Bardzo duży poziom oleju w silniku

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
dengol
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 27 paź 2011, o 21:16
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Bardzo duży poziom oleju w silniku

Post autor: dengol »

Witam serdecznie! Własnie nasz Mieciu(C220 CDI 150KM 2006) wrócił od mechanika, pojechaliśmy z problemami: falujące obroty na jałowym, świecąca sie kontrolka na kompie od ESP, ściąganie na prawo. Mam do was pytanko, bo poszła turbina, została już wymieniona, ogólnie koszta wszystkiego z robocizna(ciężka robota przy silniku) zamknęły się w 4000zł. Mechanik powiedział nam, że wszystko porozbierali i cały silnik był w oleju pozalewane wszystko(wiem, bo kiedyś zdejmując na kanale osłony silnika chciałem sprawdzić właśnie skąd się wzięło tyle oleju wszędzie na silniku), powiedział, ze najpierw wymiana turbiny i ok, ale nie dawało im spokoju i zaczęli wymianę oleju, spuścili 12L !!! oleju, powiedzcie mi jak to jest możliwe? Oni sami powiedzieli, że pierwszy raz w życiu się spotkali z taki czymś, żeby w silniku, gdzie do miski wchodzi 6,5l oleju, było 12l. Podobno olej był wszędzie i dostawał się do kolektora ssącego, czy jest to możliwe, że również od tego poszła turbina? Samochód mamy jakieś ponad pół roku i wszystko wyglądało z zewnątrz na super(naprawdę, nawet na początku mechanik powiedział, że samochód jest w naprawdę rzadko spotykanym w Polsce stanie). Wszystko wyszło, gdy zabrali się za silnik i wszystko wskazuje na to, że Pan, od którego odkupiliśmy samochód miał "wyśmienitego" mechanika. Bo sam zauważyłem, że nie bardzo znał się na samochodach(oddawał do naprawy i jeździł). Chciałbym dowiedzieć się, jakie Wy macie opinie na temat tak dużej ilości w silniku i może coś o tej turbinie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich zapaleńców naszych gwiazd :)
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Może przy wymianie oleju mechanik zapomniał spuścić stary olej i nalał nowy? :rotfl:
Tak by mogło być - 2X6 litrów = 12 :ostr:
Odnośnie ESP - piszesz że ściąga. Kierownica jest prosto?
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

dengol pisze:Witam serdecznie!

dengol - jesteś na Forum od 9 miesięcy i nie wiesz, że witamy się tutaj:

viewforum.php?f=8


Ja nie rozumiem tego.... Może się czepiam, może jestem dziwny, może pochodzę nie z tej planety :) ale nie rozumiem dlaczego nie można napisać tych kilku literek w odpowiednim dziale. To tylko kilka chwil dla Forum.... Natomiast jak samochód zepsuje się, czy jest jakiś inny problem, to zadziwiająco wszyscy wiedza jak funkcjonuje Forum.

Żenada :dobani:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

Gdyniak ty kazdemu piszesz o tym witaniu sie, nie denerwuj sie tym tak, sa gorsze rzeczy...
Ja osobiscie na to nie patrze czy ktos sie przywitał tu czy tam,jesli miło i ładnie o cos pyta...
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

benzik pisze:Gdyniak ty kazdemu piszesz o tym witaniu sie, nie denerwuj sie tym tak, sa gorsze rzeczy...

Ja zdaje sobie sprawę, że zaczyna być to już męczące - dla mnie i zapewne dla tych którzy to czytają, ale ciągle nie mogę się pogodzić z dla mnie niezrozumiałą ignorancją podstawowych zasad.

benzik pisze: Ja osobiscie na to nie patrze czy ktos sie przywitał tu czy tam,jesli miło i ładnie o cos pyta...
Ja jednak widzę różnicę, ale może jestem dziwny - nie twierdzę, że nie.



Zresztą.... Może po prostu niech inni się martwią.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
dengol
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 27 paź 2011, o 21:16
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dengol »

Zrobione, jak nakazano przez VIP-a :D, z góry przepraszam za brak kulturki.
No, a nawet jak nalano 2 raz i nie wiadomo mi ile juz przejechano tak z tymi 12l, niby w oleju nie bylo nic paliwa, jakis tam przyrzad maja do tego i sprawdzili. A jak mysliscie, cos powazniejszego z silnikiem? Czegoś teraz pilnować szczególniej? Na coś zwracać uwagę? A z tym ściaganiem to jest lepiej po wymianie wahacza, ale nadal leciutko po przejechaniu jakiś 100m sciagan na prawo, no wlasnie kierownica od poczatku kiedy go mam jest lekko przekrecona w prawa strone, a teraz jak robili geometrie to mowil mi mechanik, ze musieli kierownice sciagac(rozbierac) do tego, tak sie zastanawialem, moze na wieloklinie jest źle osadzona(ale przeciez jest czujnik pod kiera?) cos sie doczytalem u was, ze jest mozliwosc regulacji o jeden zabek na wieloklinie
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Gerri pisze: Tak by mogło być - 2X6 litrów = 12 :ostr:

Wydaje mi się, że wtedy by korbowody uderzały o lustro oleju - raczej nie dało by się jechać :mysli:

[ Dodano: 2012-05-06, 23:43 ]
dengol pisze: cos sie doczytalem u was, ze jest mozliwosc regulacji o jeden zabek na wieloklinie

Położenia kierownicy względem kolumny się nie zmienia :nunu:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Nie chce mi się wierzyć że
dengol pisze:żeby w silniku, gdzie do miski wchodzi 6,5l oleju, było 12l
Tak jak napisał kolega Gdyniak:
Gdyniak pisze:raczej nie dało by się jechać
Poza tym komputer mierzy poziom oleju i na pewno kazałby go zredukować.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

dengol pisze:niby w oleju nie bylo nic paliwa
Raczej jest mało możliwe, żeby paliwo podwoiło ilość "płynu" w karterze. Podejrzewam że już przy kilkunastu procentach zawartości paliwa w oleju właściwości smarne tego ostatniego gwałtownie spadną prowadząc do bardzo szybkiego zużycia elementów ciernych silnika.
Gdyniak pisze:Wydaje mi się, że wtedy by korbowody uderzały o lustro oleju
Coś tu jest podejrzane z tym spuszczaniem oleju - bo w zasadzie nawet niewielki naddatek ponad maximum powoduje że zmniejsza się objętość powietrza w skrzyni korbowej co bezpośrednio przekłada się na wzrost pulsacji wywołanej ruchem tłoków i powoduje wypychanie uszczelnień silnika. Tak więc nie bez powodu na korku wlewu oleju jest ostrzeżenie (nawet w dwóch językach!) że przekroczenie stanu "max" prowadzi do zniszczenia silnika. Może Twój mechanik błędnie ocenił ilość spuszczonego oleju?
A tak na marginesie - to co w tym czasie robił czujnik poziomu oleju? Czyżby nie wskazał błędnego stanu na liczniku? A może cały czas pokazywał "dolej" i właściciel tak sobie dolewał co chwilę?
Sądzę, że w tym konkretnie przypadku dokładną odpowiedź dałaby analiza wpisów w systemie ASSYST, gdyż wszystkie wymiany oleju oraz dolewki są tam automatycznie odnotowane. To jeszcze jest uzależnione jaki w misce jest czujnik i wymaga podpięcia pod oryginalną Star Diagnozę - bo podejrzewam że nieoryginalne "wynalazki" diagnostyczne tej możliwości nie mają.
dengol pisze:cos sie doczytalem u was, ze jest mozliwosc regulacji o jeden zabek na wieloklinie
Jest prawdą, że bezpośrednio pod kierownicą jest czujnik i jego konstrukcja była tak pomyślana, żeby uniemożliwić przestawienie kierownicy. W praktyce jednak jest to możliwe w zakresie jednego-dwóch "ząbków". Jest to jednak działanie całkowicie nieprofesjonalne i tak robić nie wolno! Najsampierw powinna być ustawiona przekładnia kierownicza dokładnie w położeniu środkowym (do jazdy na wprost), temu położeniu przekładni powinno odpowiadać dokładnie poziome ustawienie ramion kierownicy i dopiero wtedy unieruchamiamy odpowiednim przyrządem koło kierownicy i dokonujemy korekcji zmianą długości drążków. Tylko taka kolejność czynności spowoduje, że kąt skrętu podany do ESP z czujnika pod kierownicą będzie zgodny z tym, co dochodzi z czujnika żyroskopowego. Jeżeli w czasie jazdy na wprost kierownica jest krzywo, to kontrolka ESP niewątpliwie się zaświeci.
dengol
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 27 paź 2011, o 21:16
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dengol »

Z tym ESP to już sam nie wiem co robić, bo mi to właśnie wygląda na to, że wszystko bierze sie od tej krzywo polozonej kierownicy, bylem niedawno sam na komputerowej geometrii kół, cos tam pokrecili i niby wg urzadzen powinno byc ok, kiera byla jakis czas prosta, a potem wrocilo to poprzedniego stanu, teraz mechanik(inny) wymienil wahacz, bo moglo byc niby od tego i tez byli na geometrii mam nawet kartke wydruk z tej geometrii, no, ale mi to nie pasuje nadal, samochod nadal skreca i z ta kiera jest cos nie tak. Zauwazylem jedna rzecz, ze system(nie wiem czy wspomaganie czy cos) zawsze ustawia jakby kierownice do pozycji wyjsciowej i podczas zalaczenia samochodu, gdy stal ze skreconymi kolami, zapalam i jakby sam troszke wykonuje ruch kierownica wtedy sie zapala to ESP(czyli wlasnie wyglada, ze cos z ta kierownica, czujnikiem) zwiazane. A jesli chodzi o olej to sprawa wyglada tak, ze na kompie w aucie pokazywal stan oleju - OK. Podlaczyli go pod swojego kompa(wlasnie nie wiem czy maja ST, ale raczej tak, bo specjalizuja sie w mercach) i pokazalo, ze nie ma wg oleju, pare razy probowali i to samo, w koncu musieli spuscic olej, bo nie wiedzieli, czy jest czy nie. No i wtedy niby jak zlewali zeszło 12l.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”