EPC i niespodzianki

Moderator: Dziki Mar

NiebieskiMerc
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2012, o 14:38
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto też

EPC i niespodzianki

Post autor: NiebieskiMerc »

Witam,
Auto z 2001r, CDI automat. Auto po przeglądzie A dwa tygodnie wcześniej. Kilka tygodni temu poczułam zapach paliwa w kabinie- pod maską widać było miejsce wycieku, auto też jakieś jakby spowolniałe i lampka świecy żarowej zapalająca się ponownie po uruchomieniu silnika. W serwisie wymiana pompy paliwa i świec żarowych. Po jeździe ok 40 min komunikat EPC, kręcił ale nie zapalił czyli laweta. W serwisie powiedzieli że pewnie za mało paliwa w baku. Raczej mało prawdopodobne ale dolali pohuśtali samochodem i silnik odpalił za 1 razem. Dobrze, że zostawili go u siebie bo po ok. 45 min zgasł. Tym razem nie było stwierdzenia, że paliwa za mało. Większość z rzeczy, o których przeczytałam na forum- czyli filtry, przewody, orings została sprawdzona. Sprawdzili również, że spalane jest paliwo z jednej części zbiornika i nie ma uzupełnienia z drugiej. Teraz dostałam info, że zepsuła się część w baku- jakiś przesyłacz? przekazywacz? paliwa. Dowiedziałam się jeszcze, że te części są dwie i kupuje się je tylko w kompletach bo nie ma zamienników?!
Ponieważ się nie znam na zawiłościach silników samochodowych- proszę poradźcie.
Jeśli użyłam niefachowego słownictwa to przepraszam.
Dziękuję i pozdrawiam
NiebieskiMerc
C220 CDI w203 z 2001r. Avangarde automat
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Tak, w baku są dwa elementy. Jeden przepompowuje paliwa z jednej komory do drugiej, a z drugiego paliwo idzie dopiero do silnika. Wymienia się je obydwa na raz, bo była zmiana konstrukcyjna, a jako że masz auto z 2001 roku, to pewnie masz stary typ tych wsadów do baku.

Z drugiej strony zastanawiam się co to ma do kontrolki EPC i gaśnięcia silnika :?: U mnie też mam uszkodzony element przepompowujący między komorami i auto poprostu gaśnie. O kontrolce EPC było dużo. Jedni piszą, że pomogło uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, inni wymieniali sterownik silnika, a u mnie pomogła regeneracja wtryskiwaczy. Jaki masz przebieg :?:

Którą pompę paliwa Ci wymieniali w serwisie? Robiłaś to w autoryzowanej stacji obsługi :mb:? Jeśli tak, to podaj numery części z faktur.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
NiebieskiMerc
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2012, o 14:38
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto też

Post autor: NiebieskiMerc »

w0wacik pisze:Tak, w baku są dwa elementy. Jeden przepompowuje paliwa z jednej komory do drugiej, a z drugiego paliwo idzie dopiero do silnika. Wymienia się je obydwa na raz, bo była zmiana konstrukcyjna, a jako że masz auto z 2001 roku, to pewnie masz stary typ tych wsadów do baku.

Z drugiej strony zastanawiam się co to ma do kontrolki EPC i gaśnięcia silnika :?: U mnie też mam uszkodzony element przepompowujący między komorami i auto poprostu gaśnie. O kontrolce EPC było dużo. Jedni piszą, że pomogło uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, inni wymieniali sterownik silnika, a u mnie pomogła regeneracja wtryskiwaczy. Jaki masz przebieg :?:

Którą pompę paliwa Ci wymieniali w serwisie? Robiłaś to w autoryzowanej stacji obsługi :mb:? Jeśli tak, to podaj numery części z faktur.
Dzięki za odpowiedź.
Przebieg mam 200 tys. Wymiana pompy nie była w autoryzowanej stacji, wymienili pompę na nową pompę Bosch i to jest ta z przodu silnika- jak z niej ciekło to było to widać mimo założonej osłony silnika.
Jak rozmawiałam z mechanikiem, to powiedział mi, że jak auto zgasło po raz kolejny to sprawdzili co się dzieje w baku- czyli że zassanie paliwa jest tylko z jednej części.
Czy można jakoś sprawdzić stan wtryskiwaczy?
Pozdrawiam
NiebieskiMerc
C220 CDI w203 z 2001r. Avangarde automat
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

NiebieskiMerc pisze:Dzięki za odpowiedź.
Przebieg mam 200 tys. Wymiana pompy nie była w autoryzowanej stacji, wymienili pompę na nową pompę Bosch i to jest ta z przodu silnika- jak z niej ciekło to było to widać mimo założonej osłony silnika.
Jak rozmawiałam z mechanikiem, to powiedział mi, że jak auto zgasło po raz kolejny to sprawdzili co się dzieje w baku- czyli że zassanie paliwa jest tylko z jednej części.
Czy można jakoś sprawdzić stan wtryskiwaczy?
Pozdrawiam
Z przodu silnika są dwie pompy, podająca, czyli zasysająca z baku i wysokiego ciśnienia, z której przez common-raila paliwo trafia do wtryskiwaczy. Ale na 99% wymienili Ci pompę wysokiego ciśnienia - to taka duża czarna z przodu silnika. Czyli w teorii jedna przyczyna kontrolki EPC usunięta. Ciekawe tylko, czy pompa była nowa, czy regenerowana.

Wtryskiwacze można sprawdzić przez diagnozę komputerową, albo przez przelewy dwoma sposobami - menzurkami lub poprostu obserwować strumień lecący z przelewów. Ale wtedy silnik jest do mycia. Można je też wyjąć i zawieźć do wyspecjalizowanego serwisu, ale po pierwsze to dłużej trwa, po drugie trzeba kupić podkładki pod wtryskiwacze (są tanie nawet w ASO :mb:), a po trzecie widziałem kilku specjalistów którzy uszkodzili wtryskiwacze przy demontażu, bo były zapieczone.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

NiebieskiMerc pisze: Wymiana pompy nie była w autoryzowanej stacji,

W jakim warsztacie robiłaś samochód?


Zresztą podejrzewam, że nie wymienili pompy, tylko założyli komplet naprawczy uszczelnień.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Gdyniak pisze:
NiebieskiMerc pisze: Wymiana pompy nie była w autoryzowanej stacji,

W jakim warsztacie robiłaś samochód?


Zresztą podejrzewam, że nie wymienili pompy, tylko założyli komplet naprawczy uszczelnień.
Też tak myślę. Mogli sprayem trysnąć pompę na czarno, żeby wyglądała na nową.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Fazi_Gdansk
VIP
Posty: 13
Rejestracja: 5 lis 2008, o 21:34
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EPC i niespodzianki

Post autor: Fazi_Gdansk »

Witaj
Jeżeli uszkodzony jest system przelewania w wzbiorniku to zalej bak do pełna i powinien śmigać do momentu kiedy paliwo nie będzie wracać do komory z której zasysane jest paliwo.

Czy warsztat w którym naprawiasz auto zrobił ci diagnostykę komputerową ( analizę danych).
Sam przerabiałem temat EPC i wiem ze nie ma na to prostych rozwiązań. bez wiedzy jak funkcjonuje ten układ i odpowiednich narzędzi nie zawiele się wskóra.

Ps. Kolego Wowacik nie obraź się ale kolejny raz sugerujesz komuś sciąganie przelewów z wtryskiwaczy i patrzenie jak ropa leje się na motor. Czemu ma to służyć? sprawdzeniu czy wogóle ropa leci ? Mam wrażenie że chyba nie zajmowałeś się naprawą CR.
Jest do tego test przelewowy który pokaże ile paliwa przelewa każdy wtryskiwacz w wymaganej jednostce czasu.
Pozdrawiam
Tomek
w203 C200 CDI
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: EPC i niespodzianki

Post autor: w0wacik »

Fazi_Gdansk pisze:Ps. Kolego Wowacik nie obraź się ale kolejny raz sugerujesz komuś sciąganie przelewów z wtryskiwaczy i patrzenie jak ropa leje się na motor. Czemu ma to służyć? sprawdzeniu czy wogóle ropa leci ? Mam wrażenie że chyba nie zajmowałeś się naprawą CR.
Jest do tego test przelewowy który pokaże ile paliwa przelewa każdy wtryskiwacz w wymaganej jednostce czasu.
Pozdrawiam
Tomek
Wiem, zaraz znów się narażę koledze Gdyniak :haha:, ale jak pracowałem w podobno jednym z najlepszych serwisów Opel-Saab w Warszawie, to tam sprzętu do tego nie mieli, sprzętu tzn. menzurek.

Można silnika nie oblewać ropą, poprzez zrobienie sobie przyrządu według opisu z forum: viewtopic.php?t=4694.

Dla mnie nie istotne jest, czy patrzymy przez menzurki, wykonany własnoręcznie przyrząd, czy też na oko oceniamy ilość, szybkość i strumień z wyjść przelewowych z wtryskiwacza. Owszem, metoda menzurkowa jest dokładniejsza, silnik się nie syfi, ale nie mając do tego sprzętu można od razu na oko ocenić, że któryś wtryskiwacz daje dużo więcej ropy na przelewy.

Nie trafiłeś, bo pracowałem przy układzie common-rail przy kilku samochodach. Może niezbyt wielu, może niezbyt dokładnie rozbrajałem ten układ na czynniki pierwsze. Test przelewowy wtryskiwaczy polecam każdemu, ponieważ u mnie na kontrolkę EPC i gaśnięcie silnika po mocniejszym depnięciu pomogła regeneracja wtryskiwaczy. Inny przykład Sprinter z rozszczelnioną pompą wysokiego ciśnienia - na wolnych chodził, do 1000 obr bez obciążenia chodził, ale nim poszarpywało, a pod jakimkolwiek innym obciążeniem gasł. Jeszcze inny Sprinter niby chodził, ale czasem gasł. Powodem była uszkodzona wiązka przy regulatorze ciśnienia w listwie.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

W W203 należy zachować daleko idącą czystość (idealną) przy pracy z systemem paliwowym.
Jakiekolwiek zanieczyszczenie uszkadza trwale systemy w baku i wstępną pompę paliwową na silniku.O ile system w baku trzeba wymienić, to pompka wstępna jest do zrobienia.
Po rozebraniu oczyścić i na b.drobnym papierze oczyścić zaworek.Zawsze mi się udało.
Od tego radzę zacząć. :rotfl:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

A w moim 270cdi z problemem EPC. Walcza juz 1m-c i marne efekty :/ ehh chyba do studgartu sie cza wybrac :))
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

To podziel się z nami tym problemem, może pomożemy. :hurra:
Ostatnio zmieniony 15 maja 2012, o 18:40 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

pisałem już na forum ale odświeżę temat. Zatem od pierwszego pojawienia się EPC minął prawie rok i nikt nie potrafi problemu rozwiązać poszło tyle kasy ze spokojnie W204 najpierw zdiagnozowano padnięty wtrysk (przebieg 170tys udokumentowany i sprawdzałem = zgadza się) trochę się poprawiło ale i tak występowało jak się depnęło mocniej to EPC i auto gasło :( po czym zostały posprawdzane pompy wtryski listwa czujniki regulatory itp wszystko ok, dalej: poczytałem na forum gdzie serwisujecie swoje gwiazdy i wybrałem jeden serwis i pojechałem, gościu wyrywa sobie resztki włosów z głowy bo stoi prawie m-c podmienił wszystko ze sprawnego meśka i dalej nic tak wiec auto stoi kasa przepadła i nikt nie potrafi zaradzić. A co do testów mojego osprzętu typu pompy wtryski itp wypowiadało się kilku specjalistów i twierdzą że jest dobrze a serwisie powiedzieli bierz pan to auto bo jest to ciężki temat i może być bardzo kosztowny bo będą wszystko podmieniali na nowe ehhh co Wy na to koledzy. Ja po moich przygodach z mercem twierdze że nie ma speca od common rail :(((
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Robił ktoś test jazdy przy pełnym obciążeniu ??

jakie jest ciśnienie żądane a jakie rzeczywiste
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

loneraider pisze:Robił ktoś test jazdy przy pełnym obciążeniu ??

jakie jest ciśnienie żądane a jakie rzeczywiste
Ja robiłem... Te parametry się za szybko zmieniają, nie da rady nadążyć, a ani Carsoft, ani SD nie ma opcji logowania (chyba, że ja o czymś nie wiem :?:). W każdym razie rzeczywiste "niedomagało" w stosunku do wymaganego o 50-70 bar z obserwacji mojego brata.

Tak mi jeszcze przyszło na myśl, że może jak są zbyt duże rozjazdy między wtryskiwaczami to będzie wywalał EPC :?: :mysli:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

Panowie podobno gosciu robił już wszystko wtryski w miare jednakowe bo jak widziałem ale parametrow nie pamietam to była różnica korekty na o jedna liczbe. a doktoryzować sie nie mam czasu dla tego prosze o pomoc i szukam naprawde speca gdzie zostawie gwiazde bez zbednych kosztów a odbiore sprawna. (acz kolwiek stoi podobno u speca = wniosek forum)
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”