Problem z siłownikiem regulacji turbiny 200 CDI
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
- VIN:
- Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa
Problem z siłownikiem regulacji turbiny 200 CDI
Witam,
Potrzebuję waszej pomocy. Okazało się, że mam uszkodzony elektryczny siłownik regulacji turbiny, przez co samochód wchodzi w tryb awaryjny. Początkowo bałem się, że turbina pada, jednak mechanik sprawdził ją i okazała się być nadal w bardzo dobrym stanie.
Ciężko mi znaleźc sam siłownik na allegro czy w sklepach internetowych. Sprzedawcy raczej chcą sprzedawać to razem z turbiną, a to już wiadomo z jakimi kosztami się wiąże. W jednym ze sklepów sprzedawca zaproponował, że jeśli wyślę mu jaki siłownik ma numer to może będzie wstanie dobrać mi odpowiedni. No i tutaj dochodzimy do problemu, bo obecnie przeprowadziłem się, samochód stoi pod blokiem i nie mam narzędzi które pozwoliły by mi dostać się do siłownika.
Tutaj prośba do was. Czy ktoś jest w stanie odczytać w swoim samochodzie, albo wie, jakim numerem oznaczony jest ten elektryczny siłownik regulacji turbiny w W203T 200 CDI z 2003 roku? Jeśli wiecie jak można by takie coś znaleźc w internecie to również piszcie, będę wdzięczny za pomoc wszelaką.
Dzięki z góry!
Potrzebuję waszej pomocy. Okazało się, że mam uszkodzony elektryczny siłownik regulacji turbiny, przez co samochód wchodzi w tryb awaryjny. Początkowo bałem się, że turbina pada, jednak mechanik sprawdził ją i okazała się być nadal w bardzo dobrym stanie.
Ciężko mi znaleźc sam siłownik na allegro czy w sklepach internetowych. Sprzedawcy raczej chcą sprzedawać to razem z turbiną, a to już wiadomo z jakimi kosztami się wiąże. W jednym ze sklepów sprzedawca zaproponował, że jeśli wyślę mu jaki siłownik ma numer to może będzie wstanie dobrać mi odpowiedni. No i tutaj dochodzimy do problemu, bo obecnie przeprowadziłem się, samochód stoi pod blokiem i nie mam narzędzi które pozwoliły by mi dostać się do siłownika.
Tutaj prośba do was. Czy ktoś jest w stanie odczytać w swoim samochodzie, albo wie, jakim numerem oznaczony jest ten elektryczny siłownik regulacji turbiny w W203T 200 CDI z 2003 roku? Jeśli wiecie jak można by takie coś znaleźc w internecie to również piszcie, będę wdzięczny za pomoc wszelaką.
Dzięki z góry!
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
- VIN:
- Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa
Nie znam się za bardzo na mechanice, więc zacytowałem słowa mechanika, który mi mówił że to właśnie to. Bardzo możliwe, że masz racjęloneraider pisze: Czy nie chodzi o modulator podciśnienia
EDIT: sprawdziłem inne tematy na tym forum o modulatorze podciśnienia i to nie jest część o którą się rozchodzi
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, o 17:29 przez babyFace, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 CDI
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Ale modulator to jest jedno na zbiorniku płynu chłodniczego, a drugi pod kolektorem ssącym, a mi chodzi o element wykonawczy, który przestawia geometrię. Modulator to nastawnik, który zadaje właściwą geometrię. Na zdjęciu zaznaczyłem siłownik i przewód.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Wydawało mi się zawsze, że w silnikach poliftowych, model OM646, łopatki turbiny były sterowane nastawnikiem elektrycznym.loneraider pisze:W takim razie niech mnie ktoś poprawi jeśli w CDI były inne Turbiny niż sterowane podciśnieniem
V126 pisze:ruch sztangi powoduje zmianę geometrii wirnika
Nie wirnika!! Zmianie położenia ulegają łopatki, które są zainstalowane w obudowie turbiny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
babyFace, nie sprecyzował co potrzebuje
Przy czym elektryczny jest tylko modulator
...... i twierdzi że to nie to
V126, będzie chyba ciężko mu pomóc
[ Dodano: 2011-10-27, 22:54 ]
[ Dodano: 2011-10-27, 22:56 ]
Przy czym elektryczny jest tylko modulator
...... i twierdzi że to nie to
V126, będzie chyba ciężko mu pomóc
[ Dodano: 2011-10-27, 22:54 ]
Może być fajnieGdyniak pisze: że w silnikach poliftowych, model OM646,
[ Dodano: 2011-10-27, 22:56 ]
I dalej zagadkababyFace pisze:200 CDI z 2003 roku?
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
- VIN:
- Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
- VIN:
- Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa
- zablockm
- VIP
- Posty: 375
- Rejestracja: 13 maja 2008, o 10:35
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa / Otwock
A czy w 200 CDI była zmienna geometria w turbinie? Chyba nie. Napewno 2,7 miało zmienną geometrię. W przedliftach oczywiście.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, o 01:17 przez zablockm, łącznie zmieniany 1 raz.
C270 - 2001 - 212 KM/506 Nm - EX
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Fakt.Gdyniak pisze:ie wirnika!! Zmianie położenia ulegają łopatki, które są zainstalowane w obudowie turbiny.
Tak, ale ogólnie wyszedłem z założenia, że w 2003 roku były przedliftowe silniki i na siłownik podciśnieniowy nie wgłębiając się w treść postu.Gdyniak pisze:Wydawało mi się zawsze, że w silnikach poliftowych, model OM646, łopatki turbiny były sterowane nastawnikiem elektrycznym.
Teraz wszystko jasne.babyFace pisze:646962 30 078874
Pewnie w tym samym miejscu co podciśnieniowy.kSmuk pisze:gdzie jest zamontowany ten silownik?
[ Dodano: 2011-10-28, 14:00 ]
Była.zablockm pisze:A czy w 200 CDI była zmienna geometria w turbinie?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
- VIN:
- Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa
Wybaczcie, że się kilka dni nie odzywałem, ale miałem zakręcony czas. Dziś dopiero odpaliłem komputer.
Problem z zdjęciem polega na tym, że właśnie pożyczyłem na kilka dni samochód mojej dziewczynie na wyjazd, wiec narazie nie mam jak zrobić fotki
Jednak widzę, ze chyba doszliśmy wspólnymi siłami do tego co jest mi potrzebne Czy ktoś ma na sprzedaż, lub wie gdzie kupić i wymienić taki siłownik/nastawnik? Obecnie jestem w Warszawie, więc najwygodniej jakby to było gdzieś w okolicy
żeby nie było już wątpliwości, chodzi o:
siłownik/nastawnik turbo (łopatek turbiny) do 200 CDI do silnika 646962 30 078874
Problem z zdjęciem polega na tym, że właśnie pożyczyłem na kilka dni samochód mojej dziewczynie na wyjazd, wiec narazie nie mam jak zrobić fotki
Jednak widzę, ze chyba doszliśmy wspólnymi siłami do tego co jest mi potrzebne Czy ktoś ma na sprzedaż, lub wie gdzie kupić i wymienić taki siłownik/nastawnik? Obecnie jestem w Warszawie, więc najwygodniej jakby to było gdzieś w okolicy
żeby nie było już wątpliwości, chodzi o:
siłownik/nastawnik turbo (łopatek turbiny) do 200 CDI do silnika 646962 30 078874
Ostatnio zmieniony 1 lis 2011, o 13:44 przez babyFace, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 CDI