Padnięty przepływomierz i błąd P0100-001

Moderator: Dziki Mar

djadammo
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 14 mar 2011, o 11:38
VIN:
Lokalizacja: Kutno

Padnięty przepływomierz i błąd P0100-001

Post autor: djadammo »

witam kolegów dzisiaj wracając z Gdańska przy predkości 130km/h i w momencie wyprzedzania jak wcisnołem pedał gazu do końca auto zadławiło się i zapaliła się kontrolka EPC i komunikat visit workshop! --> zjechałem na pobocze i odpaliłem auto ponownie i jechało dale na postoju błąd zniknął i dalej auto jechało normalnie. Moje przypuszczenia:
1. Paliwo kiepskie
2. skończył się filtr paliwa lub powietrza
Zbliża mi się servis i wymiana oleju a także filtrów czy ten objaw może świadczyć o którejś z rzeczy ww. jeszcze pytanie ile oleju do 2.7 cdi i jak skasowąć inspekcję? dzięki Adam
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2011, o 19:41 przez djadammo, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes w203 2.7CDI avandgarde 2001 rok seryjnie 170km+ chip 41km= 211km, 535 Nm :)
w210 2.2 d ex dama
w124 250d automat w planach w126 :)
oczywiscie córeczka Zuzia i rodzinne auto Ford focus 2010 rok 1.8 tdci :)
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

U mnie było to samo parę dni temu, tyle, że przy ostrym ruszaniu. Filtry zmieniałem niecałe 5tys km temu....
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
djadammo
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 14 mar 2011, o 11:38
VIN:
Lokalizacja: Kutno

Post autor: djadammo »

Kiedyś w okularniku 2.2 d miałem tak samo jechałem gaz do końca i stanął i kontrolak epc okazało się że w kiedy ponownie odpaliłem i spojrzałem na filtr paliwa było w wężykach powietrze wymieniłem i pomogło
Mercedes w203 2.7CDI avandgarde 2001 rok seryjnie 170km+ chip 41km= 211km, 535 Nm :)
w210 2.2 d ex dama
w124 250d automat w planach w126 :)
oczywiscie córeczka Zuzia i rodzinne auto Ford focus 2010 rok 1.8 tdci :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

djadammo pisze:było w wężykach powietrze
Najczęstsza przyczyna EPC
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

hmm a mogło się wiziąć z tego, że miałem ostatnio samochód na "głębokiej rezerwie"? Zatankowałem do pełna, przejechałem 300km (ale bez wciskania gazu "do dechy") i następnego dnia ostro wystartowałem i bęc?
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

nosferatu997 pisze:hmm a mogło się wiziąć z tego, że miałem ostatnio samochód na "głębokiej rezerwie"?
Najczęstsza przyczyna zapowietrzania się układu powietrza.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

Yhm, czyli teraz co? Powinienem wymienić filtr? Powietrza? Paliwa?
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Bartosz
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
VIN:
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bartosz »

Miałem tak w okularze,przy mocniejszym depnięciu gasł i kontrolka EPC. Po zatrzymaniu normalnie odpalał.Okazało się,że filtr był zanieczyszczony i komputer wyłączał silnik.Poprzedni właściciel nigdy go nie wymieniał.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

No ja wymieniałem i powietrza i paliwa niecałe 5tys km temu...
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Układ ogólnie sam powinien się odpowietrzyć. Zobacz czy teraz są bąble powietrza.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
djadammo
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 14 mar 2011, o 11:38
VIN:
Lokalizacja: Kutno

Post autor: djadammo »

witam dzisiaj wymieniłem filtry i olej w tym momencie jest OK dziękuję za podpowiedzi i rozwianie wszelkich watpliwości a ha jeszcze mam pytanei czy w moim roczniku jest możliwość włączenia doświetlanie zakrętów bo halogeny się zapalają jak jest ciemno i pochmurnie więc może i jest opcja zmiany na doświetlanie?? Adam
Mercedes w203 2.7CDI avandgarde 2001 rok seryjnie 170km+ chip 41km= 211km, 535 Nm :)
w210 2.2 d ex dama
w124 250d automat w planach w126 :)
oczywiscie córeczka Zuzia i rodzinne auto Ford focus 2010 rok 1.8 tdci :)
djadammo
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 14 mar 2011, o 11:38
VIN:
Lokalizacja: Kutno

Tryb awaryjny podejrzenie na przepływkę

Post autor: djadammo »

Witam otóż mam taki problem auto generalnie jedzie do 100-120km/h i obroty do ok 3 tyś podłączyłem kompa i okazało się że jest błąd P1187 co stawiam na przepływomierz potrzebuje porady czy to aby na pewno przepływka czy może jakaś rura od intercoolera łapie lewe powietrze i stąd objaw a jeżeli przepływka to jakiej firmy kupić i gdzie czekam na info
Mercedes w203 2.7CDI avandgarde 2001 rok seryjnie 170km+ chip 41km= 211km, 535 Nm :)
w210 2.2 d ex dama
w124 250d automat w planach w126 :)
oczywiscie córeczka Zuzia i rodzinne auto Ford focus 2010 rok 1.8 tdci :)
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Re: Tryb awaryjny podejrzenie na przepływkę

Post autor: sq5npb »

djadammo pisze:Witam otóż mam taki problem auto generalnie jedzie do 100-120km/h i obroty do ok 3 tyś podłączyłem kompa i okazało się że jest błąd P1187 co stawiam na przepływomierz potrzebuje porady czy to aby na pewno przepływka czy może jakaś rura od intercoolera łapie lewe powietrze i stąd objaw a jeżeli przepływka to jakiej firmy kupić i gdzie czekam na info
P1187 to błąd ciśnienia w railu , który nie ma nic wspólnego z przepływomierzem.

Jeśli na ostatnim przeglądzie zmieniłeś filtr paliwa oraz jesteś pewien że nie zatankowałeś jakiegoś mazutu od tamtej pory to masz problem z wtryskami i/lub pompą wysokiego ciśnienia.
Piotruś
C180K
djadammo
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 14 mar 2011, o 11:38
VIN:
Lokalizacja: Kutno

Post autor: djadammo »

hmm wtryski raczej chyba inne objawy dają podłączyłem kompa zczytałem błędy potem odłączyłem przepływomierz ponownie odczytałem błędy i ten sam błąd siedział więc stawiam na przepływomierz w poniedziałek będę podmieniał przepływkę od 211 z tym samym motorem więc zobaczę
Mercedes w203 2.7CDI avandgarde 2001 rok seryjnie 170km+ chip 41km= 211km, 535 Nm :)
w210 2.2 d ex dama
w124 250d automat w planach w126 :)
oczywiscie córeczka Zuzia i rodzinne auto Ford focus 2010 rok 1.8 tdci :)
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

A bez odłączania przepływki nie miałeś żadnego błędu?

Pamiętasz nazwę błędu na kompie?

Wszystkie opisy P1187 jakie udało mi się znaleźć dotyczą ciśnienia paliwa, więc nie liczyłbym że to przepływomierz...
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2011, o 22:49 przez sq5npb, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotruś
C180K
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”