Częste brudzenie EGRu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
- VIN:
Częste brudzenie EGRu
Witam. Mam problem z zaworem EGR, mianowicie conajmniej 2 razy w roku muszę go czyścić bo auto wchodzi mi w tryb awaryjny. Moje pytanie jest następujące: co może być przyczyną tak częstego brudzenie się tego zaworu i jak można to ograniczyć. Dodam że silnik mi nie "bierze oleju". Od wymiany do wymiany ubywa mi ok 300ml. Olej który się znajduje w układzie dolotowym w większości pochodzi z odmy( tak domniemam bo węzyk z odmy do turbyny i sama odma są zaolejone) Czy taka ilośc może być tego przyczyną.
P.S. W203 cdi 270 2001 r sedan
P.S. W203 cdi 270 2001 r sedan
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, o 18:32 przez pelton, łącznie zmieniany 1 raz.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 141
- Rejestracja: 30 cze 2011, o 11:22
- VIN:
- Lokalizacja: pl
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
- VIN:
Nie jestem znawcą, ale na moje nie fachowe oko to moje auto jak na diesla przystało to w ogóle nie kopci, jak jest zimny to czasem puści chmurkę przy ruszaniu, a tak poza tym jest ok. Ale faktycznie na kilka dni przed "awarią" czyli włączeniem się trybu awaryjnego zauważyłem że zapach spalin jest inny, bardziej podchodzi do zapachu palonego oleju i spalin jest więcej
Jeśli chodzi o wtryski to byłem na komputerze i gośc powiedział mi że jest wszystko ok.
Jeśli chodzi o wtryski to byłem na komputerze i gośc powiedział mi że jest wszystko ok.
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Podciśnieniowego się nie kalibrujeV126 pisze: i może brak kalibracji zaworu po czyszczeniu.
Podciśnieniowy jeśli nie jest zatarty jest sprawnybenzik pisze:jak raz sie przeczysci egr i znowu przestanie dzialac to powinno sie wymienic na nowy.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- nosferatu997
- VIP
- Posty: 501
- Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
- VIN:
- Lokalizacja: Wawa/Cz-wa
Rozmawiałem kiedyś na ten tema z kolegą noc, stwierdził to samo, powiedział, że czyszczenie pomoże na chwile, dlatego on nawet tego u siebie nie robi w warsztacie, po prostu wymienia na nowy.benzik pisze:czyszczenie egr jest robota na chwile, wlasciwie jak raz sie przeczysci egr i znowu przestanie dzialac to powinno sie wymienic na nowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
- VIN:
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
pelton pisze:Czy to będzie tak samo jak w przypadku starego, że bezie działał do momentu aż się zasyfi?
W normalnie eksploatowanym samochodzie nie ma możliwości zabrudzenia zaworu EGR w stopniu uniemożliwiającym jego działanie.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
- VIN:
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
pelton pisze:A czy jest jakaś możliwość doszczelnienia (nie zatkania) odmy żeby nie waliło tyle oleju do turbiny?
Odma to odma - producent nie przewiduje dokonywania modyfikacji. Możesz ją jedynie wyczyścić oraz wymienić uszczelki obudowy.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
Poczytaj w googlach o tzw oil catch tank. Jest to bardzo popularna modyfikacja w zdłubanych silnikach doładowanych. Nie polecam wywalenia odmy wężem pod auto - w niekorzystnych warunkach może zamarznąć i wywali Ci uszczelniacze w silniku.pelton pisze:Czyli z tego wynika że moje auto jest "nie normalnie" eksploatowane skoro sie zabrudził EGR. Czyli z nowym EGR-em będzie to samo?
A czy jest jakaś możliwość doszczelnienia (nie zatkania) odmy żeby nie waliło tyle oleju do turbiny?
Piotruś
C180K
C180K
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Ja kiedyś czytałem że winnym brudzenie sie kolektora ssącego ( i przed nim erg) jest też seperator oleju - ten "grzybek" na pokrywie zaworów. Nalezy go wyczyścić lub wymienić - tylko aby go wyciagnąć trzeba pokrywę zaworów ściagać a z tym w CDI jest wielki zachód.
Zauważmy że dolot jest ufajdany tylko przy samym kolektorze - tam gdzie dostaje spaliny z erg ( z tego mamy sedzę ) i odpowietrzenie skrzyni korbowej ( z tego mamy tłuste opary).
Zauważmy że dolot jest ufajdany tylko przy samym kolektorze - tam gdzie dostaje spaliny z erg ( z tego mamy sedzę ) i odpowietrzenie skrzyni korbowej ( z tego mamy tłuste opary).
Mb sprzedany