Klapa cyrkulacji turbospreżarki

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
smoczoo
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2011, o 15:38
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Klapa cyrkulacji turbospreżarki

Post autor: smoczoo »

Witam

Podczas tych upałów zauważyłem że mój mietek coś muli. Pojechałem do znajomego podłączył pod kompa wyskoczyły trzy błędy mianowicie: 1. Klapa cyrkulacji turbosprężarki 2. system powietrza dodatkowego ilość powietrza za mała 2. cienkowarstwowy przepływomierz masowy powietrza, zwarcie do masy.

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje na ten temat.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

smoczoo, a może byś się przywitał w odpowiednim temacie najpierw
smoczoo pisze:że mój mietek coś muli.
Jaki mietek :zly: :zly: :zly:
jaki silnik :boisie: :boisie:

baaaaaaanaaaan się należy
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
smoczoo
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2011, o 15:38
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smoczoo »

sprawa załatwiona. Przywitałem wszystkich, także proszę bez banananaow


C200 Kompressor 163KM 2002r. Coupe.
c200 Kompressor Sportcoupe
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

smoczoo pisze:przepływomierz masowy powietrza, zwarcie do masy.
Czy to jest błąd stały ??
czy udało sie wykasować błędy ??
Jakie wartości rzeczywiste z MAF ??

Ja obstawiam koniec MAF (przepływki)
Reszta błędów to jego następstwo
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
smoczoo
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2011, o 15:38
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smoczoo »

Po skasowaniu błędów samochód jeździ idealnie niestety trwa to około 2-3 dni... Robi się zwarcie i po wszystkim - słychać pierdzenie w głośnikach, klima jest wyłączona a z nawiewów czuć delikatny chłód. Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powietrza - gdzie to sie znajduje ? Musi mieć ten czujnik przebicie co powoduje że się pojawiają pozostałe błedy
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2011, o 16:09 przez smoczoo, łącznie zmieniany 1 raz.
c200 Kompressor Sportcoupe
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

smoczoo pisze:słychać pierdzenie w głośnikach, klima jest wyłączona a z nawiewów czuć delikatny chłód.
A wcześniej o tym nie pisałeś :wysmiewacz:
Czyli masz jakieś zwarcie na instalacji i wszystko głupieje
Wcale nie powiedziane, że na instalacji przepływomierza choć bardzo prawdopodobne
smoczoo pisze:przepływomierz masowy powietrza - gdzie to sie znajduje ?
Między filtrem powietrza a przepustnicą
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
smoczoo
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2011, o 15:38
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smoczoo »

Czy to przypadkiem nie jest uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym?

viewtopic.php?t=7221&postdays=0&postorder=asc&start=0
c200 Kompressor Sportcoupe
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

smoczoo pisze:Czy to przypadkiem nie jest uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym?
Prawdopodobne
:mysli: uszkodzony czujnik ciśnienia może wygenerować podobne błędy
Dlatego pisałem abyś przyjrzał się wartościom rzeczywistym.
Niemniej jednak nie lekceważ zwarcia o którym pisaliśmy wcześniej
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
smoczoo
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2011, o 15:38
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smoczoo »

Witam ponownie.
Dawno mnie tutaj nie było, ponieważ miałem mały problem z dostawcą internetu - tj telekomunikacja (czytaj telekomuna) :)

Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak: zaobserwowałem nowe objawy mianowicie gdy włączę ogrzewanie samochód słabnie... ewidentny brak mocy. Byłem u mechanika, który stwierdził że kompressor rzęzi dodam że też to zauważyłem - od jakiegoś czasu dziwnie silnik pracuje na postoju. (nadmienię, że inny mechanik, który się rzekomo zajmuje tuningiem powiedział że to taki urok kompressora - tylko spojrzałem na niego dziwnie i odjechałem) wrócimy do mechanika A, który powiedział że to przez kompressor silnik słabnie gdy się włączy ogrzewanie tudzież klimatyzację, ponieważ jest większe obciążenie, a powietrze które jest dostarczane nie jest dostatecznie wystarczające... Wiecie co sam już nie wiem, czasami mam wrażenie że zwariowałem na punkcie samochodu.

[ Dodano: 2011-11-16, 19:28 ]
Powiedzcie mi co tam się psuje w tym kompressorze ? Czym jest smarowany ? olejem silnikowym ?

Jest taki problem że samochód używam 6 dni w tygodniu nonstop od rana do wieczora.
Czekam na jakiś dłuższy weekend zeby zostawić samochód na pare dni...

[ Dodano: 2011-11-16, 20:54 ]
A i Mechanik B powiedział ze to przepływomierz...
c200 Kompressor Sportcoupe
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Kompressor jest smarowany swoim olejem (możesz sprawdzić poziom, możesz wymienić, ale nie wąchaj, bo odlecisz). Może być mało oleju, mogły pójść łożyska, a mogło też zacząć mielić ślimaki. Najlepiej zajrzeć i zobaczyć. Jedno mnie niezwykle zastanawia co ma wspólnego kompressor z ogrzewaniem...
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, o 21:07 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
smoczoo
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2011, o 15:38
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smoczoo »

Jest tam jakaś klapa ?
c200 Kompressor Sportcoupe
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Niektóre kompressory mają sprzęgiełko, ale nie wiem czy W203, W202 miały.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

smoczoo pisze:Jest tam jakaś klapa ?
Tak, steruje ciśnieniem doładowania. Jeśli jest zamknięta to kompresor pompuje na max'a przy danych obrotach, jeśli zaczyna się otwierać to część powietrza wraca do strony ssącej kompresora i ciśnienie jest niższe.
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
smoczoo
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2011, o 15:38
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smoczoo »

Gdzie sie znajduje ten przepływomierz masowy powietrza? Może wystarczy go przeczyścić... ale jaki on ma wpływ na klapkę kompressora

[ Dodano: 2011-11-16, 22:27 ]
w rurze dolotu? za filtrem powietrza ?
c200 Kompressor Sportcoupe
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Przepływomierz znajduje się najczęściej przy filtrze powietrza, jeśli sterownik będzie widział niepoprawne wartości to nie będzie w stanie sterować pracą silnika, w tym klapą na kompresorze.
Piotruś
C180K
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”