Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 290
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
- VIN: WDB2032161F223143
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
dobra robota , a miałem nieśmiało pytać o odelżenie zamachówki bo z drugiej strony też jest lżejsze kółko i wał mógł wpadać w wibracje
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
koło zamachowe dwu masowe nie likwiduje wibracji na wale one ma zadanie w jak największym stopniu nie przenosić ich na skrzynie biegów most i koła . Na jednomasie wibracji skrętnych na układzie napędowym będzie więcej dlatego tam koniecznie musi być tarcza ze sprężynkami w sumie w dwumasie też jest ze sprężynkami wiec daleko szukać nie trzeba Masz racje widziałem auta które miały tak lekkie części wirujące że silnik na wolnych chodzi jak maszynka do popcornu
Tak z nowości to zdjęcia kompletuje do nowego posta z remontu i modyfikacji silnika 2.3 m111.982 już wszystko zrobione aby poskładać zostało
Tak z nowości to zdjęcia kompletuje do nowego posta z remontu i modyfikacji silnika 2.3 m111.982 już wszystko zrobione aby poskładać zostało
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
zdjęcia z remontu a właściwie odświeżenia gdyż silnik po 160tys nie domagał się rozbiórki jednak fajnie było go przeczyścić z nagaru i przy okazji trochę zmodyfikować , silnik to 2.3 m111.982 Evo z clk 197km fajne w nim jest to że jest tani , wzmocniony (Evo) i przystosowany pod doładowanie ma np natrysk na denko tłoka i jest dużo projektów za granica z mocami do 460KM
w pierwszej kolejności zaślepienie egr potem porting i polerowanie komory spalania, zaworów, szlifowanie zaworów na 45 stopni , rozfrezowanie kanałów ssących o 1.5 mm na stronę ,regeneracja popychaczy , polerowanie tłoków (pierścienie założyłem te same wg pomiarów były jak nowe , olejowego nie mogłem dostać były tylko komplety wiec "odświeżyłem" a było tam dużo nagaru jeden aż nie chciał wyjść ) , doważanie tłoków i korb różnice do 7g oryginalnie to mniej więcej tyle co nasadka 5mm łańcuch po pomiarze rozciągnięcia miał 7 stopni (tolerancja do 10) ale drogi nie był wiec wolałem wymienić , pomiar średnicówką cylindrów nie wykazał nawet setki owalu lub stożka czy progu uszczelka złożona na polecaną na racingforum pastę loctite 5972 , do tego wszystko co gumowe wymienione na nowe ... ciekawe czy odpali
dalsze plany to kolektory , ssący z aluminium dopasowany do tego co tam rozfrezowałem i wydechowy pod turbo ,
w pierwszej kolejności zaślepienie egr potem porting i polerowanie komory spalania, zaworów, szlifowanie zaworów na 45 stopni , rozfrezowanie kanałów ssących o 1.5 mm na stronę ,regeneracja popychaczy , polerowanie tłoków (pierścienie założyłem te same wg pomiarów były jak nowe , olejowego nie mogłem dostać były tylko komplety wiec "odświeżyłem" a było tam dużo nagaru jeden aż nie chciał wyjść ) , doważanie tłoków i korb różnice do 7g oryginalnie to mniej więcej tyle co nasadka 5mm łańcuch po pomiarze rozciągnięcia miał 7 stopni (tolerancja do 10) ale drogi nie był wiec wolałem wymienić , pomiar średnicówką cylindrów nie wykazał nawet setki owalu lub stożka czy progu uszczelka złożona na polecaną na racingforum pastę loctite 5972 , do tego wszystko co gumowe wymienione na nowe ... ciekawe czy odpali
dalsze plany to kolektory , ssący z aluminium dopasowany do tego co tam rozfrezowałem i wydechowy pod turbo ,
Ostatnio zmieniony 13 maja 2017, o 15:27 przez przecinek, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 290
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
- VIN: WDB2032161F223143
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
kolega ma dojście do takiego warsztaciku po cenach dla dalekich znajomych .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Nie no umyłeś pół silnika w zmywarce do naczyń.... jesteś moim idolem.
Świetny mod i super opisane,dawaj dalej.
Świetny mod i super opisane,dawaj dalej.
- gulczas
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
- VIN:
- Lokalizacja: PDM
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Mycie w zmywarce bardzo dobra opcja na porządne mycie Szykuje się bardzo ciekawy projekt i cały czas będę miał go na oku bo porę rzeczy muszę podpatrzeć
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor viewtopic.php?t=14269
Mój CL203 2.3 kompressor viewtopic.php?t=14269
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Po ciężkich walkach kolektor gotowy zostało tylko wspawać tulejkę pod czujnik egt i sondę szerokopasmową w downpipe ale to już przy montażu , wyjście z głowicy na rurce 48x2mm potem stożkowo do turbiny na 42x2mm ,całość z kwasówki , downpipe 3" , wszystko wyspawali koledzy w pracy tigiem z argonem wpuszczonym do środka , na koniec spawania i prostowania poszedł do pieca w celu odpuszczenia naprężeń 3h w 660st potem piec wyłączony i czekanie do ostygnięcia z piecem (2 dni) , kolektor robiłem pierwszy raz wiec w połowie prac jednak wszystko zmieniłem zaczynając od początku i efekt tego jest taki :
już przymierzam odpływ oleju , muszę wykonać nietypową flansze żeby wykorzystać rurkę od bagnetu (nie martwcie się olej będę mógł sprawdzić bo w m111.955 bagnet jest z drugiej strony i razem z miską wystarczy założyć starą miskę ) , ciśnienie oleju mam zaraz pod kolektorem ładny koreczek na imbus z gwintem m12x1.5 , turbina gt2876r ma chłodzenie wodne i kusi mnie żeby wykonać oddzielny układ chłodzenia jednak wszyscy podpinają do silnika wiec sam nie wiem jak lepiej , odpalany będzie na seryjnym kolektorze ssącym, bede się zabierał za nowy z alu jednak muszę mieć pewność że nie zaszkodzi wiec będzie założony na hamowni i ogólnie mechanicznie wszystko jest gotowe więcej nie robię bez wyjęcia starego silnika aa jeszcze tarcze sprzęgła wysłałem na kevlar ...
Dodano 04.05.2017
tulejka do czujnika egt i dopływ i odpływ oleju , magnetyczny korek oleju , restryktor do turbo wszystko mojej produkcji
Teraz czas na układ paliwowy :
orginalna pompa paliwa w częściach pierwszych
konfrontacja ze sportową 044
przerobiona Listwa paliwowa:
będzie taki filtr paliwa i regulator który będzie sterowany śrubką i do tego nadciśnieniowy gdy będzie np 1 bar doładowania to ciśnienie paliwa wzrośnie tez o 1 bar seryjny regulator w filtrze paliwa niestety jest zwykły i cały czas trzyma 3.7 bar
żeby wsadzić większa pompę muszę przerobić koszyk oraz dorobić nietypową końcówkę wylotową wpinana w oryginalny wężyk , zdjęcia niebawem
Dodano 08.05.2017
Pompa już podaje zdjęcia co i jak było robione :
już przymierzam odpływ oleju , muszę wykonać nietypową flansze żeby wykorzystać rurkę od bagnetu (nie martwcie się olej będę mógł sprawdzić bo w m111.955 bagnet jest z drugiej strony i razem z miską wystarczy założyć starą miskę ) , ciśnienie oleju mam zaraz pod kolektorem ładny koreczek na imbus z gwintem m12x1.5 , turbina gt2876r ma chłodzenie wodne i kusi mnie żeby wykonać oddzielny układ chłodzenia jednak wszyscy podpinają do silnika wiec sam nie wiem jak lepiej , odpalany będzie na seryjnym kolektorze ssącym, bede się zabierał za nowy z alu jednak muszę mieć pewność że nie zaszkodzi wiec będzie założony na hamowni i ogólnie mechanicznie wszystko jest gotowe więcej nie robię bez wyjęcia starego silnika aa jeszcze tarcze sprzęgła wysłałem na kevlar ...
Dodano 04.05.2017
tulejka do czujnika egt i dopływ i odpływ oleju , magnetyczny korek oleju , restryktor do turbo wszystko mojej produkcji
Teraz czas na układ paliwowy :
orginalna pompa paliwa w częściach pierwszych
konfrontacja ze sportową 044
przerobiona Listwa paliwowa:
będzie taki filtr paliwa i regulator który będzie sterowany śrubką i do tego nadciśnieniowy gdy będzie np 1 bar doładowania to ciśnienie paliwa wzrośnie tez o 1 bar seryjny regulator w filtrze paliwa niestety jest zwykły i cały czas trzyma 3.7 bar
żeby wsadzić większa pompę muszę przerobić koszyk oraz dorobić nietypową końcówkę wylotową wpinana w oryginalny wężyk , zdjęcia niebawem
Dodano 08.05.2017
Pompa już podaje zdjęcia co i jak było robione :
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Doszły wtryski Bosch 630cc/min przy 3barach, pasują p&p seryjne fioletowe przy 3.7bar miały 238cc/min
trochę mi się nudziło więc zbudowałem sobie takie coś
tutaj dospawane kolanko do wylotu bo było bardzo blisko kolektora wydechowego i nie szło by założyć rury gumowej , no i poler ze względów wizualnych
trochę mi się nudziło więc zbudowałem sobie takie coś
tutaj dospawane kolanko do wylotu bo było bardzo blisko kolektora wydechowego i nie szło by założyć rury gumowej , no i poler ze względów wizualnych
Ostatnio zmieniony 31 maja 2017, o 21:27 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
że koledze się chce takie mody wymyślać, żeby to chociaż był jakiś kultowy model, ale mimo wszystko podziwiam
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
olafik ze starych aut już się wyleczyłem to ma być też daily wiec chodź odrobina komfortu mi się należy poza tym koszty przerabiania na techniczne nowoczesne auto są sporo większe a ma być też to budżetowy projekt
Z nowość to dotarła tarcza kevlarowa fi 240 (podziękowania dla Makland)
Zrobione chłodzenie turbiny , zaciągać zimny płyn będzie pompa taka samą jak nasza obigowa z dolnego węża chłodnicy a gorące będzie pompowane na termostat idealny obieg
Po długich poszukiwaniach budżetowego wskaźnika AFR trafiłem na coś takiego :
nie ważne że nie wygląda jak innovate za 1000zł kosztował 1/3 tego i działa jak należy i jest produkcji polskiej (nie oficjalnie)
Mała korekta pokrywy cewek
Z nowość to dotarła tarcza kevlarowa fi 240 (podziękowania dla Makland)
Zrobione chłodzenie turbiny , zaciągać zimny płyn będzie pompa taka samą jak nasza obigowa z dolnego węża chłodnicy a gorące będzie pompowane na termostat idealny obieg
Po długich poszukiwaniach budżetowego wskaźnika AFR trafiłem na coś takiego :
nie ważne że nie wygląda jak innovate za 1000zł kosztował 1/3 tego i działa jak należy i jest produkcji polskiej (nie oficjalnie)
Mała korekta pokrywy cewek
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Żeby nie było że nic się nie dzieje
Stanąłem przed wyborem aktuatora wastegate, problem w tym że taki co ja chciałem czyli regulowany aktuator był zaporowo drogi wiec podjąłem próbę zrobienia od zera takiego jak się okazało z pełnym sukcesem regulacja to te 3 śrubki na imbus a druga regulacja to gwintowane ramie poza tym dorobiłem kilka rożnych sprężyn i myślę na początek ustawić go na 0.5 bara więcej chyba seryjne wtryski nie pozwolą dopiero potem wymiana sprężynki regulacja na strojeniu z nowymi wtryskami myślę 1-1.2bara na początek ?
I ostatnie zdjęcie przed wymianą silnika
Stanąłem przed wyborem aktuatora wastegate, problem w tym że taki co ja chciałem czyli regulowany aktuator był zaporowo drogi wiec podjąłem próbę zrobienia od zera takiego jak się okazało z pełnym sukcesem regulacja to te 3 śrubki na imbus a druga regulacja to gwintowane ramie poza tym dorobiłem kilka rożnych sprężyn i myślę na początek ustawić go na 0.5 bara więcej chyba seryjne wtryski nie pozwolą dopiero potem wymiana sprężynki regulacja na strojeniu z nowymi wtryskami myślę 1-1.2bara na początek ?
I ostatnie zdjęcie przed wymianą silnika
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
miałem chwilę wolnego więc poświęciłem to na wymyślenie chłodzenia oleju , sprawa posta ale nie w m111 trzeba by przerabiać cały dekiel rozrządu i filtr oleju co jest mało kuszące i ryzykowne wiec jedyna opcja to obieg oleju przez miskę , chłodnice wynalazłem na razie od opla astry 2 jak będzie za mała to poszukam coś większego , pompę oleju chciał bym elektryczną na przełącznik lub czujnik temperatury bo nie może pracować jak olej jest zimny co dyskwalifikuje różne pompy na pasek wiec stawiam na tą obiegową od płynu zrobiłem mały TEST i wydaje się obiecująco plastik też powinien wytrzymać temperaturę ewentualnie zrobię korpus z alu
Znalazłem też tunera co podejmie się strojenia , pytałem w wielu firmach i jedna z Olsztynka co prawda oryginalnego sterownika nie ruszy ale zamontuje det3 i wystroi i dopiero mnie olśniło że po co grzebać w oryginalnym sterowniku i nie mieć potem w razie co do niego dostępu jak można w tych samych pieniądzach mieć i wystrojony i det3 na pokładzie
Znalazłem też tunera co podejmie się strojenia , pytałem w wielu firmach i jedna z Olsztynka co prawda oryginalnego sterownika nie ruszy ale zamontuje det3 i wystroi i dopiero mnie olśniło że po co grzebać w oryginalnym sterowniku i nie mieć potem w razie co do niego dostępu jak można w tych samych pieniądzach mieć i wystrojony i det3 na pokładzie
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, o 17:06 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Niedługo wymiana silnika a Ja jakiś już czas polowałem na blow offa i udało się wyhaczyć okazje używany HKS oryginał w cenie chinola niestety coś mnie podkusiło żeby sprawdzić jak będzie to gwizdało z kompresorem i efekt był taki że rozsadziło intercooler tak że ten typ bova się nie nadaje do kompresora więc miałem pretekst przed żoną na zakup nowego intercoolera jest nieco większy orginał 650x125x50 a nowy 550x180x65
nie wiecie może czy na SD da rade wyłączyć tą przepustnice lub jakieś oporniki żeby nie wywalało błędu ?
No i ogólnie tak to jeździło do tej pory :
https://youtu.be/QJRm3KhdLjo
nie wiecie może czy na SD da rade wyłączyć tą przepustnice lub jakieś oporniki żeby nie wywalało błędu ?
No i ogólnie tak to jeździło do tej pory :
https://youtu.be/QJRm3KhdLjo
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 101
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 15:13
- VIN: WDB2032201F721135
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Magia co Ty tutaj wyprawiasz!
S203 3.0CDI Avantgarde 2005r
Technik Obsługowy M-B TRA
Technik Obsługowy M-B TRA
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
Kolega składa nowego Transformersa. Będzie potwór.