Jak działa AGR/EGR

Moderator: Dziki Mar

Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Jak działa AGR/EGR

Post autor: Imperator »

Chodzi raczej o to kiedy(w jakim momencie )jest zamknięty ? i nie przepuszcza spalin.Czy przy szybkim starcie jest otwarty ,czy zamknięty?.Czy wymiana może pomóc w ograniczeniu dymienia?.Pozostał tylko ten zawór ,jeżeli chodzi o dymienie!.Wszystko inne już sprawdzone lub wymienione!.Pomocy!!!
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Imperator pisze:Chodzi raczej o to kiedy(w jakim momencie )jest zamknięty ? i nie przepuszcza spalin
Przy każdej akceleracji powinien być szczelnie zamknięty

Otwiera się po kilku sekundach na begu jałowym
Imperator pisze:Pozostał tylko ten zawór ,jeżeli chodzi o dymienie!
wyciąg, wyczyść, zamontuj i nie podpinaaaaaa.................. polift :mysli: ..........sterowany elektronicznie :?: ...........no to kipa przejdzie w tryb awaryjny :dobani: trzeba by było zaślepić :bezradny:

[ Dodano: 2012-05-10, 10:22 ]
A może niech jakiś Twój znajomy nagra filmik jak energicznie ruszasz z zatrzymanego.

Bo nikt nie wie ile tego dymu generujesz.

..
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

b]loneraider[/b], Wiem że zostawiam dużą chmurę(potwierdzone nawet przez mechanika) ,ale tylko przy ruszaniu ostrym(automat)z jedynki!przy łagodniejszym ruszaniu nie widać dymka!.Nawet na biegu jałowym po gwałtownym wciśnięciu gazu też puszcza dużą chmurę ale zawsze jest to chmurka ,nie ciągły dym!,to taki "bąk".Zawór mam starego typu pierburg,już w nerwach zamówiłem nowy na "aledrogo" za 300zł.Czyszczenie już przerabiałem,co prawda sam robiłem ,ale nie zauważyłem poprawy!.Zawór był mocno okopcony,duża warstwa suchej sadzy!.W 220 cdi ,inny zawór,był dość czysty ale lekko wilgotny(zaolejony)niestety ten sam problem też kopci przy starcie,ale 220 jest "dziewicza"nic nie ruszane przez mechaników tylko filtry i olej ,niestety przy przebiegu 100 tys bierze olej nie starcza od wymiany do wymiany,u mnie w 270 mimo większego przebiegu (i niepewnego w 100%)nie bierze oleju.Na razie robię "swój"270,później zajmę się 220którym jeździł tata.Rozpisałem się ale inaczej nie da rady :bezradny: .A przy tym kopceniu spalanie jest zadziwiająco niskie nawet według komputera ,przed regeneracją wtrysków wskazywał większe zużycie!,niestety kopcił przed i po regeneracji! :zly:
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

Tak pòł zartem pòł serio to jak mercedes to tylko nowy :) mama ma juz 4ty egz. Zawsze z salonu 100tys i hasta la vista nigdy zadnego problemu, mnie cos podkusilo kupilem 270cdi z gwarantowanym 170tys mam udokumentowane oraz sprawdzone w MB i po prostu... Brak slòw pozdrawiam
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Peeter pisze:kupilem 270cdi z gwarantowanym 170tys mam udokumentowane oraz sprawdzone w MB i po prostu... Brak slòw
A ja mam dwójeczkę z przodu (jedyneczka mogła zostać na granicy :wysmiewacz: ) i nic złego się nie dzieje.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

zamontuj DPF to rurka będzie biała :rotfl:
a tak na serio jeśli zasilanie ogarnięte to może warto zaryzykować i pojechać do ogarniętego chip tunera czy nie mógł by spróbować własnych sił wg mnie mógłby usunąć dymienie, Mapy ECU dają dużo możliwości cały dzień strojenia i auto powinno przestać dymić jeśli jest naprawdę sprawne :usmiech:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

zezek1990 pisze:zamontuj DPF to rurka będzie biała :rotfl:
a tak na serio jeśli zasilanie ogarnięte to może warto zaryzykować i pojechać do ogarniętego chip tunera czy nie mógł by spróbować własnych sił wg mnie mógłby usunąć dymienie, Mapy ECU dają dużo możliwości cały dzień strojenia i auto powinno przestać dymić jeśli jest naprawdę sprawne :usmiech:
Ale naprawianie auto poprzez tuning to jest najgłupsza rzecz jaką można zrobić :!:

Imperator spróbuj zdybać gdzieś zawór od EGRu od kogoś na chwilę...
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

w0wacik, już mam nowy EGR ,po założeniu napiszę czy jest poprawa.Tak swoją drogą to żeby nie ten "Bak" to naprawdę nie chciał bym w moim autku nic zmienić .Autko mało pali !!!?(dlaczego kopci,bo kopcenie to niespalona ropa, chyba?),dobrze przyspiesza ,a nawet za szybko się nim jeździ :glupek: ,no tylko trochę się wstydzę że puszczam "bąka " przy starcie .To wygląda jak bym nie dbał o samochód :zly: !!!Wczoraj wróciłem z mazur W-wa Pisz W-wa spalanie 6,5 w niecałe 3 godz!!!,uwaga komputer nie przekłamuje tak bardzo jak to niektórzy piszą (przynajmniej u mnie!!)bo potwierdzone na stacji przy dystrybutorze,zaznaczę że wczoraj trochę wiało od przodu i z boku ,oraz miejscami padało!!!. :ok: .Tylko ten dymek ...czy może tkwi jeszcze jakiś potencjał w oszczędnosci ?! :mysli:
PS
Zaznaczam że nie ubywa żadnych innych płynów ,w tym oleju na razie jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewki (co prawda sprawdzam stan na komputerze ,ale ten pisze stan OK!)
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, o 10:25 przez Imperator, łącznie zmieniany 1 raz.
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Imperator pisze: naprawdę nie chciał bym w moim autku nic zmienić
Imperator pisze:.Autko mało pali
Imperator pisze:,dobrze przyspiesza
Imperator pisze:szybko się nim jeździ

Imperator pisze:tylko trochę się wstydzę że puszczam "bąka "
Wydaje mi się, że niepotrzebnie zawracasz sobie głowę pierdołami. Ponadto wstyd przechodzi z wiekiem :dokuczacz:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Imperator pisze:w0wacik, już mam nowy EGR ,po założeniu napiszę czy jest poprawa.Tak swoją drogą to żeby nie ten "Bak" to naprawdę nie chciał bym w moim autku nic zmienić .Autko mało pali !!!?(dlaczego kopci,bo kopcenie to niespalona ropa, chyba?),dobrze przyspiesza ,a nawet za szybko się nim jeździ :glupek: ,no tylko trochę się wstydzę że puszczam "bąka " przy starcie .To wygląda jak bym nie dbał o samochód :zly: !!!Wczoraj wróciłem z mazur W-wa Pisz W-wa spalanie 6,5 w niecałe 3 godz!!!,uwaga komputer nie przekłamuje tak bardzo jak to niektórzy piszą (przynajmniej u mnie!!)bo potwierdzone na stacji przy dystrybutorze,zaznaczę że wczoraj trochę wiało od przodu i z boku ,oraz miejscami padało!!!. :ok: .Tylko ten dymek ...czy może tkwi jeszcze jakiś potencjał w oszczędnosci ?! :mysli:
PS
Zaznaczam że nie ubywa żadnych innych płynów ,w tym oleju na razie jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewki (co prawda sprawdzam stan na komputerze ,ale ten pisze stan OK!)
Fajnie, że jesteś zadowolony ze swojego :mb:

Znowu nie wyraziłem się jasno :rotfl: :wysmiewacz:.
Chodzi mi o zaworek podciśnieniowy sterujący EGRem, a nie samą część wychodzącą z głowicy i łączącą się z kolektorem dolotowym. Czarny, ew. szary dym to oznaka niespalonej ropy. W szoku jestem, że to Ci tak mało pali.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym - czy aby na pewno masz seryjny program sterujący pracą silnika :?:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

w0wacik pisze:
Imperator pisze:w0wacik,
Chodzi mi o zaworek podciśnieniowy sterujący EGRem, a nie samą część wychodzącą z głowicy i łączącą się z kolektorem dolotowym. Czarny, ew. szary dym to oznaka niespalonej ropy. W szoku jestem, że to Ci tak mało pali.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym - czy aby na pewno masz seryjny program sterujący pracą silnika :?:
Dokładnie o tym pomyślałem dlatego podsunąłem nieco dziwny pomysł ze strojeniem.
Albo chociaż przejrzeniu jak wyglądają aktualne mapy. :ok:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

zezek1990 pisze:
w0wacik pisze:
Imperator pisze:w0wacik,
Chodzi mi o zaworek podciśnieniowy sterujący EGRem, a nie samą część wychodzącą z głowicy i łączącą się z kolektorem dolotowym. Czarny, ew. szary dym to oznaka niespalonej ropy. W szoku jestem, że to Ci tak mało pali.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym - czy aby na pewno masz seryjny program sterujący pracą silnika :?:
Dokładnie o tym pomyślałem dlatego podsunąłem nieco dziwny pomysł ze strojeniem.
Albo chociaż przejrzeniu jak wyglądają aktualne mapy. :ok:
Podsuwanie pomysłów o strojeniu celem naprawy auta to głupia rzecz... Kiedyś w ten sposób "naprawialiśmy" z bratem Audi A4 2.5TDI quattro w tiptroniku. Z 17.3s do 80km/h udało nam się zejść do 11.6 do 100km/h :rotfl:. Ale robienie w ten sposób swojego samochodu to najgłupszy pomysł świata... Co innego jak się jest handlarzem, albo się chce na szybko pozbyć bardzo zepsutego auta (jak to A4).

Nie ma co oglądać map, tylko trzeba zgrać to co jest i zapisać oryginał...
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

Kochani ,jeżeli "wirus" można zbadać na SD to już to zrobiono i nie ma infekcji :ok: .Mam założony filtr K&N,ale dymienie już było przed wymianą!!!,Samochód jest naprawdę OK! tylko dymek....
Gdyniak, no właśnie już wiek taki że trza się wstydzić.Kupiłem merca ,a mam ikarusa,no oczywiście tylko porównując spaliny :haha: .Naprawdę ten dym to moja obsesja ,ciągle spoglądam przy ruszaniu w tył ,czy aby ktoś coś widzi i mnie nie rozjedzie jak zahamuję nagle :haha:

[ Dodano: 2012-05-13, 18:24 ]
w0wacik, jak zobaczysz w Wa-wie srebrnego kombiaka co kopci przy starcie i nie możesz dać mu rady z pod świateł, to właśnie jedzie imperator :zacieszacz: :zacieszacz: :zacieszacz:
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Imperator pisze:Mam założony filtr K&N
To akurat jest błąd.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

Gdyniak, dlaczego?!od dwóch lat mam założony w MINI i jest OK!
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”