Gaśnie w czasie jazdy - CDI
Moderator: Dziki Mar
- piapia
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
- VIN:
- Lokalizacja: Mława
- Kontakt:
Gaśnie w czasie jazdy - CDI
witam
Problem zaczął się na drugi dzień po wyjeździe urlopowym (ok. 700km). Rano auto zapaliło, przejechało dosłownie dwa metry i zgasło. Próby uruchomienia zakończyły się fiaskiem. Na początku myślałem, że powodem jest brak paliwa - auto stało na rezerwie (komputer pokazywał, że jeszcze można zrobić ok. 50km). Przywiozłem trochę ropy, zalałem i auto zagadało, po chwili zgasło. Za 3 razem już odpalił i pracował prawidłowo. Pojechałem do CPN zatankować do pełna (tam gdzie zawsze, Orlen Verva). Cały dzień można było jeździć i było ok. Myślałem, że problem się rozwiązał sam ;-).
Na drugi dzień historia sie powtarza. Rano auto odpala od pierwszego po chwili gaśnie w czasie jazdy. Dzisiaj musiałem go kręcić ok. 30 razy i wkońcu odpalił. Dodam, że wczoraj go sprawdziłem na pełnym gazie i wszystko ok. Przyspieszenie jak należy, nic nie przerywa itp. Kilka razy go przegoniłem do 200km/h i odstawiłem. Problem z odpaleniem jest po całonocnym postoju, kiedy auto jest zimne. Jutro podłączę go pod komputer.
Czy ktoś miał podobne objawy w CDI?
Problem zaczął się na drugi dzień po wyjeździe urlopowym (ok. 700km). Rano auto zapaliło, przejechało dosłownie dwa metry i zgasło. Próby uruchomienia zakończyły się fiaskiem. Na początku myślałem, że powodem jest brak paliwa - auto stało na rezerwie (komputer pokazywał, że jeszcze można zrobić ok. 50km). Przywiozłem trochę ropy, zalałem i auto zagadało, po chwili zgasło. Za 3 razem już odpalił i pracował prawidłowo. Pojechałem do CPN zatankować do pełna (tam gdzie zawsze, Orlen Verva). Cały dzień można było jeździć i było ok. Myślałem, że problem się rozwiązał sam ;-).
Na drugi dzień historia sie powtarza. Rano auto odpala od pierwszego po chwili gaśnie w czasie jazdy. Dzisiaj musiałem go kręcić ok. 30 razy i wkońcu odpalił. Dodam, że wczoraj go sprawdziłem na pełnym gazie i wszystko ok. Przyspieszenie jak należy, nic nie przerywa itp. Kilka razy go przegoniłem do 200km/h i odstawiłem. Problem z odpaleniem jest po całonocnym postoju, kiedy auto jest zimne. Jutro podłączę go pod komputer.
Czy ktoś miał podobne objawy w CDI?
C30 AMG - WRX STI '06 (430HP) - WRX SIT '10 (300HP) - WRX STI '07 (280HP)
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 23:41
- VIN:
- Lokalizacja: Starachowice
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- piapia
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
- VIN:
- Lokalizacja: Mława
- Kontakt:
dzięki za podpowiedzi, jutro udam się na diagnozę.
sprawa z zapalanie na zimny wygląda tak:
- auto zapali, popracuje chwile i zgaśnie
- każde kolejne przekręcenie rozrusznikiem odpala silnik i ten gaśnie w sekundzie, gdyby nie chciał odpalić rozrusznik długo by kręcił.
sprawa z zapalanie na zimny wygląda tak:
- auto zapali, popracuje chwile i zgaśnie
- każde kolejne przekręcenie rozrusznikiem odpala silnik i ten gaśnie w sekundzie, gdyby nie chciał odpalić rozrusznik długo by kręcił.
C30 AMG - WRX STI '06 (430HP) - WRX SIT '10 (300HP) - WRX STI '07 (280HP)
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 23:41
- VIN:
- Lokalizacja: Starachowice
V126 pisze:Ale masz świadomość tego, że Mercedes nie produkuje już nowych wtrysków, a te, które kupujesz w serwisie są regenerowane?konradsz pisze:Jak to wtrysk to nie polecam regenerowanych pochodzi 2 dni albo 5000 km i po nim lepiej nowy
Tydzień temu wymieniałem wtrysk w niemczech i tu bez problemu kupiłem NOWY
- piapia
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
- VIN:
- Lokalizacja: Mława
- Kontakt:
właśnie wróciłem z diagnozy komputerowej. Żadnych błędów komputer nie zarejestrował.
Sprawdzałem korekcję wtrysków i tak to wyszło:
cyl1 1.2
cyl2 0
cyl3 0.3
cyl4 -0.9
cyl5 -0.6
ps. test na ciepłym silniku. Wynik raczej nie jest niepokojący.
dodam, że auto nie chciało oczywiście odpalić po 24h postoju, kręciłem go rekordową ilość razy ;-) - ok. 50. W końcu wziąłem suszarkę i podgrzałem każdy wtrysk, odpalił od pierwszego, po chwili zgasł za trzecim razem już pracuje od 3h bez żadnych problemów. Nie odczuwa się żadnych problemów. Na piątek umówiłem się na test wtrysków.
Sprawdzałem korekcję wtrysków i tak to wyszło:
cyl1 1.2
cyl2 0
cyl3 0.3
cyl4 -0.9
cyl5 -0.6
ps. test na ciepłym silniku. Wynik raczej nie jest niepokojący.
dodam, że auto nie chciało oczywiście odpalić po 24h postoju, kręciłem go rekordową ilość razy ;-) - ok. 50. W końcu wziąłem suszarkę i podgrzałem każdy wtrysk, odpalił od pierwszego, po chwili zgasł za trzecim razem już pracuje od 3h bez żadnych problemów. Nie odczuwa się żadnych problemów. Na piątek umówiłem się na test wtrysków.
C30 AMG - WRX STI '06 (430HP) - WRX SIT '10 (300HP) - WRX STI '07 (280HP)
-
- VIP
- Posty: 56
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 19:43
- VIN:
- Lokalizacja: Świdnica
Ja tak miałem ze swoim MB.piapia pisze:
sprawa z zapalanie na zimny wygląda tak:
- auto zapali, popracuje chwile i zgaśnie
- każde kolejne przekręcenie rozrusznikiem odpala silnik i ten gaśnie w sekundzie, gdyby nie chciał odpalić rozrusznik długo by kręcił.
Auto odpalało i po 1 sek następnym razem po 3 sek gasło i tak w kółko. Okazało się że drugi wtrysk lał. Oddałem do regeneracji i teraz jest wszystko ok.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Jedną z pierdółek mogących powodować takie zjawiska jest problem z ciśnieniem na powrocie paliwa. Gdy jest zbyt niskie albo silnik zapala na chwile i gaśnie albo nie zapala wcale. Zaworek na przewodzie powrotnym, nieszczelność itp...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- piapia
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
- VIN:
- Lokalizacja: Mława
- Kontakt:
właśnie odgrzebałem ostatni mój pomiar wtrysków z 2010.08:
cyl1 0.1
cyl2 0.4
cyl3 -0.1
cyl4 -0.3
cyl5 -0.2
jednak trzeba się bliżej przyjrzeć wtryskowi w pierwszym cylindrze.
Dzięki za wszystkie wskazówki
do mercfan
chodzi o zaworek na końcu listwy CR? ten bardzo ciężko dostępny ?;-)
i tu mam mały dylemat, jest na allegro nowy o symbolu
611 078 05 49
mój ma 611 078 01 49
według stron rosyjskich pasuje jeden i drugi.
czy może ktoś to potwierdzić?
cyl1 0.1
cyl2 0.4
cyl3 -0.1
cyl4 -0.3
cyl5 -0.2
jednak trzeba się bliżej przyjrzeć wtryskowi w pierwszym cylindrze.
Dzięki za wszystkie wskazówki
do mercfan
chodzi o zaworek na końcu listwy CR? ten bardzo ciężko dostępny ?;-)
i tu mam mały dylemat, jest na allegro nowy o symbolu
611 078 05 49
mój ma 611 078 01 49
według stron rosyjskich pasuje jeden i drugi.
czy może ktoś to potwierdzić?
C30 AMG - WRX STI '06 (430HP) - WRX SIT '10 (300HP) - WRX STI '07 (280HP)
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Nie bardzo wiem czy się rozumiemy...
Mi chodzi o zawór utrzymujący ciśnienie na stronie powrotnej paliwa, przeważnie znajdujący się na przewodzie w okolicach filtra paliwa, ale jak jest w dokładnie nie wiem.
Nie chodzi mi bynajmniej o czujnik ciśnienia paliwa w listwie (wkręcany).
Prosty test można zrobić, wystarczy zacisnąć przewód powrotny paliwa przed wspomnianym zaworkiem zwyczajnie kombinerkami i próbować odpalić. Jeśli zapali i będzie pracował to mamy winowajcę.
Piszę tak przykładowo. Nie wykluczone, że to wina któregoś wtryskiwacza...
O teraz po numerach na części już wiadomo, że mamy na myśli tą samą część
Mi chodzi o zawór utrzymujący ciśnienie na stronie powrotnej paliwa, przeważnie znajdujący się na przewodzie w okolicach filtra paliwa, ale jak jest w dokładnie nie wiem.
Nie chodzi mi bynajmniej o czujnik ciśnienia paliwa w listwie (wkręcany).
Prosty test można zrobić, wystarczy zacisnąć przewód powrotny paliwa przed wspomnianym zaworkiem zwyczajnie kombinerkami i próbować odpalić. Jeśli zapali i będzie pracował to mamy winowajcę.
Piszę tak przykładowo. Nie wykluczone, że to wina któregoś wtryskiwacza...
O teraz po numerach na części już wiadomo, że mamy na myśli tą samą część
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2011, o 22:57 przez mercfan, łącznie zmieniany 3 razy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- piapia
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
- VIN:
- Lokalizacja: Mława
- Kontakt:
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Ten zawór regulujący czasami zajdzie syfem lub się zużyje i się zacina i nie trzyma ciśnienia. To co wskazał mercfan to chyba jakiś zawór od nadmiaru czy cuś.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2011, o 23:18 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!