Jak działa AGR/EGR
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
- VIN: wdc203208
- Lokalizacja: Pruszków
Jak działa AGR/EGR
Chodzi raczej o to kiedy(w jakim momencie )jest zamknięty ? i nie przepuszcza spalin.Czy przy szybkim starcie jest otwarty ,czy zamknięty?.Czy wymiana może pomóc w ograniczeniu dymienia?.Pozostał tylko ten zawór ,jeżeli chodzi o dymienie!.Wszystko inne już sprawdzone lub wymienione!.Pomocy!!!
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przy każdej akceleracji powinien być szczelnie zamkniętyImperator pisze:Chodzi raczej o to kiedy(w jakim momencie )jest zamknięty ? i nie przepuszcza spalin
Otwiera się po kilku sekundach na begu jałowym
wyciąg, wyczyść, zamontuj i nie podpinaaaaaa.................. polift ..........sterowany elektronicznie ...........no to kipa przejdzie w tryb awaryjny trzeba by było zaślepićImperator pisze:Pozostał tylko ten zawór ,jeżeli chodzi o dymienie!
[ Dodano: 2012-05-10, 10:22 ]
A może niech jakiś Twój znajomy nagra filmik jak energicznie ruszasz z zatrzymanego.
Bo nikt nie wie ile tego dymu generujesz.
..
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
- VIN: wdc203208
- Lokalizacja: Pruszków
b]loneraider[/b], Wiem że zostawiam dużą chmurę(potwierdzone nawet przez mechanika) ,ale tylko przy ruszaniu ostrym(automat)z jedynki!przy łagodniejszym ruszaniu nie widać dymka!.Nawet na biegu jałowym po gwałtownym wciśnięciu gazu też puszcza dużą chmurę ale zawsze jest to chmurka ,nie ciągły dym!,to taki "bąk".Zawór mam starego typu pierburg,już w nerwach zamówiłem nowy na "aledrogo" za 300zł.Czyszczenie już przerabiałem,co prawda sam robiłem ,ale nie zauważyłem poprawy!.Zawór był mocno okopcony,duża warstwa suchej sadzy!.W 220 cdi ,inny zawór,był dość czysty ale lekko wilgotny(zaolejony)niestety ten sam problem też kopci przy starcie,ale 220 jest "dziewicza"nic nie ruszane przez mechaników tylko filtry i olej ,niestety przy przebiegu 100 tys bierze olej nie starcza od wymiany do wymiany,u mnie w 270 mimo większego przebiegu (i niepewnego w 100%)nie bierze oleju.Na razie robię "swój"270,później zajmę się 220którym jeździł tata.Rozpisałem się ale inaczej nie da rady .A przy tym kopceniu spalanie jest zadziwiająco niskie nawet według komputera ,przed regeneracją wtrysków wskazywał większe zużycie!,niestety kopcił przed i po regeneracji!
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic
-
- Użytkownik
- Posty: 76
- Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
- VIN:
- Lokalizacja: kraków
Tak pòł zartem pòł serio to jak mercedes to tylko nowy mama ma juz 4ty egz. Zawsze z salonu 100tys i hasta la vista nigdy zadnego problemu, mnie cos podkusilo kupilem 270cdi z gwarantowanym 170tys mam udokumentowane oraz sprawdzone w MB i po prostu... Brak slòw pozdrawiam
Peeter
W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
A ja mam dwójeczkę z przodu (jedyneczka mogła zostać na granicy ) i nic złego się nie dzieje.Peeter pisze:kupilem 270cdi z gwarantowanym 170tys mam udokumentowane oraz sprawdzone w MB i po prostu... Brak slòw
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
zamontuj DPF to rurka będzie biała
a tak na serio jeśli zasilanie ogarnięte to może warto zaryzykować i pojechać do ogarniętego chip tunera czy nie mógł by spróbować własnych sił wg mnie mógłby usunąć dymienie, Mapy ECU dają dużo możliwości cały dzień strojenia i auto powinno przestać dymić jeśli jest naprawdę sprawne
a tak na serio jeśli zasilanie ogarnięte to może warto zaryzykować i pojechać do ogarniętego chip tunera czy nie mógł by spróbować własnych sił wg mnie mógłby usunąć dymienie, Mapy ECU dają dużo możliwości cały dzień strojenia i auto powinno przestać dymić jeśli jest naprawdę sprawne
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Ale naprawianie auto poprzez tuning to jest najgłupsza rzecz jaką można zrobićzezek1990 pisze:zamontuj DPF to rurka będzie biała
a tak na serio jeśli zasilanie ogarnięte to może warto zaryzykować i pojechać do ogarniętego chip tunera czy nie mógł by spróbować własnych sił wg mnie mógłby usunąć dymienie, Mapy ECU dają dużo możliwości cały dzień strojenia i auto powinno przestać dymić jeśli jest naprawdę sprawne
Imperator spróbuj zdybać gdzieś zawór od EGRu od kogoś na chwilę...
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
-
- Użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
- VIN: wdc203208
- Lokalizacja: Pruszków
w0wacik, już mam nowy EGR ,po założeniu napiszę czy jest poprawa.Tak swoją drogą to żeby nie ten "Bak" to naprawdę nie chciał bym w moim autku nic zmienić .Autko mało pali !!!?(dlaczego kopci,bo kopcenie to niespalona ropa, chyba?),dobrze przyspiesza ,a nawet za szybko się nim jeździ ,no tylko trochę się wstydzę że puszczam "bąka " przy starcie .To wygląda jak bym nie dbał o samochód !!!Wczoraj wróciłem z mazur W-wa Pisz W-wa spalanie 6,5 w niecałe 3 godz!!!,uwaga komputer nie przekłamuje tak bardzo jak to niektórzy piszą (przynajmniej u mnie!!)bo potwierdzone na stacji przy dystrybutorze,zaznaczę że wczoraj trochę wiało od przodu i z boku ,oraz miejscami padało!!!. .Tylko ten dymek ...czy może tkwi jeszcze jakiś potencjał w oszczędnosci ?!
PS
Zaznaczam że nie ubywa żadnych innych płynów ,w tym oleju na razie jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewki (co prawda sprawdzam stan na komputerze ,ale ten pisze stan OK!)
PS
Zaznaczam że nie ubywa żadnych innych płynów ,w tym oleju na razie jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewki (co prawda sprawdzam stan na komputerze ,ale ten pisze stan OK!)
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, o 10:25 przez Imperator, łącznie zmieniany 1 raz.
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Imperator pisze: naprawdę nie chciał bym w moim autku nic zmienić
Imperator pisze:.Autko mało pali
Imperator pisze:,dobrze przyspiesza
Imperator pisze:szybko się nim jeździ
Wydaje mi się, że niepotrzebnie zawracasz sobie głowę pierdołami. Ponadto wstyd przechodzi z wiekiemImperator pisze:tylko trochę się wstydzę że puszczam "bąka "
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Fajnie, że jesteś zadowolony ze swojegoImperator pisze:w0wacik, już mam nowy EGR ,po założeniu napiszę czy jest poprawa.Tak swoją drogą to żeby nie ten "Bak" to naprawdę nie chciał bym w moim autku nic zmienić .Autko mało pali !!!?(dlaczego kopci,bo kopcenie to niespalona ropa, chyba?),dobrze przyspiesza ,a nawet za szybko się nim jeździ ,no tylko trochę się wstydzę że puszczam "bąka " przy starcie .To wygląda jak bym nie dbał o samochód !!!Wczoraj wróciłem z mazur W-wa Pisz W-wa spalanie 6,5 w niecałe 3 godz!!!,uwaga komputer nie przekłamuje tak bardzo jak to niektórzy piszą (przynajmniej u mnie!!)bo potwierdzone na stacji przy dystrybutorze,zaznaczę że wczoraj trochę wiało od przodu i z boku ,oraz miejscami padało!!!. .Tylko ten dymek ...czy może tkwi jeszcze jakiś potencjał w oszczędnosci ?!
PS
Zaznaczam że nie ubywa żadnych innych płynów ,w tym oleju na razie jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewki (co prawda sprawdzam stan na komputerze ,ale ten pisze stan OK!)
Znowu nie wyraziłem się jasno .
Chodzi mi o zaworek podciśnieniowy sterujący EGRem, a nie samą część wychodzącą z głowicy i łączącą się z kolektorem dolotowym. Czarny, ew. szary dym to oznaka niespalonej ropy. W szoku jestem, że to Ci tak mało pali.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym - czy aby na pewno masz seryjny program sterujący pracą silnika
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
Dokładnie o tym pomyślałem dlatego podsunąłem nieco dziwny pomysł ze strojeniem.w0wacik pisze:Imperator pisze:w0wacik,
Chodzi mi o zaworek podciśnieniowy sterujący EGRem, a nie samą część wychodzącą z głowicy i łączącą się z kolektorem dolotowym. Czarny, ew. szary dym to oznaka niespalonej ropy. W szoku jestem, że to Ci tak mało pali.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym - czy aby na pewno masz seryjny program sterujący pracą silnika
Albo chociaż przejrzeniu jak wyglądają aktualne mapy.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Podsuwanie pomysłów o strojeniu celem naprawy auta to głupia rzecz... Kiedyś w ten sposób "naprawialiśmy" z bratem Audi A4 2.5TDI quattro w tiptroniku. Z 17.3s do 80km/h udało nam się zejść do 11.6 do 100km/h . Ale robienie w ten sposób swojego samochodu to najgłupszy pomysł świata... Co innego jak się jest handlarzem, albo się chce na szybko pozbyć bardzo zepsutego auta (jak to A4).zezek1990 pisze:w0wacik pisze:Dokładnie o tym pomyślałem dlatego podsunąłem nieco dziwny pomysł ze strojeniem.Imperator pisze:w0wacik,
Chodzi mi o zaworek podciśnieniowy sterujący EGRem, a nie samą część wychodzącą z głowicy i łączącą się z kolektorem dolotowym. Czarny, ew. szary dym to oznaka niespalonej ropy. W szoku jestem, że to Ci tak mało pali.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym - czy aby na pewno masz seryjny program sterujący pracą silnika
Albo chociaż przejrzeniu jak wyglądają aktualne mapy.
Nie ma co oglądać map, tylko trzeba zgrać to co jest i zapisać oryginał...
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
-
- Użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
- VIN: wdc203208
- Lokalizacja: Pruszków
Kochani ,jeżeli "wirus" można zbadać na SD to już to zrobiono i nie ma infekcji .Mam założony filtr K&N,ale dymienie już było przed wymianą!!!,Samochód jest naprawdę OK! tylko dymek....
Gdyniak, no właśnie już wiek taki że trza się wstydzić.Kupiłem merca ,a mam ikarusa,no oczywiście tylko porównując spaliny .Naprawdę ten dym to moja obsesja ,ciągle spoglądam przy ruszaniu w tył ,czy aby ktoś coś widzi i mnie nie rozjedzie jak zahamuję nagle
[ Dodano: 2012-05-13, 18:24 ]
w0wacik, jak zobaczysz w Wa-wie srebrnego kombiaka co kopci przy starcie i nie możesz dać mu rady z pod świateł, to właśnie jedzie imperator
Gdyniak, no właśnie już wiek taki że trza się wstydzić.Kupiłem merca ,a mam ikarusa,no oczywiście tylko porównując spaliny .Naprawdę ten dym to moja obsesja ,ciągle spoglądam przy ruszaniu w tył ,czy aby ktoś coś widzi i mnie nie rozjedzie jak zahamuję nagle
[ Dodano: 2012-05-13, 18:24 ]
w0wacik, jak zobaczysz w Wa-wie srebrnego kombiaka co kopci przy starcie i nie możesz dać mu rady z pod świateł, to właśnie jedzie imperator
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto