obudowa kolumny kierownicy.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 kwie 2011, o 17:43
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
obudowa kolumny kierownicy.
Koledzy, Koleżanki!
Mam mały problem przy włączaniu kierunków rusza się delikatnie cała obudowa kolumny kierowniczej, a wraz z nią i przełącznik kierunkowskazów i manetka tempomatu. Czy żeby się dostać do śrub mocujących ten plastik i manetki muszę demontować kierownicę zgodnie z http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... p-how.html ?
Mam mały problem przy włączaniu kierunków rusza się delikatnie cała obudowa kolumny kierowniczej, a wraz z nią i przełącznik kierunkowskazów i manetka tempomatu. Czy żeby się dostać do śrub mocujących ten plastik i manetki muszę demontować kierownicę zgodnie z http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... p-how.html ?
W203 C280 3,0 V6 benzyna, 2005
pozycjonowanie lokalnych stron
pozycjonowanie lokalnych stron
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
No niestetyKasjapa pisze:Czy żeby się dostać do śrub mocujących ten plastik i manetki muszę demontować kierownicę
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- stpeter
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 paź 2013, o 21:00
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Z tym,że obudowa nie jest nigdzie i niczym nie przykręcona. A fakt,że rusza się cały zespolony przełącznik kierunkowskazów+tempomat to inna sprawa.
Mam ten sam problem i nie wiem jak to ugryźć.
Po demontażu kierownicy zobaczysz,że cały przełącznik jest wsuwany na taki pierścień i razem z nim to się rusza na kolumnie.
Chętnie posłucham innych, którzy tak mają/mieli lub wiedzą co zrobić by problem wyeliminować.
Mam ten sam problem i nie wiem jak to ugryźć.
Po demontażu kierownicy zobaczysz,że cały przełącznik jest wsuwany na taki pierścień i razem z nim to się rusza na kolumnie.
Chętnie posłucham innych, którzy tak mają/mieli lub wiedzą co zrobić by problem wyeliminować.
w203 Sport Edition 2005
WDB2030071F765996
WDB2030071F765996
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
To nie zabawka plastikowa i cały przełącznik jest przykręcony. Proponuję przejrzeć ten temat viewtopic.php?t=5536&highlight=kierunkowskazstpeter pisze:Z tym,że obudowa nie jest nigdzie i niczym nie przykręcona. A fakt,że rusza się cały zespolony przełącznik kierunkowskazów+tempomat to inna sprawa.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- stpeter
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 paź 2013, o 21:00
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Rozkręcałem swego czasu ten przełącznik i jak dobrze pamiętam było wciskane i chyba trzy wkręty przez obudowę taśmy przykręcane.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- stpeter
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 paź 2013, o 21:00
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 6 sie 2016, o 11:20
- VIN: WDB2032181F546870
Re: obudowa kolumny kierownicy.
Witam Panów spotkałem się z tym problemem także i w mojej gwieździe . Problem rozwiązałem w dość wieśniacki ale skuteczny sposób. mianowicie chłopakom chodziło o ten pierścień zaznaczony na czerwono.
I teraz do rozwiązania tematu potrzebowałem:
1. Wiertarki (ja miałem kątową tak że mi sie zmieściło wiertło pod daszkiem licznika), są tez takie główki kątowe
2. Gwintowniki M6
3. Śrubkę M6 z dł, gwintu około 5-7 mm
4. Piwko i około 1.30h czasu ^^
Wiec na forum znalazłem jak rozebrać i dobrać się do manetki do momentu rozebrania jak na zdjęciu.
Później trzeba przymierzyć mniej wiecej w którym miejscu wiercić i ile i gdzie jest miejsce na takową śrubkę, ja wybrałem miejsce na górze lekko na prawo. Miejsca sporo . Aha trzeba jeszcze ustawić dobrze manetke i sobie zaznaczyć żeby później nie było krzywo. Trzeba zwrócić uwagę jak się wierci żeby się nie przekręciło
Zrobiłem punkta co by mi wiertło nie zjechało i uszkodziło tapicerki. Polecam położyć coś na podłodze i zakryć otwór gdzie wchodzi reszta osłony kolumny. Przy wierceniu starałem się nie zrobić tego na przelot ale niestety przewierciłem i tą obudowę i kolumnę;/. trochę się przestraszyłem że zepsułem ale na szczęście po wszystkim jest elegancko:) Po wszystkim Nagwintowałem gwintownikiem i wkręciłem śrubkę. Dokręciłem z czuciem
Złożyłem całość i jest wszystko git. Żadnych innych uszkodzeń czy niepokojących efektów, działań itp itd. A rolę swoją spełnia i cieszy nie latającymi manetkami ^^ Liczę że pomogłem
Pozdrawiam
Po skręceniu manetki ona i tak sie obracała właśnie z tą taką jakby obudową łożyska (tak mi to wyglądało). Pomyślałem sobie że miejsca jest sporo więc czemu nie przymocować tej obudowy na śrubkę? Zrobiłem działa Podziele się jak to zrobiłemI teraz do rozwiązania tematu potrzebowałem:
1. Wiertarki (ja miałem kątową tak że mi sie zmieściło wiertło pod daszkiem licznika), są tez takie główki kątowe
2. Gwintowniki M6
3. Śrubkę M6 z dł, gwintu około 5-7 mm
4. Piwko i około 1.30h czasu ^^
Wiec na forum znalazłem jak rozebrać i dobrać się do manetki do momentu rozebrania jak na zdjęciu.
Później trzeba przymierzyć mniej wiecej w którym miejscu wiercić i ile i gdzie jest miejsce na takową śrubkę, ja wybrałem miejsce na górze lekko na prawo. Miejsca sporo . Aha trzeba jeszcze ustawić dobrze manetke i sobie zaznaczyć żeby później nie było krzywo. Trzeba zwrócić uwagę jak się wierci żeby się nie przekręciło
Zrobiłem punkta co by mi wiertło nie zjechało i uszkodziło tapicerki. Polecam położyć coś na podłodze i zakryć otwór gdzie wchodzi reszta osłony kolumny. Przy wierceniu starałem się nie zrobić tego na przelot ale niestety przewierciłem i tą obudowę i kolumnę;/. trochę się przestraszyłem że zepsułem ale na szczęście po wszystkim jest elegancko:) Po wszystkim Nagwintowałem gwintownikiem i wkręciłem śrubkę. Dokręciłem z czuciem
Złożyłem całość i jest wszystko git. Żadnych innych uszkodzeń czy niepokojących efektów, działań itp itd. A rolę swoją spełnia i cieszy nie latającymi manetkami ^^ Liczę że pomogłem
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C30 AMG CDI kombi 2004 program około 280
- Jacon
- VIP
- Posty: 100
- Rejestracja: 4 maja 2015, o 07:04
- VIN: WDB2032451F151385
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: obudowa kolumny kierownicy.
Tak to już jest z tymi poliftowymi manetkami że mercedes zamiast trzymać się sprawdzonych rozwiązań to zawsze musi na siłę coś ulepszyć, znaczy spieprzyć. Ale zastosowanie śrubki faktycznie rozwiązuje problem.
W203 2.0 Kompressor Avantgarde kombi 2001
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: obudowa kolumny kierownicy.
Odkopie. Sposobem kolegi Lewy9990 udało mi się zwalczyć problem ruszającego się przełącznika. Super sprawa. W końcu można normalnie używać kierunkowskazów.
EDIT: dodam tylko, że zmieniłem miejsce śrubki na prawy dół tak żeby mieć dostęp zwykłą wiertarka z ominięciem zaczepu. Wszystko gra.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
EDIT: dodam tylko, że zmieniłem miejsce śrubki na prawy dół tak żeby mieć dostęp zwykłą wiertarka z ominięciem zaczepu. Wszystko gra.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 74
- Rejestracja: 15 gru 2015, o 21:58
- VIN: WDB2032081F592906
- Lokalizacja: Jarocin
Re: obudowa kolumny kierownicy.
Również skorzystałem z wskazówek , jedynie zastosowałem śrubę dociskową bez łba ŚRUBA, także nie ma nawet śladu po mojej ingerencji.
Mercedes W203 T-model, Avangarde, 220CDI, 150KM, 2004r
WDB2032081F592906
Mercedes W245, 200CDI, 140KM, 2005r
WDD2452081J066246
Mercedes W447, 116CDI, 163KM, 2018r
WDF447
WDB2032081F592906
Mercedes W245, 200CDI, 140KM, 2005r
WDD2452081J066246
Mercedes W447, 116CDI, 163KM, 2018r
WDF447
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:00
- VIN: WDB2093421F063792
Re: obudowa kolumny kierownicy.
Znalazłem też taki patent na ruchomy pierścień
https://www.youtube.com/watch?v=5IF1y3U4ZB8
https://www.youtube.com/watch?v=5IF1y3U4ZB8
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: obudowa kolumny kierownicy.
W porównaniu do patentu ze śrubką wygląda to mega druciarsko.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT