Czy imo blokuje???

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Czy imo blokuje???

Post autor: pkraska »

Poważny problem.
Już nie pomaga podpinanie przewodów rozruchowych, zrobił się martwy.
Jak zwieram przekaźnik od rozrusznika w przednim SAM to rozrusznik kręci ale nie podaje paliwa, a więc chyba imo blokuje. Wiem że na forum nikt nie napisze jak to obejść ale może napisze na priv. Chciałem odprowadzić auto do fachowca a on mi się zbuntował i nie pali. Jest z automatyczną skrzynią biegów i hol jest odradzany a do mechanika mam 20km.
Proszę o pomoc.

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat ponieważ na tamten nikt już nie pisał.
Poniżej link do całości zagadnienia
viewtopic.php?t=9028
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2012, o 21:12 przez pkraska, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pkraska pisze:Jak zwieram przekaźnik od rozrusznika w przednim SAM to rozrusznik kręci ale nie podaje paliwa
To jest dość oczywista sytuacja i dotyczy każdego silnika - oprócz silników MB serii OM615-7 i wcześniejszych :hejka:

pkraska pisze: Jest z automatyczną skrzynią biegów i hol jest odradzany a do mechanika mam 20km.

Na taką odległość możesz spokojnie holować - nie przekraczaj tylko 50 km/h.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Ale EZS w dalszym ciągu komunikuje się z kluczykiem :?:

Jedź do kogoś z SD
ja nadal się upieram, że masz zalany przedni SAM.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkraska »

loneraider pisze:Ale EZS w dalszym ciągu komunikuje się z kluczykiem :?:

Jedź do kogoś z SD
ja nadal się upieram, że masz zalany przedni SAM.
Przedni SAM wyjmowałem i nie widziałem tam wilgoci, po włożeniu kluczyka do stacyjki oczywiście jest zwalniana blokada kierownicy i jak załączę na zapłon to zapalają się kontrolki na desce rozdzielczej ale oczywiście bez świec żarowych...innych błędów i komunikatów na desce nie zgłasza.
W czasie jazdy jak mi jeszcze udawało się go moim sposobem odpalić, tzn. mam na myśli przewody rozruchowe, to kontrolka świec żarowych na desce paliła się prawie cały czas, czasami ale to naprawdę czasami tylko gasła...przypomnę że świece żarowe wymieniłem (oczywiście komplet).
Dziękuje za podpowiedzi.

[ Dodano: 2012-04-18, 12:49 ]
loneraider pisze:Ale EZS w dalszym ciągu komunikuje się z kluczykiem :?:

Jedź do kogoś z SD
ja nadal się upieram, że masz zalany przedni SAM.
Znalazłem IMO, jak to wyeliminować. Po rozłączeniu dwóch wtyczek które wchodzą do IMO i po przekręceniu kluczyka nic się nie zmienia i nadal żadnego komunikatu typu Start Error czy coś w tym stylu. Dziś jeszcze raz wymontuję przedniego SAM, nie jest łatwo bo przeszkadza mechanizm wycieraczki ale jak mus to mus.
Może ma ktoś jakiś pomysł jak to dziadostwo uruchomić?
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

pkraska pisze:Przedni SAM wyjmowałem i nie widziałem tam wilgoci
Ale rozebrałeś obudowę :?:

Nie proponuję Ci rozbierania bo to jest skomplikowana operacja i nieco ryzykowna.
Natomiast o ile z zewnątrz SAM jest suchy to nie koniecznie w środku czasami jedna kropla wody potrafi nieźle namieszać na płytce.

Równie dobrze mogą być zimne luty na SAMie (i z Twojego całego opisu też bardzo prawdopodobne) ale to są wszystko tylko hipotezy.

Obstawiam że sam bez doświadczenia nie wiele zdziałasz dlatego sugeruję odstawić do mądrego elektronika.
pkraska pisze:to kontrolka świec żarowych na desce paliła się prawie cały czas
Sterownik świec żarowych jest przed przednim SAMem na kielichu
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkraska »

loneraider pisze:
pkraska pisze:Przedni SAM wyjmowałem i nie widziałem tam wilgoci
Ale rozebrałeś obudowę :?:

Nie proponuję Ci rozbierania bo to jest skomplikowana operacja i nieco ryzykowna.
Natomiast o ile z zewnątrz SAM jest suchy to nie koniecznie w środku czasami jedna kropla wody potrafi nieźle namieszać na płytce.

Równie dobrze mogą być zimne luty na SAMie (i z Twojego całego opisu też bardzo prawdopodobne) ale to są wszystko tylko hipotezy.

Obstawiam że sam bez doświadczenia nie wiele zdziałasz dlatego sugeruję odstawić do mądrego elektronika.
pkraska pisze:to kontrolka świec żarowych na desce paliła się prawie cały czas
Sterownik świec żarowych jest przed przednim SAMem na kielichu
Właśnie wróciłem z auta.
Imo oczywiście nie rozbierałem, tylko rozpinałem dwie wtyczki.
Natomiast przedni SAM wymontowałem, porozpinałem wszystkie kostki, odkręciłem taką plastikową osłonę i ukazała mi się drukowana płytka. Jest tam sucho i czysto... zmontowałem całość, podłączyłem aku i próba.... jest tak samo, czyli nie pali.
Ciekawi mnie czy jest jakaś możliwość podania paliwa żeby to cudo odpalić.
Ponadto posprawdzałem napięcia na bezpiecznikach i napięcia się pojawiają przy przekręconej stacyjce...jedynie napięcia nie mam na bezp. od rozrusznika.
Wszystkie możliwe masy również poczyściłem i po dokręcałem.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Dużo niekonsekwencji.Pierwszy raz słyszę żeby W203 miało moduł immobilisera.
Ta dama ma FBS3 i takowy moduł nie istnieje.Ma moduł ZGW centralny moduł kodujący.
Jeżeli podłączałeś obce źródło napięcia i auto zapalało, to problem może być w spadkach napięcia.Szkoda, że od razu nie zrobiłeś diagnozy na Star Diagnosis.Teraz będzie tam sieczka nie do rozpoznania.Mimo to zalecam SD skasowanie wszystkich błędów z zapisem (wydrukiem),
próba odpalenia 5x i ponowny odczyt błędów.Jeżeli nic się nie zapisze, przeprowadzenie auta przez stacyjkę z obserwacją zezwoleń na start, oczywiście na SD. :rotfl:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
pkraska
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 1 lut 2012, o 11:00
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkraska »

loneraider pisze:
pkraska pisze:Przedni SAM wyjmowałem i nie widziałem tam wilgoci
Ale rozebrałeś obudowę :?:

Nie proponuję Ci rozbierania bo to jest skomplikowana operacja i nieco ryzykowna.
Natomiast o ile z zewnątrz SAM jest suchy to nie koniecznie w środku czasami jedna kropla wody potrafi nieźle namieszać na płytce.

Równie dobrze mogą być zimne luty na SAMie (i z Twojego całego opisu też bardzo prawdopodobne) ale to są wszystko tylko hipotezy.

Obstawiam że sam bez doświadczenia nie wiele zdziałasz dlatego sugeruję odstawić do mądrego elektronika.
pkraska pisze:to kontrolka świec żarowych na desce paliła się prawie cały czas
Sterownik świec żarowych jest przed przednim SAMem na kielichu
Auto zaprowadziłem do fachowca oczywiście na lawecie ponieważ nie odważyłem się go holować.
Okazało się że problem był w komputerze (sterowniku) CDI - uszkodzony.
Wymiana na inny, przeprogramowanie i auto śmiga.
Problem rozwiązany i teraz w czasie pracy silnika nie zapala mi się kontrolka świec żarowych.
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam
MB C220 CDI (KOMBI), 150KM, automat 2005 rok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”