p0300,p0301,p0303 misfire w c320
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 gru 2011, o 22:52
- VIN:
- Lokalizacja: polska
p0300,p0301,p0303 misfire w c320
czesc
dlugo mnie tu nie bylo bo nie mam problemow z autem do wczoraj.
wczoraj na autostradzie przycisnołem i przy 4k rpm samochód stracił moc i check engine wyskoczyło.podłączyłem skaner i pokazało następujące kody
p0300 - random/multiple cylinder misfire detected
p0301 cylinder 1 misfire detected
p0303 cylinder 3 misfire detected
wykasowałem kody i auto jezdzi normalnie.
2 miesiace temu byłem na przegladzie i zadnych problemów z idealną emisją spalin.
dodam iż na wolnych obrotach falują obroty i czasami auto dostaje vibracji tak było i jest od kad go posiadam. po za tym auto jezdzi super a i spalanie tragicze tak jak v8
moj skaner rownież czyta "live data" odczyt poniżej przy 717rpm
717 rpm
DTC_CNT 0
FUELSYS1 CL
FUELSYS2 CL
LOAD_PCT(%) 19.2
ECT(*C) 73
SHRTFT1(%) 0.8
LONGFT1(%) -5.5 bez zmian
SHRTFT2(%) 2.3
LONGFT2(%) -3.1 bez zmian
MAP(kPa) 33.0
RPM(rpm) 717
VSS(km/h) 0
SPARKADV(*) -17
IAT(*C) 24
MAF(g/s) 4.41
O2B1S2(V) 0.520
SHRTFTB1S2(%) N/A
02B2S1(V) 0.140
SHRTFTB2S1(%) 2.3
O2B2S2(V) 0.550
SHRTFTB2S2(%) 99.2 bez zmian
OBDSUP OBDII
oraz filmik o słabej jakosci ale jest
http://www.youtube.com/watch?v=gmqyIZtl ... e=youtu.be
samochód to c320 benzyna z 2001 roku przebieg 93tys mil
prosze o pomoc
dzieki
mateusz
dlugo mnie tu nie bylo bo nie mam problemow z autem do wczoraj.
wczoraj na autostradzie przycisnołem i przy 4k rpm samochód stracił moc i check engine wyskoczyło.podłączyłem skaner i pokazało następujące kody
p0300 - random/multiple cylinder misfire detected
p0301 cylinder 1 misfire detected
p0303 cylinder 3 misfire detected
wykasowałem kody i auto jezdzi normalnie.
2 miesiace temu byłem na przegladzie i zadnych problemów z idealną emisją spalin.
dodam iż na wolnych obrotach falują obroty i czasami auto dostaje vibracji tak było i jest od kad go posiadam. po za tym auto jezdzi super a i spalanie tragicze tak jak v8
moj skaner rownież czyta "live data" odczyt poniżej przy 717rpm
717 rpm
DTC_CNT 0
FUELSYS1 CL
FUELSYS2 CL
LOAD_PCT(%) 19.2
ECT(*C) 73
SHRTFT1(%) 0.8
LONGFT1(%) -5.5 bez zmian
SHRTFT2(%) 2.3
LONGFT2(%) -3.1 bez zmian
MAP(kPa) 33.0
RPM(rpm) 717
VSS(km/h) 0
SPARKADV(*) -17
IAT(*C) 24
MAF(g/s) 4.41
O2B1S2(V) 0.520
SHRTFTB1S2(%) N/A
02B2S1(V) 0.140
SHRTFTB2S1(%) 2.3
O2B2S2(V) 0.550
SHRTFTB2S2(%) 99.2 bez zmian
OBDSUP OBDII
oraz filmik o słabej jakosci ale jest
http://www.youtube.com/watch?v=gmqyIZtl ... e=youtu.be
samochód to c320 benzyna z 2001 roku przebieg 93tys mil
prosze o pomoc
dzieki
mateusz
Mercedes c320 benzyna,2001,niebieski,szara skóra,automat
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
mattuk85,
Mnie to wygląda na koniec żywota kata
Obie sondy regulacyjne hulają natomiast jedna diagnostyczna stoi poza zakresem
Na ciepłym silniku wjedź na kanał, zgaś silnik, odczekaj kilka minut i ostrożnie sprawdzaj temperaturę katalizatorów.
Jeden z nich powinien wyraźnie szybciej stygnąć
[ Dodano: 2012-04-27, 18:46 ]
.....
.....
Sorki trochę muszę się poprawić po ponownym obejrzeniu filmiku
czy silnik był dobrze ciepły w trakcie Twojej diagnostyki
Generalnie SO2 bank 1 powinien oscylować w okolicy od 0,2-0,8V
Natomiast bank 2 powinien stać na bogato w okolicy 0,6V
.... a one coś obie świrują, tylko teraz pytanie czy katy miały swoją temperaturę pracy, czy nie mogą jej utrzymać, czy diagnozer podaje błędne info.
Mnie to wygląda na koniec żywota kata
Obie sondy regulacyjne hulają natomiast jedna diagnostyczna stoi poza zakresem
Zrób prosty test:mattuk85 pisze:O2B2S2(V) 0.550
SHRTFTB2S2(%) 99.2 bez zmian
Na ciepłym silniku wjedź na kanał, zgaś silnik, odczekaj kilka minut i ostrożnie sprawdzaj temperaturę katalizatorów.
Jeden z nich powinien wyraźnie szybciej stygnąć
[ Dodano: 2012-04-27, 18:46 ]
.....
.....
Sorki trochę muszę się poprawić po ponownym obejrzeniu filmiku
czy silnik był dobrze ciepły w trakcie Twojej diagnostyki
Generalnie SO2 bank 1 powinien oscylować w okolicy od 0,2-0,8V
Natomiast bank 2 powinien stać na bogato w okolicy 0,6V
.... a one coś obie świrują, tylko teraz pytanie czy katy miały swoją temperaturę pracy, czy nie mogą jej utrzymać, czy diagnozer podaje błędne info.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 gru 2011, o 22:52
- VIN:
- Lokalizacja: polska
diagnozer dobrze działa
test robiłem przy temperaturze od 60 do 73 stopni. tak jakos wyszło
hm...przed kodami takie parametry miały 02 również przed przeglądem takie był i wyszło ok. gdzies znalazłem że 02 powinny być od 0do1V jeżeli są ok ale spoko dzieki za poprawke.
sprawdze katy. sorki za idiotyczne pytanie ale musze zapytać...katalizatory są 2 tak? te rury pomiędzy skrzynią biegów tak?
wracając do temperatury testu to jak silnik bedzie nagrzany wtedy zrobic test i widziec jakie paramerty?ok sprawdze jutro
wiec 02 bank 1 powinny być pomiędzy 0.2 -0.8 V zmienne wartosci?
a 02 bank 2 ..co masz na mysli bogato w okolicy 0.6v? bez wachań np. 0.585v tak?
też mnie trapi to SHRTFTB2S2 że ma 99.2% bez zmiany ile tu powinno być i co to onzacza do konca?
również prosze jak rozumieć "bank 1 i 2" oraz np. "02b21s i 02b2s2" so to jest "s1" i "s2" jak to rozumiec i gdzie to idzie?
test robiłem przy temperaturze od 60 do 73 stopni. tak jakos wyszło
hm...przed kodami takie parametry miały 02 również przed przeglądem takie był i wyszło ok. gdzies znalazłem że 02 powinny być od 0do1V jeżeli są ok ale spoko dzieki za poprawke.
sprawdze katy. sorki za idiotyczne pytanie ale musze zapytać...katalizatory są 2 tak? te rury pomiędzy skrzynią biegów tak?
wracając do temperatury testu to jak silnik bedzie nagrzany wtedy zrobic test i widziec jakie paramerty?ok sprawdze jutro
wiec 02 bank 1 powinny być pomiędzy 0.2 -0.8 V zmienne wartosci?
a 02 bank 2 ..co masz na mysli bogato w okolicy 0.6v? bez wachań np. 0.585v tak?
też mnie trapi to SHRTFTB2S2 że ma 99.2% bez zmiany ile tu powinno być i co to onzacza do konca?
również prosze jak rozumieć "bank 1 i 2" oraz np. "02b21s i 02b2s2" so to jest "s1" i "s2" jak to rozumiec i gdzie to idzie?
Mercedes c320 benzyna,2001,niebieski,szara skóra,automat
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Takmattuk85 pisze:.katalizatory są 2 tak? te rury pomiędzy skrzynią biegów tak?
Sondy O2 (( od OXYGEN pisz poprawnie ) inaczej Sonda lambda ) po dwie sztuki na katalizator
Pierwsza (bliżej silnika) jest tzw. Sonda regulacyjna (bank1) oscyluje płynnie od 0,2-0,8V
zuboża lub wzbogaca skład mieszanki (0,2V ubogo (dużo tlenu mało paliwa) 0,8 bogato (dużo paliwa))
Druga (bank2) ta za katalizatorem (diagnostyczna) niejako sprawdza sprawność ukł. wydechowego
w temp. pracy katalizatora (400-600 st.C) powinna generować stałe 0,6V.
Znaczenia tej komórki nie znam ale i nie wiem jak się do tego ustosunkować bo ta wcześniejsza (S2) jest N/A not availablemattuk85 pisze:SHRTFTB2S2 że ma 99.2% bez zmiany ile tu powinno być i co to onzacza do konca?
O2Bank2Side2mattuk85 pisze:O2B2S2
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 gru 2011, o 22:52
- VIN:
- Lokalizacja: polska
ok dzieki
jutro chce sprawdzic to, przelece skanerem parametry dokładnie jeszcze raz. chce jeszcze sprawdzic przepływke i swiece ale od kilku dni leje deszcz.mam nadzieje że jutro bedzie bezdeszczowa pogoda...
niestety nie mam kanału ale położe sie i powinienem siegnąć. jak nie to z podnosnika
jutro chce sprawdzic to, przelece skanerem parametry dokładnie jeszcze raz. chce jeszcze sprawdzic przepływke i swiece ale od kilku dni leje deszcz.mam nadzieje że jutro bedzie bezdeszczowa pogoda...
niestety nie mam kanału ale położe sie i powinienem siegnąć. jak nie to z podnosnika
Mercedes c320 benzyna,2001,niebieski,szara skóra,automat
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Od tego powinieneś zacząćmattuk85 pisze:chce jeszcze sprawdzic swiece
A następnie przełożyć cewki
http://www.autozone.com/autozone/repair ... 52801b2ed2
Sugerowałem się wypadaniem zapłonu po jednej stronie ale to może być tylko zbieg okoliczności.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 gru 2011, o 22:52
- VIN:
- Lokalizacja: polska
witam
kolejny dzien leje na wyspach i nic pod maską nie zrobiłem a garażu /kanału nie mam bo w tym kraju jak masz garaż albo kanał to ŁAŁ!swiece i tak musze zmienic na nowe
mimo wszystko sprawdziłem katy oba tak samo gorące i oba tak samo stygną.
poprosiłem kolege o sprawdzenie "live data" w jego aucie(mazda 4 cylindry ale moża cos porównać mimo że ma tylko bank1)
silnik odpalony silnik zgaszony
ja kolega ja kolega
1. co mnie przeraziło MAP(kPa) 34 podobnie 0.0! 106
wyciek powietrza?
2.lambda bank1s1(V) przed katem 0.1-0.8 0.055-0.8 0.460 podobnie
lambda bank1s2(V) za katem 0.1-0.8 0.015 stałe 0.460
lambda bank2s1(v) przed katem 0.065-0.8 brak 0.460 brak
lambda banks2() za katem 0.1-0.8 brak 0.460 brak
na s2-kach czesto bylo przy 0.510 do 0.565 ale wahania mial od 0.130 do 0.790
3. paliwo STFT1(gdzie to idzie?) do2.5 w okolocach zera 0.0 0.0
paliwo LTFT1(gdzie to idzie?) do -5 do -2 max -3.1 0.0
paliwo STFT2 do2.5 brak 0.0 brak
LTFT2 do -5 brak -3.1 brak
dziwne ze w moim idzie paliwo na zgaszonym?? czy to dla tego ze moj jest 6cyl?wydaje mi sie ze wszystkie parametry powinne byc w normie "od do" dla wszystkich aut
4.TP(%)(kąt otwarcia przepustnicy?)zmienne stałe zmienne stałe
w moim sa delikatne wahania nawet na zgaszonym
5. maf w obu zmienne od 0.036 do 0.012 0.0
nie wiem dla czego
sorki za rozpisy i tabele ale to chyba najlepszy sposób przekazania informacji
prosze o pomoc
kolejny dzien leje na wyspach i nic pod maską nie zrobiłem a garażu /kanału nie mam bo w tym kraju jak masz garaż albo kanał to ŁAŁ!swiece i tak musze zmienic na nowe
mimo wszystko sprawdziłem katy oba tak samo gorące i oba tak samo stygną.
poprosiłem kolege o sprawdzenie "live data" w jego aucie(mazda 4 cylindry ale moża cos porównać mimo że ma tylko bank1)
silnik odpalony silnik zgaszony
ja kolega ja kolega
1. co mnie przeraziło MAP(kPa) 34 podobnie 0.0! 106
wyciek powietrza?
2.lambda bank1s1(V) przed katem 0.1-0.8 0.055-0.8 0.460 podobnie
lambda bank1s2(V) za katem 0.1-0.8 0.015 stałe 0.460
lambda bank2s1(v) przed katem 0.065-0.8 brak 0.460 brak
lambda banks2() za katem 0.1-0.8 brak 0.460 brak
na s2-kach czesto bylo przy 0.510 do 0.565 ale wahania mial od 0.130 do 0.790
3. paliwo STFT1(gdzie to idzie?) do2.5 w okolocach zera 0.0 0.0
paliwo LTFT1(gdzie to idzie?) do -5 do -2 max -3.1 0.0
paliwo STFT2 do2.5 brak 0.0 brak
LTFT2 do -5 brak -3.1 brak
dziwne ze w moim idzie paliwo na zgaszonym?? czy to dla tego ze moj jest 6cyl?wydaje mi sie ze wszystkie parametry powinne byc w normie "od do" dla wszystkich aut
4.TP(%)(kąt otwarcia przepustnicy?)zmienne stałe zmienne stałe
w moim sa delikatne wahania nawet na zgaszonym
5. maf w obu zmienne od 0.036 do 0.012 0.0
nie wiem dla czego
sorki za rozpisy i tabele ale to chyba najlepszy sposób przekazania informacji
prosze o pomoc
Mercedes c320 benzyna,2001,niebieski,szara skóra,automat