i wskaźnik je wykazuje (choć niby teoretycznie powinien wtedy pokazywać 1/2 zbiornika, teoretycznie bo może to być bardziej skomplikowane).
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Tak czy siak trzeba zdemontować kanapę i zajrzeć do obu komór zbiornika.
ML W164 350
Opel Ampera
grizzli
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 21 lis 2010, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzli »

Wskaźnik poziomu paliwa pokazuje dobrze.(dolewka na stacji pod korek i w litrach się zgadza).Z tego co udało mi się dopytać w serwisie MB w zbiorniku nie ma pompek tylko dwa czujniki ze sobą połączone.Ale mogę się mylić.
C 220 Elegance KOMBI 2002 WDB2032061F146761 sequentronic.
Sprinter 412 2,9 1998

Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Z tego co ja wiem to u mnie także nie ma żadnej pompki w zbiorniku
do jednej komory idą tylko przewody od pływaka a w drugiej komorze nie ma nic
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

To w jaki sposób jest wyrównywany poziom paliwa a komorach.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Barnaba
VIP
Posty: 204
Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Barnaba »

Wydaje mi się, że maczał w tym palce niejaki Venturi: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zw%C4%99%C ... Venturiego
Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Ta zasada tyczy wytworzenie podciśnienia, a nie wyrównanie poziomu. W zbiorniku to nie zadziała.
ML W164 350
Opel Ampera
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”