Problem z siłownikiem regulacji turbiny 200 CDI

Moderator: Dziki Mar

babyFace
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
VIN:
Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa

Problem z siłownikiem regulacji turbiny 200 CDI

Post autor: babyFace »

Witam,
Potrzebuję waszej pomocy. Okazało się, że mam uszkodzony elektryczny siłownik regulacji turbiny, przez co samochód wchodzi w tryb awaryjny. Początkowo bałem się, że turbina pada, jednak mechanik sprawdził ją i okazała się być nadal w bardzo dobrym stanie.
Ciężko mi znaleźc sam siłownik na allegro czy w sklepach internetowych. Sprzedawcy raczej chcą sprzedawać to razem z turbiną, a to już wiadomo z jakimi kosztami się wiąże. W jednym ze sklepów sprzedawca zaproponował, że jeśli wyślę mu jaki siłownik ma numer to może będzie wstanie dobrać mi odpowiedni. No i tutaj dochodzimy do problemu, bo obecnie przeprowadziłem się, samochód stoi pod blokiem i nie mam narzędzi które pozwoliły by mi dostać się do siłownika.

Tutaj prośba do was. Czy ktoś jest w stanie odczytać w swoim samochodzie, albo wie, jakim numerem oznaczony jest ten elektryczny siłownik regulacji turbiny w W203T 200 CDI z 2003 roku? Jeśli wiecie jak można by takie coś znaleźc w internecie to również piszcie, będę wdzięczny za pomoc wszelaką.

Dzięki z góry!
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

babyFace pisze: elektryczny siłownik regulacji turbiny w W203T 200 CDI z 2003 roku?
:mysli: Czy nie chodzi o modulator podciśnienia
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
babyFace
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
VIN:
Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa

Post autor: babyFace »

loneraider pisze: :mysli: Czy nie chodzi o modulator podciśnienia
Nie znam się za bardzo na mechanice, więc zacytowałem słowa mechanika, który mi mówił że to właśnie to. Bardzo możliwe, że masz rację

EDIT: sprawdziłem inne tematy na tym forum o modulatorze podciśnienia i to nie jest część o którą się rozchodzi
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, o 17:29 przez babyFace, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 CDI
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

W takim razie niech mnie ktoś poprawi jeśli w CDI były inne Turbiny niż sterowane podciśnieniem
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może siłownik podciśnieniowy poruszający sztangą (ruch sztangi powoduje zmianę geometrii wirnika)?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

babyFace pisze:W203T
Raczej S203(T). Nie ma W203T.

Przegladam teraz WIS i nie widze tam nic oprocz tych dwoch modulatorow. To one steruja zmiana geometrii wirnika.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale modulator to jest jedno na zbiorniku płynu chłodniczego, a drugi pod kolektorem ssącym, a mi chodzi o element wykonawczy, który przestawia geometrię. Modulator to nastawnik, który zadaje właściwą geometrię. Na zdjęciu zaznaczyłem siłownik i przewód.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

loneraider pisze:W takim razie niech mnie ktoś poprawi jeśli w CDI były inne Turbiny niż sterowane podciśnieniem
Wydawało mi się zawsze, że w silnikach poliftowych, model OM646, łopatki turbiny były sterowane nastawnikiem elektrycznym.

V126 pisze:ruch sztangi powoduje zmianę geometrii wirnika

Nie wirnika!! Zmianie położenia ulegają łopatki, które są zainstalowane w obudowie turbiny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

babyFace, nie sprecyzował co potrzebuje
Przy czym elektryczny jest tylko modulator :mysli:
...... i twierdzi że to nie to :zdziwko:
V126, będzie chyba ciężko mu pomóc :cwaniak:

[ Dodano: 2011-10-27, 22:54 ]
Gdyniak pisze: że w silnikach poliftowych, model OM646,
Może być fajnie :super:

[ Dodano: 2011-10-27, 22:56 ]
babyFace pisze:200 CDI z 2003 roku?
I dalej zagadka :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
babyFace
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
VIN:
Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa

Post autor: babyFace »

Łoł, nie wiedziałem, że moja niewiedza dokona takich zniszczeń i niepewności, haha

Jeśli to się do czegoś przyda, to sprawdziłem po numerze VIN i wyszło:
MODEL NAME: C 200 CDI
ENGINE: 646962 30 078874

Nie wiem co jeszcze mogłoby pomóc w zidentyfikowaniu o co chodzi
C 200 CDI
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Moze glupie pytanie, ale nie orientujesz sie moze, gdzie jest zamontowany ten silownik?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
babyFace
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
VIN:
Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa

Post autor: babyFace »

chyba najlepiej będzie jak zrobię fotkę i ją wstawie. teraz jest za ciemno, więc jutro sytuacja powinna stać się bardziej klarowna

czemu wcześniej o tym nie pomyślałem :mysli:
C 200 CDI
Awatar użytkownika
zablockm
VIP
Posty: 375
Rejestracja: 13 maja 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: Warszawa / Otwock

Post autor: zablockm »

A czy w 200 CDI była zmienna geometria w turbinie? Chyba nie. Napewno 2,7 miało zmienną geometrię. W przedliftach oczywiście.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, o 01:17 przez zablockm, łącznie zmieniany 1 raz.
C270 - 2001 - 212 KM/506 Nm - EX
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Gdyniak pisze:ie wirnika!! Zmianie położenia ulegają łopatki, które są zainstalowane w obudowie turbiny.
Fakt.
Gdyniak pisze:Wydawało mi się zawsze, że w silnikach poliftowych, model OM646, łopatki turbiny były sterowane nastawnikiem elektrycznym.
Tak, ale ogólnie wyszedłem z założenia, że w 2003 roku były przedliftowe silniki i na siłownik podciśnieniowy nie wgłębiając się w treść postu.
babyFace pisze:646962 30 078874
Teraz wszystko jasne.
kSmuk pisze:gdzie jest zamontowany ten silownik?
Pewnie w tym samym miejscu co podciśnieniowy.

[ Dodano: 2011-10-28, 14:00 ]
zablockm pisze:A czy w 200 CDI była zmienna geometria w turbinie?
Była.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
babyFace
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 27 paź 2011, o 14:22
VIN:
Lokalizacja: Brzozów/Lublin/Wwa

Post autor: babyFace »

Wybaczcie, że się kilka dni nie odzywałem, ale miałem zakręcony czas. Dziś dopiero odpaliłem komputer.

Problem z zdjęciem polega na tym, że właśnie pożyczyłem na kilka dni samochód mojej dziewczynie na wyjazd, wiec narazie nie mam jak zrobić fotki

Jednak widzę, ze chyba doszliśmy wspólnymi siłami do tego co jest mi potrzebne :) Czy ktoś ma na sprzedaż, lub wie gdzie kupić i wymienić taki siłownik/nastawnik? Obecnie jestem w Warszawie, więc najwygodniej jakby to było gdzieś w okolicy

żeby nie było już wątpliwości, chodzi o:
siłownik/nastawnik turbo (łopatek turbiny) do 200 CDI do silnika 646962 30 078874
Ostatnio zmieniony 1 lis 2011, o 13:44 przez babyFace, łącznie zmieniany 1 raz.
C 200 CDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”