Brak zapłonu

Moderator: Dziki Mar

skotar7
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 7 lip 2008, o 20:56
VIN:
Lokalizacja: Lędziny

Brak zapłonu

Post autor: skotar7 »

Jestem 2-tygodniowym posiadaczem MERCEDESA C 220 CDI SPORT automat. Mam kłopot. Samochód zgasnął , nie można przekrecić kluczyka, komputer nie dziala, akumulator jest dobry, nie wiem co sie stało?? :bezradny:

Edit:
1. Temat przesunięty bo był w złym dziale! W "Zrób To Sam" dajemy same instrukcje.
2. Zły temat, temat musi jak najlepiej odzwierciedlać problem, to, że masz "Problem z niunią" to wiemy, inaczej byś nie pisał.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2008, o 21:17 przez skotar7, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Wacek117
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:21
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wacek117 »

Może padła bateria w kluczyku, sprawdź z drugim kluczykiem
MB W203 220cdi automat, 2003
skotar7
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 7 lip 2008, o 20:56
VIN:
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: skotar7 »

Bateria w kluczyku w porządku- zmienialem, nie znam sie na mercedesach dotychczs jeżdziłem vw golfem
Awatar użytkownika
sabt
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sabt »

Mercedes odpala jak nawet nie masz baterii w kluczyku , czy zupełnie nic nie działa ??
Opisz dokładnie problem
Miałem kiedyś przypadek jak przejechałem 1500km i zgasiłem samochód a on zgasł całkowicie nic zupełnie nie działało nawet nie mogłem z pilota zamknąć samochodu po prostu nic nie działało nawet bagażnika nie mogłem otworzyć przyczyną była nie łącząca klema na akumulatorze odkręciłem i poruszałem klemą i było :ok:
Może tobie padła stacyjka co w mercedesach jest standardem w takim przypadku otworzysz bagażnik samochód z pilota i nie odpalisz ale jest sposób by to sprawdzić trzeba kilka razy odłączyć i podłączyć klemę po jakimś czasie samochód odpali
Były w203 2.2 CDI
Alxxx
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 25 mar 2008, o 03:43
VIN:
Lokalizacja: Kalifornia

Post autor: Alxxx »

jezeli jestes pewien,ze z pradem wszystko ok,to moze byc wina uszkodzonego kluczyka,czesto przerywa sie cienki przewodzik w srodku,sprawdz drugim kluczem,jesli masz oczywiscie,na necie sa informacje ,jak to samemu naprawic,pozdrawiam
C 230 kompressor Coupe 2002
kiju221
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2008, o 17:13
VIN:
Lokalizacja: Stargard Szczec.

Post autor: kiju221 »

Witam koloegow to moj 1 post na tym forum. Ale przejde do rzeczy mialem taki sam problem jak koleka skotar7. Z 2 tygodnie temu wsiadam do Mietka kluczyk wkladam nie slysze bzzzzz co jest mowie pewnie akumulator okazalo sie za akumulator byl dobry nie ruszalem go przez caly dzien na nastepny dzien uslyszalem aby odlaczyc akumulator zrobilem tak wkladam kluczyk i zagadalo samochod odpalil caly dzien jezdzilem. Na nastepny dzien z ranca wsiadam znow ten sam problem ( odlaczenie akumulatora juz nie pomoglo ) wstawilem samochod do warsztatu okazalo sie ze to stacyjka koszt naprawy w granicach 1500zl z dorobieniem 2 kluczyka. Samochod ma byc gotowy dopiero na sobote. I teraz powaznie sie zastanawiam nad sprzedaza C klasy bo mam juz ja 1 rok slyszalem ze ich pieta Achillesowa jest wlasnie elektronika ale do tej pory nie bylo problemow. Ogolnie oprocz elektroniki to moge sie o tym samochodzie wypowiadac w samych superlatywach a silnik miodzio po prostu ( C 220 CDI ). Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

kiju221 pisze:mam juz ja 1 rok
Nie za wcześnie chcesz się rozstać?? na forum był omawiany temat stacyjki, różne teorie są na ten temat ale podobno jest ograniczona ilość cykli pracy czyli ograniczona ilość powtórzeń wyjęcie-włożenie kluczyka, w pewnym momencie nadchodzi taka chwila, że po prostu "umiera" i chyba twojego właśnie to spotkało :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

kiju221 pisze:koszt naprawy w granicach 1500zl z dorobieniem 2 kluczyka.
Coś wyjątkowo tanio.............stacyjka + dwa kluczyki tylko 1500zł................hm....chyba potaniało.
kiju221
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2008, o 17:13
VIN:
Lokalizacja: Stargard Szczec.

Post autor: kiju221 »

Napisalem w granicach chlopaki bo dopiero w sobote go bede odbieral to bede wiedzial na pewno i dam znac jesli kogos to interesuje. Mercfan wiesz z Ojcem rozwazamy kupno czegos nowszego. Tak jak napisalem W203 to sa super samochody fakt ze nie wieloma do tej pory jezdzilem b mam dopiero 1 rok prawko ale naprawde jesli chcesz to potrafi dynamicznie wchodzic w zakrety i to mi sie najbardziej podoba ajesli nie to mozna jezdzic statycznie i jak oszczednie bynajmniej w moim przypadku. Naprawde mam powazny dylemat. :mysli:
Remazz
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:19
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Remazz »

Miałem podobny problem,też nie mogłem otworzyć drzwi z pilota i opalić auta,okazało się,ze musiałem wymienić stacyjkę i kluczyk.Duże koszta w moim przypadku,bo nie mieszkam w Polsce.Z tego co wiem około miesiąca temu pytałem się o cenę w serwisie w Polsce,to powiedzieli mi,że sama wymiana stacyjki,będzie w granicach 2500zł. 1500zł,to koszt samej stacyjki,a do tego musisz doliczyć robociznę
i kluczyk.
C220 CDI Avantgarde
kiju221
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2008, o 17:13
VIN:
Lokalizacja: Stargard Szczec.

Post autor: kiju221 »

Jezeli chodzi o serwis to powiedzieli mi 3000 zl.

[ Dodano: 2008-12-11, 08:15 ]
Tak wkoncu po ponad miesiacu czasu wczoraj z Ojcem odebralismy samochod koszt naprawy wyniosl nas niestety 3000zl ale najwazniejsze ze jest zrobione moglo byc o polowe mniej wydatku. Ale sami z Ojcem przysporzylismy sobie klopotow moja rada dla uzytkownikow pod zadnym pozorem nie odlaczajcie bezposrednio Mercedesa od baterii my tak zrobilismy ( choc wiedzialem o tym ze tak nie wolno ) i spalil sie nam SAM sterujacy ktory znajduje sie w bagazniku a koszt nowego z salonu 1600zl ale kupilismy bo uzywane nie pasowaly. Moze nie na temat ale wlasnie rozmawialismy wczoraj z tym mechanikiem i chyba zdecydujemy sie na chip tuning :haha:
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

mercfan pisze:różne teorie są na ten temat ale podobno jest ograniczona ilość cykli pracy czyli ograniczona ilość powtórzeń wyjęcie-włożenie kluczyka, w pewnym momencie nadchodzi taka chwila, że po prostu "umiera"
tak, niestety ale to prawda...przyłacze sie do tematu i nieco rozszerzę :
Stacyjka na podczerwień tzw. rybka to dwu procesorowy miniaturowy komputer
działający na 8 szynach pamięci trwałej z czego na każdej zapisać można 200tys. kodów. 8-szyn to możliwość zaprogramowania 8 kluczyków.Fabryka dostarcza klientowi 2 lub na zamówienie więcej. Do wpisania kluczyka czy to starego czy nowego potrzebny jest klucz matka przypisany numerowi szyny, na której będzie wpisany kluczyk w stacyjce. Na jednej szynie może być tylko jeden kluczyk (teoretycznie, bo przecież wiadomo, że Polak potrafi...) Kiedy zgubi się kluczyk, serwis może SD Star Diagnosis zablokować daną szynę. W modelach z różnych lat w sposób odwołalny w nowych nieodwołalnie. Kluczyk wystarcza na 200tys włożeń do stacyjki potem jest do śmieci. Zamawiając w serwisie kluczyk zapytają nas na którą szynę od 4 w górę. Nie dostarczane są klucze matki na szyny 1-3. Do zakodowania nowego kluczyka nie potrzebne jest nic poza kluczem matką. Do martwego samochodu wkłada się kluczyk matkę w stacyjkę. Po dłuższej chwili zapali się na nim dioda Led. Będzie się paliła około minuty i zgaśnie. Klucz należy wyjąć i włożyć nowy kluczyk. To wszystko samochód na chodzie i centralny zamek również. Klucz matka jest niszczony? a resztki wracają do fabryki? tak mówią .....hmmm
Operacja 1 kluczyk =1.675,00 zł koszt z 2-połowy października 2008r.
Do uruchomienia stacyjki nie potrzebne są baterie w pilocie. Pilot zasilany jest pętlą
indukcyjną w stacyjce. To właśnie pętla w pilocie (urywająca się od wstrząsów) jest
najczęstszą przyczyną kłopotów. Wystarczy mała lutownica lupa i kluczyk jak nowy ;-)
Star Diagnosis służy przy stacyjce EZS do odczytów jej stanu, wolnych szyn i ogólnego
programowania samochodu np. wł/wył czujnika deszczu w W210.
Tyle :usmiech:
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

Wow, cenne informacje.

Czyli jak mam 2 kluczyki, jeden przekroczy 200.000 cykli i bedzie na smieci to drugim smialo moge odpalac samochod?

W sumie glupio to rozwiazali. Bo co bedzie jesli wybierzemy sie naszymi autami do głębokiej Rosji i trafi nam się 200 tysięczne włożenie kluczyka do stacyjki? Z miejsca można zrobić sepuku :)
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

taaak wówczas będzie to cholerny pech :usmiech:
wyliczyłam, że na 50 lat spokojnie wystarczy..... :hejka:
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Troszkę się z Tobą nie zgodzę.
Ja zamawiałem kluczy na początku roku 2008 w centrali MB w Warszawie.
Koszt jednego kluczyka niecałe 1000zł (dokładnie nie pamiętam ale chyba 890zł, nie chce mi sie szukać faktury). Do zamówienia kluczyka wymagane jest:
1. Numer VIN
2. Dowód rejestracyjny-(potwierdzenie właściciela)
i tyle.......................czas oczekiwanie około 10dni. Kluczyk przychodzi z Niemiec, dostaejsz go do ręki, wkładasz do stacyjki i .................jedziesz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”