Strona 1 z 7

Nie działająca KLIMA

: 9 lip 2011, o 20:33
autor: konradsz
cześć
MB s203 2002 c270 CDI
Zakładam ten temat gdyż myślę, że wniesie coś nowego na temat awarii KLIMY
Otóż wcześniej świetnie działająca klima nagle przestała działać ( nie chłodzi)( nadmuch działa bez zarzutu) , jedną przyczyną którą podejrzewam jak dla laika może być przyczyną że coś zawilgotniało po tym jak auto stało 3 dni na dużym deszczu.
A więc byłem u speca od elektroniki w moim rejonie, podłączył się do auta laptopem z jakimś zaawansowanym programem nie wiem co to było, w każdym razie robił testy czyli czujniki, błędy ( nie było żadnego sprawdził 2 razy), załączanie kompresora od klimy ręcznie który działał w74 %( facet mówił że 75% to kompresor dobry) sterował całym nadmuchem z kompa ciśnienie 10 BAR itp wszystko dobre, ale do czego doszedł na krótko sprzęgiełko się załącza ale kabel(sprawdzony miernikiem) który podaje prąd do załączenia (niebiesko zielony) nie podaje prądu i teraz gniazdo(komora silnika) po prawej stronie od bezpiecznika 11 i 12 na schemacie nie podaje prądu pierwszy pin od strony szyby (są tylko dwa) .Spec powiedział (że to pierdoła pewnie jest) winny albo Kabel, bezpiecznik, przekaźnik.
Bezpieczniki sprawdzone dobre, kabel sprawdzony - dobry , ale nikt nie ma opisu który Przekaźnik jest od klimy - R8, R9 ??? jak bym wiedział który to bym kupił nowy i prawdopodobnie po sprawie. UWAŻAM ŻE TEMAT GODNY UWAGI
P.S. spec też nie wie który to przekaźnik on powiedział ze wyjął by całą puszkę i doszedł po kablach ale wyjąć to cholerstwo i szukać to samobójstwo Trzeba WIEDZIEĆ może WIS od MB
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych

: 12 lip 2011, o 17:18
autor: wojmar
Cześć konradsz, mam podobny problem jak u Ciebie z tym, że u mnie klimatyzacja się włącza po pewnym czasie, niestety star diagnosis u mnie też nic nie wykrywa - ciśnienie z czujnika 10 BAR. Podejrzewam zawór sterujący sprężarki, choć cewka zaworu sprawna, czujnik ciśnienia i temperatury czynnika chłodniczego albo sterownik klimatyzacji.
Przy działającej klimie na 1 pin (gniazdo M18) przewód niebiesko zielony u mnie jest napięcie 9,37V i przy chłodzeniu na max 10,7V.
Obok jest gniazdo M15, pin 1,2,3 i 6 są od czujnika ciśnienia i temperatury czynnika chłodniczego: na 1 - 2,5V (temperatura czynnika), na 2 - 0V(masa), na 3 - 2,4V (ciśnienie czynnika-u mnie przy niedziałającej klimie jest 1,4V -takie napięcie jest dla 10 BAR-ów) i na 6 - 5V (zasilanie czujnika). Napięcia mierzone przy temperaturze otoczenia 27 °C.
Może Tobie to się przyda bo wydaje mi się, że sterowanie sprężarką jest z panela klimatyzacji poprzez moduł SAM przedni i nie ma przekaźnika odpowiedzialnego za załączenie sprężarki.
Poniżej dodaję dwa pliczki ze schematem podłączenia sprężarki A9 i Czujnika B12/2.

Może komuś się przyda
pozdrawiam.

: 12 lip 2011, o 19:31
autor: konradsz
Byłem u speca który był majstrem w servisie mercedesa teraz ma prywatny warsztat
powiedział mi że przy moich objawach mogą to być dwie możliwości Moduł SAM do wymiany, albo stacyjka którą może wymienić tylko mercedes. jestem na przyszły tydzień u niego umówiony na testy to zobaczymy. A tak w ogóle to przekaźnik od klimy jest w module SAM, i jest nie wymienny trzeba cały moduł wymienić.
pozdrawiam.
dam znać co było na przyszły tydzień.

: 13 lip 2011, o 03:36
autor: jjanicki
Miałem przypadek, że na Star Diagnozie wszystkie czujniki były ok, a potem po zagrzebaniu w WISie okazało się, że czujnik temperatury parownika podziękował - sprawdź to.
Druga możliwość, to zacięty któryś (lub oba) zawory ogrzewania - jak puszczą ciepłą wodę przez nagrzewnicę, to parownik klimy tego nie schłodzi... jedna z wersji tych zaworów ma dodatkową komorę oddzieloną gumową membraną, która czasem przestaje trzymać i zawory puszczają wodę w nagrzewnicę, mimo, że są zamknięte... wówczas wymiana zaworów.

Trzecia możliwość, to zawór rozprężny - tutaj konieczny jest pomiar ciśnień po obu stronach kompresora (wysokie i niskie) i porównanie obu...

Za mało wiadomo o objawach (co, kiedy i w jakich warunkach się załącza lub nie załącza), żeby coś więcej powiedzieć... numer VIN co nieco by pomógł...

: 13 lip 2011, o 20:23
autor: Gdyniak
jjanicki pisze:Druga możliwość, to zacięty któryś (lub oba) zawory ogrzewania
W W203 nie ma zaworów nagrzewnicy.

: 13 lip 2011, o 23:27
autor: jjanicki
Gdyniak pisze:W W203 nie ma zaworów nagrzewnicy.
Racja, rozpędziłem się, mój błąd...

: 17 lip 2011, o 19:48
autor: jacko
witam od kilku dni mam dziwne objawy klimy rano i wieczorem działa a w największy upał nie.morze ktoś coś podpowie :mb:

: 17 lip 2011, o 22:01
autor: jjanicki
Przeczytaj temat od początku i zweryfikuj zamieszczone podpowiedzi w swoim aucie. Nic innego przy tych informacjach, które zamieściłeś napisać się nie da...

: 20 lip 2011, o 14:56
autor: konradsz
czesc
tak jak obiecałem dla zinteresowanych
Klima naprawiona w 100% padł KOMPRESOR znowu mam sybir w aucie. :hejka:
auto było naprawione w niemczech w warsztacie w którym pracuje dawny majster Mercedesa - teraz ma własny interes same mietki :mb: u niego stoją.
opowiedziałem mu o tym elektroniku z polski który stwierdził że to elektronika, na to on mi odparł, że jak by on coś takiego zrobił to by nie miał żadnego klijenta i by mu ręce obcięli za fuszerkę. Ze skąplikowanym problemem w polsce polecam servie MB, a nie jakiś tam znachorów.

nie chłodzi

: 10 sie 2011, o 17:26
autor: JackPeyo
witam od pewnego czasu nie chodzi mi klima nabiłem gazem i nic po sprawdzeniu na kompie pokazało błąd B1021 co to dokładnie znaczy i jak to naprawić. Jakieś sugestie????

[ Dodano: 2011-08-10, 17:54 ]
model samochodu to C230 Coupe evo

: 10 sie 2011, o 22:41
autor: loneraider
B1021 COMPONENT N22/4 (REAR BLOWER ELECTRONIC SELECTOR WHEEL) HAS SHORT CIRCUIT OR IDLE SPEED. IMPORTANT NOTE: THIS FAULT CAN BE IGNORED IF NO BOOSTER BLOWER IS INSTALLED

Znalazłem jeszcze info o braku komunikacji po lini can z N22/4 (panel klimy)

: 15 sie 2011, o 20:58
autor: motodawid
W moim w 203 2.2cdi z 2000r przestała działać klima, a dokładnie w ogóle się nie włącza sprężarka ani wentylator. W poprzednim moim aucie nawet jak nie było czynnika to słychać było jak włącza się sprężarka i wentylator. MB 203 posiadam od trzech miesięcy i nie wiem kiedy wcześniej była ona nabijana. Jaki może być tego powód??? Zastanawiam się też czy wentylator chłodnicy na wyłączonej klimie i zimnym silniku powinien się kręcić czy tez nie???(u mnie się nie kręci na zimnym i nie wiem czy kręci się na gorącym...)Dzięki za pomoc.

: 15 sie 2011, o 21:18
autor: MaRioSJ
motodawid pisze:wentylator chłodnicy na wyłączonej klimie i zimnym silniku powinien się kręcić czy tez nie???(u mnie się nie kręci na zimnym i nie wiem czy kręci się na gorącym...)Dzięki za pomoc.
Wentylator powinien załączać się razem z klimatyzacją lub gdy silnik dostanie temperatury.

Czy przy wł. klimy świeci się "EC"?

: 16 sie 2011, o 17:11
autor: motodawid
Mam zwykłą klimatyzacje bez wyświetlacza. Tylko we włączniku jest kontrolka i ona informowała o tym czy klima jest włączona czy nie. Jak się świeciła to klima była włączona.

: 16 sie 2011, o 20:10
autor: kSmuk
He? Przeciez jak kontrolka EC swieci to klima nie dziala. W kazdym innym polozeniu, nawet gdy nic sie nie swieci, dziala.