Częste brudzenie EGRu

Moderator: Dziki Mar

pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Częste brudzenie EGRu

Post autor: pelton »

Witam. Mam problem z zaworem EGR, mianowicie conajmniej 2 razy w roku muszę go czyścić bo auto wchodzi mi w tryb awaryjny. Moje pytanie jest następujące: co może być przyczyną tak częstego brudzenie się tego zaworu i jak można to ograniczyć. Dodam że silnik mi nie "bierze oleju". Od wymiany do wymiany ubywa mi ok 300ml. Olej który się znajduje w układzie dolotowym w większości pochodzi z odmy( tak domniemam bo węzyk z odmy do turbyny i sama odma są zaolejone) Czy taka ilośc może być tego przyczyną.
P.S. W203 cdi 270 2001 r sedan
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, o 18:32 przez pelton, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

pelton pisze:co może być przyczyną tak częstego brudzenie się tego zaworu i jak można to ograniczyć.
- mały przebieg dzienny (krótkie odcinki)
- niedogrzany silnik
- jazda na emeryta
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jeszcze lejące wtryski i może brak kalibracji zaworu po czyszczeniu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Karol_mb
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 30 cze 2011, o 11:22
VIN:
Lokalizacja: pl

Post autor: Karol_mb »

Czy auto Ci kopci z wydechu bardziej niż zwykle?
W203 2.2 CDI 00'
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

Nie jestem znawcą, ale na moje nie fachowe oko to moje auto jak na diesla przystało to w ogóle nie kopci, jak jest zimny to czasem puści chmurkę przy ruszaniu, a tak poza tym jest ok. Ale faktycznie na kilka dni przed "awarią" czyli włączeniem się trybu awaryjnego zauważyłem że zapach spalin jest inny, bardziej podchodzi do zapachu palonego oleju i spalin jest więcej
Jeśli chodzi o wtryski to byłem na komputerze i gośc powiedział mi że jest wszystko ok.
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

czyszczenie egr jest robota na chwile, wlasciwie jak raz sie przeczysci egr i znowu przestanie dzialac to powinno sie wymienic na nowy.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

V126 pisze: i może brak kalibracji zaworu po czyszczeniu.
Podciśnieniowego się nie kalibruje :bezradny:
benzik pisze:jak raz sie przeczysci egr i znowu przestanie dzialac to powinno sie wymienic na nowy.
Podciśnieniowy jeśli nie jest zatarty jest sprawny :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

benzik pisze:czyszczenie egr jest robota na chwile, wlasciwie jak raz sie przeczysci egr i znowu przestanie dzialac to powinno sie wymienic na nowy.
Rozmawiałem kiedyś na ten tema z kolegą noc, stwierdził to samo, powiedział, że czyszczenie pomoże na chwile, dlatego on nawet tego u siebie nie robi w warsztacie, po prostu wymienia na nowy.
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

Czy wymiana egr-u na nowy rozwiąze problem?? Czy to będzie tak samo jak w przypadku starego, że bezie działał do momentu aż się zasyfi?
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pelton pisze:Czy to będzie tak samo jak w przypadku starego, że bezie działał do momentu aż się zasyfi?

W normalnie eksploatowanym samochodzie nie ma możliwości zabrudzenia zaworu EGR w stopniu uniemożliwiającym jego działanie.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

Czyli z tego wynika że moje auto jest "nie normalnie" eksploatowane skoro sie zabrudził EGR. Czyli z nowym EGR-em będzie to samo?
A czy jest jakaś możliwość doszczelnienia (nie zatkania) odmy żeby nie waliło tyle oleju do turbiny?
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pelton pisze:A czy jest jakaś możliwość doszczelnienia (nie zatkania) odmy żeby nie waliło tyle oleju do turbiny?

Odma to odma - producent nie przewiduje dokonywania modyfikacji. Możesz ją jedynie wyczyścić oraz wymienić uszczelki obudowy.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

pelton pisze:Czyli z tego wynika że moje auto jest "nie normalnie" eksploatowane skoro sie zabrudził EGR. Czyli z nowym EGR-em będzie to samo?
A czy jest jakaś możliwość doszczelnienia (nie zatkania) odmy żeby nie waliło tyle oleju do turbiny?
Poczytaj w googlach o tzw oil catch tank. Jest to bardzo popularna modyfikacja w zdłubanych silnikach doładowanych. Nie polecam wywalenia odmy wężem pod auto - w niekorzystnych warunkach może zamarznąć i wywali Ci uszczelniacze w silniku.
Piotruś
C180K
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

sq5npb pisze:Poczytaj w googlach o tzw oil catch tank.

Idiotyzm do kwadratu - ot i tyle.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Ja kiedyś czytałem że winnym brudzenie sie kolektora ssącego ( i przed nim erg) jest też seperator oleju - ten "grzybek" na pokrywie zaworów. Nalezy go wyczyścić lub wymienić - tylko aby go wyciagnąć trzeba pokrywę zaworów ściagać a z tym w CDI jest wielki zachód.

Zauważmy że dolot jest ufajdany tylko przy samym kolektorze - tam gdzie dostaje spaliny z erg ( z tego mamy sedzę ) i odpowietrzenie skrzyni korbowej ( z tego mamy tłuste opary).
Mb sprzedany
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”